2019-03-18, 01:05
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Newcastle nu. P 31, W 9, D 8, L 14, GF 31, GA 40, GD -9, 35 poäng.

EXAKT samma siffror för ett år sedan. hur stora är chanserna?
Nej. Däremot stämmer det om man förlorar med 1-0 nästa omgång.

Förra året:
31 8 8 15 30-41 -11 32p
32 9 8 15 31-41 -10 35p

Nu:
31 9 8 14 31-40 -9 35p
Citera
2019-03-19, 09:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Nån mer som tycker det är sjukt segt med landslagsuppehåll?

Vill ju se om City kan tappa poäng, om Liverpool kan spöa Spurs, om Manchester United vänder efter två raka förluster, om Arsenal har vad som krävs för att vinna racet om fjärde plats...

Kan spana på nästa omgång så länge:

Fulham - Man City - Fulham bjöd på ytor som Liverpool nästan aldrig får. Det kommer City älska. Kan inte se något annat än en stabil 3a för City mot ett avsågat Fulham. 0-3?

Man Utd - Watford - Kritisk match för båda lagen. United 2p upp till Arsenal på 4e plats, Watford 1p från en trolig EL-plats. United får gälla som favorit, men Watford är aldrig en given 3-poängare.

Cardiff - Chelsea - Också kritiskt för båda. Cardiff 2p från PL-kontraktet, Chelsea 3p från topp4. Känslan är att båda lagen kommer missa sina respektive mål, så vad kan vara mer lämpligt än ett kryss? 1-1.

Liverpool - Spurs - 15p skiljer det mellan lagen (1 hängmatch för Spurs), så det är inte realistiskt att Spurs ska ta ifatt försprånget. Men Spurs kan ändå förstöra för Liverpool i titelstriden och försöka trygga sin plats i topp4 - att hamna utanför vore katastrof efter denna säsong. Senaste fem mötena 4-1-0 i favör för Liverpool - jag tror LFC tar en trea här. Men lätt blir det inte. Kryss och City kan känna sig ganska trygga inför avslutningen (om de vinner mot Fulham).

Arsenal - Newcastle - Spelas på måndagen, så Arsenal har fördelen att veta hur det gått för Chelsea, Spurs och United. Borde bli en trea oavsett. Newcastle börjar vara relativt säkra nu - 7p ner till strecket och fem lag som måste ta sig om dem för att de ska bli inblandade i en nedflyttningsstrid.

Sen finns Brighton - Southampton och Burnley - Wolves i bakgrunden som också betyder väldigt mycket för respektive lag. Blir en jävligt spännande avslutning!

Kul med denna liga är att det alltid lever kring något av strecken
Citera
2019-03-19, 12:20
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Vill ju se om City kan tappa poäng, om Liverpool kan spöa Spurs, om Manchester United vänder efter två raka förluster, om Arsenal har vad som krävs för att vinna racet om fjärde plats...

Ja det är sjukt tråkigt och segt. Det enda ''roliga'' och det är inte mycket är att se hur Isak är i landslaget.

Och jag hoppas ju självklart att Liverpool får det lite jobbigt det tre kommande liga matcherna :P dock känns ju Soton mer farliga än Spurs och Chelsea nu hehe..

balotelli fortsätter vara lustig, han hade tydligen en Tshirt under tröjan (matchen mot psg i helgen) med en bild på rashford som han skulle dragit fram om han gjort mål
Citera
2019-03-19, 12:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ja det är sjukt tråkigt och segt. Det enda ''roliga'' och det är inte mycket är att se hur Isak är i landslaget.

Och jag hoppas ju självklart att Liverpool får det lite jobbigt det tre kommande liga matcherna :P dock känns ju Soton mer farliga än Spurs och Chelsea nu hehe..

balotelli fortsätter vara lustig, han hade tydligen en Tshirt under tröjan (matchen mot psg i helgen) med en bild på rashford som han skulle dragit fram om han gjort mål

Brukar normalt vara rätt negativ till Liverpools chanser men deras nästa matcher:

Spurs (H), Saints (B), Porto (H), Chelsea (H), Porto (A), Cardiff (A)

...jag kan faktiskt se Liverpool ta full pott här (ett kryss eller förlust mot Porto men vinst över två möten räknar jag som full pott). Spurs form är ganska dålig och Liverpool börjar hitta tillbaka till den egna formen. Saints borde vara lite för svaga för att kunna störa, Porto ska inte ha någon chans över två möten - och Chelsea möter Slavia Prag borta på torsdagen före deras möte. Liverpool å sin sida spelar mot Porto på tisdagen - 48h mer återhämtning. Lägg till att Chelseas form är minst sagt svajig. Porto borta blir förhoppningsvis bekvämt om man gör ett mål medan Porto nollas på Anfield, och Cardiff är lite samma som Saints - jobbiga, men lite för dåliga för att kunna störa Liverpool.

