Citat:
Personligen så gissar jag att Sony väntar till minst 2020, om inte 2021, eftersom PS4 säljer så bra. Microsoft har mer anledningen att vara snabba med att släppa nästa konsol då det går väldigt dåligt för dem just nu och de vill nog påbörja nästa generation så snabbt som möjligt.
Det finns en stor vinst i att vänta så länge som möjligt då prestandan kan vara högre om den släpps 2020 istället för 2019. Det är också i princip ett krav att nästa konsoler måste ha högre prestanda än Xbox One X, samtidigt som priset inte får överstiga 4000 kr, och den ekvationen går nog inte ihop i år.
Det finns en stor vinst i att vänta så länge som möjligt då prestandan kan vara högre om den släpps 2020 istället för 2019. Det är också i princip ett krav att nästa konsoler måste ha högre prestanda än Xbox One X, samtidigt som priset inte får överstiga 4000 kr, och den ekvationen går nog inte ihop i år.
Jag har typ alltid trott på 2020 för nästa generations konsoler (åtminstone Sony och Microsoft), men tror samtidigt att Microsoft visar upp sin i år. Dock känns det samtidigt för tidigt om de planerar att släppa den i slutet av 2020, hmm. Jag tror knappast Sony vill att Microsoft ska få ett övertag vad gäller tid, så jag vet inte. Tror dock hårt på 2020. 2021 känns försent på något sätt.
PS4 fortsätter att sälja ja, men samtidigt är de nära 100 miljoner, och Sony brukar låta sin gamla konsol vara aktuell i några år efter att ha släppt sin nyaste konsol. PS2 levde ett tag vid sidan PS3, samma med PS3 efter att PS4 släpptes. Sedan pratar vi förmodligen om slutet av 2020, som ändå är rätt långt i framtiden (känns det som just nu iaf).
Som sagt, det jag är intresserad av just nu är information. Så förväntar mig eller tror knappast på något PS5 i år. Nästa år däremot.