Citat:
Att du tog upp Danmark som exempel fick igång mig. Nu har jag ägnat en del av morgonen och fm till att läsa nyheter, kolla lite politiska debatter och det är fan inte bra för mig. Jag måste börja tänka på att mitt hjärta inte längre är purungt. Med det sagt ber jag i förväg om ursäkt om jag låter lite grinig, men var i helvete är de där hårda manliga rösterna nuförtiden? Jag avser inte dig, så ta det inte personligt, men återigen, var i helvete är de där hårda manliga rösterna bland ungdomarna idag? De börjar ju för satan böla om psykisk ohälsa så fort man säger till dem att ge fan i telefondjäveln, hålla käft och sköta sitt jävla arbete.
Som om det vore en”utmaning” att klara av ett vanligt jävla jobb för att man fick två regndroppar i huvudet. De gnäller om allt, vädret, det är för kallt, för varmt, för torrt, för blött tills man blir tokig. Jag har två trotjänare i maskinerna, de är över 60, dåliga knän, ryggar och leder men de skyfflar ta mig fan mer makadam på 20 minuter med spade än vad de där gör på en hel vecka.
Jag gillar att lyssna på klassiska ljuva toner till morgonkaffet men ibland är det denna musik som gäller när man skall ha något gjort.
https://m.youtube.com/watch?v=uyROMPgcJ0s
Ett jobb är ett jobb, vill man förändra något kommer det att kosta och det kommer göra ont. Men vad i helvete skall vi annars göra, sitta som några jävla nickedockor och kolla på dokusåpor? Det är fan ingen ordning på någonting nuförtiden.
Jag undrar fan också och jag har ingen jävla aning. Min farmor tyckte att tukthus inte var så jävla dum idé och kanske hade hon rätt.
Som om det vore en”utmaning” att klara av ett vanligt jävla jobb för att man fick två regndroppar i huvudet. De gnäller om allt, vädret, det är för kallt, för varmt, för torrt, för blött tills man blir tokig. Jag har två trotjänare i maskinerna, de är över 60, dåliga knän, ryggar och leder men de skyfflar ta mig fan mer makadam på 20 minuter med spade än vad de där gör på en hel vecka.
Jag gillar att lyssna på klassiska ljuva toner till morgonkaffet men ibland är det denna musik som gäller när man skall ha något gjort.
https://m.youtube.com/watch?v=uyROMPgcJ0s
Ett jobb är ett jobb, vill man förändra något kommer det att kosta och det kommer göra ont. Men vad i helvete skall vi annars göra, sitta som några jävla nickedockor och kolla på dokusåpor? Det är fan ingen ordning på någonting nuförtiden.
Jag undrar fan också och jag har ingen jävla aning. Min farmor tyckte att tukthus inte var så jävla dum idé och kanske hade hon rätt.
Låter som min pappa och hans bror. De har alltid talat om ungdomar som "bara flummar omkring" och inte klarar av nånting längre.
Jag personligen tror på hårdare metoder. Man skulle ha en typ av institutioner långt uppe i Norrland dit man kunde skicka urspårade folk på behandling. Så hade det blivit ordning på dem.
Människor beter sig som lata svin för att de kan. Så enkelt är det i de flesta fall.
Hade man hamnat på gatan utan inkomst ( jobb) hade det garanterat varit eld i baken på dina anställda.
Krav, disciplin och regler ska inte underskattas. Ska jag vara ärlig tror jag att det är den enda framkomliga metoden i slutet av dagen.