2019-02-20, 12:24
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag hoppas att man väljer att fortsätta köra på handkontroller.
Citera
2019-02-20, 13:42
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Fast det enda riktigt bra spelet Switch hade vid release va ju Zelda, och det är ju för att det redan hade utvecklats ett bra tag till Wii U. Det samma kan sägas om Mario Kart som kom sedan. Däremot håller det inte att det ska ta två-tre år innan en stortitel dyker upp.

Om man tittar på tidigare generationer så gick det ibland år innan det var värt att köpa en konsol. Idag accepteras det inte. På N64 dröjde det två år innan Ocarina of Time kom. På PS2 dröjde det ett helt år i USA och två år i Europa, innan några bra spel kom. Till och med PS3 hade ett dåligt launch-utbud. Idag så granskas sådant väldigt mycket hårdare.

Citat:
Fast inte heller SONY vill hamna efter så som de gjorde gentemot 360. Och då sålde ju 360 dessutom dåligt i Japan. Samtidigt är det ju så att de inte heller vill göra om misstaget med en konsol som är för dyr. 400USD verkar vara nivån man borde lägga sig på.

Angående 2020, så tänker jag julen 2020. Det är trots allt nästan 2 år tills dess.

Jag syftar också på julen. November 2020 för nästa Xbox, och november 2021 för nästa Playstation tror jag. Att Sony var ute ett år senare med PS3 hjälpte nog snarare dem då konsolen var mer framtidssäker (hårddisk som standard, samt bluray-läsare). Att de halkade efter berodde nog mer på priset, vilket hade varit ännu värre om den skulle släppts 2005.
Citera
2019-02-20, 16:17
Medlem
För min del får det gärna dröja till 2021. Är rätt nöjd med spelen som dom är idag och har precis pungat ut för PS VR. Att nästa generation även innebär byte till 4k tv för mig gör att det blir en rätt dyr investering.
Citera
2019-03-21, 21:52
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Finns det något i att man ska kunna lira spel ifrån t.ex. PS2?

Kollade av lite på tuben och det gissas om att PS5 släpps redan till jul i år, p.g.a. något med E3 eventet som Sony tycks hoppa över bland annat..
Citera
2019-03-22, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Finns det något i att man ska kunna lira spel ifrån t.ex. PS2?

Kollade av lite på tuben och det gissas om att PS5 släpps redan till jul i år, p.g.a. något med E3 eventet som Sony tycks hoppa över bland annat..

Att de hoppar över E3 är väl snarare ett tecken på att de inte har något att visa upp. Inga nya spel till PS4 och att det är för tidigt att visa upp PS5.
Citera
2019-03-22, 10:08
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristared
Att de hoppar över E3 är väl snarare ett tecken på att de inte har något att visa upp. Inga nya spel till PS4 och att det är för tidigt att visa upp PS5.

Jag har för mig att de har hoppat över E3 event tidigare för att sedan visa upp sina nya konsoller på ett eget event, med alla dess spel och så vidare.
Citera
2019-03-24, 14:46
Medlem
Jag tror och hoppas på att Microsoft kommer visa upp nästa Xbox under E3. Varför hoppas jag på det? Eftersom jag vill att Sony ska bli pressade att visa upp PS5. Jag vill inte att de ska rusha något, men jag vill ändå se den och få lite information. Det viktigaste för mig just nu är huruvida den kommer att kunna spela PS4-spel eller ej. Om den är 100 % bakåtkompatibel med PS4 så kommer jag nog vänta och köpa en PS5 istället (har inte PS4 men är sugen på att köpa).
Citera
2019-03-24, 22:02
Medlem
Ananasplantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Jag tror och hoppas på att Microsoft kommer visa upp nästa Xbox under E3. Varför hoppas jag på det? Eftersom jag vill att Sony ska bli pressade att visa upp PS5. Jag vill inte att de ska rusha något, men jag vill ändå se den och få lite information. Det viktigaste för mig just nu är huruvida den kommer att kunna spela PS4-spel eller ej. Om den är 100 % bakåtkompatibel med PS4 så kommer jag nog vänta och köpa en PS5 istället (har inte PS4 men är sugen på att köpa).

Om Nintendo, Sony eller Microsoft inte väljer att göra sina nästa konsoler 100 % bakåtkompatibla så kommer det bli ett större fiasko än när Xbox One skulle kräva regelbunden internetanslutning.
Citera
2019-03-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasplanta
Om Nintendo, Sony eller Microsoft inte väljer att göra sina nästa konsoler 100 % bakåtkompatibla så kommer det bli ett större fiasko än när Xbox One skulle kräva regelbunden internetanslutning.

Har ju gått väldigt bra för PS4an, tycker du inte? Varför skulle det vara annorlunda med PS5?
Citera
2019-03-24, 22:12
Medlem
Ananasplantas avatar
Citat:
Har ju gått väldigt bra för PS4an, tycker du inte? Varför skulle det vara annorlunda med PS5?

Skillnaden ligger i att nästa generation av konsoler kommer ha samma processortyp som denna generation. Det finns såldes inga tekniska begränsningar och därför kommer den som väljer att inte göra sin konsol bakåtkompatibel bli ett svart får.
Citera
2019-03-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasplanta
Skillnaden ligger i att nästa generation av konsoler kommer ha samma processortyp som denna generation. Det finns såldes inga tekniska begränsningar och därför kommer den som väljer att inte göra sin konsol bakåtkompatibel bli ett svart får.
Får i vilket fall hoppas att du har rätt. Vore en stor vinst för mig som aldrig haft ett PS4 om PS5 kan spela alla PS4-spel. Finns så många som jag är intresserad av så det kliar lite i fingrarna, men väntar nog ett tag till.

Tror du Sony visar upp PS5 i år? Sony hoppar ju över E3 i år, men tror hårt på att Microsoft visar upp sina nya konsoler, då Phil Spencer teasade lite om dessa förra året. Förhoppningsvis leder detta till att Sony talar ur skägget?
Citera
2019-03-24, 22:34
Medlem
Ananasplantas avatar
Citat:
Får i vilket fall hoppas att du har rätt. Vore en stor vinst för mig som aldrig haft ett PS4 om PS5 kan spela alla PS4-spel. Finns så många som jag är intresserad av så det kliar lite i fingrarna, men väntar nog ett tag till.

Tror du Sony visar upp PS5 i år? Sony hoppar ju över E3 i år, men tror hårt på att Microsoft visar upp sina nya konsoler, då Phil Spencer teasade lite om dessa förra året. Förhoppningsvis leder detta till att Sony talar ur skägget?

Personligen så gissar jag att Sony väntar till minst 2020, om inte 2021, eftersom PS4 säljer så bra. Microsoft har mer anledningen att vara snabba med att släppa nästa konsol då det går väldigt dåligt för dem just nu och de vill nog påbörja nästa generation så snabbt som möjligt.

Det finns en stor vinst i att vänta så länge som möjligt då prestandan kan vara högre om den släpps 2020 istället för 2019. Det är också i princip ett krav att nästa konsoler måste ha högre prestanda än Xbox One X, samtidigt som priset inte får överstiga 4000 kr, och den ekvationen går nog inte ihop i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in