2019-03-13, 12:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Insinuerar, stackars snöflingan Bernard, blev han ledsen. Jag diskuterar fortfarande ingen moderatorsåtgärd som 0.06 kräver, som du kan se. Men att Bernard postar i fel trådar är helt ok? Jag förstår.

Menar du att Admin inte ens läser eller görs medveten om vad som skrivs i denna del av forumet? Varför skall man isf ens diskutera moderering här om det inte når de berörda parterna? Verkar ju ganska konstigt måste jag säga. En admin som inte bryr sig eller orkar svara på något högst relevant på sin egen sida.
Admins följer vad som skrivs i metaforumet.
Citera
2019-03-13, 16:35
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dessutom har vi problemet med Bernard_Law som själv MEDGER (i denna tråd) att han sitter och lusläser trådarna och rapporterar inlägg som inte faller honom i smaken. När våra inlägg blir borttagna och vi RP:ar det vi svarade på - som självfallet är lika OT - blir vi hånade av moderatorerna via PM och i denna tråd.

Modereringen är ett skämt och under all kritik.. Pinsamt är bara förnamnet.

Nu far du med osanning, jag har inte hånat dig alls och om någon annan har gjort det får du gärna posta ev pm här i tråden.
Citera
2019-03-13, 18:29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
När våra inlägg blir borttagna och vi RP:ar det vi svarade på - som självfallet är lika OT - blir vi hånade av moderatorerna via PM och i denna tråd.

Något "hån" från Moderatorerna i den här tråden upplever nog bara du själv Japhy, men för all del och om du faktiskt har PM som styrker dina påståenden, visa upp dem?

Jag är i alla fall definitivt intresserad av att se dem, dvs om det förhåller sig som du hävdar.
Senast redigerad av DaEzz 2019-03-13 kl. 18:37.
Citera
2019-03-13, 19:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Om du tycker forumets modell är dålig....

och

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det torde vara tämligen självklart att man inte får kapa en tråd som handlar om något helt annat för att envist framföra sina käpphästar...

och många, många fler moderatorer

Nu vet jag att detta är delvis extremt offtopic men lite on topic ändå (då Bernard håller till där) då ämnet är modereringen i Utrikepolitiska underforumet USA.

Men ni ska ha en eloge för att ni orkar hålla en så hög nivå, jag har själv erfarenhet av att sitta som moderator på andra forum och ni gör ett fantastiskt arbete som orkar läsa igenom tramsinlägg och bedöma huruvida de är aktuella till ämnet och speciellt att ni lyckas borsta av er sådana anklagelser som vi bland annat ser i denna tråd!
Citera
2019-03-14, 12:28
Medlem
Citat:
Insinuerar, stackars snöflingan Bernard, blev han ledsen. Jag diskuterar fortfarande ingen moderatorsåtgärd som 0.06 kräver, som du kan se. Men att Bernard postar i fel trådar är helt ok? Jag förstår.

Menar du att Admin inte ens läser eller görs medveten om vad som skrivs i denna del av forumet? Varför skall man isf ens diskutera moderering här om det inte når de berörda parterna? Verkar ju ganska konstigt måste jag säga. En admin som inte bryr sig eller orkar svara på något högst relevant på sin egen sida.

Att överhuvud ta upp faktum att någon är moderator i ett forum, är det nödvändigt?

Sen förstår jag era problem när jag läser den här tråden. Så ofta det är att vissa är inne och skriver i PU USA och är OT och även annat, så klagas det i den här tråden. Förklaringar ges men man tar det inte till sig utan fortsätter att anse att man är den som ska bestämma vad som är OT och inte. Det är det inte kan jag säga.

Varför inte ta till sig det som sägs här och utveckla sitt deltagande i forumet?

