2019-03-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Den enda som inte förstår saker är nog du och dina likasinnade. Det är inte så självklart att slakt gör ont genom att jämföra slakt med när man sticker sig.

Mina svar och frågor är inte retoriska utan högst relevanta. Hur kan nån påstå att det gör ont att slakta bara för att slakt låter skrämmande. Halspulsådern skärs av vid slakt och litervis med blod rinner inom loppet av några sekunder, vilket gör att organismen hamnar i ett chock tillstånd med omedelbar medvetslöshet som resultat, således hinner inte ens smärtsignalerna nå hjärnan. Det tar nämligen några bråkdelar av en sekund för signaler att nå hjärnan och det är därför du hinner bränna dig och få brännmärke när du nuddar spisplattan innan du tar bort handen.

Folk påstår massa saker som om de vore självklara för att de har hört det nånstans.

''Muhammed är pedofil''
''Islam är en saga''
''muslimer är våldtäktsmän''
'' Rreligion passar inte modern tid''

Det är ju bara påståenden. Jag har fod för att kräva på källa innan jag kan bemöta påståenden. Utan källa kan jag bara skriva nåt i stil med '' nej så är det inte, ni har fel'' Hur intressant blir det?

En person som är så urbota korkad att han tror att det inte är smärtsamt att få halsen avskuren alltså... Ni ska iaf ha cred för att, även med de mest idiotiska metoder, försöka rättfärdiga all skit ni håller på med. Även om ni skämmer ut er på kuppen.

Du förnekade tidigare i tråden att jag skulle ha upplevt att västerländska män behandlar mig bättre än muslimska män. Det var inte min upplevelse, trodde du. Sedan uttryckte andra personer upplevelser i samma stil och anda, och du gapar efter källor i koranen? Det finns ingen "källa i koranen" till vad vi upplever, eller till hur otroligt förtryckta muslimska kvinnor är. Sätt dig på ett plan till något av dessa så "vackra" länder och se dig omkring, där har du din källa.

När du ändå är där så kan du passa på att stanna, eftersom du verkar tycka att deras livsstil är så mycket bättre och friare än vår här i väst. Vad gör du ens här?

Då vill jag ha en källa på att gud finns. Och hänvisa för guds skull inte till någon bok. Helt otroligt hur man kan ifrågasätta universums uppskattade ålder med så kritiska ögon (för det är tydligen relevant i sammanhanget), medan man slukar med hull och hår att det finns en gubbe bland molnen

Det här med att vara kritisk till vad man läser var inget du lärde dig när du studerade till dinA examen?
Citera
2019-03-24, 21:24
Medlem
Svara på min fråga. Vilket värde har icke-muslimska kvinnor enligt dig?
Citera
2019-03-24, 21:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Haha. Nej. Början var bättre, och surorna blev i stället tråkigare och tråkigare ju längre in i Koranen jag kom.

Hur som helst måste jag säga att Koranen kändes som fanfiction för mig. Ni vet fanfiction? Om någon till exempel har sett Game of Throne och sen inte gillar hur berättelsen utvecklas, så kan personen skriva om historien med samma personer men med en annan handling.

Så kändes Koranen. Jag har ju läst Bibeln riktigt bra, och när jag läste Koranen, så kände jag igen många av personerna från Bibeln. Titta, där är Abraham! Och titta, där är Josef, gamla testamentets Josef - titta, han fick en helt egen sura han! Och titta, där är Jesus och Maria. Vet ni vad Koranen berättar om Jesus? Jo, att han var en stor profet som talade och profeterade redan när han låg i vaggan. Det var det enda som Koranen berättade om Jesus, fastän Bibeln, som är mycket äldre, inte alls berättade just det, men istället berättar Bibeln en hel massa andra saker om Jesus.

Jag säger bara det. Fanfiction.

Så nej, det räcker med Koranen för min del, för jag har läst originalet, som är Gamla testamentet. Och så har jag läst fanfiction nummer ett, nämligen Nya testamentet. Nu räcker det med fanfiction för min del!

Koranen är som litterärt verk rent skräp. Osammanhängande smörja och psykotiskt babbel.

