2019-03-16, 19:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Försök inte få mig att tro att du är nyanserad i abortdebatten.
Du är emot all abort, utom där du tycker det behövs undantag.
(Min kursiv.)

Således är jag nyanserad. Nyanserad betyder att man har en grundhållning, men nyanserar den beroende på särskilda omständigheter. Jag är fortfarande nyanserad efter vecka 21 - är moderns liv hotat så går moderns liv före barnet, men i grunden håller jag på principen att modern har att föda det barn hon (till hälften) har givit upphov till, försåvitt inte våld/tvång varit för handen.
Citera
2019-03-16, 19:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
(Min kursiv.)

Således är jag nyanserad. Nyanserad betyder att man har en grundhållning, men nyanserar den beroende på särskilda omständigheter. Jag är fortfarande nyanserad efter vecka 21 - är moderns liv hotat så går moderns liv före barnet, men i grunden håller jag på principen att modern har att föda det barn hon (till hälften) har givit upphov till, försåvitt inte våld/tvång varit för handen.
Dvs, ingen skillnad mot före vecka 21.
Med dina undantag är abort okej.
Citera
2019-03-16, 19:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej du ska förstå det som att Sverige självklart ska dra sitt lass i detta och innerligt be om att andra tar efter.

Be? Om Sverige, som redan gjort betydande uppoffring på miljöområdet och som en följd därav förlorat både produktion och arbetstillfällen till utlandet, skall uppoffra sig mer då är det ett krav att anddra gör minst lika mycket.

Citat:
Ja och jag svarade på detta...att män på nått sätt mindre skulle välja är ju idiotiskt påstående.
Det kan möjligen ligga en sanning i att män mer är intresserade av att ha sex och att ex leva i kärnfamilj än vad kvinnor idag i Sverige i vart fall uppvisar. Även att män pga detta har ett midnre utbud än kvinnor generellt. Men detta hindrar i alla fall inte män från att välja. De har självklart exakt samma möjligheter att välja i det utbud de nu har.

Nej, det har de inte. Det är väl belagt att kvinnors val både handlar om att välja till och välja bort, medan männen i första hand (utom ett fåtal) får nöja sig med att välja bort. Därtill kommer att vi nu för första gången någonsin (såvitt vi vet) har ett mansöverskott i parbildande ålder, vilket gör männens valmöjligheter ännu mer begränsade.

Citat:
Och en man eller samhälle som då svarar en denna kvinna – äckliga hora...
medan de svarar mannen. ja! lycka till försök få omkull så många slynor du kan..

Vad säger det tycker du?

Att någon behöver en örfil och en spark i aktersalongen. Man beter sig inte på det sättet.

Citat:
Jag tycker alla ska sitta där. Det är ett sätt att försöka belysa dessa länders förtryck mot kvinnor.

Det tycker inte jag. Länder som inte en basalt kan respektera mänskliga rättigheter borde överhuvudtaget inte få vara med i FN, allra minst i de organ som skall bevaka mänskliga rättigheter.

Citat:
Citera tack.

Ånej, tack! Litet får Du jobba också.

Citat:
Beror på. Jag tycker som sagt det system vi har idag verkar fungera rätt bra. Och börjar vi få teknik så att vi kan rädda allt fler foster i för tidig födsel så rädda dem då. Det behöver inte inskränka på den lilla klick kvinnor som ex pga egen sjukdom eller av sociala skäl behöver abortera, denna lilla klick barn får samhället då ta hand om eller farsorna ex.

Ett foster som man upptäcker först i vecka 35 ex ha allvarliga skador, som kommer rendera detta ett kort smärtfullt liv efter en födsel. Ska man promt rädda detta tycker du? Varför?
För att de tär så underhållande se ett litet spädbarn lida?

Medicinska skäl är som Du vet ett av mina undantag. Men det är inte medicinska undantag som är huvudfokus.

Citat:
Kvinnor gör inte abort pga värkar! Skärp dig nu.

