2019-03-24, 02:08
Medlem
Oddballs avatar
Så här skrev jag igår kring hur jag uppfattar situationen:

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Själv så har jag i princip slutat att skriva i trådar där Iran i en eller annan form är en del av ämnet eftersom jag vet att det helt enkelt inte går att resonera med fanatiker.

Citat:
Men den klick av iranska fanboys som nu går bananas har åsikter som enbart är känslobaserade och kliniskt fria från något som helst kritiskt tänkande och fakta.

När man läst det du skriver här nedan så förstår nog även resten av användarna här på forumet vad det var jag menade med ovanstående. Du lever verkligen upp till det jag skrev - fanatisk, känslobaserad och helt i avsaknad av fakta.

Man kan faktiskt nästan se framför sig hur fradgan rinner i mungipan på dig när du sitter där jätteilsken och knackar ner dina talspråksinlägg med pekfingrarna.

Mest av allt vill du bara skriva att alla vi moderatorer är jättedumma och att vi är judar (oklart varför dock). Sen så verkar du inte alls förstå att även vi moderatorer kan skriva inlägg som precis vilken användare som helst - vi blir pollade och får varningar precis som andra användare om vi bryter mot reglerna (jag har själv fått några varningar senaste åren). Men vi särskiljer hårt mellan rollerna, när vi modererar så följer vi regelboken till 100% och i den rollen har vi också alla andra moderatorers ögon på oss - för om det är något som inte skulle accepteras bland moderatorerna så är det just partisk moderering. Sen att inte du kommer tro på det är en annan femma, men det går inte så mycket att göra något åt.

Så tack Bahram för att du levererade precis det som man förväntar sig att du ska leverera - eftersom du alltid levererar det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Du ljuger bara. Jag ska förklara oxå.
Det e en myt att iranier på FB e känsloladdade, religiösa, o fanatiker o annat BS som du o company kokar ihop för att sopa under mattan. De här anklagelserna e i sig visar hur verklighetsfrånvända människorna e som modererar i rasisthålan V&M.

Det som är närmare sanningen e att ni e Israelkramare o USA kramare. Ni gillar Israel o USA. Det e sanningen. Det e inget fel med det men det blir fel om du får modda o vinkla tråden bara för att du tror att alla som inte delar dina uppfattningar e fanatiker. Det e bra stämpel o terrorisera med eftersom vi vet dina o d

Sanningen e att NI e fanatikerna. Med fanatiker menar jag nån som inte e mogen för en diskussion o e blind på sina övertygelser som du o T-80U den där Schelee eller va han hette. Ni e störda i huvudet o ni ska inte modda. Den person som anställt er e involverad i det här.
Vill du veta varför du e störd i huvudet? Det e för att du ljuger men du tror att du talar sanning o du tror att du har rätt. Du kan va rasse o israllover o vad som helst jag skiter i det. Men du o såna som du ska inte få modda på FB.

Citat:
Iranier e på ett visst sätt! Det ska liksom komma till kännedom att så e det. Sen e för många inblandade efter ett tag. Så alla kommer hit o backar upp varandra. Men påståendet från början e inte ens sant.

Tex Oddball ljuger. Han e moderator o ljuger att iranier e fanatiska på delforumet. Det e en felaktig information som den här människan utgår från.
Citera
2019-03-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nej. Du har fel. Flashback har ingen religion, ingen tro, ingen ideologi - utöver yttrandefriheten.

Modereringen sker enbart efter reglerna och admins instruktioner. Inget annat spelar roll.
Flashback är en internetsida som styrs av moderatorer och admins. På samma sätt som något som styrs av en människa, tex bil, cykel.
Tänk ett fyllo som åker fast vid poliskontroll skulle resonera som du gör här.
- Jag är full men bilen är nykter.

Dessutom är sajtens utformning och generella riktlinjer och ideal i linje med libertarianistiska lovord.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nej, det finns inget utrymme att moderera efter sin eventuella ideologi. Inget utrymme alls.

