2019-03-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Varför är vissa matcher uppskjutna idag?
Tror det är p.g.a. FA-cupen med tre matcher idag

Watford - Crystal Palace (13:55)
Swansea - Manchester City (18:20)
Wolverhampton - Manchester United (20:55)
Citera
2019-03-16, 15:25
Medlem
Vanstertrollets avatar
Leeds viker ner sig i toppmötet hemma mot Sheffield United och har nu ej direktavancemang i egna händer längre. Dom skulle aldrig fixa ett tight playoff så deras chans är att sluta topp 2. Det är nu eller aldrig för den klubben.
Citera
2019-03-17, 03:44
Avstängd
Halloween2s avatar
nordfeldt... vilket monster han var mot city. Riktigt jävla iskall! Straffen och aguero målet räknas inte. Helgens lirare i England även om det är en FA match senare idag samt några PL matcher.
Citera
2019-03-17, 06:06
Avstängd
Halloween2s avatar
Nu skrivs det i media om att City också kan komma att få en värvnings förbu över två säsonger. Får se hur det slutar.

Zinchenko måste få starta resterande matcher. Ingen delph och
namn bör inte ens nämnas nu. Vill inte se något mer experimenterade som tex Laporte eller Danilo på vänstern.
Mahrez (vill inte men det behövs ta upp igen) vad gör han.. Han saktar ner spelet något så jävla otroligt, och han vågar aldrig vika(vilket han alltid ska göra då han är en sämre kopia utav robben) in på första eller andra touchen. Nej nu ska det tas långsamt ut mot sidolinjen och skjutas hårt längs marken mot stolpen.

Gör allt för att hålla i Ilkay nu om det så blir värvnings förbud.
Citera
2019-03-17, 08:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nu skrivs det i media om att City också kan komma att få en värvnings förbu över två säsonger. Får se hur det slutar.

Zinchenko måste få starta resterande matcher. Ingen delph och
namn bör inte ens nämnas nu. Vill inte se något mer experimenterade som tex Laporte eller Danilo på vänstern.
Mahrez (vill inte men det behövs ta upp igen) vad gör han.. Han saktar ner spelet något så jävla otroligt, och han vågar aldrig vika(vilket han alltid ska göra då han är en sämre kopia utav robben) in på första eller andra touchen. Nej nu ska det tas långsamt ut mot sidolinjen och skjutas hårt längs marken mot stolpen.

Gör allt för att hålla i Ilkay nu om det så blir värvnings förbud.

Kanske finns det någon sanning i ryktena om att Pep är överens med Juventus inför nästa säsong då? Juve och PSG kvar på listan, sen har han vunnit titeln i alla de stora ligorna. Han har inte direkt valt underdogsen, men ingen tränare har väl klarat den bedriften förr?
Citera
2019-03-17, 10:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har ole fått sitt 5 års kontrakt än? Ut ur fa cupen. Snart ur CL och kanske missad CL plats. Ja jag fortsätter gå händelserna i förväg men så snabba alla varit med att ropa på nytt typ livstidskontrakt för ole på grund av en bra period så känns det ändå som att woodward och united ledningen för en gångs skull tagit rätt beslut att avvakta och inte hoppa på hype train. Kan såklart vara bästa valet fortfarande, men som sagt vänta in säsongen, finns ingenting som skadas av det.

Sjukt tråkigt för swansea igår. Potter har gjort ett riktigt fint jobb med svanarna. Han får enormt mycket beröm både för fotbollen men också för sin personlighet i engelsk media och bland kommentarerna. Förvånar mig inte. Han kändes gjuten för swansea hela tiden i östersund. Spelfilosofin och hans tidigare swansea historia köndes som en perfect fit att hitta tillbaka till det som gjorde swansea till ett stabilt premier league lag från league one.

VAR på alla matcher eller inte alls som bank sa igår. Alla förändringar som görs i cupen förstör den bara mer. Inga omspel. Allt för att gynna storlagen då dem gnäller på för mycket matcher samtidigt som dem har flera miljarder i oljepengar att bygga supertrupper för. Lagen i dem lägre divisionerna spelar fan exakt lika mycket matcher med längre ligasäsong och cupspel. Sen bara VAR för lag i premier league skapar ojämna förutsättningar för lagen i lägre divisionerna.

Charmen i fa cupen har alltid varit dem små lagens möjligheter. Alla ändringar som görs, görs för att gynna dem stora. Det är verkligen tråkigt.