Därför att det är förbjudet idag. Vem vet vad en och annan får för sig om det vore tillåtet? Den risken bör vi inte ta.

Citat:
Jag har frågat dig förut, men du undviker i regel alla sådana frågor.. men?

Hur långt tycker du man ska kunna inskränka mäns kroppsliga rättigheter för att rädda foster eller nån annan människas liv?
OM foster kan räddas via att ex män måste offra organ, eller genomgå otroligt smärtsamma ingrepp, ska män då kunna tvingas till detta?
Det brukar inte kännas lila "lätt" att tvinga människor hit och dit, om det gäller män plötsligt.

Du hittar på så krystade situationer, varför frågorna inte går att svara på. Någon realism får det allt vara. Män har i alla tider offrat liv och lem för sina familjer not kriminella och i krig - tycker Du att det var fel gjort av dem?
Citera
2019-03-16, 20:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Dvs, ingen skillnad mot före vecka 21.
Med dina undantag är abort okej.

Nu har senare delen av tråden handlat om sena aborter och eventuella aborter intill födseln och huruvida liberaler verkligen anser att sådant skall vara tillåtet.

I övrigt är mina ställningstaganden som tidigare.
Citera
2019-03-16, 23:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vad kan vara viktigare än att se till att vårt klimat inte går åt helvete menar du?

I anledning av härvarande diskussion, och i anslutning till trådämnet avseende exempelvis hur familjelivet kan skadas pga onödiga miljöåtgärder, så lyfter jag fram en nyhet från Statsmedia:

Citat:
Om vi vidtar fel åtgärder, till exempel en onödigt snabb utfasning av fossila bränslen (som idag står för 80 procent av världens energi) i kombination med en otillräcklig utbyggnad av kärnkraften, samtidigt som sol- och vindkraft under en överskådlig framtid endast kommer att kunna stå för maximalt 15 procent av vårt energibehov, kan det få förödande effekter för vår välfärd i i-länderna.

Detsamma gäller för det välstånd som behöver byggas upp för att skapa bättre livsvillkor i de fattigare delarna av världen.

Citat:
Man bör starkt ifrågasätta klimatmodeller från IPCC som kraftigt överskattar uppvärmningen och därmed triggar våra politiker att fatta felaktiga beslut, och som dessutom skapar klimatångest hos stora delar av befolkningen.
https://www.svt.se/opinion/i-tider-av-klimatlarm-hall-fast-vid-vetenskapen

Undras om detta inte var känt i valrörelsen för ett drygt halvår sedan.

Familj och välfärd hänger ihop - det krävs försiktighet när man skall genomföra stora förändringar.
Citera
2019-03-17, 07:45
Medlem
Citat:
Be? Om Sverige, som redan gjort betydande uppoffring på miljöområdet och som en följd därav förlorat både produktion och arbetstillfällen till utlandet, skall uppoffra sig mer då är det ett krav att anddra gör minst lika mycket.
Våra miljösatsningar har snarare skapat jobb, uven. +
Men även om det skulle kosta massor och göra att vi förlorar massa arbeten, så?
Utan ett klimat i balans på detta klot och mänskligheten kan hälsa hem. Och vi måste alla ta ansvar för detta, individer såväl som nationer. Försök fatta detta.

Citat:
Nej, det har de inte. Det är väl belagt att kvinnors val både handlar om att välja till och välja bort, medan männen i första hand (utom ett fåtal) får nöja sig med att välja bort. Därtill kommer att vi nu för första gången någonsin (såvitt vi vet) har ett mansöverskott i parbildande ålder, vilket gör männens valmöjligheter ännu mer begränsade.
Vad du svamlar här nu är helt obegripligt....välja till?
Både mäns och kvinnors val styrs av 1. deras sexualitet 2 samhällets normer. OM kivnnor som grupp är mer kräsna än män som grupp är så formas deras utbud av potentiella partners både för sex och för partnerskap därefter.

Citat:
Att någon behöver en örfil och en spark i aktersalongen. Man beter sig inte på det sättet.

