Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Be? Om Sverige, som redan gjort betydande uppoffring på miljöområdet och som en följd därav förlorat både produktion och arbetstillfällen till utlandet, skall uppoffra sig mer då är det ett krav att anddra gör minst lika mycket.
Våra miljösatsningar har snarare skapat jobb, uven. +
Men även om det skulle kosta massor och göra att vi förlorar massa arbeten, så?
Utan ett klimat i balans på detta klot och mänskligheten kan hälsa hem. Och vi måste alla ta ansvar för detta, individer såväl som nationer. Försök fatta detta.
Citat:
Nej, det har de inte. Det är väl belagt att kvinnors val både handlar om att välja till och välja bort, medan männen i första hand (utom ett fåtal) får nöja sig med att välja bort. Därtill kommer att vi nu för första gången någonsin (såvitt vi vet) har ett mansöverskott i parbildande ålder, vilket gör männens valmöjligheter ännu mer begränsade.
Vad du svamlar här nu är helt obegripligt....välja till?
Både mäns och kvinnors val styrs av 1. deras sexualitet 2 samhällets normer. OM kivnnor som grupp är mer kräsna än män som grupp är så formas deras utbud av potentiella partners både för sex och för partnerskap därefter.
Citat:
Att någon behöver en örfil och en spark i aktersalongen. Man beter sig inte på det sättet.
Fast just så som den mänskliga världen nu ser ut, gällande sexuella normer.
Och det är JAG som sparkar uven, du bar nickar och håller med.
Citat:
Det tycker inte jag. Länder som inte en basalt kan respektera mänskliga rättigheter borde överhuvudtaget inte få vara med i FN, allra minst i de organ som skall bevaka mänskliga rättigheter.
Tja, lite för komplext för att kunna svara varken ja eller nej på.
Citat:
Ånej, tack! Litet får Du jobba också.
Jag ska inte behöva jobba när det är du som ska bevisa något.
Citat:
Medicinska skäl är som Du vet ett av mina undantag. Men det är inte medicinska undantag som är huvudfokus.
Du pratar om aborter efter vecka 18 och jag har just bevisat för dig att ja..det är absolut mest av medicvinska skäl man tillåter kvinnor göra abort efter vecka 18.
kan du vänligen hålla dig på banan?
Citat:
Därför att det är förbjudet idag. Vem vet vad en och annan får för sig om det vore tillåtet? Den risken bör vi inte ta.
Ja jösses du! Vem vet.....
Vem vet vad som händer om vi släpper ut män på gatorna....varför ska vi ta den risken?
Citat:
Du hittar på så krystade situationer, varför frågorna inte går att svara på. Någon realism får det allt vara. Män har i alla tider offrat liv och lem för sina familjer not kriminella och i krig - tycker Du att det var fel gjort av dem?
Nej jag ställer upp liknelser för dig så att du ska få detta in på din EGEN KROPP! så att du nån gång fattar vad vi pratar om.
Kvinnors kroppar är inte nån kroppslig resurs för samhället eller män att bestämma kring. Det är DERAS kroppar, de har all rätt att bestämma över den själva.
SÅ. Jag frågar igen....Eftersom du nu tycker det är så ok att gravt kränka kvinnors kroppsliga integritet via att påtvinga dem fysiska förhållanden de inte vill vara med om, för att rädda andras liv, hur mycket ska man då ha rätt tvinga män och deras kroppar?
Finns massa saker vi skulle kunna påtvinga män för att rädda andras liv.