Leeds chokar i vanlig ordning. Tråkigt om dem inte håller. Har mer potential än sheffield att bygga slagkraftigt i PL med bielsa som säkert intresserar klart bättre spelare än vad wilders gör i sheffield. Tror också dem får svårt i play off. Sjukt race kring play off platserna för övrigt. Villa går riktigt starkt nu. Likaså preston. Sheff wednesday är med där också helt plötsligt. Boro, derby och bristol i dålig form. Riktigt häftig avslutning på säsongen.
Citera
2019-03-17, 11:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
”Jag såg det inte” som ursäkt när man inte vill kommentera egna spelarens regelbrott är en ganska patetisk ursäkt, undra hur länge managers ska köra den.

Här illustrerat av OGS:

Citat:
LINDELOF'S OVERTURNED RED CARD

“I didn’t see it. I’ve got to be honest. I just looked over to get Juan [Mata] ready to come on. So I didn’t see it. But the VAR discussion tonight – there could be loads of discussions about that one, both in ours with maybe a penalty and the red card, and the other games. I just don’t know, though, I haven’t seen it.”

För det första ljuger managers troligen. Om de inte såg det live, har de oftast sett en repris efter. Om de mot förmodan talar sanning och inte sett det, är det enkelt löst med en repris.

Jag förstår varför managers inte vill diskutera det. Att medge att egna spelaren borde haft rött kort eller straff emot sig gör fans och spelare irriterade (även om det är solklart).

Det vore mer ärligt att säga: ”domaren gjorde sin bedömning, vad jag tycker om domslutet håller jag för mig själv.” och sen inte kommentera mer.

Innan United-fansen mister topplocket - ja, jag blir exakt lika irriterad när Klopp gör det. Finns säkert massor av gånger han sagt samma. Alla fattar att tränarna ljuger och tränarna vet att alla fattar att de ljuger. En cirkus där alla spelar med.
Citera
2019-03-17, 12:42
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kanske finns det någon sanning i ryktena om att Pep är överens med Juventus inför nästa säsong då? Juve och PSG kvar på listan, sen har han vunnit titeln i alla de stora ligorna. Han har inte direkt valt underdogsen, men ingen tränare har väl klarat den bedriften förr?

Tror inte mycket för Juve för stunden, han är mer älskad i City än vad han var i Bayern. Har kontrakt till 2021 och våra oljeshejker kommer slänga upp för mycket pengar på bordet för att vilja behålla honom om det nu blir värvnings förbud. Finns ingen tränare i världen som skulle kunna göra något rätt om det skulle gå åt fan nu.

Mitt tips om Juve, Wenger.

Ancelotti är närmare att klara bedriften du nämner på slutet, han saknar ju bara att vinna spanska ligan. Men pep är ju mycket yngre så han blir nog att klara den. Om det nu skulle finnas intresse för franska ligan vill säga
Citera
2019-03-17, 16:35
Moderator
zanteras avatar
Känns som Pep kan röra på sig ganska snart. Visst, han har bra chanser att vinna CL med City och tränar ett lag som pumpar in pengar, men PL har han ju vunnit och svårt att se att han har några djupa känslor för staden för övrigt. Han lämnade ju ändå Barca ganska tidigt tror att det kändes som en klubb där han hade allt han behövde. Tror som andra varit inne på att han kan gå till Italien, kaaanske PSG men sen att han någonstans återvänder till Barca igen X år framåt.

För City's CL chanser förstår jag att man vill ha kvar honom men i ligan tror jag inte det spelar lika stor roll. City har ju ändå vunnit PL med både Mancini och Pellegrini tidigare, så tror nästa tränare fortsätter den traditionen.
Citera
2019-03-17, 17:57
Medlem
preben12s avatar
Brighton vinner på straffar mot Millwall i FA-cupen vilket innebär att Crystal Palace 3e april blir första matchen för Tottenham på nya arenan.

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2019/march/palace-first-premier-league-match-in-new-stadium/
Citera
2019-03-17, 22:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
För City's CL chanser förstår jag att man vill ha kvar honom men i ligan tror jag inte det spelar lika stor roll. City har ju ändå vunnit PL med både Mancini och Pellegrini tidigare, så tror nästa tränare fortsätter den traditionen.

När Mancini och Pelle vann ligan fanns det bara en tränare i England och det var Alex, vad hade de andra klubbarna under tiden, Wenger, Moyes, Mou, VVG, Brendan Rodgers 😅. Lite bättre nu i storklubbarna även om Chelsea är så där.
Citera
2019-03-18, 00:55
Avstängd
Halloween2s avatar
Newcastle nu. P 31, W 9, D 8, L 14, GF 31, GA 40, GD -9, 35 poäng.

EXAKT samma siffror för ett år sedan. hur stora är chanserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in