2019-05-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Haha vi får väl se. Jag är övertygad om att John Blir uttagen
Lite nojjigt nu när Quaison drog på sig skada. Ser fan hellre att man drar in en Joker över John. Hellre Antonsson eller något än Guidetti alltså.
Citera
2019-05-18, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Lite nojjigt nu när Quaison drog på sig skada. Ser fan hellre att man drar in en Joker över John. Hellre Antonsson eller något än Guidetti alltså.

Helt enig!
Citera
2019-05-19, 20:04
Medlem
Marathons avatar
Jag tycker nog gott och väl Riccardo Gagliolo kan tas ut i kommande kval-trupp som en back-up till vänsterbacken och som mittback. Han presterar bra i Parma samtidigt som Martin Olsson är skadad.
Citera
2019-05-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Jag tycker nog gott och väl Riccardo Gagliolo kan tas ut i kommande kval-trupp som en back-up till vänsterbacken och som mittback. Han presterar bra i Parma samtidigt som Martin Olsson är skadad.
Enda anledningen till att jag inte är supersugen på det är för att han inte direkt känns som en svensk fotbollsspelare. Tycker de känns som han "vill" spela för Sverige bara för han inte platsar i Italien. Inte för han vill representera "sitt Sverige".

Kvalité har han nog. Har bara hört bra om hans lir. Däremot tycker jag Jansson & Milosevic borde stå på tur jämte Vigge. Starka fysiska mittbackar med starkt huvudspel både offensivt och defensivt. Mer eller mindre yngre Granqvistar.

Vänsterbacken är dock absurt tunt djup på. Riktigt nojjigt. Speciellt om man föredrar inverterade sådana.
Citera
2019-05-21, 09:44
Medlem
BarryHeros avatar
Ganska svagt Spanien som Sverige ställs emot i EM-kvalet nästa månad:

Citat:
Spaniens kvaltrupp:

Målvakter: De Gea, Pau Lopez, Kepa.

Backar: Alba, Ramos, Inigo Martinez, Diego Llorente, Hermoso, Carvajal, Gaya.

Mittfältare: Sergi Roberto, Cazorla, Rodri, Isco, Parejo, Jesus Navas, Fabian, Busquets.

Anfallare: Rodrigo Moreno, Morata, Aspas, Oyarzabal, Asensio.

https://www.fotbollskanalen.se/spanien/cazorla-med-i-spaniens-landslagstrupp---har-ar-blagults-motstand-i-em-kvalet/

Sverige borde kunna knipa åtminstone en poäng. Janne Andersson annonserar sin trupputtagning 28 maj.
Citera
2019-05-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ganska svagt Spanien som Sverige ställs emot i EM-kvalet nästa månad:

Sverige borde kunna knipa åtminstone en poäng. Janne Andersson annonserar sin trupputtagning 28 maj.

Bittert att vi har Quaison skadad bara Han hade jag gärna sett mot Spanien.
Citera
2019-05-21, 15:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Bittert att vi har Quaison skadad bara Han hade jag gärna sett mot Spanien.
Även Granqvist, Lustig, G. Svensson, Pontus Jansson, och Sam Larsson dras med skador.

Den enda som är helt uträknad i nuläget av dessa är dock Sam Larsson med sin ledbandsskada. Bara att hoppas på det bästa för övriga.
Citera
2019-05-21, 18:01
Medlem
Citat:
Även Granqvist, Lustig, G. Svensson, Pontus Jansson, och Sam Larsson dras med skador.

Den enda som är helt uträknad i nuläget av dessa är dock Sam Larsson med sin ledbandsskada. Bara att hoppas på det bästa för övriga.
Jag hoppas nog fan mer på Jansson än Granen i dagsläget faktiskt. Janssons säsong har vart bra och Granen känns som han dippar rätt rejält senaste månaderna. Dags att kanske gå vidare.

Men ja, våra skador senaste samling och denna är riktigt trist
Citera
2019-05-21, 18:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Jag hoppas nog fan mer på Jansson än Granen i dagsläget faktiskt. Janssons säsong har vart bra och Granen känns som han dippar rätt rejält senaste månaderna. Dags att kanske gå vidare.

Men ja, våra skador senaste samling och denna är riktigt trist
Milosevic var skadad förra samlingen när det också saknades mittbackar. Tar för givet att han kommer med nu.

Kristoffer Olsson skadade sig ju sist men är tillbaka och fanns på bänken i senaste matchen. Kanske bra om han startar mot Malta och i alla fall börjar på bänken mot Spanien.
Citera
2019-05-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Milosevic var skadad förra samlingen när det också saknades mittbackar. Tar för givet att han kommer med nu.

Kristoffer Olsson skadade sig ju sist men är tillbaka och fanns på bänken i senaste matchen. Kanske bra om han startar mot Malta och i alla fall börjar på bänken mot Spanien.
Ja Milo har vart bra i NOttingham enligt fansen. Dom är skitnöjda. Tycker med han står på tur. Han är spelartypen som komplementerar bra med Lindelöfs typ med.

Angående Koffe hoppas jag han är hel snarast med. Mot just Malta dock rätt trygg.

I övrigt så är Jakob JOhansson hel och spelar igen, och han spelar även iett bra lag som Rennes så det ska bli kul att få tillbaka honom.
Citera
2019-05-22, 09:28
Medlem
BarryHeros avatar
Den tidigare holländske förbundskaptenen Dick Advocaat hyllar Simon Gustafson och tycker det är obegripligt att han inte är landslagsman:

Citat:
Efter matchen hyllade Utrecht-tränaren Dick Advocaat, tidigare holländsk förbundskapten, sin svenske mittfältare.

– Han slår bra straffar, men han är också en suverän spelare. Det är otroligt att han inte spelar i svenska landslaget, säger Advocaat till NOS.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kJdzq9/otroligt-att-han-inte-spelar-i-landslaget

Borde Simon Gustafson vara en landslagsman? Vem skulle han peta? Passar han in i landslagets spelsätt? Hur bra koll har egentligen Dick Advocaat på mittfältskonkurensen i landslagssverige?
Citera
2019-05-22, 09:47
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Den tidigare holländske förbundskaptenen Dick Advocaat hyllar Simon Gustafson och tycker det är obegripligt att han inte är landslagsman:

Borde Simon Gustafson vara en landslagsman? Vem skulle han peta? Passar han in i landslagets spelsätt? Hur bra koll har egentligen Dick Advocaat på mittfältskonkurensen i landslagssverige?
Jag har dålig koll på SG. Vad för slags mittfältare är han? Offensiv, defensiv? Ledaregenskaper? Vem är han mest lik i spelsätt, om ska jämföra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in