Jo det finns väldigt mycket utrymme. OT och Trams-regeln medför att man kan få plats med vaaad som helst. Det är en fråga om åsikter. Du får tom en offentlig uppbackning av andra moderatorer + admin om något går snett. Sedan vad som händer bakom kulisserna det är bara något ni säger.
Citera
2019-03-24, 10:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jo det finns väldigt mycket utrymme. OT och Trams-regeln medför att man kan få plats med vaaad som helst. Det är en fråga om åsikter. Du får tom en offentlig uppbackning av andra moderatorer + admin om något går snett. Sedan vad som händer bakom kulisserna det är bara något ni säger.
Fast det är inte sant. När klagomål uppkommit som haft grund så har beslut omprövats och inlägg återställts. Det finns många exempel, här är ett:
(FB) T-80Us inställning till retorik som tar Mena i försvar.

I inlägget hänvisas till interna diskussioner. Att du vägrar tro på att sådana äger rum är inget jag kan göra något åt. Tro vad du vill.

Jag skulle dock om jag var du tycka det var lite osannolikt att moderatorer (alla med tusentals inlägg) rekryterade från Sveriges största debattforum skulle väja för en diskussion internt.
Senast redigerad av Tinuviel 2019-03-24 kl. 10:33.
Citera
2019-03-24, 11:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vi har redan bevisat det.

Nej, det är inte på något sätt bevisat någonstans.

Det blir bara patetiskt med hävdandet att det redan är bevisat och det sedan inte pekas på var.
Citera
2019-03-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fast det är inte sant. När klagomål uppkommit som haft grund så har beslut omprövats och inlägg återställts. Det finns många exempel, här är ett:
(FB) T-80Us inställning till retorik som tar Mena i försvar.

I inlägget hänvisas till interna diskussioner. Att du vägrar tro på att sådana äger rum är inget jag kan göra något åt. Tro vad du vill.

Jag skulle dock om jag var du tycka det var lite osannolikt att moderatorer (alla med tusentals inlägg) rekryterade från Sveriges största debattforum skulle väja för en diskussion internt.

I tråden du länkar till har moderatorn hamnat i ett låst läge. Ni andra hade inget annat val än att ta avstånd från hans ställningstagande. Men det är ytterst sällan som något liknande skulle kunna inträffa.
Citera
2019-03-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det är inte på något sätt bevisat någonstans.

Det blir bara patetiskt med hävdandet att det redan är bevisat och det sedan inte pekas på var.
Jo det har bevisats att V&M styrs av partiska moderatorer. Inte bara en gång utan flera gånger , inte minst observationer som gjorts av andra medlemmar på sajten tyder på detta.
Ett exempel är Tinuviels länk.

Sedan är det inte upp till dig att avgöra något om bevisning då du är en partisk användare och välkänd för att instruera människor till att följa regelverket när trådar startas på f29. Men du är sällan på plats när någon av användare har rätt.
Citera
2019-03-24, 12:48
Medlem
Citat:
Så här skrev jag igår kring hur jag uppfattar situationen:

När man läst det du skriver här nedan så förstår nog även resten av användarna här på forumet vad det var jag menade med ovanstående. Du lever verkligen upp till det jag skrev - fanatisk, känslobaserad och helt i avsaknad av fakta.

Man kan faktiskt nästan se framför sig hur fradgan rinner i mungipan på dig när du sitter där jätteilsken och knackar ner dina talspråksinlägg med pekfingrarna.

Mest av allt vill du bara skriva att alla vi moderatorer är jättedumma och att vi är judar (oklart varför dock). Sen så verkar du inte alls förstå att även vi moderatorer kan skriva inlägg som precis vilken användare som helst - vi blir pollade och får varningar precis som andra användare om vi bryter mot reglerna (jag har själv fått några varningar senaste åren). Men vi särskiljer hårt mellan rollerna, när vi modererar så följer vi regelboken till 100% och i den rollen har vi också alla andra moderatorers ögon på oss - för om det är något som inte skulle accepteras bland moderatorerna så är det just partisk moderering. Sen att inte du kommer tro på det är en annan femma, men det går inte så mycket att göra något åt.

