2019-03-23, 14:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Att du tog upp Danmark som exempel fick igång mig. Nu har jag ägnat en del av morgonen och fm till att läsa nyheter, kolla lite politiska debatter och det är fan inte bra för mig. Jag måste börja tänka på att mitt hjärta inte längre är purungt. Med det sagt ber jag i förväg om ursäkt om jag låter lite grinig, men var i helvete är de där hårda manliga rösterna nuförtiden? Jag avser inte dig, så ta det inte personligt, men återigen, var i helvete är de där hårda manliga rösterna bland ungdomarna idag? De börjar ju för satan böla om psykisk ohälsa så fort man säger till dem att ge fan i telefondjäveln, hålla käft och sköta sitt jävla arbete.
Som om det vore en”utmaning” att klara av ett vanligt jävla jobb för att man fick två regndroppar i huvudet. De gnäller om allt, vädret, det är för kallt, för varmt, för torrt, för blött tills man blir tokig. Jag har två trotjänare i maskinerna, de är över 60, dåliga knän, ryggar och leder men de skyfflar ta mig fan mer makadam på 20 minuter med spade än vad de där gör på en hel vecka.
Jag gillar att lyssna på klassiska ljuva toner till morgonkaffet men ibland är det denna musik som gäller när man skall ha något gjort.
https://m.youtube.com/watch?v=uyROMPgcJ0s
Ett jobb är ett jobb, vill man förändra något kommer det att kosta och det kommer göra ont. Men vad i helvete skall vi annars göra, sitta som några jävla nickedockor och kolla på dokusåpor? Det är fan ingen ordning på någonting nuförtiden.

Jag undrar fan också och jag har ingen jävla aning. Min farmor tyckte att tukthus inte var så jävla dum idé och kanske hade hon rätt.

Låter som min pappa och hans bror. De har alltid talat om ungdomar som "bara flummar omkring" och inte klarar av nånting längre.
Jag personligen tror på hårdare metoder. Man skulle ha en typ av institutioner långt uppe i Norrland dit man kunde skicka urspårade folk på behandling. Så hade det blivit ordning på dem.
Människor beter sig som lata svin för att de kan. Så enkelt är det i de flesta fall.
Hade man hamnat på gatan utan inkomst ( jobb) hade det garanterat varit eld i baken på dina anställda.

Krav, disciplin och regler ska inte underskattas. Ska jag vara ärlig tror jag att det är den enda framkomliga metoden i slutet av dagen.
Citera
2019-03-23, 15:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Män är dessutom lätta att påverka, precis som kvinnor är. Det har vi sett om och om igen, och det finns ingen anledning att tro att män idag skulle vara mindre påverkningsbara.
Det finns en mycket snabbt växande grupp som börjat ifrågasätta den globalistiska agendan, postmodernismen och feminismen som tillsammans kommer i lite av kluster. De som själva kallar sig "liberala", men menar i princip tvärtom.
Det har gått ifrån indviduella friheten till "detta måste vi göra tillsammans, som samhälle", vilket är att frångå den absolut viktigaste premissen för demokratin.
Människors egna fria val.
De går dessutom tvärtemot vad som står i reglerna emot den mest grundläggande punkten i regeringsförklaringen, dvs den om att vi har ett folkstyre.

De har ingen rätt att välja att inte samarbeta med ett folkvalt parti.
Skulle de ändå välja att göra det finns bara ett ord för beteendet. Antidemokratiskt.
Citera
2019-03-23, 15:21
Avslutad
.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-03-23 kl. 15:30.
Citera
2019-03-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Man behöver inte vara dum för att vara halvpsykotisk eller rent ond. Stalin var antagligen intelligentaste politiska ledaren vi haft de senaste 100 åren och Trotsky var nästan lika intelligent. Båda hade antagligen IQ över 150

Disciplina är exempelvis både mycket intelligentare och även mer psykotisk än alla feminister på detta forum. Hon har ju öppet gått ut med att hon vill förfölja alla oss flashbackare och använda staten för att sätta oss alla i fängelset för att vi yttrar oss om invandring eller feminism på ett sätt hon inte gillar. Det inkluderar antagligen dig, även ifall hon säkert har mer överseende för kvinnor än män.

Disciplina är den typ av kvinna som exempelvis styr humaniora utbildningar och skolmyndigheten med ideologisk järnhand. Lär känna din fiende. Respektera henne för all del, för hon saknar helt samvete i de metoder hon kan komma att använda för att förgöra dig, till och med ifall du är en 70-årig gammal tant:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/atalas-for-kommentar-pa-sd-s-facebooksida

https://newsvoice.se/2018/03/nathatsgranskaren-angav-dam/

Denna tyranni händer alltså i Sverige år 2018. Tack vare personer som Disciplina. Skit alltså i troll som rapar ut sig skit mest för att de saknar all makt och vill provocera fram någonslags reaktion (därmed får de någonslags pytteliten känsla av makt).
Jag vet inte om jag borde ge mig in i den här tramsdiskussionen överhuvudtaget, men jag måste fråga mig vad fan ni pratar om. Dold agenda? Är det "utrota den vita rasen" du börjat pladdra om nu kanske? Är jag en del av ZOG också?

