2019-01-13, 00:19
Medlem
[quote=Kämpendahl|66410663] Jag vet inte vad du menar med om hennes agerande "framförallt här på slutet"? Det råder fri bevisprövning i Sverige, men om det inte har med fallet, dvs. själva åtalspunkterna att göra så är det inte troligt att rätten lägger någon stor vikt vid det. QUOTE]

Det jag syftar på är det privata brevet från en granne till GS/MA med en stilla vädjan som JB fått. Detta brev lägger sedan JB sedan ut nätet, med diverse kommentarer. Det är inte bara omdömeslöst, utan också brottsligt. Hon har också dagen efteråt visat på rasistiska tendenser via sitt uttalande om "lättkränkta vita män"

Nu har ju denna händelse skett i efterspelet till domen, men innan Hovrätten.
Citera
2019-01-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ja du', den gubben kan inte ha alla hästar hemma, rätt komiskt att GS eget vittnesmål nästan ensamt räcker för fällande dom enligt nya samtyckeslagen.

Just när man konstaterat att det är nästan komiskt få hästar hemma överhuvudtaget i det här fallet så tillskyndar en ägare av ett stall som är helt jävla tomt med lite snailmail. What's next?!

JB verkar förresten inte, märkligt nog, riktigt ha koll på vad ordet "kränkt" innebär. Det finns ju inget i Michael Blaha's "hot"brev eller "hot"vykort som vittnar om att han är det?
Senast redigerad av gohira 2019-01-13 kl. 00:26.
Citera
2019-01-13, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja, en riktig stolle den där brevskrivaren. Det är som du säger, Glenn har erkänt att han gjort allt, han förnekar bara att det är ett brott. Var ju bara ett mysigt infall från hans sida. Så att skriva att Glenn aldrig skulle göra det gör bara breven roligare. "Han skulle aldrig göra vad han erkänt att han har gjort"

Hahahaha, den avslutningen får högsta betyg.

Angående denna grannes brev, han o MA kan väl ha suttit och druckit några glas rött en kväll och då kommit på denna geniala plan att be henne ta tillbaka anmälan...
Citera
2019-01-13, 00:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja allt JB gör är fel i dina ögon.

Hennes trovärdighet är rätt låg i mina ögon ja.

Citat:
Det är JB som blivit utsatt för ett brott,

Det tål att diskuteras. Hon har själv begått två narkotikabrott tidigare och är dömd för detta, hennes mutförsök av en krogvakt åkte hon dock inte dit för. Det är ingen bra tjej du försvarar.

Citat:
vi har ingen aning om hur psykiskt dåligt hon mår efter det som hänt.

Hon sitter antagligen och räknar på hur mycket pengar hon fått i skadestånd, det är nog inget större fel på henne. Hon får dessutom uppmärksamhet på instagram och det räcker nog långt. Föreställ dig istället hur MA mår idag efter hatkampanjen i denna tråd. Du borde rannsaka dig själv och din närvaro här.

Citat:
Om hon känner sig trakasserad eller hotad av någon som påstår sig vara grannen till personen som våldtagit henne så står det henne helt fritt att polisanmäla brevskrivaren.

Ja snart har väl den stackars grannen en polisanmälan på sig också.

Citat:
I mina ögon gör hon helt rätt av flera skäl. Jag känner mig väldigt säker på att hon till och med fått det rådet av sin advokat.

En lagvrängare och brännvinsadvokat kanske? Jag litar inte ett dyft på det där biträdet.

Citat:
Sen är det märkligt att du i tidigare trådar höjt rättsväsendet som t ex i Timell fallet.

Även domstolar kan dra rätt slutsats ibland men om vi pratar om Virtanen så avvisade rättsväsendet Cissi Wallins anmälan eftersom hon inte talade sanning. Menar du att rättsväsendet alltid drar rätt slutsats? Då är ju både Timell och Virtanen 100% oskyldiga men Glenn är minsann skyldig, här tänkte du där?

Citat:
Men i just detta fall är du väldigt skeptisk till systemet som dömde Glenn Schiller för två våldtäkter.

Jag är rätt övertygad om att JB riggat våldtäkt nummer två men nummer ett var helt frivilligt. Motivet då? Det stavas cash!

Citat:
Du är helt enkelt inte trovärdig

Jag är inte dömd tidigare för något överhuvudtaget (till skillnad från JB) och mina åsikter och slutsatser gällande det här målet får du helt enkelt acceptera.

Citat:
För mig är det helt uppenbart att du använder tråden för att sprida ditt personliga hat mot JB och inte för att du vill diskutera brottet i sig.

Jag hatar absolut inte henne men hon saknar trovärdighet helt och hållet i mina ögon. Och ja, jag har läst FUP:et när hon dömdes för två narkotikabrott. Du kan bättre än att ställa dig på hennes unkna falska lögnaktiga sida. Hatar du fotbollsmästaren?
Citera
2019-01-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hahahaha, den avslutningen får högsta betyg.

Angående denna grannes brev, han o MA kan väl ha suttit och druckit några glas rött en kväll och då kommit på denna geniala plan att be henne ta tillbaka anmälan...

Sitter inte MA i Marbella?
Citera
2019-01-13, 01:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Hur kan JB ha tolkat det som olaga hot?

Hon tolkar ju Glenns envisa nattliga uppvaktning som århundradets brott så varför skulle hon inte kunna tolka en uppmaning om att berätta sanningen som olaga hot?