Bibeln har stora delar som är mycket värdefulla i litterärt hänseende. Att ens jämföra de två är rent av skamligt. De hör inte hemma i samma diskussion. (Att sedan tro att sagorna är sanna är en annan sak...)
Citera
2019-03-24, 21:34
Medlem
Citat:

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?
Att det inte finns några bevis alls för att koranen är sann. Däremot finns det massvis av felaktigheter i den. Även en hel del omoraliska budskap, precis som i övriga religösa sagor.

Vi vet exempelvis att skapelseberättelsen är felaktig. Vi vet att mannens sperma inte bildas på en plats mellan ryggraden och revbenen som det står i koranen. Vi vet att sötvatten och saltvatten visst kan blandas. Osv.
Så frågan bör snarare vara: varför skulle någon rationellt tänkande människa, ta till sig av det koranen säger?
Islam är precis lika verklighetsfrämmande som exempelvis kristendomen.
Citera
2019-03-24, 21:50
Medlem
Citat:
Nej, religion fanns innan stenåldern, finns i idag i teknologiåldern och kommer att finnas i framtiden också
Nej, Judendom, Kristendom och Islam kommer i stort sett att försvinna i framtiden då människor blir mer och mer upplysta. Det är uråldriga texter som inte har någon relevans för dagens moderna samhällen. Texterna är skrivna av människor som ville kontrolera den stora rädda och okunniga massan och inte av någon gud. Dessa "profeter" som säger att dom pratat med gud hittar man idag på mentalsjukhusen eller som en galen diktator i något fattigt land. Inte en enda profet på två tusen år som fått ordet säger väl en hel del om att det inte längre går att lura eller underhålla människor med det.

Judarnas galenskap, jihad och korståg, död, smärta och elände i trons namn och en sådan gud kan inte existera för det skulle vara helt sjukt att guden då inte stoppat det.

Finns det en gud så är det naturen, livet och känslan för det är beundran och kärlek. Det behöver inte beskrivas i texter men det som kommer närmast är nog buddhism och hinduism.
Citera
2019-03-24, 22:01
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Er "profet" Mohammed var en pedofil, nekrofil, homofil, våldtäktsman, massmördare, psykopat, sociopat och mentalt störd på många sätt. Det här framgår av hans egna texter i koranen och haditherna.

Ge mig en enda förklaring varför Gud skulle välja en sån horunge till att bli Guds profet?

Ge mig ett enda exempel på Mohammeds underverk. Utförde han ens ett enda? Nej.

Mohammed själv sa till andra att han var besatt av onda andar/demoner när han hallucinerade fram koranen. Om det var en Gud som "kontaktade" Mohammed, varför var det inte något vackert, istället var det i form av onda andar/demoner s.k. Jinn.

Ge mig en förklaring till varför en "rimlig religion" som du kallar den, vill utrota alla andra religioner? Varför så bestialisk, blodtörstig, människofientlig? Kan svaret vara att Satan bidragit till Mohammeds skapande av islam? Det skulle vara det enda rimliga.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2019-03-24 kl. 22:08.
Citera
2019-03-24, 22:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag fattar inte hur man frivilligt underkastar sig ”Gud”. Kan någon förklara för mig varför jag bör göra det?
Citera
2019-03-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Att det finns västerländska män med dålig kvinnosyn har typ aldrig någon, i någon diskussion, förnekat. Så ser inte varför den jämförelsen är relevant. Det om något är väl däremot ett rätt bra tecken på att vi kanske inte behöver importera mer av liknande mentalitet, då vi uppenbarligen redan har vissa problem.

Däremot är jag väldigt skeptisk till att Metoo-rörelsen reflekterar verkligheten på ett vettigt sätt, den upplevdes ju av många som någon slags motattack gentemot de som påstod att "invandrare begår våldtäkter".
Skitsnack!