Fast just så som den mänskliga världen nu ser ut, gällande sexuella normer.
Och det är JAG som sparkar uven, du bar nickar och håller med.

Citat:
Det tycker inte jag. Länder som inte en basalt kan respektera mänskliga rättigheter borde överhuvudtaget inte få vara med i FN, allra minst i de organ som skall bevaka mänskliga rättigheter.

Tja, lite för komplext för att kunna svara varken ja eller nej på.

Citat:
Ånej, tack! Litet får Du jobba också.

Jag ska inte behöva jobba när det är du som ska bevisa något.

Citat:
Medicinska skäl är som Du vet ett av mina undantag. Men det är inte medicinska undantag som är huvudfokus.

Du pratar om aborter efter vecka 18 och jag har just bevisat för dig att ja..det är absolut mest av medicvinska skäl man tillåter kvinnor göra abort efter vecka 18.
kan du vänligen hålla dig på banan?

Citat:
Därför att det är förbjudet idag. Vem vet vad en och annan får för sig om det vore tillåtet? Den risken bör vi inte ta.

Ja jösses du! Vem vet.....
Vem vet vad som händer om vi släpper ut män på gatorna....varför ska vi ta den risken?

Citat:
Du hittar på så krystade situationer, varför frågorna inte går att svara på. Någon realism får det allt vara. Män har i alla tider offrat liv och lem för sina familjer not kriminella och i krig - tycker Du att det var fel gjort av dem?

Nej jag ställer upp liknelser för dig så att du ska få detta in på din EGEN KROPP! så att du nån gång fattar vad vi pratar om.
Kvinnors kroppar är inte nån kroppslig resurs för samhället eller män att bestämma kring. Det är DERAS kroppar, de har all rätt att bestämma över den själva.
SÅ. Jag frågar igen....Eftersom du nu tycker det är så ok att gravt kränka kvinnors kroppsliga integritet via att påtvinga dem fysiska förhållanden de inte vill vara med om, för att rädda andras liv, hur mycket ska man då ha rätt tvinga män och deras kroppar?
Finns massa saker vi skulle kunna påtvinga män för att rädda andras liv.
Citera
2019-03-17, 12:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Våra miljösatsningar har snarare skapat jobb, uven. +
Men även om det skulle kosta massor och göra att vi förlorar massa arbeten, så?
Utan ett klimat i balans på detta klot och mänskligheten kan hälsa hem. Och vi måste alla ta ansvar för detta, individer såväl som nationer. Försök fatta detta.

Se mitt senare inlägg, med debattartikel från SVT. Det tycks mig som att klimatet blivit religion - vi har förtörnat klimatguden och måste nu göra bot och bättring och be om förlåtelse, samt offra till densamme guden. En metod för detta är att vi alla syndare bliver flagellanter.

Det vi ser framför allt är att i ett sekulariserat samhälle, så söker sig en del människor i sin andliga nöd till något annat övernaturligt som kan fyllas deras själar. Vi är mer kristna än vi tror, men vi är ddet på allt märkliga sätt.

Men framför allt har vi förlorat viktig tillverkningsindustri, som är betydande förluster för samhällskroppen.

Citat:
Vad du svamlar här nu är helt obegripligt....välja till?
Både mäns och kvinnors val styrs av 1. deras sexualitet 2 samhällets normer. OM kivnnor som grupp är mer kräsna än män som grupp är så formas deras utbud av potentiella partners både för sex och för partnerskap därefter.

Du förklarar ständigt för mig på ett pedagogiskt sätt att man inte kan vara tillräckligt tydlig...

