Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Då tycker jag det är väldigt konstigt. Kan det vara så att de kringgått er på något sätt?
Jag tycker ni har fööör många pro-israeliska moderatorer i förhållande till diskussionens känslighet.
Vad som menas är att enskilda moderatorer kan inte stänga av användare på egen hand, däremot så är det enskilda moderatorer som delar ut varningar och som startar omröstningar i mod-forumet om regelbrott som sedan kan leda till avstängningar.
Men det är inte vanliga moderatorer som sedan verkställer beslutet, även om de står som ansvariga i avstängningsforumet eftersom det är de som var ansvariga för att ha startat omröstningen som ledde till avstängningen.
Det är ett system som finns där för att motverka maktmissbruk av enskilda moderatorer. En enskild moderator kan radera någons inlägg i de forum de har moderatorsstatus i
(lista)* men inte i andra forum, de kan starta omröstning om regelbrott och de kan dela ut varningar, men varningarna leder till en omröstning och det är endast via omröstning eller direkt admin-beslut som användare kan bli avstängda. Enskilda moderatorer kan inte själva stänga av användare.
---
Att vi har för många pro-israeliska moderatorer beror troligen mest på att du tillhör den anti-israeliska sidan som anser att "är de inte med oss så är de emot oss", varpå alla moderatorer som varken är pro- eller anti-israel därför klassas som pro-israel eftersom de inte är tillräckligt anti-israel för att du ska vara nöjd.
Dessutom har vi det faktumet att Flashback är ett diskussionsforum, inte en ryggklappande konsensuscommunity och moderatorer väljs ut av de som är aktiva i diskussioner och därmed gillar att diskutera. Samt att de ska vara för yttrandefrihet, och att de ska veta vad reglerna säger och kunna hålla sig till reglerna.
Detta gör ju då att moderatorerna hamnar i motsatsställning till de som INTE kan hålla sig till reglerna, samt att om man gillar att delta i diskussioner och anser att allt ska kunna diskuteras så blir man ofta uppretad på de som angriper den yttrandefriheten eller anser att vissa ståndpunkter är så fel att de inte borde få sägas och hamnar då återigen på motsatt sida från de som skriker högt om hur de vet den enda, verkliga sanningen och hur alla andra är lögnare som borde förbjudas eller nåt.
Dina klagomål på att moderatorerna är fööör pro-israeliska riskerar alltså snarare att göra moderatorerna mer pro-israeliska eftersom de knuffas över till den sidan.
Detta med "är de inte med oss så är de emot oss" riskerar alltså att bli en självuppfyllande profetia.
Jag räknas för övrigt till förintelserevisionisterna av den enkla anledningen att det finns länder som lagstiftar om vad som ska få sägas om förintelsen och hur förintelsen ska särbehandlas gentemot andra händelser, vilket automatiskt gör mig misstänksam och mer intresserad av vad det är som de vill att andra inte ska få höra och ta del av.
*listan finns tillgänglig från länk längst ner på varje Flashback-sida. Bara att klicka på "Moderatorer", samma som för "Regler".