Hon känns inte helt frisk denna kvinna.
Citera
2019-01-13, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon tolkar ju Glenns envisa nattliga uppvaktning som århundradets brott så varför skulle hon inte kunna tolka en uppmaning om att berätta sanningen som olaga hot?

Hon känns inte helt frisk denna kvinna.

Alkoholmissbrukaren Glenn går inte att lita på. Han har ljugit i denna brottsliga utredning, han är inte trovärdig. Du litar ju inte på missbrukare, hur kan du då lita på honom? Känns det friskt att gå in till sin sityvdotters rum och ha sex? Sin frus dotters säng! Att gå runt naken framför sina styvbarn?sunt och friskt?

Hur normalt är det att ligga å slicka en brud som ger noll respons rent fysiskt i över en timma? Händer det dig ofta att du behöver slicka en fitta i en timma innan det börjar hända något mer, brukar akten inte övergång i något annat än givavnde av oralsex efter hel jävla timma? Är det helt friskt menar du?

Det du kallar ”envisa nattliga uppvaktningar” är enligt Sveriges lag ett allvarligt brott. Våldtäkt. Det får du bara tugga i dig.
Senast redigerad av Matzolle 2019-01-13 kl. 03:21.
Citera
2019-01-13, 05:05
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
https://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/samtycke-det-klingar-som-himmelska-klockor/

Jenny Strömstedt tar i från från tårna men hur mycket trovärdighet har en människa som tycker det är ren nazism att försöka hålla en art som kubakrokodillen rasren. Varför inte låta krokodiler kopulera som de vill är hennes förslag.

Hon och flera med henne använder det här fallet för att framhäva det förträffliga med den nya samtyckeslagen, men egentligen räckte den gamla lagstiftningen mycket väl till för att fälla honom då BO sa nej, nej och nej flera gånger. Förändringen med samtyckeslagen är att det behövs inget nej för att det ska vara fel utan redan ett uteblivet ja på ett eller annat sätt är våldtäkt.
Citera
2019-01-13, 05:32
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Alkoholmissbrukaren Glenn går inte att lita på. Han har ljugit i denna brottsliga utredning, han är inte trovärdig. Du litar ju inte på missbrukare, hur kan du då lita på honom? Känns det friskt att gå in till sin sityvdotters rum och ha sex? Sin frus dotters säng! Att gå runt naken framför sina styvbarn?sunt och friskt?

Hur normalt är det att ligga å slicka en brud som ger noll respons rent fysiskt i över en timma? Händer det dig ofta att du behöver slicka en fitta i en timma innan det börjar hända något mer, brukar akten inte övergång i något annat än givavnde av oralsex efter hel jävla timma? Är det helt friskt menar du?

Det du kallar ”envisa nattliga uppvaktningar” är enligt Sveriges lag ett allvarligt brott. Våldtäkt. Det får du bara tugga i dig.
Glenns beteende är så sjukt och oförklarligt att även han själv ställer sig frågande till vad han har gjort. Ett sjukdomsförlopp som skulle kunna stämma in på hans helt hämningslösa beteende är alkoholdemens. Läser man första stycket i länken nedan är det förenligt med hans agerande.

https://www.alzheimerfonden.se/demenssjukdom/alkoholdemens
Citera
2019-01-13, 08:01
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Det jag syftar på är det privata brevet från en granne till GS/MA med en stilla vädjan som JB fått. Detta brev lägger sedan JB sedan ut nätet, med diverse kommentarer. Det är inte bara omdömeslöst, utan också brottsligt. Hon har också dagen efteråt visat på rasistiska tendenser via sitt uttalande om "lättkränkta vita män"

Nu har ju denna händelse skett i efterspelet till domen, men innan Hovrätten.
Då förstår jag. Har hon gjort något olagligt? Att säga att man är trött på lättkränkta vita män är inte olagligt och att publicera brevet och vykortet har jag svårt att se att det skulle vara något olagligt med för att det skulle bli någon fällande dom. Men det är inget som hovrätten bryr sig om då det inte har med våldtäkten att göra. Har Michael problem med att hon publicerade hans brev och vykort får han stämma henne för förtal eller något.
Senast redigerad av Kämpendahl 2019-01-13 kl. 08:08.
Citera
2019-01-13, 08:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
JB verkar förresten inte, märkligt nog, riktigt ha koll på vad ordet "kränkt" innebär. Det finns ju inget i Michael Blaha's "hot"brev eller "hot"vykort som vittnar om att han är det?
Jag tror bara det var ett uttryck från hennes sida utan någon större eftertanke. Men det verkar i vart fall ha kränkt några vita män i den här tråden
Citera
2019-01-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Då förstår jag. Har hon gjort något olagligt? Att säga att man är trött på lättkränkta vita män är inte olagligt och att publicera brevet och vykortet har jag svårt att se att det skulle vara något olagligt med för att det skulle bli någon fällande dom. Men det är inget som hovrätten bryr sig om då det inte har med våldtäkten att göra. Har Michael problem med att hon publicerade hans brev och vykort får han stämma henne för förtal eller något.

Förtoendet för henne som person stärks ju inte av detta, men det kanske inte HR bryr sig om. Hon verkar vara beredd att göra rätt mkt för att driva sin agenda. Brevet är kanske ett annat case, vi får väl se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in