Det är skillnad på att välja till (=att säga Ja) och att välja bort (=att säga Nej). I parbildningssammanhang har kvinnor i betydligt högre grad än män möjligheter att både säga Ja och att säga Nej, under det att männen oftare är hänvisade till negativa val. Jag tror inte det handlar så mycket om kräsenhet, utan om att mäns efterfrågan är så pass högre än kvinnors och därför uppstår en inte obetydlig obalans, varvid kvinnors valsituation är gynnsammare. Detta förstärks i vår tid av det ökande mansöverskottet. Detta kan exempelvis visas genom att det är betydligt färre män än kvinnor som under sitt liv blir fäder.
https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

Citat:
Fast just så som den mänskliga världen nu ser ut, gällande sexuella normer.
Och det är JAG som sparkar uven, du bar nickar och håller med.

Det kan man göra något åt, men inte om man uppmuntrar sådant här vansinne:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRG9dG/elev-kallade-larare-hora--foraldrarna-polisanmaler

Citat:
Jag ska inte behöva jobba när det är du som ska bevisa något.

Nu låter Du som min fru, under vissa omständigheter.

Citat:
Du pratar om aborter efter vecka 18 och jag har just bevisat för dig att ja..det är absolut mest av medicvinska skäl man tillåter kvinnor göra abort efter vecka 18.
kan du vänligen hålla dig på banan?

Nu är det så, men det jag diskuterar är som bekant vad som riskerar hända om man utsträcker möjligheterna ännu längre i tiden.

Citat:
Ja jösses du! Vem vet.....
Vem vet vad som händer om vi släpper ut män på gatorna....varför ska vi ta den risken?

Det kanske vi inte skall, i alla fall inte vem som helst, hur som helst...

Citat:
Nej jag ställer upp liknelser för dig så att du ska få detta in på din EGEN KROPP! så att du nån gång fattar vad vi pratar om.
Kvinnors kroppar är inte nån kroppslig resurs för samhället eller män att bestämma kring. Det är DERAS kroppar, de har all rätt att bestämma över den själva.
SÅ. Jag frågar igen....Eftersom du nu tycker det är så ok att gravt kränka kvinnors kroppsliga integritet via att påtvinga dem fysiska förhållanden de inte vill vara med om, för att rädda andras liv, hur mycket ska man då ha rätt tvinga män och deras kroppar?
Finns massa saker vi skulle kunna påtvinga män för att rädda andras liv.

Det gör vi. I alla tider har vi haft någon form av värnplikt - för män. Brandskydd har i alla tider dominerats - helt eller till huvuddelen - av män. Det är inget konstigt; män är medfött mer riskbenägna och lämpade för sådana uppgifter, under det att varje gott samhälle behöver skydda sina kvinnor och barn.

Sedan förstår jag att Du har svårt för principen om agnatisk tronföljd - att män föder män genom kvinnor.
Citera
2019-03-17, 13:08
Medlem
Citat:
Se mitt senare inlägg, med debattartikel från SVT. Det tycks mig som att klimatet blivit religion - vi har förtörnat klimatguden och måste nu göra bot och bättring och be om förlåtelse, samt offra till densamme guden. En metod för detta är att vi alla syndare bliver flagellanter.

Det vi ser framför allt är att i ett sekulariserat samhälle, så söker sig en del människor i sin andliga nöd till något annat övernaturligt som kan fyllas deras själar. Vi är mer kristna än vi tror, men vi är ddet på allt märkliga sätt.

Men framför allt har vi förlorat viktig tillverkningsindustri, som är betydande förluster för samhällskroppen.

En "debatt" artikel skriven av en...vad var det? energiexpert. Vad vet hen om klimatet tror du?

Du har en samlad kår av expertis i KLIMAT, som nästan alla säger det den säger och att vi har mycket kort tid på oss.
Vad tycker du vi ska göra då?= hmm? Sitta still och hoppas alla dessa, våra enda vetenskapligt baserade experter på området har fel, eller försöka göra vårt bästa så vi så mycket som möjligt garanterar att OM de har rätt så undviker vi kanske det värsta scenarierna.

Tänk lite tack.

Citat:
Du förklarar ständigt för mig på ett pedagogiskt sätt att man inte kan vara tillräckligt tydlig...

