2018-05-02, 18:18
Medlem
Jag tror inte att alla mods är judar men en sak är säker och det är att de går judarnas ärenden.
Vad hände med Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden? Det finns så mycket att diskutera om detta och jag tror att ni judeälskare kan hålla med om det. Men istället så ska de enstaka trådarna (de som får fortsätta existera) som behandlar judar ligga i Konspirationer och alternativa teorier.

Om medlemmar på flashback tror att ni är judar eller judarnas lakejer så får ni fan finna er i det.
Citera
2018-05-02, 18:24
Avslutad
Vad menas med alternativa teorier? Alla teorier är ju ett alternativ till någon annan teori, och således borde alla trådar som innehåller någon teori hamna i det forumet.
Citera
2018-05-02, 18:36
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad menas med alternativa teorier? Alla teorier är ju ett alternativ till någon annan teori, och således borde alla trådar som innehåller någon teori hamna i det forumet.

Alternativa som motsats till vedertagna teorier låter väl som den rimligaste förklaringen?
Citera
2018-05-02, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Alternativa som motsats till vedertagna teorier låter väl som den rimligaste förklaringen?
Vedertagna av vem?
Citera
2018-05-02, 19:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vedertagna av vem?

Allmänt accepterad eller bevisad. Faktauppgifter osv. Det är vad ordet handlar om.
Citera
2018-05-02, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Allmänt accepterad eller bevisad. Faktauppgifter osv. Det är vad ordet handlar om.
Allmänt accepterat är fortfarande ett väldigt luddigt begrepp. Bevisad likaså. Jag vet vad vedertagen betyder också, problemet är att det är ofta väldigt oklart vad som kan klassas som vedertaget, vilket ger mods makten att på eget bevåg skuffa undan sådant de inte vill ha i sina forum till "Konspirationer och alternativa teorier". Något kan t. ex. vara vedertaget hos en viss grupp människor men inte hos en annan. Det går inte alltid att tala om någon "allmänhet".
Citera
2018-05-02, 19:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Allmänt accepterat är fortfarande ett väldigt luddigt begrepp. Bevisad likaså. Jag vet vad vedertagen betyder också, problemet är att det är ofta väldigt oklart vad som kan klassas som vedertaget, vilket ger mods makten att på eget bevåg skuffa undan sådant de inte vill ha i sina forum till "Konspirationer och alternativa teorier".

Nej, inte alls det är ord som dom flesta begriper, men visst det finns dom som inte accepterar faktauppgifter det har du rätt i. Men du ställde en fråga och jag försökte svara. Man måste nog tyvärr ha något att luta sig emot i en diskussion, och då blir det faktauppgifterna som ligger till grund för inriktningen.
Citera
2018-05-02, 19:51
Avslutad
Citat:
Nej, inte alls det är ord som dom flesta begriper, men visst det finns dom som inte accepterar faktauppgifter det har du rätt i. Men du ställde en fråga och jag försökte svara. Man måste nog tyvärr ha något att luta sig emot i en diskussion, och då blir det faktauppgifterna som ligger till grund för inriktningen.
Men jösses. ORDEN I SIG är inte svåra att förstå. Det som är svårt är att avgöra vilken information som ska ingå i dem och vilken som inte skall göra det.
Citera
2018-05-02, 19:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men jösses. ORDEN I SIG är inte svåra att förstå. Det som är svårt är att avgöra vilken information som ska ingå i dem och vilken som inte skall göra det.

Ja, alltså tråden handlar om Flashbacks mods och admins om alla är judar eller om det finns en agenda. Så handlar dina frågor om det, så tror jag inte man kan klistra på dom den etiketten för att man inte får diskutera precis allt i en tråd. Det blir lätt en viss inriktning och ett upprepande om vems fel allt är och vilka som styr ditten och datten, så nej det finns väl gränser antar jag.
Citera
2018-05-02, 20:00
Avslutad
Citat:
Ja, alltså tråden handlar om Flashbacks mods och admins om alla är judar eller om det finns en agenda. Så handlar dina frågor om det, så tror jag inte man kan klistra på dom den etiketten för att man inte får diskutera precis allt i en tråd. Det blir lätt en viss inriktning och ett upprepande om vems fel allt är och vilka som styr ditten och datten, så nej det finns väl gränser antar jag.
Förstår över huvud taget inte vad du menar eller varför du känner att det är en bra idé att ge sig in i en debatt med mig när du uppenbarligen sitter framför datorn och halvsover.
Citera
2018-05-02, 21:15
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Jag tror inte att alla mods är judar men en sak är säker och det är att de går judarnas ärenden.
Vad hände med Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden? Det finns så mycket att diskutera om detta och jag tror att ni judeälskare kan hålla med om det. Men istället så ska de enstaka trådarna (de som får fortsätta existera) som behandlar judar ligga i Konspirationer och alternativa teorier.