Västerländska kvinnorna i Metoo-rörelsen upplever att västerländska män är sliskiga och opålitliga. Fullt förståeligt då knappt någon av er vill gifta sig med en kvinna och försörja henne och barnen.
Ni är giriga horkarlar som vill att kvinnan ska jobba och försörja familjen och ni blir arga för att inte muslimska kvinnor låter sig luras av era lögner "hur förtryckta dom är med kläderna på". Ni är arga för att ni inte får titta och få gratis runkmaterial som med de stackars västerländska kvinnorna ni lurat kläderna av och som ni uppmuntrar att gå runt halvnakna... ENBART för ni är snuskhumrar utan skam! Däri ligger er sk omsorg om kvinnans frihet, klädval mm. Att hon ska vara ett lätt byte för er att stoppa pillevirren i utan att ta ansvar. Och Metoo-rörelsen är beviset för det!

Några nyckelord:
Krogen, alkohol, lättkläddhet, abort, preventivmedel, kvinnan jobbar och försörjer familjen plus sköter halva hushållet mm.
Ni ligger runt och ger kvinnan ingen trygghet alls. Det är därför ni skriker och gormar över Islam för ni vet att Islam är botemedlet, slutet på sjukdomen och början på det som stavas A-N-S-V-A-R.
Citera
2019-03-24, 22:10
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Skitsnack!

Västerländska kvinnorna i Metoo-rörelsen upplever att västerländska män är sliskiga och opålitliga. Fullt förståeligt då knappt någon av er vill gifta sig med en kvinna och försörja henne och barnen.
Ni är giriga horkarlar som vill att kvinnan ska jobba och försörja familjen och ni blir arga för att inte muslimska kvinnor låter sig luras av era lögner "hur förtryckta dom är med kläderna på". Ni är arga för att ni inte får titta och få gratis runkmaterial som med de stackars västerländska kvinnorna ni lurat kläderna av och som ni uppmuntrar att gå runt halvnakna... ENBART för ni är snuskhumrar utan skam! Däri ligger er sk omsorg om kvinnans frihet, klädval mm. Att hon ska vara ett lätt byte för er att stoppa pillevirren i utan att ta ansvar. Och Metoo-rörelsen är beviset för det!

Några nyckelord:
Krogen, alkohol, lättkläddhet, abort, preventivmedel, kvinnan jobbar och försörjer familjen plus sköter halva hushållet mm.
Ni ligger runt och ger kvinnan ingen trygghet alls. Det är därför ni skriker och gormar över Islam för ni vet att Islam är botemedlet, slutet på sjukdomen och början på det som stavas A-N-S-V-A-R.

Vad roligt att en muslim tror att de behandlar kvinnan bra. Det är snarare ni som våldtar allt med eller utan slöja. Ni hävdar även att en kvinna är värd hälften av en man, och en kvinna får misshandlas samt våldtas enligt muslimsk lag. Det är alltid muslimer i topplistan över nationens våldtäktsmän, och det gäller ALLA länder i världen.

Ni är vidriga orcher som bidrar till alla kvinnors otrygghet.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2019-03-24 kl. 22:12.
Citera
2019-03-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Svara på min fråga. Vilket värde har icke-muslimska kvinnor enligt dig?
Vilket värde har dom enligt dig?

Är du beredd att gifta dig, skaffa barn och försörja hela familjen med allt som behövs såsom hyra, el, telefonavgifter, internetkostnad, mat, kläder och mediciner mm? Medan kvinnan inte behöver betala någonting utan får spendera sina egna pengar på precis vad hon vill?
För det är ju den muslimska mannens skyldighet gentemot kvinnan.
Citera
2019-03-24, 22:14
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Vilket värde har dom enligt dig?

Är du beredd att gifta dig, skaffa barn och försörja hela familjen med allt som behövs såsom hyra, el, telefonavgifter, internetkostnad, mat, kläder och mediciner mm? Medan kvinnan inte behöver betala någonting utan får spendera sina egna pengar på precis vad hon vill?
För det är ju den muslimska mannens skyldighet gentemot kvinnan.

Varför berättar du inte att kvinnan får misshandlas och våldtas enligt muslimska lagar?
Citera
2019-03-24, 22:14
Medlem
Citat:
Skitsnack!

Några nyckelord:

Jag är kvinna.

Din människosyn är fruktansvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in