Det är skillnad på att välja till (=att säga Ja) och att välja bort (=att säga Nej). I parbildningssammanhang har kvinnor i betydligt högre grad än män möjligheter att både säga Ja och att säga Nej, under det att männen oftare är hänvisade till negativa val. Jag tror inte det handlar så mycket om kräsenhet, utan om att mäns efterfrågan är så pass högre än kvinnors och därför uppstår en inte obetydlig obalans, varvid kvinnors valsituation är gynnsammare. Detta förstärks i vår tid av det ökande mansöverskottet. Detta kan exempelvis visas genom att det är betydligt färre män än kvinnor som under sitt liv blir fäder.
https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

Man kan bara säga ja till en fast partner, vi har inte månggifte i detta landet.
Och ursäkta men ytterligt logiskt problematiskt säga både ja och nej samtidigt, du förstår det eller?

Detta du försöker förmedla här..fattar du ens vad du menar själv? För det är extremt förvirrat och direkt motsägelsefullt. så? Män har bara möjlighet säga nej....I see.

Citat:
Nu är det så, men det jag diskuterar är som bekant vad som riskerar hända om man utsträcker möjligheterna ännu längre i tiden.

Vilket inte är en aktuell fråga.

Citat:
Det gör vi. I alla tider har vi haft någon form av värnplikt - för män. Brandskydd har i alla tider dominerats - helt eller till huvuddelen - av män. Det är inget konstigt; män är medfött mer riskbenägna och lämpade för sådana uppgifter, under det att varje gott samhälle behöver skydda sina kvinnor och barn.

Sedan förstår jag att Du har svårt för principen om agnatisk tronföljd - att män föder män genom kvinnor.

Ja OJ! vad det dött män under värnplikten....
Vi har idag värnplikt för kvinnor också, samt kvinnliga brandmän. Vidare är de tinte ett tvång att bli brandman.
Så jag frågar igen... vilka tvång gällande mäns fysiska kroppar tycker du är rättfärdigt för att rädda foster?
OM vi kunde operera in foster i män och få dem att utvecklas och kunna födas,, så? hade du då suttit här och på samma sätt krävt! abortförbud och förbud för män välja bort detta?

Vänligen svara någon gång för jag börjar trötta på dina ständiga undanmanövrar.
Citera
2019-03-17, 13:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
En "debatt" artikel skriven av en...vad var det? energiexpert. Vad vet hen om klimatet tror du?

Du har en samlad kår av expertis i KLIMAT, som nästan alla säger det den säger och att vi har mycket kort tid på oss.
Vad tycker du vi ska göra då?= hmm? Sitta still och hoppas alla dessa, våra enda vetenskapligt baserade experter på området har fel, eller försöka göra vårt bästa så vi så mycket som möjligt garanterar att OM de har rätt så undviker vi kanske det värsta scenarierna.

Tänk lite tack.

Man blir i alla fall sällan besviken.

Vi har en samlad kår av medialt uppmärksammade, och offentligt forskningsfinansierade, experter och "experter" som trumpetar en oväntat ensidig bild. I många vetenskapliga sammanhang råder en betydande motsättning mellan olika forskare, vilket det i klimatfrågan är misstänkt ont om. Men några finns det. Vad tror Du om en professor i dynamisk meteorologi?
https://detgodasamhallet.com/2019/03/05/vad-kan-vi-gora-at-klimatet/

Citat:
Man kan bara säga ja till en fast partner, vi har inte månggifte i detta landet.
Och ursäkta men ytterligt logiskt problematiskt säga både ja och nej samtidigt, du förstår det eller?

Detta du försöker förmedla här..fattar du ens vad du menar själv? För det är extremt förvirrat och direkt motsägelsefullt. så? Män har bara möjlighet säga nej....I see.

Jag inser att min förklarande förmåga har sina gränser och kanske beror det på att Du som kvinna har svårt att inse att mäns läge i parbildning i regel ser annorlunda ut. Då får jag väl konstatera att jag inte når längre i min pedagogiska strävan. Så är det ibland.