Sen så har det ju efterfrågats från de som klagar på modereringen att komma med någon konkret och det tycks vara omöjligt. Bara det borde få vissa att tänka efter och begripa något. Men nej, inte det. Gillar Trump och är dum i huvudet tycks det handla om. För varför inte läsa på lite, tänka efter och fatta hur det fungerar? Dummar än tåget eller?
Citera
2019-03-15, 19:31
Medlem
Citat:

Moderatorer tillåts posta lite vad som helst de känner för, i detta fall och tråden gäller det moderering och moderatorer i "Politik: utrikes"; den snällaste tolkningen är att de är underbemannade.

Admins bryr sig inte...
Citera
2019-03-15, 23:25
Medlem
Tarstans avatar
Jag måste säga en sak och det är att modereringen i USA forumet är bättre numera.
Tidigare var minst en av moderatorerna extremt partisk.

Tyvärr för sent och för lite, jag postar endast sporadiskt i det forumet nu för tiden.
Citera
2019-03-16, 07:29
Medlem
Japhys avatar
Något vi alla kan konstatera är att Trumpofoberna är väldigt glada och nöjda över modereringen, medan Trumpsupportrarna är missnöjda. Det är också tydligt att Trumpofoberna sluter upp bakom moderatorerna och stöttar dem i deras jobb, medan Trumpsupportrarna inte gör det.

Vi ser Terge, DeEzz, Ondahamstern et. al samtliga skriva inlägg där de försvarar skiten vi alla kan bevittna. Det är komiskt och talande.

Jag tycker ni ska ställa er frågan om ni vill ha ett levande forum, eller om ni vill ha en separat diskussionsgrupp där ni kan klaga utan invändningar? Det är vad som håller på att hända.

Titta i trådarna. Vad tror ni har hänt med de Trumpsupportrar som inte längre skriver? Jag VET att de blivit VARNADE så många gånger att de nu drar sig för att skriva i delforumet. Det kanske UPPLEVS som en seger för er, men det är en stor förlust, inte bara för diskussionen men för hela Flashback.

Vad tror ni kommer hända med P:USA när jag slutligen tröttnar på den PARTISKA modereringen? När jag slutar skriva? Ska ni sitta och köra runkbulle tillsammans då? Är det den lysande framtid som ni hoppas på? För det är vad som snart händer. Jag är i princip den siste som inte böjt mig för utrensningen.

Jag upplever verkligen att måttet är rågat. En droppe till rinner bägaren ur.

Moderatorernas jävla pissvarningar är vidriga att uppleva. Deras deletande av relevanta inlägg likaså. Alla som backar Trump VET att jag har rätt i det jag skriver.

För övrigt borde Bernard_Law stängas av som moderator och bannlysas från detta forum. Han är destruktiv och onaturlig i sitt beteende.
Senast redigerad av Japhy 2019-03-16 kl. 07:39.
Citera
2019-03-16, 07:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfelet
Moderatorer tillåts posta lite vad som helst de känner för, i detta fall och tråden gäller det moderering och moderatorer i "Politik: utrikes"; den snällaste tolkningen är att de är underbemannade.

Admins bryr sig inte...
Tyvärr tillåter de partiska moderatorerna Bernard att posta uppenbara OT-inlägg skrivna i syftet att sabba trådar vars topic han ogillar. Det är vidrigt och oacceptabelt. Men han har den rätten. Precis som han har rätt att lusläsa trådar och RP:a inlägg han ogillar. Då tas en hel del bort. Ibland blir det en varning. Ofta bara försvinner inläggen. Oavsett relevans.
Citera
2019-03-16, 07:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu far du med osanning, jag har inte hånat dig alls och om någon annan har gjort det får du gärna posta ev pm här i tråden.
Och hur gick det med detta löfte?

Citat:
Ser du att sekten, nazister, fascister upprepas i nästan alla inlägg, skicka då en RP så tar jag det skräpet också.

Vad gäller den förmenta diagnosen får du gärna skicka diagnoskoden på Trump Derangement Syndrome, det låter nämligen väldigt intressant

Mvh vf
Skitsnack som aldrig blev av på grund av partiskhet?

