Citat:
Ursprungligen postat av
sdx
I gårdagens sändning med Morgon med Svegot pratade Magnus och Conrad bland annat om skillnaden mellan kvinnor och män och att denna skiljaktighet är påtaglig. Det intellektuella djupet var frapperande.
- Jo, och det är tror jag är definitivt och det finns en, det finns ju en korrelation där, kvinnorna är samma sak. Det är ju så att vi söker ju… ehm… när vi hittar vår partner så söker vi ju delvis vår egen mor. Det är ju uppenbart, det är bara att titta på alla, alla… Och alla lyckade relationer så har du, det finns, det är inte helt och hållet så, men de finns de här kornen… Dom här markörerna… Eh, som är liksom det här och det här och det här. Och det var det jag hade där, och det är liksom en bra, ah… ehm, säger Magnus.
Herre min skapare! Tack för att du påminner mig varför jag lyssnar på typ var 10:e nyhetssvep numera. Då klarar jag ändå bara cirka 20 minuter innan jag blir tokig på svammel-Magnus och Daniel som inte klarar att komma med egna analyser eller invändningar. Så jag stänger av och sätter på Radio Bubbla eller liknande som faktiskt erbjuder någorlunda intellektuell stimulans.
Det senaste jag lyssnade på Svegot så pratade Magnus om hur han var för dödsstraff. Enligt mig själv är det att göra det lätt för sig att vara för dödsstraff, som många nationella verkar vara av någon anledning. Det är en komplicerad fråga och jag är inte säker på vad jag ens själv tycker, men lutar nog mer mot att inte ha dödsstraff. Men det mest frapperande var när Magnus berättade hur han var villig att råka offra en oskyldig ibland för att avrätta dom skyldiga. Daniel suckar som vanligt och går vidare till nästa ämne. MEN HALLÅ? Daniel, du har suttit med Ingrid i flera år och pratat om 'Hellre fria än fälla' i det juridiska systemet, men låter Magnus stå outmanad när han säger något sådant.
Nej tack! Jag kommer aldrig betala för att läsa Svegots klippa och klistra journalistik eller för att lyssna på era 'djupa politiska analyser'. Det har varit rent uselt faktiskt sedan Ingrid lämnade och den enda som håller någorlunda vettig nivå på samtalet är Dan. Jag trodde aldrig jag skulle behöva säga detta, men det är faktiskt mer intressant att läsa och lyssna på Ingrid&Maria än Svegot idag... och det säger mycket.