Citat:
Vilket inte är en aktuell fråga.

Vilket jag påstår att det är.

Citat:
Ja OJ! vad det dött män under värnplikten....
Vi har idag värnplikt för kvinnor också, samt kvinnliga brandmän. Vidare är de tinte ett tvång att bli brandman.
Så jag frågar igen... vilka tvång gällande mäns fysiska kroppar tycker du är rättfärdigt för att rädda foster?
OM vi kunde operera in foster i män och få dem att utvecklas och kunna födas,, så? hade du då suttit här och på samma sätt krävt! abortförbud och förbud för män välja bort detta?

Vänligen svara någon gång för jag börjar trötta på dina ständiga undanmanövrar.

Det är inte undanmanövrar - det är en stollig liknelse Du kommer med. I reproduktionsprocessen så finns det inte mycket till jämställdhet, vilket bör skyllas på naturen och inte på män. Beklagar att Ni är missgynnade, men det går inte att göra mycket åt.
Citera
2019-03-17, 14:29
Medlem
Citat:
Man blir i alla fall sällan besviken.

Vi har en samlad kår av medialt uppmärksammade, och offentligt forskningsfinansierade, experter och "experter" som trumpetar en oväntat ensidig bild. I många vetenskapliga sammanhang råder en betydande motsättning mellan olika forskare, vilket det i klimatfrågan är misstänkt ont om. Men några finns det. Vad tror Du om en professor i dynamisk meteorologi?
https://detgodasamhallet.com/2019/03/05/vad-kan-vi-gora-at-klimatet/

Aldrig slagit dig att denna "ensidiga bild" kan bero på att bevisen är så överväldigande?

Säg mig? OM nu alla dessa forskare skulle ljuga pga "stalig styrning av något slag" vad/ vem skulle vinna på detta?

Citat:
Jag inser att min förklarande förmåga har sina gränser och kanske beror det på att Du som kvinna har svårt att inse att mäns läge i parbildning i regel ser annorlunda ut. Då får jag väl konstatera att jag inte når längre i min pedagogiska strävan. Så är det ibland.

Problemet här är ju mer din närmast totala brist på förståelse för kivnnors läge.

Citat:
Vilket jag påstår att det är.

Ok? så VAR har du denna poltiska plan på att införa fri aborträtt till vecka 44?
Vilket parti eller rörelse eller what ever! driver den frågan i Sverige idag?

Citat:
Det är inte undanmanövrar - det är en stollig liknelse Du kommer med. I reproduktionsprocessen så finns det inte mycket till jämställdhet, vilket bör skyllas på naturen och inte på män. Beklagar att Ni är missgynnade, men det går inte att göra mycket åt.

Inte ur moralfilosogisk synvinkel.
Du kräver att kvinnor ska tvingas, mot sin vilja, att bära foster och föda barn de inte vill ha.
argumentet: för att rädda fosters framtida liv.

Så då tar vi igen....VAD tycker du ska vara korrekt av samhället tvinga män och deras kroppar för att rädda framtida fosters liv?
- ska samhället ha moralisk rätt utnyttja tekniker för att män istället för kvinnor ska bära foster?
- ska samhället ha rätt ta organ/ blod etc från mäns kroppar för att rädda foster i fara?

NÅ?
Citera
2019-03-17, 14:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Aldrig slagit dig att denna "ensidiga bild" kan bero på att bevisen är så överväldigande?

Säg mig? OM nu alla dessa forskare skulle ljuga pga "stalig styrning av något slag" vad/ vem skulle vinna på detta?

Jag tror inte att de ljuger - men en del har en utgångspunkt som gör att resultaten blir fel (se SVT-länken), en del är lydiga och följer anslagstilldelningen och några är ideologiska aktivister. Mer och er tyder på att det finns en skevhet i hur problemen adresseras, exempelvis: https://uvell.se/2019/01/28/vad-hander-med-maldiverna/

Vinsten torde främst de göra som av ideologiska skäl vill iföra mer politisk styrning och förändra samhället ideologiskt.

