Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Fast det enda riktigt bra spelet Switch hade vid release va ju Zelda, och det är ju för att det redan hade utvecklats ett bra tag till Wii U. Det samma kan sägas om Mario Kart som kom sedan. Däremot håller det inte att det ska ta två-tre år innan en stortitel dyker upp.
Om man tittar på tidigare generationer så gick det ibland år innan det var värt att köpa en konsol. Idag accepteras det inte. På N64 dröjde det två år innan Ocarina of Time kom. På PS2 dröjde det ett helt år i USA och två år i Europa, innan några bra spel kom. Till och med PS3 hade ett dåligt launch-utbud. Idag så granskas sådant väldigt mycket hårdare.
Citat:
Fast inte heller SONY vill hamna efter så som de gjorde gentemot 360. Och då sålde ju 360 dessutom dåligt i Japan. Samtidigt är det ju så att de inte heller vill göra om misstaget med en konsol som är för dyr. 400USD verkar vara nivån man borde lägga sig på.
Angående 2020, så tänker jag julen 2020. Det är trots allt nästan 2 år tills dess.
Jag syftar också på julen. November 2020 för nästa Xbox, och november 2021 för nästa Playstation tror jag. Att Sony var ute ett år senare med PS3 hjälpte nog snarare dem då konsolen var mer framtidssäker (hårddisk som standard, samt bluray-läsare). Att de halkade efter berodde nog mer på priset, vilket hade varit ännu värre om den skulle släppts 2005.