2019-03-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag sitter med avskedsbrevet i pappersform. Och för mig är det ett solklart indrag i varje förstamening som de inte maskat. Och därefter är det rak vänstermarginal. Maskningarna går lite utanför t.v. Det kan vara så att det INTE är ett indrag och att man maskat lite utanför ändå.

F ö tycker jag mig se att det är daterat 3/1 2018. Samma dag som testamentet bevittnades alltså.

Ja en 3:a eller en 5:a. "Bjärred den x januari 2018"
Citera
2019-03-20, 12:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Men VAR i tråden hittar jag FUP? Letat i timmar!

Varsågod.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2FkaL6k1xbb6% 2Ffub_b_pdf

Utämnat FUP: 19 sidor av flera hundra, inklusive 800 g tusch.
Citera
2019-03-20, 12:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja en 3:a eller en 5:a. "Bjärred den x januari 2018"
verkar som allt skett i samma veva då gällande det praktiska, har testamente i åtanke.
Citera
2019-03-20, 13:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Visst. Och han sa lugnande. Det visade sig vara sömnmedel. Sluta försöka slå andra på fingrarna med felaktiga uppgifter.

Sömnmedel kunde ju vara och låta som knockoutdroppar, men om mängden inte fäller en person som är uppe och vaken så är doseringen väl då terapeutisk (?), och att betrakta som lugnande eller rogivande edyl.

Det är ju patientens eget sömnbehov och förmåga att somna som preparatet normalt riktar sig till, inte en förövares behov av att söva ett tilltänkt offer.

Så finns inte skäl att anta en tillräckligt stor dos så har inte preparatet använts för att söva, utan för att underlätta insomnande och förbättra chanserna för bibehållen sömn.

Skulle jag anta.
Citera
2019-03-20, 13:05
Medlem
harperlees avatar
Under den slarviga "överstrykningen" är jag helt säker på att det står så. Hela meningen blir då

att vid rättskemisk undersökning ej påvisats någon förekomst av läkemedel

Titta noga så ser du å - i - å.

(Jag tittar på mobilen och ibland tar det en stund innan den visar dokumentet med full upplösning men när den gör det så är det ganska lätt att se).

Det är förstås fullt möjligt att det står något liknande i det andra protokollet men då anser jag att polisens jurist närapå sprider en lögn eftersom andemeningen blir att barnet var påverkat av sömnmedel i någon grad.

Jag kan inte se hur de skulle ha resonerat för att göra på det sättet.

Citat:
Var ser du det? Vilket protokoll? Vilket Dnr har det protokollet? I nr D18-0049 kan jag läsa: "att undersökningsfynden i form (lång maskning) sammantaget med omständigheterna talar för att dödsorsaken var kvävning (maskning) sömnmedelspåverkat tillstånd.

Var kan du läsa "ej påvisat någon form av"?

EDIT: Tror jag ser i Dnr 18-0050: att vid rättskemisk undersökning ej (suddig maskning) förekommer (eller möjligen förekomst av) läkemedel. Men "påvisat".... det ordet kan jag inte se nånstans, eller ens gissa mig till. Inte "någon form av" heller.
Citera
2019-03-20, 13:11
Medlem
Citat:
Visst. Och han sa lugnande. Det visade sig vara sömnmedel. Sluta försöka slå andra på fingrarna med felaktiga uppgifter.

Ja, vad skall vi tro på? Varför sa SS lugnande? För att öka förståelsen för de stackars föräldrarna, att de behövde lugna nerverna för att orka med eller minimera risken att någon tror att en eller båda föräldrarna dog i sömnen. Så tror jag. Tog O bara en, kanske två, insomningstablett för falla av stolen efter 45 minuter? Har läst om liknande hängningar.

När det gäller döttrarna så borde de behandlat dem lika. Dvs inga sömnmedel i någon av dem.
Citera
2019-03-20, 13:14
Medlem
harperlees avatar
Vet inte om detta funkar men försökte visa

https://anonymousfiles.io/YE1VB5fe/

Citat:
Var ser du det? Vilket protokoll? Vilket Dnr har det protokollet? I nr D18-0049 kan jag läsa: "att undersökningsfynden i form (lång maskning) sammantaget med omständigheterna talar för att dödsorsaken var kvävning (maskning) sömnmedelspåverkat tillstånd.

Var kan du läsa "ej påvisat någon form av"?

EDIT: Tror jag ser i Dnr 18-0050: att vid rättskemisk undersökning ej (suddig maskning) förekommer (eller möjligen förekomst av) läkemedel. Men "påvisat".... det ordet kan jag inte se nånstans, eller ens gissa mig till. Inte "någon form av" heller.
Citera
2019-03-20, 13:18
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Under den slarviga "överstrykningen" är jag helt säker på att det står så. Hela meningen blir då

att vid rättskemisk undersökning ej påvisats någon förekomst av läkemedel

Titta noga så ser du å - i - å.

(Jag tittar på mobilen och ibland tar det en stund innan den visar dokumentet med full upplösning men när den gör det så är det ganska lätt att se).

