2019-03-22, 06:12
Medlem
okok1s avatar
Conrad var tydligen på rättegång igår. Och kanalen Ingrid och Conrad är nu borta.
Citera
2019-03-22, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Är liknande samtal hos vita pillret.
I praktiken har helt opolitiska personer som istället lever Svensson-liv presterat långt mycket bättre med avseende på genetisk reproduktion än de här filurerna. Och tyvärr drar de med sig många män i helt fel tankemönster som gör att inte heller de kommer kunna prestera genetiskt.

Vill man veta vad som skapar framgång så ska man se och lära av en person med framgång. Man ska inte göra vad personen säger, man ska göra vad personen gör.

Jag tror det är lättare att va rasist om man samtidigt kan hävda hur man blir orättvist förföljd och utsatt för förtryck så som är fallet med Judar. De är ju det mest rasistiska folket, men de kommer undan med det eftersom alla tycker synd om dem. Kanske kan vi svenskar bli mer rasistiska när vi blir i minoritet här i Sverige. Kvinnor verkar ju också ha en slags modersinstinkt som kopplas på när de vill ta hand och värna om utsatta grupper. Så vi svenskar kanske får ligga mer när vi blir en minoritet. Minoriteter är ju lite mer spännande också. Tänk om 20 år när kanske 70% av alla i Sverige är muslimer, då kommer etniska svenskar va spännande och exotiska.
Citera
2019-03-22, 08:19
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Är liknande samtal hos vita pillret.
I praktiken har helt opolitiska personer som istället lever Svensson-liv presterat långt mycket bättre med avseende på genetisk reproduktion än de här filurerna. Och tyvärr drar de med sig många män i helt fel tankemönster som gör att inte heller de kommer kunna prestera genetiskt.

Vill man veta vad som skapar framgång så ska man se och lära av en person med framgång. Man ska inte göra vad personen säger, man ska göra vad personen gör.
Ja, de är många inom fascismen och nazismen som leker hobbypsykologer. Antagligen för att rättfärdiga sina egna livsval lär de ut hur kvinnor och relationer fungerar. Lustigt nog har Dan en tysk fru, Marcus Follin har en partner från Östeuropa, Jonas Nilsson en partner från Sydafrika. Var Magnus partner kommer ifrån vet jag dock ej. Conrads svenska fru lämnade honom. Säger väl en del om svårigheterna som i realiteten existerar som nazist.
Citera
2019-03-22, 11:36
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ja, de är många inom fascismen och nazismen som leker hobbypsykologer. Antagligen för att rättfärdiga sina egna livsval lär de ut hur kvinnor och relationer fungerar. Lustigt nog har Dan en tysk fru, Marcus Follin har en partner från Östeuropa, Jonas Nilsson en partner från Sydafrika. Var Magnus partner kommer ifrån vet jag dock ej. Conrads svenska fru lämnade honom. Säger väl en del om svårigheterna som i realiteten existerar som nazist.