Med det sagt - vinna sex matcher i rad är lättare sagt än gjort - men känslan är att det ska kunna gå.

Då tycker jag Citys schema ser vanskligare ut:

Fulham (B), Brighton (N - FA-cup), Spurs (B - CL), Palace (B), Spurs (H - CL), Spurs (H), Man Utd (B)

Fulham ska man slå ganska lätt. Ett Brighton som kommer ge ALLT de har i cupen på Wembley - City kommer inte cruisa förbi den. Spurs ska man slå över två möten, men börja borta mot Spurs som har CL kvar som enda möjliga titelchansen - de kommer inte heller lägga sig ner och dö. Sen möter de Palace som de förlorade mot mellan CL-mötena, och som bekant brukar prestationen dippa efter europaspel. Sen avgör man troligen mot Spurs och får då United på det, ett United som jagar topp 4.

City är dunderfavorit i alla sina matcher, men omständigheterna, tajt mellan matcher - jag ser dem inte gå rent genom dessa matcher, nånstans kommer det bli tapp. Frågan är var. Visst kommer Liverpool ha två matchers försprång en stund också i ligan? Om de har 5p försprång trots hängmatcherna, det kommer störa City är jag övertygad om.
Citera
2019-03-19, 13:19
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nej, i landslagsfotbollen så har spelarna fortfarande hjärtan för sina lag. Det är kul att se spelare för en gångs skull slåss för märket på bröstet jämfört med klubblagens legoknektar från alla olika hörn i världen. Vi slipper även dopade pengalag som City och PSG utan istället spelar man för äran.
Citera
2019-03-19, 13:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nej, i landslagsfotbollen så har spelarna fortfarande hjärtan för sina lag. Det är kul att se spelare för en gångs skull slåss för märket på bröstet jämfört med klubblagens legoknektar från alla olika hörn i världen. Vi slipper även dopade pengalag som City och PSG utan istället spelar man för äran.

Oj, det var en naiv syn på spelarnas inställning till landslaget.

Vissa av dem kämpar säkert för sitt land. Men ett antal av de etablerade tycker nog inte landslaget är så sexigt. Ett par av dem ser på landslaget som ett skyltfönster för att bli bättre betald legoknekt. Särskilt de spelare som väljer mellan flera landslag.

Tycker inställningen som regel är MYCKET bättre för klubblag än landslag - särskilt i kvalet. Vissa matcher är som glorifierade träningsmatcher.
Citera
2019-03-19, 13:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Och ändå kåtar du upp dig över östersund som byggt hela sin framgång på legoknektar, importer och fusk med skattemedel. Du är medveten om att hela ÖFK härvan handlar om just EKONOMISK DOPING. Samma du tycker illa om med city och psg. Skillnaden då att deras doping kommer från skattepengar. Du vet sånt som borde gå till sjuka och äldre men som istället går till att avlöna spelare som är dömda för våldtäkter.

Bra naiv är du också om du tror spelarna spelar för tröjan i landslagen. Finns hur många exempel som helst på spelare som väljer landslag, inte för märket på tröjan, utan för vart man kommer ha mest framgång/speltid. Özil, gundogan är bara dem två senaste exemplen med två nationalturkar som valde och spela för tyskland då chansen till personlig framgång i form av vm guld gick före. Shaqiri. Xhaka. Diego costa. Finns hur många som helst. Sen får spelarna en massa bonusar för att vara med i landslaget. Vi ser massa tvister när spelarna inte får ut pengar och vill ha ökning av bonus. Dem drivs lika mycket av pengar där uppenbarligen också.

Landslagsfotbollen är verkligen dötrist och lockar bara till sig marginalare. Naiva svenssons som inte följer fotboll annars. Lite bättre i östländerna. Ner mot sydeuropa. Sydamerika. Stämningen på matcherna är ju totalt död liksom.

