Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Ja det är sjukt tråkigt och segt. Det enda ''roliga'' och det är inte mycket är att se hur Isak är i landslaget.
Och jag hoppas ju självklart att Liverpool får det lite jobbigt det tre kommande liga matcherna :P dock känns ju Soton mer farliga än Spurs och Chelsea nu hehe..
balotelli fortsätter vara lustig, han hade tydligen en Tshirt under tröjan (matchen mot psg i helgen) med en bild på rashford som han skulle dragit fram om han gjort mål

Brukar normalt vara rätt negativ till Liverpools chanser men deras nästa matcher:
Spurs (H), Saints (B), Porto (H), Chelsea (H), Porto (A), Cardiff (A)
...jag kan faktiskt se Liverpool ta full pott här (ett kryss eller förlust mot Porto men vinst över två möten räknar jag som full pott). Spurs form är ganska dålig och Liverpool börjar hitta tillbaka till den egna formen. Saints borde vara lite för svaga för att kunna störa, Porto ska inte ha någon chans över två möten - och Chelsea möter Slavia Prag borta på torsdagen före deras möte. Liverpool å sin sida spelar mot Porto på tisdagen - 48h mer återhämtning. Lägg till att Chelseas form är minst sagt svajig. Porto borta blir förhoppningsvis bekvämt om man gör ett mål medan Porto nollas på Anfield, och Cardiff är lite samma som Saints - jobbiga, men lite för dåliga för att kunna störa Liverpool.
Med det sagt - vinna sex matcher i rad är lättare sagt än gjort - men känslan är att det ska kunna gå.
Då tycker jag Citys schema ser vanskligare ut:
Fulham (B), Brighton (N - FA-cup), Spurs (B - CL), Palace (B), Spurs (H - CL), Spurs (H), Man Utd (B)
Fulham ska man slå ganska lätt. Ett Brighton som kommer ge ALLT de har i cupen på Wembley - City kommer inte cruisa förbi den. Spurs ska man slå över två möten, men börja borta mot Spurs som har CL kvar som enda möjliga titelchansen - de kommer inte heller lägga sig ner och dö. Sen möter de Palace som de förlorade mot mellan CL-mötena, och som bekant brukar prestationen dippa efter europaspel. Sen avgör man troligen mot Spurs och får då United på det, ett United som jagar topp 4.
City är dunderfavorit i alla sina matcher, men omständigheterna, tajt mellan matcher - jag ser dem inte gå rent genom dessa matcher, nånstans kommer det bli tapp. Frågan är var. Visst kommer Liverpool ha två matchers försprång en stund också i ligan? Om de har 5p försprång trots hängmatcherna, det kommer störa City är jag övertygad om.