2019-03-20, 11:19
Medlem
De sa väl på PT att den ena inte hade något. eller minns jag fel

Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Sen tänker jag pudla rejält ang Glittrets inlägg om negationsmaskning. Att de maskat en av flickornas rapport där Glittret sa ATT det stod "i icke" under maskningen kan vara riktigt. Att det ÄR så vet vi inte. Men det kan vara så att man maskade det eftersom det är upprörande att denna flicka inte var i sovande/lugnt tillstånd. Polisen Hampus har ju själv beskrivit hur märkligt det var att läsa allt i tråden när han själv varit på platsen. Så den maskningen kan då beskrivas som att gjuta olja på vågorna.

Ber om ursäkt där Glittret för mina inlägg mot dig igår. OT: Ibland kan det dock vara bra att kanske inte sätta sig på höga hästar, utan vara mer ödmjuk när man präntar ner sina ord. Det gäller även mig själv. Det är svårt att läsa tonfall och kroppsspråk i skrivna meningar, och därför bör man tona ner om man inte är stensäker på det man skriver. Och du KAN inte vara stensäker vad som står under maskningen. Dock håller jag för troligt att det är just en negation under maskningen. Troligt. Inte säkert.
Citera
2019-03-20, 11:24
Medlem
harperlees avatar
Nja, i den andra flickans protokoll står det "ej påvisat någon form av" och det är så slarvigt maskat att jag misstänker att det snarare är kladd från raden under.

Så att polisen skulle maska "icke" och låta "sömnmedelspåverkat" stå kvar tror jag fortfarande är osannolikt.

Citat:
Sen tänker jag pudla rejält ang Glittrets inlägg om negationsmaskning. Att de maskat en av flickornas rapport där Glittret sa ATT det stod "i icke" under maskningen kan vara riktigt. Att det ÄR så vet vi inte. Men det kan vara så att man maskade det eftersom det är upprörande att denna flicka inte var i sovande/lugnt tillstånd. Polisen Hampus har ju själv beskrivit hur märkligt det var att läsa allt i tråden när han själv varit på platsen. Så den maskningen kan då beskrivas som att gjuta olja på vågorna.

Ber om ursäkt där Glittret för mina inlägg mot dig igår. OT: Ibland kan det dock vara bra att kanske inte sätta sig på höga hästar, utan vara mer ödmjuk när man präntar ner sina ord. Det gäller även mig själv. Det är svårt att läsa tonfall och kroppsspråk i skrivna meningar, och därför bör man tona ner om man inte är stensäker på det man skriver. Och du KAN inte vara stensäker vad som står under maskningen. Dock håller jag för troligt att det är just en negation under maskningen. Troligt. Inte säkert.
Citera
2019-03-20, 11:32
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Nja, i den andra flickans protokoll står det "ej påvisat någon form av" och det är så slarvigt maskat att jag misstänker att det snarare är kladd från raden under.

Så att polisen skulle maska "icke" och låta "sömnmedelspåverkat" stå kvar tror jag fortfarande är osannolikt.
Var ser du det? Vilket protokoll? Vilket Dnr har det protokollet? I nr D18-0049 kan jag läsa: "att undersökningsfynden i form (lång maskning) sammantaget med omständigheterna talar för att dödsorsaken var kvävning (maskning) sömnmedelspåverkat tillstånd.

Var kan du läsa "ej påvisat någon form av"?

EDIT: Tror jag ser i Dnr 18-0050: att vid rättskemisk undersökning ej (suddig maskning) förekommer (eller möjligen förekomst av) läkemedel. Men "påvisat".... det ordet kan jag inte se nånstans, eller ens gissa mig till. Inte "någon form av" heller.
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-20 kl. 11:39.
Citera
2019-03-20, 11:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tror inte det behöver vara alla som hade märklig klädsel. De som låg i sina sängar syntes bara ansiktet på. De fick ligga kvar så enligt poliserna. Vem är det sedan som lyfter på täcket? Rättsläkare eller brottsplatsundersökarna som kom senare? Mindre troligt att en journalist fick informationen av dem.

Däremot mannen som hängt sig måste all blåljuspersonal sett. Något annorlunda var han iklädd i alla fall. När en polis refererar den hängde till en ”manlig person” och inte bara en ”man” så tänker jag att det var någon som inte var klädd som en man men såg ut som en sådan. Iklädd klänning/tunika/...

Men sluta nu, han var säkerligen inte klädd i något onormalt.
Det kanske inte var lätt för poliserna att se då denna beskrivning kommer ifrån vad de såg när de lyste in med en ficklampa genom en liten springa i rullgardinen eller om det var persienner.
Inte så himla lätt att se detaljer där och då.