Och JA jag RP:ade men INGENTING hände. Som vanligt. Ert jävla nonsensförsvar om att vi ska RP:a är ju patetiskt. Vi vet att Zergrush och Frikorts-Klyban inte får några inlägg borttagna och aldrig varningar, trots uppenbara regelöverträdelser. Det finns ett UPPENBART skäl till att ingen RP:ning sker - INGET HÄNDER!!! Det är uppenbart att Bernards RP:ningar väger mycket tungt, medan löften från moderatorer är som en fis i stormen. PATETISKT!
Citera
2019-03-16, 08:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Och hur gick det med detta löfte?

Skitsnack som aldrig blev av på grund av partiskhet?

Och JA jag RP:ade men INGENTING hände. Som vanligt. Ert jävla nonsensförsvar om att vi ska RP:a är ju patetiskt. Vi vet att Zergrush och Frikorts-Klyban inte får några inlägg borttagna och aldrig varningar, trots uppenbara regelöverträdelser. Det finns ett UPPENBART skäl till att ingen RP:ning sker - INGET HÄNDER!!! Det är uppenbart att Bernards RP:ningar väger mycket tungt, medan löften från moderatorer är som en fis i stormen. PATETISKT!

Vi raderar upprepningar oavsett vilken sida som kommer med dom, dock är det tillåtet med olika åsikter vilket många i PU har svårt för.

Jag frågar igen då, kan du posta ett pm där jag hånat dig på något sätt?

Sedan är det spännande att du verkar köra någon slags påverkanoperation riktat mot moderatorer

Jag tänker på detta inlägget i denna tråd.

Citat:
Japhy som är TS, har bett mig i PM att jag borde gå in i denna tråd och framför min klagomål gällande vissa mods vilket jag gjorde. "Jag bedriver något av en lågintensiv kampanj för att få honom bannad" skrev Japhy i PM till mig. Men han själv lyser med sin frånvaro i tråden, det verkar som han PMar folk för folk ska skriva i hans tråd. Jag ogillar att bli utnyttjad. Jag ogillar vissa mods, jovisst men jag bryr mig inte tillräckligt att delta i en lynchning-tråd mot mods som denna.

Men I alla fall im out. Lycka till Japhy
Citera
2019-03-16, 12:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vi ser Terge, DeEzz, Ondahamstern et. al samtliga skriva inlägg där de försvarar skiten vi alla kan bevittna. Det är komiskt och talande.

Väx upp för i helvete, jag förklarade för dig att du måste presentera bevis för vad du vill framföra en bra bit innan Moderatorerna började be dig om bevis i from av att du ska skicka ett PM till dem, detta är för att om du inte kan presentera något som backar upp det du säger så kommer du absolut inte att kunna föra fram någonting.

Det är exakt samma sak som om/när man hamnar i en konflikt på en arbetsplats, om du anser att en medarbetare eller rent av en chef bryter mot reglerna till så pass stor grad att denne bör eller måste bytas ut så kan du inte bara gnälla om det och hoppas på att något ska hända, du måste presentera bevis som stärker att det du säger inte bara är ett påstående utan faktiskt är något som sker.

Men ditt argument börjar lukta riktigt illa om jag ska vara helt ärlig, du gnäller och näst intill gråter om hur hemska moderatorerna är men du klarar inte av att presentera bevis, vilket är något som har efterfrågats flera gånger av både andra användare samt av minst 3 moderatorer som ganska tydligt har förklarat för dig (precis som även jag gjorde) att du delvis måste lära dig att rapportera inlägg och sedan att bara för att folk har en annan åsikt så betyder det inte att det är offtopic.

Det bör dock poängteras att det som har presenterats är att du vill kupa bort minst en moderator.

Så för din egna skull presentera dina bevis och sluta tjafsa, för det enda du lär göra genom detta tjafs är att se till att moderatorerna undermedvetet lägger ditt användarnamn på minnet och därmed skapar onödiga problem för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in