Det är förstås fullt möjligt att det står något liknande i det andra protokollet men då anser jag att polisens jurist närapå sprider en lögn eftersom andemeningen blir att barnet var påverkat av sömnmedel i någon grad.

Jag kan inte se hur de skulle ha resonerat för att göra på det sättet.

Jag kan se den lilla ringen över ett eventuellt å, men inte resten av det du skriver. Det blir en gissning. Jag har pappersformen på fupen. Däremot är jag rätt säker på "förekomst av läkemedel". Frågan är då om det ÄR förekomst av läkemedel, eller INTE förekomst av läkemedel.

Vad som är konstaterat är att åtminstone ett av barnen hade läkemedel i sig, och den andra inte. Om det i ditt fall är EJ FÖREKOMST så är Glittrets bestämta åsikt inte sann att det var en negation som maskats. För då skulle det vara två barn som inte haft läkemedel i sig. Och det stämmer ju absolut inte. Ett barn var omedicinerat, och det andra var medicinerat.
Citera
2019-03-20, 13:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, så verkar det vara.Du menar att även avskedsbrevet skulle vara daterat 3/1? - Finns orten med? - Hur är januari skrivet? - Januari, januari, Jan. eller jan?

Med maskinskrift står det: …"/1 2018". Dvs januari 2018. För hand har man sedan skrivit siffran 3 före "/". Dvs: de har skrivit detta papper i förväg och låtit det ligga (är min teori). När testamente är klart, usb:n färdig osv, så har man daterat med siffran 3 (för hand) och skrivit under. Av vilken orsak de gjorde detta kan jag ju inte veta.

När man lagt papperet i kopiatorn har man inte stängt locket och därför är det väldigt mörkt på vänster sida på kopian. Troligen är papperet man lagt lite böjt och slöt inte tätt heller på glasplattan som man lägger kopian på. Så nej, man ser inte orten, som alltid skrivs före dag/månad/år.
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-20 kl. 13:24.
Citera
2019-03-20, 13:23
Medlem
Citat:
Sen tänker jag pudla rejält ang Glittrets inlägg om negationsmaskning. Att de maskat en av flickornas rapport där Glittret sa ATT det stod "i icke" under maskningen kan vara riktigt. Att det ÄR så vet vi inte. Men det kan vara så att man maskade det eftersom det är upprörande att denna flicka inte var i sovande/lugnt tillstånd. Polisen Hampus har ju själv beskrivit hur märkligt det var att läsa allt i tråden när han själv varit på platsen. Så den maskningen kan då beskrivas som att gjuta olja på vågorna.

Ber om ursäkt där Glittret för mina inlägg mot dig igår. OT: Ibland kan det dock vara bra att kanske inte sätta sig på höga hästar, utan vara mer ödmjuk när man präntar ner sina ord. Det gäller även mig själv. Det är svårt att läsa tonfall och kroppsspråk i skrivna meningar, och därför bör man tona ner om man inte är stensäker på det man skriver. Och du KAN inte vara stensäker vad som står under maskningen. Dock håller jag för troligt att det är just en negation under maskningen. Troligt. Inte säkert.

Jag blir alltid glad när människor möts. Cred👍
Höga hästar? Skulle det finnas några såna i den här tråden? Nä, har jag inte sett... 😂
Citera
2019-03-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Men sluta nu, han var säkerligen inte klädd i något onormalt.
Det kanske inte var lätt för poliserna att se då denna beskrivning kommer ifrån vad de såg när de lyste in med en ficklampa genom en liten springa i rullgardinen eller om det var persienner.
Inte så himla lätt att se detaljer där och då.

Paret var ordentliga och O har av några beskrivits som pendant. De har varit väldigt nog med testamente, förklaringsbrev till polisen, ett dokument med praktiskt information till anhöriga, säkerligen fler saker som vi inte vet. De bilder man sett på honom så är han oklanderligt klädd.
Tror du verkligen det sista O gör i livet är att sminka sig och klä på sig en klänning som blir det första polisen ser. Skulle inte tro det.
Jag känner mig ganska övertygad om att det var något helt normalt som de bara inte kunde se genom springan i gardinen.

Oskar var definitivt iklädd något som var svårdefinierat.

Det kan ha varit en dröm att åtminstone få dö som den man är. Trött på att dölja. OM han nu var född i fel kropp. Jag tycker extremt synd om såna som kämpar, utan att kunna visa, ända från de varit små. Ser ingen ironi i om det kunde varit smink o tunika. Tänker bara att det vore sorgligt om det är det som drivit honom till missmod.
Citera
2019-03-20, 13:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Oskar var definitivt iklädd något som var svårdefinierat.

Det kan ha varit en dröm att åtminstone få dö som den man är. Trött på att dölja. OM han nu var född i fel kropp. Jag tycker extremt synd om såna som kämpar, utan att kunna visa, ända från de varit små. Ser ingen ironi i om det kunde varit smink o tunika. Tänker bara att det vore sorgligt om det är det som drivit honom till missmod.

Då stämmer ju ingenting i förklaringsbrevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in