Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Tror inte det behöver vara alla som hade märklig klädsel. De som låg i sina sängar syntes bara ansiktet på. De fick ligga kvar så enligt poliserna. Vem är det sedan som lyfter på täcket? Rättsläkare eller brottsplatsundersökarna som kom senare? Mindre troligt att en journalist fick informationen av dem.
Däremot mannen som hängt sig måste all blåljuspersonal sett. Något annorlunda var han iklädd i alla fall. När en polis refererar den hängde till en ”manlig person” och inte bara en ”man” så tänker jag att det var någon som inte var klädd som en man men såg ut som en sådan. Iklädd klänning/tunika/...
Men sluta nu, han var säkerligen inte klädd i något onormalt.
Det kanske inte var lätt för poliserna att se då denna beskrivning kommer ifrån vad de såg när de lyste in med en ficklampa genom en liten springa i rullgardinen eller om det var persienner.
Inte så himla lätt att se detaljer där och då.
Paret var ordentliga och O har av några beskrivits som pendant. De har varit väldigt nog med testamente, förklaringsbrev till polisen, ett dokument med praktiskt information till anhöriga, säkerligen fler saker som vi inte vet. De bilder man sett på honom så är han oklanderligt klädd.
Tror du verkligen det sista O gör i livet är att sminka sig och klä på sig en klänning som blir det första polisen ser. Skulle inte tro det.
Jag känner mig ganska övertygad om att det var något helt normalt som de bara inte kunde se genom springan i gardinen.