Edit: Tvåa på den.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-03-19 kl. 14:05.
Citera
2019-03-19, 17:00
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Och ändå kåtar du upp dig över östersund som byggt hela sin framgång på legoknektar, importer och fusk med skattemedel. Du är medveten om att hela ÖFK härvan handlar om just EKONOMISK DOPING. Samma du tycker illa om med city och psg. Skillnaden då att deras doping kommer från skattepengar.
Som sagt har jag inga problem med att skattepengar används för att sponsra svenskt idrottsliv. Sen att det inte har skett enligt bokens alla regler är visserligen trist men inget jag hänger upp mig över. Om jag hade varit en Östersundsbo hade jag inte haft några problem med att mina skattepengar hjälpt bilda en norrländsk framgångssaga.

Citat:
Du vet sånt som borde gå till sjuka och äldre men som istället går till att avlöna spelare som är dömda för våldtäkter.
Antar att du menar Modou Barrow? Har inga sympatier för honom men han blev tilldelad samhällstjänst för (kvinno-)misshandel, inte våldtäkt. Svenska U21-landslaget hade inga problem med att kalla upp honom för landslagsspel trots domen i fråga. I så fall är SvFF minst lika illa som Östersund vad det gäller detta.

Citat:
Bra naiv är du också om du tror spelarna spelar för tröjan i landslagen. Finns hur många exempel som helst på spelare som väljer landslag, inte för märket på tröjan, utan för vart man kommer ha mest framgång/speltid. Özil, gundogan är bara dem två senaste exemplen med två nationalturkar som valde och spela för tyskland då chansen till personlig framgång i form av vm guld gick före. Shaqiri. Xhaka. Diego costa. Finns hur många som helst. Sen får spelarna en massa bonusar för att vara med i landslaget. Vi ser massa tvister när spelarna inte får ut pengar och vill ha ökning av bonus. Dem drivs lika mycket av pengar där uppenbarligen också.
Jag sympatiserar inte Tyskland men om jag hade varit det hade jag verkligen inte velat se Özil eller Gündogan i det tyska landslaget undet VM 2018. De borde ha petats efter Erdogan-skandalen. Vad det gäller Diego Costa älskade jag förbundskapten Scolaris uttalande när det visade sig att Costa skulle representera sitt nya "hemland" Spanien istället:

Citat:
“A Brazilian player who rejects the chance to wear the Brazil shirt and play at a World Cup in his country can only be automatically withdrawn from the squad,” said Scolari in an official statement.

“He’s turning his back on something millions dream of doing: playing for the five-time world champions at a World Cup in Brazil.”

http://global.espn.com/football/news/story/_/id/1599545/luiz-felipe-scolari-diego-costa-turned-back-brazil
Citat:
Landslagsfotbollen är verkligen dötrist och lockar bara till sig marginalare. Naiva svenssons som inte följer fotboll annars. Lite bättre i östländerna. Ner mot sydeuropa. Sydamerika. Stämningen på matcherna är ju totalt död liksom.
Håller inte med om att landslagsfotbollen är trist. VM 2018 var en folkfest av sällan skådat slag över hela världen. Kan dock hålla med om landslagssupportrarna. Det är tröttsamt med all onyanserad spelar- och förbundskaptenskritik. Var glad för varje svensk spelare som gör sitt yttersta för de svenska färgerna och brinner för att representera Sverige.
Citera
2019-03-19, 18:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:

”Vi slipper även dopade pengalag” jösses vad töntig du är. Eller är du tvingad till att titta på lag du inte gillar :/?

Zlatans sågning utav de tidigare United spelarna är klockren.
Citera
2019-03-20, 05:59
Avslutad
Richarlison vore något för United istället för Sancho
Citera
2019-03-20, 15:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Richarlison vore något för United istället för Sancho

Mjae. Engelsk och yngre. Senaste brassen till United har det inte gått något vidare för 😝 sancho bör dock stanna kvar ett tag till i Dortmund och se hur det går.

Nu har jag inte tittat något på Rson sen i hösts men då var han grym, hur har han varit efter vintern?
Citera
2019-03-22, 22:15
Medlem
Scrip7s avatar
Birmingham får 9 poängs avdrag för att man har haft för dåligt finansiellt resultat de senaste tre säsongerna.

https://www.theguardian.com/football/2019/mar/22/birmingham-city-deducted-nine-points-efl-football-league-financial-breaches
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in