Fast det där beror väl på hur en man ser ut. En stilig man med bra drag har inte problem att träffa kvinnor. Men visst är det svårare när den allmänna uppfattningen är att man ska vara en velourmjukis i sin politiska uppfattning.
Är man fet så begränsar det förstås utbudet något.
Vill inte så split, men jag är inte längre insatt i vad som idag är DFS.
Conrads bakgrund skiljer sig från de andra nationella. Han är ju inte fet, men jag upplever honom lite som en sökare i negativ bemärkelse.
Det behöver ju inte vara fel att träffa en vit kvinna från ett annat land.
Citera
2019-03-22, 12:00
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Fast det där beror väl på hur en man ser ut. En stilig man med bra drag har inte problem att träffa kvinnor. Men visst är det svårare när den allmänna uppfattningen är att man ska vara en velourmjukis i sin politiska uppfattning.
Är man fet så begränsar det förstås utbudet något.
Vill inte så split, men jag är inte längre insatt i vad som idag är DFS.
Conrads bakgrund skiljer sig från de andra nationella. Han är ju inte fet, men jag upplever honom lite som en sökare i negativ bemärkelse.
Det behöver ju inte vara fel att träffa en vit kvinna från ett annat land.
Jag menar såklart inte att det är fel att träffa en utländsk kvinna. Min poäng är bara att det tycks vara ett mönster där nazister är tvungna att söka kärleken utomlands istället för inrikes. Det är ju inget som relationsexperterna Conrad och Magnus någonsin nämner när de förklarar hur verkligheten egentligen är. Som aspirerande nazist tycker jag att man förtjänar att få höra sanningen, vilket är att det är inte är så enkelt att få en partner som Conrad och Magnus vill ge sken av.
Citera
2019-03-22, 16:37
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Conrad var tydligen på rättegång igår. Och kanalen Ingrid och Conrad är nu borta.
Ska bli intressant att se vad som händer. De har svårt att försvara sig med tanke på att JK gett dem en chans att anmäla ansvarig utgivare men de har struntat i det. Är ett struntbrott förvisso.
Citera
2019-03-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Nån som var och tittade på rättegången? Enligt Ingrids egen utsändning var det många på plats, men Conrad deltog inte i Ingrids youtube-sändning.

Pratade de ens med varandra under rättegången?
Citera
2019-03-22, 23:21
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdx
I gårdagens sändning med Morgon med Svegot pratade Magnus och Conrad bland annat om skillnaden mellan kvinnor och män och att denna skiljaktighet är påtaglig. Det intellektuella djupet var frapperande.

- Jo, och det är tror jag är definitivt och det finns en, det finns ju en korrelation där, kvinnorna är samma sak. Det är ju så att vi söker ju… ehm… när vi hittar vår partner så söker vi ju delvis vår egen mor. Det är ju uppenbart, det är bara att titta på alla, alla… Och alla lyckade relationer så har du, det finns, det är inte helt och hållet så, men de finns de här kornen… Dom här markörerna… Eh, som är liksom det här och det här och det här. Och det var det jag hade där, och det är liksom en bra, ah… ehm, säger Magnus.

Herre min skapare! Tack för att du påminner mig varför jag lyssnar på typ var 10:e nyhetssvep numera. Då klarar jag ändå bara cirka 20 minuter innan jag blir tokig på svammel-Magnus och Daniel som inte klarar att komma med egna analyser eller invändningar. Så jag stänger av och sätter på Radio Bubbla eller liknande som faktiskt erbjuder någorlunda intellektuell stimulans.

Det senaste jag lyssnade på Svegot så pratade Magnus om hur han var för dödsstraff. Enligt mig själv är det att göra det lätt för sig att vara för dödsstraff, som många nationella verkar vara av någon anledning. Det är en komplicerad fråga och jag är inte säker på vad jag ens själv tycker, men lutar nog mer mot att inte ha dödsstraff. Men det mest frapperande var när Magnus berättade hur han var villig att råka offra en oskyldig ibland för att avrätta dom skyldiga. Daniel suckar som vanligt och går vidare till nästa ämne. MEN HALLÅ? Daniel, du har suttit med Ingrid i flera år och pratat om 'Hellre fria än fälla' i det juridiska systemet, men låter Magnus stå outmanad när han säger något sådant.

Nej tack! Jag kommer aldrig betala för att läsa Svegots klippa och klistra journalistik eller för att lyssna på era 'djupa politiska analyser'. Det har varit rent uselt faktiskt sedan Ingrid lämnade och den enda som håller någorlunda vettig nivå på samtalet är Dan. Jag trodde aldrig jag skulle behöva säga detta, men det är faktiskt mer intressant att läsa och lyssna på Ingrid&Maria än Svegot idag... och det säger mycket.
Senast redigerad av ForbrytarenAnnie 2019-03-22 kl. 23:29.
Citera
2019-03-23, 10:58
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Herre min skapare! Tack för att du påminner mig varför jag lyssnar på typ var 10:e nyhetssvep numera. Då klarar jag ändå bara cirka 20 minuter innan jag blir tokig på svammel-Magnus och Daniel som inte klarar att komma med egna analyser eller invändningar. Så jag stänger av och sätter på Radio Bubbla eller liknande som faktiskt erbjuder någorlunda intellektuell stimulans.