Paret var ordentliga och O har av några beskrivits som pendant. De har varit väldigt nog med testamente, förklaringsbrev till polisen, ett dokument med praktiskt information till anhöriga, säkerligen fler saker som vi inte vet. De bilder man sett på honom så är han oklanderligt klädd.
Tror du verkligen det sista O gör i livet är att sminka sig och klä på sig en klänning som blir det första polisen ser. Skulle inte tro det.
Jag känner mig ganska övertygad om att det var något helt normalt som de bara inte kunde se genom springan i gardinen.
Citera
2019-03-20, 11:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Men sluta nu, han var säkerligen inte klädd i något onormalt.
Det kanske inte var lätt för poliserna att se då denna beskrivning kommer ifrån vad de såg när de lyste in med en ficklampa genom en liten springa i rullgardinen eller om det var persienner.
Inte så himla lätt att se detaljer där och då.

Paret var ordentliga och O har av några beskrivits som pendant. De har varit väldigt nog med testamente, förklaringsbrev till polisen, ett dokument med praktiskt information till anhöriga, säkerligen fler saker som vi inte vet. De bilder man sett på honom så är han oklanderligt klädd.
Tror du verkligen det sista O gör i livet är att sminka sig och klä på sig en klänning som blir det första polisen ser. Skulle inte tro det.
Jag känner mig ganska övertygad om att det var något helt normalt som de bara inte kunde se genom springan i gardinen.

Håller helt med. Beskriver man som Fredrik gjorde "är iklädd någon form av...." så är det enbart att han inte kan beskriva exakt vad det är. Någon form av overall, mysklädsel eller vad det vara månde. Och även det är det språk polisen använder i sina pm. Ingen hade ens märkt det ordvalet om inte maskningen direkt efter förekommit. Pga maskningen blir det häpnadsväckande spekulationer. Man tar sig för pannan.

Killarna var fortfarande chockade när de kom tillbaka till stationen för att skriva sina PM ur egna minnesbilder av eftermiddagen/kvällen. De hade hittat två döda barn tillsammans med sina föräldrar. Han kommer ju inte ens ihåg att han rapporterade in via radion efter de hittat flickorna. Och klädseln på en hängd död man registrerar man inte fullt ut, om man inte är kriminaltekniker. De ville söka av villan. Inget annat.
Citera
2019-03-20, 11:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det ser ut som om det är ett indrag på varje första-rad.
Nej, så ser det inte ut:
https://a.uguu.se/wQ6l2bj1qzRq.jpg
Citera
2019-03-20, 11:52
Medlem
Tjafsandet har sabbat hela tråden. Omöjligt att hitta väsentligheter.

HAR DET KOMMIT EN FUP ELLER LIKNANDE? fick inteycket av det någonstans i tråden. Sida?

Tack 🙏🏻
Citera
2019-03-20, 11:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, så ser det inte ut:
https://a.uguu.se/wQ6l2bj1qzRq.jpg
Jag sitter med avskedsbrevet i pappersform. Och för mig är det ett solklart indrag i varje förstamening som de inte maskat. Och därefter är det rak vänstermarginal. Maskningarna går lite utanför t.v. Det kan vara så att det INTE är ett indrag och att man maskat lite utanför ändå.

F ö tycker jag mig se att det är daterat 3/1 2018. Samma dag som testamentet bevittnades alltså.
Citera
2019-03-20, 11:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

HAR DET KOMMIT EN FUP ELLER LIKNANDE? fick inteycket av det någonstans i tråden. Sida?

Tack 🙏🏻
Om du letar bland inläggen i fredags (tror jag det var) så finns en länk där. Jag har bara i pappersform.
Citera
2019-03-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Tack 🙏🏻

https://minfil.com/K4k0V6S4md/fub_b_pdf

Ursprungligen uppladdat av Debran.

I övrigt har jag följt tråden sen den startades och tycker att det är synd att typ hälften av de senaste månadernas inlägg mest handlat om kukmätning mellan olika användare
Senast redigerad av snusmoped 2019-03-20 kl. 12:17.
Citera
2019-03-20, 12:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag sitter med avskedsbrevet i pappersform. Och för mig är det ett solklart indrag i varje förstamening som de inte maskat. Och därefter är det rak vänstermarginal. Maskningarna går lite utanför t.v. Det kan vara så att det INTE är ett indrag och att man maskat lite utanför ändå.
Ja, så verkar det vara.
Citat:
F ö tycker jag mig se att det är daterat 3/1 2018. Samma dag som testamentet bevittnades alltså.
Du menar att även avskedsbrevet skulle vara daterat 3/1? - Finns orten med? - Hur är januari skrivet? - Januari, januari, Jan. eller jan?
Citera
2019-03-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om hon nu var väldigt tydlig med de uppgifter som du fått och påstår att de är officiella så skulle de ha varit med i den FUP vi har läst.

Som sagt, jag har försökt att få A-C A att verifiera din utsaga och det går inte, inte en rad eller ord om något annat än vad som sas på pressträffen.

Det gäller ju för den FUP som är officiell också, inte en rad om de uppgifter du säger dig ha fått.

Blir väl till att vända sig till kammarrätten för att få någon ordning på gruppchef A-C A.

Men VAR i tråden hittar jag FUP? Letat i timmar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in