Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-15, 11:25
Medlem
Jag tror inte på detta. Varför kommer det ut nu och inte för 10 år sedan? Varför kommer det ut nu när MJ är död? Får man inte vara bästa vän med barn utan att kallas för pedofil?
Citera
2019-03-15, 11:53
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Jag tror inte på detta. Varför kommer det ut nu och inte för 10 år sedan? Varför kommer det ut nu när MJ är död? Får man inte vara bästa vän med barn utan att kallas för pedofil?
Hade du sett dokumentären hade du fått reda på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Ni som argumenterar mot användaren Endryt måste läsa vad hen skriver. Gång på gång argumenterar hen med relevant information/fakta medan ni mest slänger ut en massa kommentarer som endast bygger på era personliga känslor och/eller rykten. Endryt påstår inte att MJ är oskyldig/skyldig men hen är noggrann med att argumentera sakligt, det är så man kommer fram till vad som ligger närmast sanningen. Eller?
Endryt är uppenbarligen en patalogisk lögnare som hittar på lite vad hen vill.
Senast redigerad av scrafty 2019-03-15 kl. 11:58.
Citera
2019-03-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Hade du sett dokumentären hade du fått reda på det.

Endryt är uppenbarligen en patalogisk lögnare som hittar på lite vad hen vill.

Vad har jag hittat på och ljugit om? Jag har tvärtom fått rätta folk i tråden, då de kommit med falska fakta och påståenden. Så säg mig; vad har jag ljugit om?

Du kan ju snarare ta en titt på ditt inlägg 762 tex; där du påstår att La Toya minsann säger att MJ är pedofil.
Om du hade hängt med i fallen de senaste 20 åren så hade du vetat att:

1. La Toya tog tagit tillbaka allt. Hon har öppet bett om ursäkt till MJ. Hon säger att hon blev tvingad av sin man att ljuga, och att de gjorde det för pengarnas skull-

2. Hon tänkte sälja "bevis" för 500 k USD. Tidningarna budade, men drog sig ur när de såg att det inte fanns några som helst bevis.

3. La Toya och MJ umgicks flitigt sista åren.

Du kallar folk lögnare, så fort de inte håller med dig i sak. Ganska sjukt, tycker du inte?
Du vill så gärna fälla en påstådd pedofil - att struntar i allt vad fakta, bevis, rättvisa och sanning heter.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 12:29.
Citera
2019-03-15, 12:28
Medlem
FishDocs avatar
Citat:

Se filmen så får du svar.
Citera
2019-03-15, 12:35
Medlem
FishDocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Jag är definitivt inget MJ-fan. Lyssnar aldrig på hans musik och känner inget speciellt för honom alls.
Men jag är ett fan av fakta, sanning och rättvisa. Jag väljer att se bägge sidor av myntet, inte enbart den ena.

Däri ligger mycket av problemet; folk är extrema åt endera håll. Fanatiska MJ-fans och fanatiska personer som bara väljer att se en pedofil oavsett vad. I mina ögon är det minst lika mycket masspsykos att döma MJ på de grunder som presenteras i dokumentären tillsammans med allt vi vet sedan 30 år.

Jag är stort gammalt MJ-fan. Vägrade tro på anklagelserna tidigare. Men tillslut rann bägaren över. Detta var droppen. På det stora sett så drar jag, efter att ha sett filmen, slutsatsen att de talar sanning.

Givetvis hade det vi fått veta hittills ej räckt i domstol. Eller vänta, föträngde det förkastliga jurysystemet. Stryk det sista.
Citera
2019-03-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishDoc
Jag är stort gammalt MJ-fan. Vägrade tro på anklagelserna tidigare. Men tillslut rann bägaren över. Detta var droppen. På det stora sett så drar jag, efter att ha sett filmen, slutsatsen att de talar sanning.

Givetvis hade det vi fått veta hittills ej räckt i domstol. Eller vänta, föträngde det förkastliga jurysystemet. Stryk det sista.

Jag förstår att folk tror att han är skyldig; om de bara ser den 4 timmar långa filmen, som är allt annat än objetivt, och lägger ihop med sin egna personliga bild av "Wacko Jacko". Det gjorde jag också i början.

Men efter att ha läst på otroligt mycket, sett domstolshandlingarna, utredningarna, alla falska vittnesmål, Chandler-historien osv, så blir man bara mer och mer säker på att MJ är oskyldig.

Läser samma sak på Reddit, i Youtube-kanaler osv; folk som inledningsvis dömde folk efter att ha sett dokumentären; men som ju mer de har läst på vad som hänt de senaste 30 åren blir mer och mer övertygade om MJ:s oskuld. Och då snackar vi inte om fans eller liknande, utan folk som från början varit anti-MJ.