Det senaste jag lyssnade på Svegot så pratade Magnus om hur han var för dödsstraff. Enligt mig själv är det att göra det lätt för sig att vara för dödsstraff, som många nationella verkar vara av någon anledning. Det är en komplicerad fråga och jag är inte säker på vad jag ens själv tycker, men lutar nog mer mot att inte ha dödsstraff. Men det mest frapperande var när Magnus berättade hur han var villig att råka offra en oskyldig ibland för att avrätta dom skyldiga. Daniel suckar som vanligt och går vidare till nästa ämne. MEN HALLÅ? Daniel, du har suttit med Ingrid i flera år och pratat om 'Hellre fria än fälla' i det juridiska systemet, men låter Magnus stå outmanad när han säger något sådant.

Nej tack! Jag kommer aldrig betala för att läsa Svegots klippa och klistra journalistik eller för att lyssna på era 'djupa politiska analyser'. Det har varit rent uselt faktiskt sedan Ingrid lämnade och den enda som håller någorlunda vettig nivå på samtalet är Dan. Jag trodde aldrig jag skulle behöva säga detta, men det är faktiskt mer intressant att läsa och lyssna på Ingrid&Maria än Svegot idag... och det säger mycket.

Ja det gör det! Liksom att föredra Svensk Webbtelevision med kämpen Mikael Willgert och nu senast alltid lika brilljante Karl-Olov Arnstberg alla dar i veckan. Bättre liksom.....
Citera
2019-03-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie

Finns det verkligen 1000 personer i Sverige som dunkar in en hundring i månaden för det här?

https://www.svegot.se/

Dom får ju otroligt lite content för pengarna. Måste ge mycket mer att teckna sig för en prenumeration i Nya Tider eller Nyheter idag eller Fria Tider eller nåt annat.

Enda förklaringen är nog att dom trogna fansen vet att det är skit men att man gillar Dan, Magnus och Conrad och är beredda att stödja dom med 1200 kr/år så att dom kan fortsätta rädda Sverige och slippa ta ett vanligt jobb.
Citera
2019-03-23, 16:37
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Finns det verkligen 1000 personer i Sverige som dunkar in en hundring i månaden för det här?

https://www.svegot.se/

Dom får ju otroligt lite content för pengarna. Måste ge mycket mer att teckna sig för en prenumeration i Nya Tider eller Nyheter idag eller Fria Tider eller nåt annat.

Enda förklaringen är nog att dom trogna fansen vet att det är skit men att man gillar Dan, Magnus och Conrad och är beredda att stödja dom med 1200 kr/år så att dom kan fortsätta rädda Sverige och slippa ta ett vanligt jobb.

Klart att det är poddandet som är det intressanta för folk. Det är inte direkt den journalistiska verksamheten som drar runt sidan. Ska man läsa nyheter går man in på någon beprövad alternativsida.
Citera
2019-03-23, 17:04
Medlem
"Då skiter vi väl i det här då, jag orkar inte"
-Magnus Söderman efter nåt tekniskt strul

Helt uppenbart börjar de lessna själva vad de gör och de kanske t.o.m. börjar gå varandra på nerverna.
Jag ger dem max 1 år till, sedan är hela projektet nedlagt och Dan har starta upp nåt nytt sätt att dra in pengar på.

När Conrad ska läsa något innantill så läser han fel eller uttalar fel, det är som om han inte har en jävla aning vad som står i texten innan han ska läsa upp högt i livesändning.

Lyssnarna har också tröttat på flera timmar om dan av improviserat kacklande utan vare sig manus eller någon röd tråd. De låter ju bara munnen gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in