Låt mig försäkra att jag har inget som helst inflytande över det här landets humaniorautbildningar, jag är en lekman inom ämnet som bäst.

Jag upplever mig nog ärligt talat precis lika maktlös som er. Det här landet styrs ju om ni frågar mig tyvärr av mesiga socialliberaler som tycker att er "yttrandefrihet" ger er rätt att sprida allsköns påhitt dagarna i ända utan någon hänsyn till konsekvenser. Vår regering är slapphänt och tittar lojt på när myter sprids och allt från radikala islamister till högerextremister bedriver rekryteringsarbete via sociala medier. Tyvärr ser det ut som att vi får lita mer på företag som Facebook framför vår egen regering i kampen för att hålla after sådana beteenden.

Men det var ju kul att man fick agera exempel på någon sorts illvillig kvinnlig planeringsförmåga iallafall.

Citat:
Å andra sidan: en bok som jag skriver skulle ge mig sådana enorma problem med muslimer att det kanske är bäst att personer som Disciplina sätter mig i fängelse, helst gärna isolerad sådan, för resten av livet.
Ja, man skriver vad man själv kan som man brukar säga, och i ditt fall är det väl islamofobi och domedagsprofetior. När inga förlag vill ha skiten så kan du ju alltid göra en Tino, publicera den själv och grina om censur när ingen köper den.
Citera
2019-03-23, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jag vet inte om jag borde ge mig in i den här tramsdiskussionen överhuvudtaget, men jag måste fråga mig vad fan ni pratar om. Dold agenda? Är det "utrota den vita rasen" du börjat pladdra om nu kanske? Är jag en del av ZOG också?

Låt mig försäkra att jag har inget som helst inflytande över det här landets humaniorautbildningar, jag är en lekman inom ämnet som bäst.

Jag upplever mig nog ärligt talat precis lika maktlös som er. Det här landet styrs ju om ni frågar mig tyvärr av mesiga socialliberaler som tycker att er "yttrandefrihet" ger er rätt att sprida allsköns påhitt dagarna i ända utan någon hänsyn till konsekvenser. Vår regering är slapphänt och tittar lojt på när myter sprids och allt från radikala islamister till högerextremister bedriver rekryteringsarbete via sociala medier. Tyvärr ser det ut som att vi får lita mer på företag som Facebook framför vår egen regering i kampen för att hålla after sådana beteenden.

Men det var ju kul att man fick agera exempel på någon sorts illvillig kvinnlig planeringsförmåga iallafall.

Ja, man skriver vad man själv kan som man brukar säga, och i ditt fall är det väl islamofobi och domedagsprofetior. När inga förlag vill ha skiten så kan du ju alltid göra en Tino, publicera den själv och grina om censur när ingen köper den.

Du är priviligierad. Röstboskap dessutom. Som kvinna borde du ifrågasätta varför det kablas ut så mycket artiklar om hur felfördelad du är.
Citera
2019-03-23, 15:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Skolan och Universitet är två helt olika problemområden (som givetvis är förknippade) och med helt olika recept för att lagas.

Det börjar faktiskt med Universitetens ideologiska hårdsmälta och flum som styr skolmyndigheten med stenhårda medel. Ifall du vill genomföra någonsom helst förändring genom landet så måste du börja med landets "hjärna", det är humaniora och där så styrs precis allt; psykologi, kultur, journalistik, kriminologi, barns uppfostran, hur könen ska förhålla sig till varandra, historiebeskrivning, moral som ska läras ut, språket vi ska tala...

Men hur ska den förändras när den själv väljer vilka som ska delta i klubben? Helt omöjligt givetvis.

Inga unga män tramsar annars i Universiteten (och så har aldrig varit fallet), den grabbighet jag talar om handlar om att tänja på gränserna, tänka fritt, ha lite kreativ ådra och ha mod att säga saker som ingen annan vågar. Denna manliga ådra är helt och hållet död i Universitetens lokaler.

Ingen får säga något kontroversiellt, alla måste ha monotona samtal där man respekterar status quo, konsensustänket ligger som en hemsk skugga över allt som händer i dessa lokaler. Det politiskt korrekta är amplifierad gånger 10 jämfört med resterande samhället (kom ihåg, det startar där).

Så skolan och Universiteten har helt skilda problem, i skolan så har du kvar de där grabbiga pojkarna som saknar riktning och går runt och jiddrar och larvar sig och rentav spottar på lärare eller skriker ut whatever.

I Universitet så är du plötsligt i en 100% feminin lokal med vadderade väggar, där alla går på tår för att inte väcka PK-draken.