Men som sagt; folk som bara ser dokumentären och lever med medias nidbild av MJ; ja jag förstår att sådana personer köper dokumentärens innehåll.
Citera
2019-03-15, 12:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Du får nog orka sätta dig och se de fyra timmarna dokumentär innan du yttrar dig. "Bästa vän med barn" -ja så tycker alla pedofiler.
Citera
2019-03-15, 12:49
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Vad har jag hittat på och ljugit om? Jag har tvärtom fått rätta folk i tråden, då de kommit med falska fakta och påståenden. Så säg mig; vad har jag ljugit om?

Du kan ju snarare ta en titt på ditt inlägg 762 tex; där du påstår att La Toya minsann säger att MJ är pedofil.
Om du hade hängt med i fallen de senaste 20 åren så hade du vetat att:

1. La Toya tog tagit tillbaka allt. Hon har öppet bett om ursäkt till MJ. Hon säger att hon blev tvingad av sin man att ljuga, och att de gjorde det för pengarnas skull-

2. Hon tänkte sälja "bevis" för 500 k USD. Tidningarna budade, men drog sig ur när de såg att det inte fanns några som helst bevis.

3. La Toya och MJ umgicks flitigt sista åren.

Du kallar folk lögnare, så fort de inte håller med dig i sak. Ganska sjukt, tycker du inte?
Du vill så gärna fälla en påstådd pedofil - att struntar i allt vad fakta, bevis, rättvisa och sanning heter.
Haha, din autism är verkligen grov. Vem tror att idag att LaToya ljög då? Knappt någon längre. Hon ljuger nu och talade sanning då.

Du avslutar ditt inlägg med halmdockor. Snyggt.
Citera
2019-03-15, 12:55
Medlem
Beatriceaurores avatar
Det som gjorde extra ont i hjärtat var den förfärliga beskrivningen av hur MJ iskallt svek den aktuelle pojken, och hela hans familj som lockats av MJ att flytta från Australien till USA med allehanda löften.

Men då hade han ju hittat en ny gudaskön liten pojke, en ny favorit. Den lille killen från Australien var förkrossad, inte minst sedan han frågat MJ om han inte kunde få följa med på den nya turnén, men MJ svarat att han "not was allowed" att ta med sig barn.
Och så fick pojken på TV se MJ kela och gulla med den nya lilla kärleken, på turnén.

MJ var totalt hänsynslös, tänkte bara på sig själv och sina lustar.

Obehagligt var också att se hans vänslande med en cancersjuk gosse, ännu en ny "favorit". Gav kanske en extra kick åt pedofilen.
Citera
2019-03-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Haha, din autism är verkligen grov. Vem tror att idag att LaToya ljög då? Knappt någon längre. Hon ljuger nu och talade sanning då.

Du avslutar ditt inlägg med halmdockor. Snyggt.

Jag redogör för FAKTA. Vad La Toya sa då och vad La Toya säger nu.
Sen är det upp till var och en att tro vad de vill om vad som är sant av det hon sagt/säger.

Men man kan inte som du gjorde säga att La Toya SÄGER att MJ är pedofil.
Att hon inte hade något att sälja till tidningarna och att hennes man även vittnat om att man
gjorde det för pengarnas skull gör hennes senare ord mer trovärdiga.

Återigen; FAKTA, FAKTA, FAKTA! Och du har fortfarande inte svarat på vad jag ljugit om. Dessutom får du nog ta och läsa på definitionen av "halmdockor". Ser att du slänger dig med begreppet i var och varannat inlägg utan att du har någon koll på dess innebörd.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 12:58.
Citera
2019-03-15, 12:59
Medlem
Citat:
MJ:s barn har ekonomiska incitament, de är de enda. Jacksons bröder och föräldrar har ingen del av hans dödsbo på något sätt. De tjänar inte en krona.
Det där stämmer ju inte. De som har hand (allt ifrån barnpassning, annan service till förmyndare) om MJ barn får också mycket pengar. Det är inte så att barnen får leva lyxliv och sedan de som tar hand om dem ett vanligt liv. Likadant de som förvaltar musiken mm får lön för att göra det.
Citera
2019-03-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är inte så att barnen får leva lyxliv och sedan de som tar hand om dem ett vanligt liv. Likadant de som förvaltar musiken mm får lön för att göra det.

Som jag skrev; MJs syskon och föräldrar har ingen del av MJs dödsbo. Förmyndare för barnen osv får samma lön oavsett utslag i detta ärende så att säga. I slutändan är det barnens pengar, alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in