Om medlemmar på flashback tror att ni är judar eller judarnas lakejer så får ni fan finna er i det.
Just det där är ett oerhört intressant argument och som visar på problemen i debatten.
När forumet för Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden? skapades så skreks det om att det bara handlade om att kunna censurera kritiken mot judar genom att låsa in allt i ett stolle-forum. När Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden? sedan lades ner med kommentaren att man kan ta de diskussionerna på andra ställen, så skriks det om censur för att man stänger ner ett forum som är specifikt inriktat på kritik mot judarna.
Citera
2018-05-02, 21:39
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Då tycker jag det är väldigt konstigt. Kan det vara så att de kringgått er på något sätt?
Jag tycker ni har fööör många pro-israeliska moderatorer i förhållande till diskussionens känslighet.
Vad som menas är att enskilda moderatorer kan inte stänga av användare på egen hand, däremot så är det enskilda moderatorer som delar ut varningar och som startar omröstningar i mod-forumet om regelbrott som sedan kan leda till avstängningar.
Men det är inte vanliga moderatorer som sedan verkställer beslutet, även om de står som ansvariga i avstängningsforumet eftersom det är de som var ansvariga för att ha startat omröstningen som ledde till avstängningen.
Det är ett system som finns där för att motverka maktmissbruk av enskilda moderatorer. En enskild moderator kan radera någons inlägg i de forum de har moderatorsstatus i (lista)* men inte i andra forum, de kan starta omröstning om regelbrott och de kan dela ut varningar, men varningarna leder till en omröstning och det är endast via omröstning eller direkt admin-beslut som användare kan bli avstängda. Enskilda moderatorer kan inte själva stänga av användare.

---

Att vi har för många pro-israeliska moderatorer beror troligen mest på att du tillhör den anti-israeliska sidan som anser att "är de inte med oss så är de emot oss", varpå alla moderatorer som varken är pro- eller anti-israel därför klassas som pro-israel eftersom de inte är tillräckligt anti-israel för att du ska vara nöjd.

Dessutom har vi det faktumet att Flashback är ett diskussionsforum, inte en ryggklappande konsensuscommunity och moderatorer väljs ut av de som är aktiva i diskussioner och därmed gillar att diskutera. Samt att de ska vara för yttrandefrihet, och att de ska veta vad reglerna säger och kunna hålla sig till reglerna.
Detta gör ju då att moderatorerna hamnar i motsatsställning till de som INTE kan hålla sig till reglerna, samt att om man gillar att delta i diskussioner och anser att allt ska kunna diskuteras så blir man ofta uppretad på de som angriper den yttrandefriheten eller anser att vissa ståndpunkter är så fel att de inte borde få sägas och hamnar då återigen på motsatt sida från de som skriker högt om hur de vet den enda, verkliga sanningen och hur alla andra är lögnare som borde förbjudas eller nåt.
Dina klagomål på att moderatorerna är fööör pro-israeliska riskerar alltså snarare att göra moderatorerna mer pro-israeliska eftersom de knuffas över till den sidan.
Detta med "är de inte med oss så är de emot oss" riskerar alltså att bli en självuppfyllande profetia.
Jag räknas för övrigt till förintelserevisionisterna av den enkla anledningen att det finns länder som lagstiftar om vad som ska få sägas om förintelsen och hur förintelsen ska särbehandlas gentemot andra händelser, vilket automatiskt gör mig misstänksam och mer intresserad av vad det är som de vill att andra inte ska få höra och ta del av.

*listan finns tillgänglig från länk längst ner på varje Flashback-sida. Bara att klicka på "Moderatorer", samma som för "Regler".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in