2019-03-20, 10:52
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Lite OT, men mycket trist att JJ blivit så skadebenägen. Verkar sitta i efter korsbandsskadan mot Italien. Får hoppas att han repar sig till 100% och kan fortsätta sin lysande karriär.
Citera
2019-03-20, 17:53
Medlem
Halloween2s avatar
Guidetti alltså jösses vilken tomte han är.

Citat:
När de rapporterar om Alaves matcher så skriver de bara: ”Guidetti blev mållös”. Inget annat. Men jag vet att det handlar om min personlighet; jag måste alltid prestera lite bättre än alla andra för att folk ska prata gott om mig. Så fort det går dåligt är det mig de fokuserar på. Det händer mer i Sverige än här i Spanien. Det är otroligt, säger Guidetti.

För fan du är den enda svensken i Spanien klart svensk media skriver om honom när han spelar/spelat. Varför skulle spansk media lägga vikt på en skadebenägen halv fet svensk som inte imponerar eller kan ta en startplats. Man ligger inte 5a i ligan pga utav John direkt.

Citat:
Det handlar inte om att jag inte har kvalité för att spela i La Liga, för det har jag bevisat över flera års tid att jag har.

11 mål på 99 matcher liga matcher vet jag inte om det är något bevis, eller?

Hade John varit blatte hade han dragit fram rasist kortet fortare än fortast.
Citera
2019-03-20, 18:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

För fan du är den enda svensken i Spanien klart svensk media skriver om honom när han spelar/spelat. Varför skulle spansk media lägga vikt på en skadebenägen halv fet svensk som inte imponerar eller kan ta en startplats. Man ligger inte 5a i ligan pga utav John direkt.

Får lite taskiga vibbar av att Cetinkaya lurat i honom det här tramset, Guidetti har snarare varit omhuldad och jag känner inte igen den här bittra stilen från honom. Känns inte likt honom.

Har han gjort något åt håret eller har han bara varit noggrann med att kamma till det så tätt som möjligt vid hårlinjen?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/5VAaRe/det-handlar-om-min-personlighet
Citera
2019-03-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Lite OT, men mycket trist att JJ blivit så skadebenägen. Verkar sitta i efter korsbandsskadan mot Italien. Får hoppas att han repar sig till 100% och kan fortsätta sin lysande karriär.
Japp, riktigt synd. Precis när han på allvar började blomma ut till en given startspelare och nyckelspelare. Dessutom har vi som bekant Ekdals ständiga problem, så det är inte helt optimalt att bygga mittfältet på sikt utifrån dessa omständigheter.
Citera
2019-03-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Det märks att han gått i Zlatan-skolan. "Alla är emot mig, alla hatar mig, media är svin". Problemet för Guidetti är att för Zlatan var detta till stora delar helt sant, för John däremot är det ren inbillning från hans sida. No hates you, no one cares.
Citera
2019-03-22, 13:36
Medlem
Ekdal borta också nu alltså... Med tanke på alla viktiga avbräck är det väldigt skönt att vi inte möter Spanien den här samlingen. Hoppas nu på nedanstående elva!

Olsen
Lustig, Granqvist, Helander, Augustinsson
Claesson, Larsson, Olsson, Forsberg
Quaison, Berg

Alternativt låta Claesson och Berg köra på topp, och in med Durmaz till höger. Men tycker nog ändå Quaison är i bättre slag än Durmaz för tillfället.
Citera
2019-03-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Ekdal borta också nu alltså... Med tanke på alla viktiga avbräck är det väldigt skönt att vi inte möter Spanien den här samlingen. Hoppas nu på nedanstående elva!

Olsen
Lustig, Granqvist, Helander, Augustinsson
Claesson, Larsson, Olsson, Forsberg
Quaison, Berg

Alternativt låta Claesson och Berg köra på topp, och in med Durmaz till höger. Men tycker nog ändå Quaison är i bättre slag än Durmaz för tillfället.
Skulle nog säga att det här är sämsta möjliga tajming då Norge och Rumänien är de primära konkurrenterna om andraplatsen.
Citera
2019-03-22, 13:55
Medlem
Med Ekdal borta är väl Olsson nästan garanterad en startplats. Hade nog flyttat upp Claesson och spelat Durmaz till höger, alternativt flyttar Larsson ut till höger och Svensson spelar centralt bredvid Olsson.
Citera
2019-03-22, 14:24
Medlem
BarryHeros avatar
Tippar på:

Olsen

Lustig - Granqvist - Helander - Augustinsson

Larsson - Svensson - Olsson - Forsberg

Claesson - Berg

Eller Janne Andersson kanske inte litar på ett innermittfält med Olsson och Svensson? Larsson avlastar i alla fall till höger. Janne verkar se Claesson som en anfallare just nu trots att han har presterat bättre i landslaget på mittfältet.
Citera
2019-03-22, 14:27
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Ok, Ekdal är borta. Jag spekulerar på följande elva:

--- Olsson ---

Tinnerholm - Lustig - Granen - Augustinsson

Claesson - Larsson - Olsson - Forsberg

Berg - Isak

--

Möjligt att Sotirios Papagiannopoulos tar plats bredvid granen och Lustig flyttas ut till högerkant igen.

I och med att Ekdal är borta tror jag nog att Janne vill ha Larsson centralt och flyttar ned Claesson. Seb och Kristofer Olsson är också någorlunda samspelta från AIK, så det känns tryggt.

Detta öppnar upp anfallsplatsen, och jag tror att Quaison och Isak får varsin halvlek.
Citera
2019-03-22, 14:28
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tippar på:

Olsen

Lustig - Granqvist - Helander - Augustinsson

Larsson - Svensson - Olsson - Forsberg

Claesson - Berg

Eller Janne Andersson kanske inte litar på ett innermittfält med Olsson och Svensson? Larsson avlastar i alla fall till höger. Janne verkar se Claesson som en anfallare just nu trots att han har presterat bättre i landslaget på mittfältet.

Är inte Helander skadad?
Citera
2019-03-22, 14:33
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Är inte Helander skadad?
Han har varit skadad, men ska vara spelklar till imorgon. Samma gäller Andreas Granqvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in