Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 19:33
  #3925
Medlem
AndersM79s avatar
Att alla hisschakt, ventilationstrummor, avloppstunnlar mm är utrustade med belysning, som dessutom alltid är tänd...
Citera
2019-01-16, 22:19
  #3926
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
När huvudpersonen ska vara mästare på något men är så usel att det är pinsamt.

Ralph Maccio i Karate kid som inte kan göra en vettig spark.

Skådespelare som spelar över som impulsiva dampbarn. Se ovan.
Citera
2019-01-18, 20:27
  #3927
Medlem
Det eviga rasblandandet. Finns det en enda film som producerats 2018 utan en enda form av rasblandning?
Citera
2019-01-19, 18:43
  #3928
Medlem
Förförelse- eller flirtscener som involverar matning. Alltså att snubben (vanligtvis, men kan göras av tjejen också) pockar på att kvinnan ska smaka någonting, och då för det med eller utan gaffel till hennes mun. "Taste this", och sen för han/hon en sked med nått till munnen på henne/honom.

Kanske är jag som har dåligt game, men det känns som att det där trots allt inte är särskilt vanligt förekommande i verkligheten. Visst, det är intimt, men också rätt weird, och definitivt med hög risk att det ska bli obekvämt. Men i filmer ser man det påfallande ofta.

Alltså, handlar förstås om kontext: om nån börjar suga grädde av någons fingrar när de lagar mat gemensamt och det leder till ett samlag är det helt ok. Förspel, typ. Men att under en halvnormal dejt börja mata nån med äppelpaj känns mer tveksamt.
Citera
2019-01-21, 22:49
  #3929
Medlem
Energiknippes avatar
Whisky dricks som vatten och hälls alltid upp efter jobbet tillsammans med en öl eller två från kylen. Vet inte hur ni har det men när jag kommer hem från jobbet har det bog aldrig hänt att jag hällt upp en whisky.
Citera
2019-01-21, 23:00
  #3930
Medlem
Hatar filmer med sekunddrama eller precisa händelser...
Citera
2019-02-02, 07:33
  #3931
Medlem
chessjamts avatar
Inte riktigt stör mig på det men har märkt att jag blir totalt ointresserad när det blir fightingscener i film nuförtiden. Därför att hjälten alltid (oftast) vinner och det hela känns mest bara som bortslösad speltid. Någon annan som känner likadant? När man var liten så var slagsmålen det coolaste i en film men nu när man blivit äldre så har det nästan blivit passé?

Kanske postat i fel tråd men hittade ingen bättre vid första överblick.
Citera
2019-02-02, 12:56
  #3932
Medlem
LinaHagePinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Inte riktigt stör mig på det men har märkt att jag blir totalt ointresserad när det blir fightingscener i film nuförtiden. Därför att hjälten alltid (oftast) vinner och det hela känns mest bara som bortslösad speltid. Någon annan som känner likadant? När man var liten så var slagsmålen det coolaste i en film men nu när man blivit äldre så har det nästan blivit passé?

Kanske postat i fel tråd men hittade ingen bättre vid första överblick.

En del fightingscener är bra men jag tycker att dom flesta är för långa. Alltså, jag orkar inte kolla på en fightingscen som håller på i fem minuter, tycker bara inte det är roligt. Finns ju undantag men för det mesta så gillar jag inte långa fightingscener.
Citera
2019-02-02, 13:01
  #3933
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Inte riktigt stör mig på det men har märkt att jag blir totalt ointresserad när det blir fightingscener i film nuförtiden. Därför att hjälten alltid (oftast) vinner och det hela känns mest bara som bortslösad speltid. Någon annan som känner likadant? När man var liten så var slagsmålen det coolaste i en film men nu när man blivit äldre så har det nästan blivit passé?

Kanske postat i fel tråd men hittade ingen bättre vid första överblick.

Jag uppskattar en välkoreograferad fightscen i vilken film som helst, och i martial arts-rullar handlar ju allt om fighten - ju bättre fighter ju bättre film. Därför är t ex SPL: Kill Zone bättre än alla Bruce Lees rullar. Så nej, jag känner inte likadant.
Citera
2019-02-02, 14:00
  #3934
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Förförelse- eller flirtscener som involverar matning. Alltså att snubben (vanligtvis, men kan göras av tjejen också) pockar på att kvinnan ska smaka någonting, och då för det med eller utan gaffel till hennes mun. "Taste this", och sen för han/hon en sked med nått till munnen på henne/honom.

Kanske är jag som har dåligt game, men det känns som att det där trots allt inte är särskilt vanligt förekommande i verkligheten. Visst, det är intimt, men också rätt weird, och definitivt med hög risk att det ska bli obekvämt. Men i filmer ser man det påfallande ofta.

Alltså, handlar förstås om kontext: om nån börjar suga grädde av någons fingrar när de lagar mat gemensamt och det leder till ett samlag är det helt ok. Förspel, typ. Men att under en halvnormal dejt börja mata nån med äppelpaj känns mer tveksamt.
Ja jag håller med dig.
Det är ju helt overkligt tex när killen börjar steka bacon och ägg på tjejens mage, som de gör i filmen Hot Shots.
Jag har aldrig hört talas om att någon gör så i verkligheten.
Citera
2019-02-02, 14:50
  #3935
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Ja jag håller med dig.
Det är ju helt overkligt tex när killen börjar steka bacon och ägg på tjejens mage, som de gör i filmen Hot Shots.
Jag har aldrig hört talas om att någon gör så i verkligheten.

Det är ju liksom det som är hela jäkla poängen med Hot Shots....
Citera
2019-02-02, 18:13
  #3936
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Ja jag håller med dig.
Det är ju helt overkligt tex när killen börjar steka bacon och ägg på tjejens mage, som de gör i filmen Hot Shots.
Jag har aldrig hört talas om att någon gör så i verkligheten.

Haha. Är du på riktigt. Hot Shots är en KOMEDI för fan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback