”Jag såg det inte” som ursäkt när man inte vill kommentera egna spelarens regelbrott är en ganska patetisk ursäkt, undra hur länge managers ska köra den.
Här illustrerat av OGS:
Citat:
LINDELOF'S OVERTURNED RED CARD
“I didn’t see it. I’ve got to be honest. I just looked over to get Juan [Mata] ready to come on. So I didn’t see it. But the VAR discussion tonight – there could be loads of discussions about that one, both in ours with maybe a penalty and the red card, and the other games. I just don’t know, though, I haven’t seen it.”
För det första ljuger managers troligen. Om de inte såg det live, har de oftast sett en repris efter. Om de mot förmodan talar sanning och inte sett det, är det enkelt löst med en repris.
Jag förstår varför managers inte vill diskutera det. Att medge att egna spelaren borde haft rött kort eller straff emot sig gör fans och spelare irriterade (även om det är solklart).
Det vore mer ärligt att säga: ”domaren gjorde sin bedömning, vad jag tycker om domslutet håller jag för mig själv.” och sen inte kommentera mer.
Innan United-fansen mister topplocket - ja, jag blir exakt lika irriterad när Klopp gör det. Finns säkert massor av gånger han sagt samma. Alla fattar att tränarna ljuger och tränarna vet att alla fattar att de ljuger. En cirkus där alla spelar med.