2019-03-22, 14:39
Medlem
BarryHeros avatar
Sportbladet spekulerar tydligen i följande elva:
Olsen

Lustig - Granqvist - Helander - Augustinsson

Claesson - Larsson - Olsson - Forsberg

Berg - Quaison/Isak
Källa: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Opp0Mq/avslojar-skrallen-i-anfallet

De menar alltså att Robin Quaison eller Alexander Isak kommer att starta bredvid Berg. Undrar varför inte Sebastian Andersson är aktuell?
Citera
2019-03-22, 14:46
Medlem
Hade inte föredragit den då någon måste täcka upp för Olsson. Det är bättre att börja aningen för defensivt och justera efterhand alternativt startar man Larsson och Svensson centralt och har Olsson på bänken.
Citera
2019-03-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Ekdal borta också nu alltså... Med tanke på alla viktiga avbräck är det väldigt skönt att vi inte möter Spanien den här samlingen. Hoppas nu på nedanstående elva!

Olsen
Lustig, Granqvist, Helander, Augustinsson
Claesson, Larsson, Olsson, Forsberg
Quaison, Berg

Alternativt låta Claesson och Berg köra på topp, och in med Durmaz till höger. Men tycker nog ändå Quaison är i bättre slag än Durmaz för tillfället.
Janne verkar ju köra på min linje
Citera
2019-03-22, 15:15
Medlem
Ja med även Ekdal borta från helgens match så gör Janne helt rätt i den rapporterade 11an.

Olsen
Lustig Granqvist Helander Augustinsson
Claesson Larsson Olsson Forsberg
Berg Isak/Quaison

Folk underskattar hur bra Claesson är defensivt när han är på kanten så att inte spela han där i helgen och spela Durmaz eller Sema vore ruggigt nervöst tycker jag.

Sen är Quaison/Isak frågan intressant. Isak ger mer rörelse och luftrums närvaro i boxen men samtidigt är han inte superstark än heller. Fortfarande bättre än Quaison på så sätt. Vet inte hur Quaison spelas på träningarna men jag tycker Isaks kvalitéer på pappret är mer logiskt men han är också väldigt ung och ny.

Vem det än blir är jag rätt nöjd om de blir ovan 11a med tanke på situationen. Offensivt mittfält men Claesson & Larsson gör det bra defensivt med samtidigt som vi har en ny anfallare med kreativitet/kvalitét.
Citera
2019-03-22, 15:59
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Morgondagens match är hyperintressant. Ska bli kul att se hur vi presterar offensivt, framför allt är jag nyfiken på hur Kristofer Olsson kommer bidra med sin känsliga passningsfot. Mycket synd att Ekdal är borta dock, hade varit ännu trevligare med två kreativa och defensivt starka spelare. Men, nu får Olsson helt enkelt ta ett större ansvar.

Angående Ekdal är jag rädd att hans dagar i landslaget är räknade, killen har helt enkelt för många skador för att funka ordentligt och kommer för eller senare behöva ta ett beslut att satsa fullhjärtat på att va hel för klubblaget.
Citera
2019-03-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Morgondagens match är hyperintressant. Ska bli kul att se hur vi presterar offensivt, framför allt är jag nyfiken på hur Kristofer Olsson kommer bidra med sin känsliga passningsfot. Mycket synd att Ekdal är borta dock, hade varit ännu trevligare med två kreativa och defensivt starka spelare. Men, nu får Olsson helt enkelt ta ett större ansvar.

Angående Ekdal är jag rädd att hans dagar i landslaget är räknade, killen har helt enkelt för många skador för att funka ordentligt och kommer för eller senare behöva ta ett beslut att satsa fullhjärtat på att va hel för klubblaget.

Det bittra är att han äntligen vart hel ett bra tag nu i Italien och gjort det riktigt bra och nu blir han skadad...

------

I övrigt spelar vårt nya U21 lag en friendly mot Ryssland kl 17.00 idag.

Sveriges startelva: 1 Pontus Dahlberg – 13 Johan Stenmark, 3 Anel Ahmedhodžić, 14 Hugo Andersson, 16 John Björkengren – Dejan Kuluševski, 6 Mattias Svanberg (K), 8 Samuel Adrian, 17 Emil Hansson – 15 Gabriel Gudmundsson, 10 Viktor Gyökeres.

GRYMT intressanta spelare som Gyökeres, Svanberg, Kulusevski, Adrian, Dahlberg t.e.x.

Bänken har några intressanta med:

Ersättare: 12 Viktor Johansson – 2 Felix Beijmo, 4 Thomas Poppler Iherwood, 5 Alexander Jallow, 9 Svante Ingelsson, 11 Joel Asoro, 18 Bilal Hussein, 20 Benjamin Mbunga Kimpioka.

VÄLDIGT ny trupp.
Citera
2019-03-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Hade inte föredragit den då någon måste täcka upp för Olsson.

Ja Sebastian Larsson???
Citera
2019-03-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja Sebastian Larsson???
Normalt sett har vi två bra försvarsspelare på innermittfältet. Olsson är ingen bra försvarsspelare så någon måste kompensera defensivt. Spelar vi med Olsson bör vi ha defensiv balans på ena kanten.
Citera
2019-03-22, 19:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
VÄLDIGT ny trupp.
Ja, väldigt ny trupp i och med att det är nya åldersgränser.

Vilka kan vara aktuella för en eventuell EM-trupp 2020? Dahlberg, Gyökeres och Svanberg?
Citera
2019-03-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Vilka kan vara aktuella för en eventuell EM-trupp 2020? Dahlberg, Gyökeres och Svanberg?
Glöm inte Asoro också. Men ja, de du nämner ligger bra till. Icke att förglömma Isak som ju redan tagit sig till a-landslaget. Viktigt för speciellt Dahlberg och Gyökeres att börja spela kontinuerlig seniorfotboll nu.
Citera
2019-03-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Normalt sett har vi två bra försvarsspelare på innermittfältet. Olsson är ingen bra försvarsspelare så någon måste kompensera defensivt. Spelar vi med Olsson bör vi ha defensiv balans på ena kanten.
Det har vi med Claesson. Hans defensive jobb är otroligt bra så med honom och Larsson centralt har vi 2 bra defensiva pjäser. Även ifall CLaesson fortfarande bidrar framåt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

De 3 + Linnér skulle vara min gissning idag men mycket ändras med unga så vem vet.

Citat:
Glöm inte Asoro också. Men ja, de du nämner ligger bra till. Icke att förglömma Isak som ju redan tagit sig till a-landslaget. Viktigt för speciellt Dahlberg och Gyökeres att börja spela kontinuerlig seniorfotboll nu.
Asoro har verkligen tvärstannat i utvecklingen tyvärr så jag har svårt att se det.
Citera
2019-03-22, 22:17
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Asoro tror jag inte på i nuläget. Inte redan nästa år. Isak valde jag att inte nämna med hänsyn till att han inte var med i truppen som jag kommenterade.
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
De 3 + Linnér skulle vara min gissning idag men mycket ändras med unga så vem vet.
Linnér är ju inte U21-material längre. Jag utgick enbart från den U21-trupp som nyligen togs ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in