Citat:
Den enda som inte förstår saker är nog du och dina likasinnade. Det är inte så självklart att slakt gör ont genom att jämföra slakt med när man sticker sig.
Mina svar och frågor är inte retoriska utan högst relevanta. Hur kan nån påstå att det gör ont att slakta bara för att slakt låter skrämmande. Halspulsådern skärs av vid slakt och litervis med blod rinner inom loppet av några sekunder, vilket gör att organismen hamnar i ett chock tillstånd med omedelbar medvetslöshet som resultat, således hinner inte ens smärtsignalerna nå hjärnan. Det tar nämligen några bråkdelar av en sekund för signaler att nå hjärnan och det är därför du hinner bränna dig och få brännmärke när du nuddar spisplattan innan du tar bort handen.
Folk påstår massa saker som om de vore självklara för att de har hört det nånstans.
''Muhammed är pedofil''
''Islam är en saga''
''muslimer är våldtäktsmän''
'' Rreligion passar inte modern tid''
Det är ju bara påståenden. Jag har fod för att kräva på källa innan jag kan bemöta påståenden. Utan källa kan jag bara skriva nåt i stil med '' nej så är det inte, ni har fel'' Hur intressant blir det?
Mina svar och frågor är inte retoriska utan högst relevanta. Hur kan nån påstå att det gör ont att slakta bara för att slakt låter skrämmande. Halspulsådern skärs av vid slakt och litervis med blod rinner inom loppet av några sekunder, vilket gör att organismen hamnar i ett chock tillstånd med omedelbar medvetslöshet som resultat, således hinner inte ens smärtsignalerna nå hjärnan. Det tar nämligen några bråkdelar av en sekund för signaler att nå hjärnan och det är därför du hinner bränna dig och få brännmärke när du nuddar spisplattan innan du tar bort handen.
Folk påstår massa saker som om de vore självklara för att de har hört det nånstans.
''Muhammed är pedofil''
''Islam är en saga''
''muslimer är våldtäktsmän''
'' Rreligion passar inte modern tid''
Det är ju bara påståenden. Jag har fod för att kräva på källa innan jag kan bemöta påståenden. Utan källa kan jag bara skriva nåt i stil med '' nej så är det inte, ni har fel'' Hur intressant blir det?
En person som är så urbota korkad att han tror att det inte är smärtsamt att få halsen avskuren alltså... Ni ska iaf ha cred för att, även med de mest idiotiska metoder, försöka rättfärdiga all skit ni håller på med. Även om ni skämmer ut er på kuppen.
Du förnekade tidigare i tråden att jag skulle ha upplevt att västerländska män behandlar mig bättre än muslimska män. Det var inte min upplevelse, trodde du. Sedan uttryckte andra personer upplevelser i samma stil och anda, och du gapar efter källor i koranen? Det finns ingen "källa i koranen" till vad vi upplever, eller till hur otroligt förtryckta muslimska kvinnor är. Sätt dig på ett plan till något av dessa så "vackra" länder och se dig omkring, där har du din källa.
När du ändå är där så kan du passa på att stanna, eftersom du verkar tycka att deras livsstil är så mycket bättre och friare än vår här i väst. Vad gör du ens här?
Då vill jag ha en källa på att gud finns. Och hänvisa för guds skull inte till någon bok. Helt otroligt hur man kan ifrågasätta universums uppskattade ålder med så kritiska ögon (för det är tydligen relevant i sammanhanget), medan man slukar med hull och hår att det finns en gubbe bland molnen
Det här med att vara kritisk till vad man läser var inget du lärde dig när du studerade till dinA examen?