Citat:
Ursprungligen postat av
Coffeeman
Du tolkar en "pretrial release" som åklagaren verkar vara med på som att bevisen mot BH blivit starkare?
"högt pokerspel" det är så skrattretande. Låt oss säga att BH är skyldig och erkänner. Risken att han då skulle få något annat än böter och möjligen, möjligen inreseförbud är ytterst liten. Sen verkar han vilja påstå sig oskyldig och det är kanske hedervärt om han är det men det är inte särdeles klokt.
Herregud, det är ingen brist på idioter här.
Du har helt rätt, ingen brist på idioter här
Jag utgår från att man som advokat går väldigt aggressivt fram för en plea bargain om man har en 85-årig klient som har "under medel" hälsa. Detta är något man gör från Dag 1. Jag har också tidigare utgått ifrån att åklagarens ev bevis måste varit väldigt tunt. Så varför har inget hänt?
Nu, bara dagar innan Calender Call så begär försvaret om pretrial release. Det luktar ju inte speciellt bra förhandlingsläge för försvaret. Detta är en fingervisning om att detta kan dra ut på tiden.
Om nu åklagare ansåg att man inte hade mycket under fötterna så skulle man ju förmoda att en plea gjorts för länge sedan (som sagt försvaret måste varit på plea från Dag 1).
Att ingen plea gjorts sammanfattade jag alltså som att antingen har åklagaren något som gör att dom anser sig räcka i ev rättegång
ELLER så har försvaret inte velat diskutera något annat än en fullständig acquittal (dvs högt pokerspel).
Också Bosse kan under inga omständigheter erkänna brott, då domaren då kommer gå på (som minst) minimum sentence guidance.