Bevisen är tydligen inte så överväldigande. Det är mer komplext än vad man i allmänhet ger sken av.

Citat:
Problemet här är ju mer din närmast totala brist på förståelse för kivnnors läge.

Lappri! Mina inlägg bara i denna tråd visar på motsatsen.

Citat:
Ok? så VAR har du denna poltiska plan på att införa fri aborträtt till vecka 44?
Vilket parti eller rörelse eller what ever! driver den frågan i Sverige idag?

Planen är varken färdig eller sjösatt ännu, utan nu pågår inledningen till uppmjukningsfasen, när man bereder terrängen för att i ett senare skede kunna sätta planen i verket. Just nu tycks liberaler vara mest drivande.

Citat:
Inte ur moralfilosogisk synvinkel.
Du kräver att kvinnor ska tvingas, mot sin vilja, att bära foster och föda barn de inte vill ha.
argumentet: för att rädda fosters framtida liv.

Så då tar vi igen....VAD tycker du ska vara korrekt av samhället tvinga män och deras kroppar för att rädda framtida fosters liv?
- ska samhället ha moralisk rätt utnyttja tekniker för att män istället för kvinnor ska bära foster?
- ska samhället ha rätt ta organ/ blod etc från mäns kroppar för att rädda foster i fara?

NÅ?

Något mer konkret denna gång:

1) Nej. Bland annat för att vi bör undvika att manipulera biologin.

2) Det bör vara en pappas skyldighet att göra vad han kan för att rädda livet på sitt barn. Jag är osäker på om det går att lagstifta, men jag hade utan tvekan gjort det själv.
Citera
2019-03-18, 07:20
Medlem
Citat:
Jag tror inte att de ljuger - men en del har en utgångspunkt som gör att resultaten blir fel (se SVT-länken), en del är lydiga och följer anslagstilldelningen och några är ideologiska aktivister. Mer och er tyder på att det finns en skevhet i hur problemen adresseras, exempelvis: https://uvell.se/2019/01/28/vad-hander-med-maldiverna/

Vinsten torde främst de göra som av ideologiska skäl vill iföra mer politisk styrning och förändra samhället ideologiskt.

Bevisen är tydligen inte så överväldigande. Det är mer komplext än vad man i allmänhet ger sken av.

Du tror inte de ljuger....du bara tror att nästan 100% av världens samlade expertis inom just klimatforskning har fel.
Och du tror att de drivs av ideologi.

Och detta ska vi tro på tycker du?

Citat:
Lappri! Mina inlägg bara i denna tråd visar på motsatsen.
Alla dina inlägg i dessa frågor som du hittills fört mot mig....och de är många! visar du riktar in dig på ett kön, och bara ett.
Och att du drivs av ideologin....gubbstrutt fasoner.

Citat:
Planen är varken färdig eller sjösatt ännu, utan nu pågår inledningen till uppmjukningsfasen, när man bereder terrängen för att i ett senare skede kunna sätta planen i verket. Just nu tycks liberaler vara mest drivande.
Ja visst! hörredu, alldeles säkert så kommer vi ha en framtid där man sätter igång födslar 2 dagar innan den verkliga födseln bara för att sen strypa barnet, och där skälet för detta skulle vara mammans skräck för födslovärkar.
Självklart!

Citat:
Något mer konkret denna gång:

1) Nej. Bland annat för att vi bör undvika att manipulera biologin.

2) Det bör vara en pappas skyldighet att göra vad han kan för att rädda livet på sitt barn. Jag är osäker på om det går att lagstifta, men jag hade utan tvekan gjort det själv.

Säg mig? Är kvinnors vilja = biologi?
För jag antar du är medveten om att i naturen så aborteras det hela tiden, när diverse mödrar eller fäder i vissa fall inte är mogna, villiga eller på annat sätt inte klarar ta hand om sin avkomma. Och detta är just biologi.

Att tvinga kvinnor mot sin vilja är = samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in