2019-03-20, 10:57
Medlem
whogivesafucks avatar
Sitter han nöjd eller görs ett försök med överklagan till HD?
Citera
2019-03-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ja, att det är någon form av svartskalle är väl utgångspunkten vid sådana här sonderingar av våldtäktsterrängen.

JÄVLAR vad fel ni hade, kryp ner i SD-grottan igen...

Ragge verkar förövrigt vara en toppensnubbe, ska ni sitta och gissa kan ni ju iaf bemöda er att maska namnet lite...
Citera
2019-03-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Min gissning är att han är jättenöjd...
Citera
2019-03-20, 12:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck

Jag vore väldigt förvånad om han inte gjorde ett försök med HD. I synnerhet när han har en stjärnadvokat som förmodligen är van att överklaga. Men inget nytt har tillkommit och domen är tät, så han har inget att hämta där.
Citera
2019-03-20, 12:40
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vore väldigt förvånad om han inte gjorde ett försök med HD. I synnerhet när han har en stjärnadvokat som förmodligen är van att överklaga. Men inget nytt har tillkommit och domen är tät, så han har inget att hämta där.

Kanske han försöker men har svårt att se på vilka grunder HD skulle bevilja resning? Då skulle det behövas ny bevisning, vilket knappast existerar då det ju tedan finns tydlig bevisning som fällt honom.
Citera
2019-03-20, 13:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Den meriterande fotbollsmästaren har själv vid sitt förhör berättat vad han gjort, dessa handlingar den meriterande fotbollsmästaren själv erkänt räcker för att få en fällande dom enligt nya samtyckeslagen.

Men det där är bara din och domstolarnas tolkning av den där lagen när det gäller målet mot fotbollsmästaren. Dessutom så har inte ni tagit fasta på att den tidigare narkotikadömda kokerskan har ändrat sin version i det tredje polisförhöret och det gör att hennes trovärdighet sjunker markant. En friande dom hade varit bra här som en markering från rättssamhället att lögner tolereras ej. Kokerskan ljög 2015 i anslutning till narkotikabrotten som hon senare dömdes för och har således fortsatt att presentera lögner i anslutning till detta mål.

Citat:
Sedan om kokerskans är en "golddigger" eller inte blir av sekunda värde.

Vem har sagt att hon är en golddigger? Hon är en kokerska med brottsliga meriter som anklagar en fotbollsmästare för våldtäkt men samtidigt har hon ändrat sin version så att den ska passa bättre in.

Anser du att hennes tillförlitlighet stiger med hänsyn till hennes tidigare brottslighet och olika lögner?

I såna fall bör du nog låta undersöka dig på en psykiatrisk klinik.

Citat:
Det intressanta med den nya lagen är om den nu kommer att följas till punkt och pricka så blir det väldigt många nya fängelsekunder.

Kan även män anmäla kvinnor?
Citera
2019-03-20, 13:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Kanske han försöker men har svårt att se på vilka grunder HD skulle bevilja resning? Då skulle det behövas ny bevisning, vilket knappast existerar då det ju tedan finns tydlig bevisning som fällt honom.

Den meriterade fotbollsmästarens stjärnadvokat borde givetvis inrikta sig på att kokerskan har ändrat sin version av händelseförloppet i polisförhör och det gör att trovärdigheten i hennes berättelse krackelerar betänkligt.

Allt detta kan ligga som grund för ett överklagande till HD.
Citera
2019-03-20, 13:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Finns ingen anledning för HD att hantera detta. Han är körd. Men klart de kommer försöka men för att HD ska ta upp måste det vara något utöver det vanliga.
Citera
2019-03-20, 13:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Du snurrar ju samman allt i en skön soppa och drar ut en liten detalj som passar din agenda.

Skitsnack, varför är det så svårt för förvirrade stackare som dig att våga erkänna att den tidigare dömda kokerskan har ändrat sin berättelse i polisförhör nummer 3?

Har du ens läst FUP:et?

Citat:
Du ifrågasatte varför MA skulle vilja ta ut skilsmässa. Jag svarade att har man en man som enligt egen utsago gått upp på natten och velat ha sex med en gäst som sover i rummet bredvid så kan det vara ett skäl för många att vilja ta ut skilsmässa. Det oavsett om gästen varit med på det el inte. GS har ju tydligt redogjort vad han gjort.

Man får nästan intryck av att du på något sätt vill att paret ska skilja sig?

Citat:
Att du även vill härleda MAs ev anledning till skilsmässa el inte till BOs partylina något år tidigare blir rätt graverande - alltså graverande för din intelkektuella nivå...

Tack för urusel stavning men jag har en fråga nu. Hade fotbollsmästaren och hans hustru kännedom om att kokerskan var tidigare dömd för partylinor innan dom bjöd in henne till sitt hem den där natten i oktober förra året?
Citera
2019-03-20, 14:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Tror nog stjärnadvokaten inser att en överklagan är meningslös.
En sådan välskriven och utförlig dom är chanslös att HD tar upp.
Citera
2019-03-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skitsnack, varför är det så svårt för förvirrade stackare som dig att våga erkänna att den tidigare dömda kokerskan har ändrat sin berättelse i polisförhör nummer 3?

Har du ens läst FUP:et?

Man får nästan intryck av att du på något sätt vill att paret ska skilja sig?

Tack för urusel stavning men jag har en fråga nu. Hade fotbollsmästaren och hans hustru kännedom om att kokerskan var tidigare dömd för partylinor innan dom bjöd in henne till sitt hem den där natten i oktober förra året?

Så gör du samma sak igen, bryter upp mitt svar på din initiala fråga som löd ”Varför MA skulle vilja skilja sig?” och börjar yra om helt andra saker och t.o.m läser in att jag skulle ha någon åsikt om det. Om BO är tidigare dömd har knappast med den frågan att göra.

”Urusel stavning” haha, ja det blev ett ”k” i stället för ett ”l” (bredvid varandra på tangentbordet) på ett ställe. Som sagt, du avslöjar din intellektuella nivå på ett närmast parodiskt vis. Kram.
Citera
2019-03-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Helt oviktigt kan det ju inte vara? Jag tror nog rätten tar saker i beaktande. Om man till exempel har en kriminell historia så brukar man ju bli straffad annorlunda än om man är helt ostraffad tidigare.

Det är klart att det är oviktigt. Om hon så har "Jag vill ha trekant" tatuerat i pannan så ger inte det Glenn rätt att göra som han har gjort.

Att hon gillar trekant har inte med saken att göra. Det är som att tro att någon som gillar analsex vill ha kuk upptryckt i analen i tid och otid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in