2019-03-13, 21:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Nu lugnar vi oss några hekton här!

Du måste hänga med och vara modern. Jag förstår att du är av den gamla skolan som inser att det faktiskt finns biologiska skillnader i könen men det är tydligen ett förlegat sätt att se på världen idag eller har du missat att män tävlar tillsammans med kvinnor nuförtiden? Alltså sådana som identifierar sig som kvinnor. En i Australiens handbollslandslag, flera stycken brottare i USA, en cyklist vann nyligen en större tävling etc. Det blåser nya friska vindar i idrotten förstår du och jag tycker bara Mästarnas Mästare ska hänga på.

Skämt åsido: jag brukar sällan trolla men jag får väl ändå ge mig själv att jag lyckades bra här. Jag håller såklart med dig i det du skriver men du har kanske missat den skeva debatten som pågår om transpersoner som deltar bland kvinnorna.
Den enda som jag skulle kunna tänka mig att kalla för transperson som är med i år är i alla fall den som beter sig som en riktigt kärring... gissa vem

Ledtråd... målbur...
Citera
2019-03-13, 21:35
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den enda som jag skulle kunna tänka mig att kalla för transperson som är med i år är i alla fall den som beter sig som en riktigt kärring... gissa vem

Ledtråd... målbur...

Fattar inte varför han ens tackade ja? Jag har inte varit med om nån tidigare som bara gett upp. Vissa till och med vet om att de kommer sist men kör in i kaklet ändå. Han gör bort sig totalt...
Citera
2019-03-13, 21:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Fattar inte varför han ens tackade ja? Jag har inte varit med om nån tidigare som bara gett upp. Vissa till och med vet om att de kommer sist men kör in i kaklet ändå. Han gör bort sig totalt...
Tommy är en bitter fjant. Han hade passat bättre i smartare än en femteklassare. Även om han inte är det...
Citera
2019-03-13, 22:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Vilken förnedring pratar du om? Är du lite korkad eller?
Menar du kanske att kvinnor och män ska tävla under samma villkor i samma sporter trots att dom bevisligen har mindre muskelmassa än män?

För att du ska förstå så får du ett tydligt exempel.
Världsrekorden i tyngdlyftning stöt
Män 69 kg klassen 198 kg
Damer 69 kg klassen 158 kg

Nu består Mästarnas mästare av så mycket mer än att lyfta eller rulla vikter.
Det är att minnesprov, skicklighetsprov, uthållighetsprov, matteprov, balansprov och några till.

Då du tydligen inte tål att kvinnor vinner över män så kanske du ska titta på ett annat program och läsa i en annan tråd för att hålla ditt blodtryck i schack.
Jo, jag minns när ett kvinnolag skulle montera ihop en flotte förra säsongen...

Det är väl en aning märkligt att män får vikttillägg i bollrullandet medan fjäderlätta kvinnor inte får vikttillägg i hängande/sittande. Överlag är tävlingarna anpassade så att tunga/starka missgynnas och lätta/uthålliga gynnas, Staffan Olsson kommer vara helt chanslös när han ska hänga/sitta med sin 100 kilos kropp. Att Evy Palm kunde prestera bra i MM visar ju på att något är en aning skevt, hennes bästa egenskap var att hon var mager som en skrika.

Kvinnor får gärna vinna men då ska det vara genom rent spel och inte genom handikappanpassning.
Citera
2019-03-13, 22:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jo, jag minns när ett kvinnolag skulle montera ihop en flotte förra säsongen...

Det är väl en aning märkligt att män får vikttillägg i bollrullandet medan fjäderlätta kvinnor inte får vikttillägg i hängande/sittande. Överlag är tävlingarna anpassade så att tunga/starka missgynnas och lätta/uthålliga gynnas, Staffan Olsson kommer vara helt chanslös när han ska hänga/sitta med sin 100 kilos kropp. Att Evy Palm kunde prestera bra i MM visar ju på att något är en aning skevt, hennes bästa egenskap var att hon var mager som en skrika.

Kvinnor får gärna vinna men då ska det vara genom rent spel och inte genom handikappanpassning.
Du bevisar bar en enda sak med ditt inlägg och det är att du inte har den blekaste aning om vem Evy Palm är och vad hon gjorde.
Hon är ett fenomen och hennes styrka låg i att hon var uthållig då hon var långdistanslöpare i många år, långt upp i åldern där många har avslutat sina karriärer.

Att börja dilla om handikappanpassning när det gäller MM är bara löjligt.
Ännu en kvinnohatare som inte tål att en kvinna vinner över en man
Det är ju tur att männen som väljer att delta i MM inte är lika korkade som du är.
Har aldrig någonsin hört en idrottsman beklaga sig över dom kvinnor som deltar eller att dom skulle ha några fördelar.