Här kan man inta två positioner som utgångsläge:

Den ena (lättaste) är att tänka att det inte finns någonting att göra åt saken och att det är någon annans fel. Allting stannar precis som det är. Typisk svensk mentalitet skulle jag säga.

Den andra är att man kan ställa sig där själv, svenska män kunde ställa sig där, oavsett vilken kultur som råder. Varför?
Jo därför att man kan ändra underifrån. Det finns ingen som börjat på toppen och kunnat förändra därifrån. Makt måste förtjänas. Människor jobbar underifrån, förändrar långsamt långsamt där de kan påverka.
Ta feminismen till exempel, plötsligt slog den till så det blev kännbart. Men det hände knappast över en natt och de började inte på maktpositioner i politiken. Det är väl detta som kallas att vara taktisk och listig. Det kan män vara i skolan, om de bara börjar med att sätta sin fot där.
Man kan göra mycket / alternativt strunta i att göra sånt man inte tror på bakom stängda klassrumsdörrar. Och det inte helt otippade?
De allra flesta föräldrar är nöjda med att man kör lite oldschool och inte anammar pk-tramset.
Citera
2019-03-23, 15:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Vet inte varför du blev indragen till den milda grad du blev. Du verkar ha upprört många här genom din tid i forumet.
Citera
2019-03-23, 15:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns en mycket snabbt växande grupp som börjat ifrågasätta den globalistiska agendan, postmodernismen och feminismen som tillsammans kommer i lite av kluster. De som själva kallar sig "liberala", men menar i princip tvärtom.
Det har gått ifrån indviduella friheten till "detta måste vi göra tillsammans, som samhälle", vilket är att frångå den absolut viktigaste premissen för demokratin.
Människors egna fria val.
De går dessutom tvärtemot vad som står i reglerna emot den mest grundläggande punkten i regeringsförklaringen, dvs den om att vi har ett folkstyre.

De har ingen rätt att välja att inte samarbeta med ett folkvalt parti.
Skulle de ändå välja att göra det finns bara ett ord för beteendet. Antidemokratiskt.

Jotack jag känner till den gruppen. Har en bekant som tillhör gruppen. Dessvärre går det i överdrift på andra hållet verkar det som, plötsligt ska allting ifrågasättas.
Citera
2019-03-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så är det.

Fråga vilken kvinna som helst om vilket kön hon är räddast för när det gäller baktaleri, intriger och fulspel.

9 av 10 (ärliga) kvinnor säger andra kvinnor.

Här på forumet är det precis tvärtom, männen är överlägset bäst på allt det där, ingen konkurrens. Sida upp och sida ner, år ut och år in.

Har också haft den tvivelaktiga förmånen att få en inblick i en nästan totalt mansdominerad sysselsättning och jag har aldrig varit med om maken, faktiskt. Så enormt mycket skitsnack och skvaller inklusive hemligen inspelade, fiskande telefonsamtal i hopp om att folk ska försäga sig, intriger så långt att det handlar om rent sabotage till slut, fulspel och hot som slutar i rättegångar och t.o.m. livsfara för inblandade. Det botade mig effektivt från illusionen att sånt där skulle vara typiskt kvinnligt. Det är det inte.
Citera
2019-03-23, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Här på forumet är det precis tvärtom, männen är överlägset bäst på allt det där, ingen konkurrens. Sida upp och sida ner, år ut och år in.

Har också haft den tvivelaktiga förmånen att få en inblick i en nästan totalt mansdominerad sysselsättning och jag har aldrig varit med om maken, faktiskt. Så enormt mycket skitsnack och skvaller inklusive hemligen inspelade, fiskande telefonsamtal i hopp om att folk ska försäga sig, intriger så långt att det handlar om rent sabotage till slut, fulspel och hot som slutar i rättegångar och t.o.m. livsfara för inblandade. Det botade mig effektivt från illusionen att sånt där skulle vara typiskt kvinnligt. Det är det inte.

Sätter min högra testikel på att din åsikt är en invers av verkligheten..
Citera
2019-03-23, 16:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Faktum är att jag såg just detta på SVT igår. Att man gjort någon typ av undersökning angående kvinnors och mäns arbetsliv, och att man såg just precis detta du beskriver.
Citera
2019-03-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Män tävlar även mot varandra inom laget i de lagsporter de tar del i. Tävling i tävlingen.

Konstsim och curling, inte så många soloister..

Det måste även kvinnor göra, annars åker man ur laget, som bekant. (?) Dock icke under match, då det är en klar fördel att satsa mer på att samarbeta än på att tävla mot varandra, som bekant. (?)

Ärligt talat tycker jag att denna tråd är så korkad att jag nästan känner hur hjärnan vissnar då jag läser, och definitivt längtar någon annanstans när jag är så dum att jag skriver själv. Ämnet är i klass med "Mamma, mamma vilken vinner om en tiger och en krokodil slåss med varandra?"-frågor som kan vara lite gulliga när de ställs av en 7-åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in