Så tack Bahram för att du levererade precis det som man förväntar sig att du ska leverera - eftersom du alltid levererar det.
Visst kan moderatorer skriva inlägg MEN om du som användare har rasistiska åsikter så kommer det mer eller mindre påverka din moderering som moderator. Detta eftersom du fortfarande är samma människa men i en annan roll. Men man kan utnyttja sina roller och subtilt bedriva en agenda. Så är det med alla möjliga roller i samhället.

Undantaget är om någon som lider av personlighetsförändringar. Tex att din personlighet av psykiska orsaker ändras så fort du tar på dig modrollen.
Senast redigerad av IR5 2019-03-24 kl. 12:52.
Citera
2019-03-24, 14:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Visst kan moderatorer skriva inlägg MEN om du som användare har rasistiska åsikter så kommer det mer eller mindre påverka din moderering som moderator. Detta eftersom du fortfarande är samma människa men i en annan roll. Men man kan utnyttja sina roller och subtilt bedriva en agenda. Så är det med alla möjliga roller i samhället.

Undantaget är om någon som lider av personlighetsförändringar. Tex att din personlighet av psykiska orsaker ändras så fort du tar på dig modrollen.
Alltså. Bara för att du inte kan koppla bort dina personliga åsikter i ditt yrkesutförande så betyder inte det att andra inte kan det.
Citera
2019-03-24, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså. Bara för att du inte kan koppla bort dina personliga åsikter i ditt yrkesutförande så betyder inte det att andra inte kan det.
Det är väl självklart att jag inte lider av personlighetsstörning så jag helt ”kopplar bort” mina personliga åsikter. Men till skillnad från dig ser jag det inte på det viset. Jag säger att jag försöker vara rättvis i min bedömning. Jag speglar mig själv då och då och noterar mina fel.
Citera
2019-03-24, 16:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jo det har bevisats att V&M styrs av partiska moderatorer. Inte bara en gång utan flera gånger , inte minst observationer som gjorts av andra medlemmar på sajten tyder på detta.
Ett exempel är Tinuviels länk.

Sedan är det inte upp till dig att avgöra något om bevisning då du är en partisk användare och välkänd för att instruera människor till att följa regelverket när trådar startas på f29. Men du är sällan på plats när någon av användare har rätt.

En runda till alltså. "Ja, det har bevisats..."

Varför har ingen sett det då? En penselmålning har aldrig varit ett bevis. Jag har definitivt inte sett något (och jag tror att det är rätt uppenbart att jag läser, svarar och härjar frekvent i den här forumavdelningen, säg emot det den som kan).

Nej, det är upp till dig att leda din synpunkt i bevis. Om jag är en partiskt användare är det bara en studsboll tillbaka till dig. Du ska presentera bevis mot dessa oavsett vilket. Så? Var är dessa bevis?
Citera
2019-03-24, 17:03
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En runda till alltså. "Ja, det har bevisats..."

Varför har ingen sett det då? En penselmålning har aldrig varit ett bevis. Jag har definitivt inte sett något (och jag tror att det är rätt uppenbart att jag läser, svarar och härjar frekvent i den här forumavdelningen, säg emot det den som kan).

Nej, det är upp till dig att leda din synpunkt i bevis. Om jag är en partiskt användare är det bara en studsboll tillbaka till dig. Du ska presentera bevis mot dessa oavsett vilket. Så? Var är dessa bevis?

Vi märker vilka inlägg vi får raderade och när vi blir avstängda och vilka trådar som flyttas från vapen och militär.

Varför försvinner trådar och inlägg om det inte finns en agenda ?

Bahram lyckas nämna två ökända moderater, Oddball och Tu-80.
Det ligger nog en del i vad han säger för de modererar som kvastskaft med en nordstatsflagga i ena änden.
Senast redigerad av Eurypterida 2019-03-24 kl. 17:05.
Citera
2019-03-24, 17:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Vi märker vilka inlägg vi får raderade och när vi blir avstängda och vilka trådar som flyttas från vapen och militär.

Varför försvinner trådar och inlägg om det inte finns en agenda ?

För att de bryter mot regelverket?

Jag har ännu inte sett något som motsäger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in