2019-03-18, 15:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Kändes som Marita ville bli av med Mikaela.
Mjo man undrar ju om det blev lite osvensk stämning på rummet sedan...

Jag hade nog valt Klüft, sett henne som min värsta konkurrent
Citera
2019-03-18, 18:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vad är det för mening med att fettot ska försöka kvala sig kvar? Han har ju inget där att göra och vill väl inte ens vara där själv heller. Låt honom bara få åka hem istället...
Speciellt fet är han inte och andra deltagare som har varit med har varit mycket fetare, Tomas Brolin tex.
Sen har Tommy en personlighet som gör att folk tror att han inte vill vara där. Han är lite blyg och tillbakadragen och har alltid varit det.
Ska personligheten ligga honom till last för att han inte är livlig och framåt som så många andra?

Nu var ju faktiskt Salo sjuk och då är det inte lätt att prestera. Han blev sjuk efter första grenen och hade svårt att andas och pulsen gick upp så fort han ansträngde sig.
Men han talade inte om för dom andra att han mådde dåligt förän efter ett tag.

Tommy Salo tvingades uppsöka läkare under ”Mästarnas mästare”
Mikaela Laurén om kollegan: ”Hela hans kropp skrek”

Han har kommit sist och brutit flera tävlingar.
Samtidigt insjuknade Tommy Salo under ”Mästarnas mästare” – och tvingades uppsöka läkare.
– Jag har svårt att andas, säger han till Nöjesbladet i samband med inspelningen.

I förra veckans program, när deltagarna skulle simma ut flera vändor i vattnet tog det också stopp för Tommy Salo, som till slut, märkbart påverkad, valde att bryta tävlingen.
– Han kollapsade ju ihop under simningen. Hela hans kropp skrek, säger Mikaela Laurén om kollegan.

Fick uppsöka läkare
– Jag mår sämre. Läkaren får titta på det och så får vi se hur det känns. Vi får hoppas det blir hyfsat lätt imorgon för nu har jag ju varit sjuk i tre dagar.
– Jag fick en hel medicinlåda med tabletter, men efter det var det bara att köra.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MgeXXo/tommy-salo-tvingades-uppsoka-lakare-under-mastarnas-mastare
Citera
2019-03-18, 18:48
Medlem
Logiken i att en 70-årig gubbe ska släpa runt på en 20 kg tyngre boll än en atlet som Klüft. Skumt att Lauren inte lyckades vinna över Skogum, eller? Och vad är "mästarkvalet" för trams. Dock intressant att höra lite historier bakom kulisserna.

#TeamKjell
Citera
2019-03-18, 22:51
Medlem
Wheatstacks avatar
Otroligt korkat att ens skylla förlusten mot Vitryssland 2002 enbart på Salo. Alla gör en tavla någon gång i karriären. Det är lagets uppgift att fixa siffrorna så pass att man vinner ändå, speciellt ett så stjärnspäckat lag som Sverige, mot Vitryssland. Jösses... Hoppas ni är nöjda över er själva att han tvingats ta professionell hjälp för det.

Salo - grym målvakt och barndomsidol. Hade varit stort att ha honom som idrottslärare idag!
Citera
2019-03-18, 23:04
Medlem
HierosGamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Otroligt korkat att ens skylla förlusten mot Vitryssland 2002 enbart på Salo. Alla gör en tavla någon gång i karriären. Det är lagets uppgift att fixa siffrorna så pass att man vinner ändå, speciellt ett så stjärnspäckat lag som Sverige, mot Vitryssland. Jösses... Hoppas ni är nöjda över er själva att han tvingats ta professionell hjälp för det.

Salo - grym målvakt och barndomsidol. Hade varit stort att ha honom som idrottslärare idag!

För mig som växte upp under 90-talet är Tommy Salo en av de stora i klass med Sudden, Foppa, Lidas, Näslund, Alfredsson bl.a.
En spelare som ställde upp i VM varenda gång kändes det som och som gjorde att vi alltid hade en bra keeper.
Tråkigt att Vitrysslandmatchen skylls på honom. Laget trodde det var räkmacka den kvarten och gjorde inte sitt jobb efter den suveräna inledningen av turneringen.
Det gör mig ont att höra honom berätta om allt det där och hur han har tagit det.
Citera
2019-03-20, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har alltid tyckt illa om Salo. Extremt överskattad som målvakt och en vidrig personlighet. Men jag gillar de andra deltagarna.

Vad är det vidriga? Jag ser en skör person med ärr kvar av hetsjakten från 2002.
Citera
2019-03-20, 01:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack

Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vilket jävla patetiskt arsle du är. Är du 10 år? 17 år sedan det hände. Väx upp för fan.

Otroligt låg nivå från flera andra i tråden också. Visa lite empati.

Citat:
Vad är det vidriga? Jag ser en skör person med ärr kvar av hetsjakten från 2002.
Äh, det är deras dåliga samveten som talar.

Citat:
Ursprungligen postat av HierosGamos
För mig som växte upp under 90-talet är Tommy Salo en av de stora i klass med Sudden, Foppa, Lidas, Näslund, Alfredsson bl.a.
En spelare som ställde upp i VM varenda gång kändes det som och som gjorde att vi alltid hade en bra keeper.
Tråkigt att Vitrysslandmatchen skylls på honom. Laget trodde det var räkmacka den kvarten och gjorde inte sitt jobb efter den suveräna inledningen av turneringen.
Det gör mig ont att höra honom berätta om allt det där och hur han har tagit det.
Alltid lika härligt att läsa människor med lite sans, vett och medmänsklighet. Tack.
Citera
2019-03-20, 05:23
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Jag ser en enormt överskattad människa, och en menlös dryg idiot.
Citera
2019-03-22, 11:28
Medlem
Stenad-af-Ograss avatar
Det både såg ut och lät som Tommy var på väg att bryta ihop och börja storgråta när han och Klüft pratade. Det verkar ha tagit hårt på honom, all skit han fått utstå efter Vitryssland-matchen.

Är Mikaelas ansikte sönderopererat eller? Ser helt groteskt ut.
Citera
2019-03-22, 19:56
Medlem
Hittade en text om Mikaela Lauren:
"För drygt sju år sen, den 16 mars 2005, gjorde polisen en razzia i Mikaelas lägenhet i södra Stockholm, och hittade bland annat 2 300 ampuller och 1 900 tabletter anabola steroider. Mikaela - känd som elitsimmare, med 16 SM-guld - greps. Hon och hennes dåvarande pojkvän var med i ett nätverk där man sålde otillåtna dopingpreparat.

Den 6 juli dömdes Mikaela till 14 månaders fängelse för grovt dopingbrott och grovt vapenbrott; fem tårgaspistoler hittades i lägenheten."
Källa: https://www.expressen.se/halsoliv/mikaela-lauren---fran-brottsling-till-boxare/

Med den bakgrunden tycker jag det är lite oetiskt att hon får deltaga.
Citera
2019-03-22, 22:40
Medlem
Sverige skulle 2002 fan ha råd att med både en och två målvaktstavlor mot ett lag som Vitryssland och ändå kunna vinna den matchen. Hela laget gjorde bort sig grovt den matchen. Inte bara Salo.
Citera
2019-03-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Sverige skulle 2002 fan ha råd att med både en och två målvaktstavlor mot ett lag som Vitryssland och ändå kunna vinna den matchen. Hela laget gjorde bort sig grovt den matchen. Inte bara Salo.

Niklas Lidström blev väl inte ens varm efter den matchen t.ex .. Skulle vara kul att se matchen igen
Senast redigerad av bossekaka 2019-03-22 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in