Evy Palm https://sv.wikipedia.org/wiki/Evy_Palm
Citera
2019-03-13, 23:13
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Du bevisar bar en enda sak med ditt inlägg och det är att du inte har den blekaste aning om vem Evy Palm är och vad hon gjorde.
Hon är ett fenomen och hennes styrka låg i att hon var uthållig då hon var långdistanslöpare i många år, långt upp i åldern där många har avslutat sina karriärer.

Att börja dilla om handikappanpassning när det gäller MM är bara löjligt.
Ännu en kvinnohatare som inte tål att en kvinna vinner över en man
Det är ju tur att männen som väljer att delta i MM inte är lika korkade som du är.
Har aldrig någonsin hört en idrottsman beklaga sig över dom kvinnor som deltar eller att dom skulle ha några fördelar.

Evy Palm https://sv.wikipedia.org/wiki/Evy_Palm
Men lilla gumman.

Har Evy Palm starkare pannben än Foppa och Wassberg, eller kan hon dominera eftersom hon väger som en vante. Kan inte tänka mig att hon är en bättre idrottare än Thomas Johansson, men MM är utformat så att han motarbetas i varje tänkbar tävling.
Till och Klüft får en del problem, eftersom hon har ett axelparti värt namnet.
Det är väl i och för sig klokt att en 70-årig gubbe får vikttillägg mot en hälften så gammal sjukamperska, för utan det skulle han väl vinna och det ser ju inte bra ut i den genuscertifierade televisionen.

Jag hatar inte alls kvinnor, jag ringaktar.
Citera
2019-03-14, 00:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Men lilla gumman.

Har Evy Palm starkare pannben än Foppa och Wassberg, eller kan hon dominera eftersom hon väger som en vante. Kan inte tänka mig att hon är en bättre idrottare än Thomas Johansson, men MM är utformat så att han motarbetas i varje tänkbar tävling.
Till och Klüft får en del problem, eftersom hon har ett axelparti värt namnet.
Det är väl i och för sig klokt att en 70-årig gubbe får vikttillägg mot en hälften så gammal sjukamperska, för utan det skulle han väl vinna och det ser ju inte bra ut i den genuscertifierade televisionen.

Jag hatar inte alls kvinnor, jag ringaktar.
Du har ju en poäng såklart..Jag tror tex ett sådant fysiskt praktexemplar som Klüft vinner över honom även utan vikttillägg.

..Snarare borde man få slippa det pga av hög ålder. Men jag förstår såklart att det blir omöjligt om man ska ner på detaljnivå för varje individ. Då är könet det rimligaste att gå efter och det bör väl rimligen ge det rättvisaste utfallet generellt på det stora hela även om det som sagt finns undantag mellan olila enskilda individer.
Citera
2019-03-14, 01:05
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Huvudet på spiken. NewDeer är en klassisk kvinnohatare, så oerhört tröttsamt.
Oj, det var hårda ord. Jag tyckte Magdalena var en värdig vinnare, eftersom det var några år sen hon tävlade. Å andra sidan hade jag inget problem med att Armand vann, och han var ju i toppform, så det ligger kanske någon sanning i dina ord.
Citera
2019-03-14, 01:09
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Är du tappad på något sätt? Ska enbart de profiler dom chipsat upp magen framför Idol och tappat flåset á la Brolin vara med tycker du? I så fall de du ditt lystmäte i Salo som till punkt och pricka möter kriterierna. Håll du på honom.

För övrigt så fick Carro spö av den "70-årige gamla gubben". Inte bara en, utan två gånger. Av tre möjliga.
Ja, jag trodde att MM var en tävling för folk som lagt idrotten bakom sig för länge sedan. Det var en fröjd att se Stenmark vinna t.ex.

Vilka två grenar var Kjelle bättre än Carro i?
Citera
2019-03-14, 02:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, jag trodde att MM var en tävling för folk som lagt idrotten bakom sig för länge sedan. Det var en fröjd att se Stenmark vinna t.ex.

Vilka två grenar var Kjelle bättre än Carro i?
Med Stenmarks fysik så borde han enligt din logik om kvinnor inte ha fått delta då han har för bra fysik.

Har du ens sett programmet? I gren 2 och 3 slog Kjell Carro.
Här får du allt serverat men chipsen får du fan i mig stoppa i din käft själv.

Tävlande Grupp 1
Carolina Klüft Friidrott 36 år
Kjell Isaksson Stavhopp 70 år
Marita Skogum Orientering 58 år
Mikaela Laurén Boxning 43 år
Tommy Salo Ishockey 48 år

Gren 1
Situps och lägga en pinne i en låda bakom huvudet.

Carro 8
Mikaela 5
Marita 3
Kjell 2
Tommy 1

Gren 2
Hoppa över bräda jämfota 50 ggr, simma ut och hämta limefrukter och kasta 3 st i en låda.

Mikaela 8
Kjell 5
Marita 3
Carro 2
Tommy 1

Gren 3
90 grader jägarvila.

Marita 8 tid 11.38
Kjell 5 tid 11.33 (2 sekunder från att slå herrarnas rekord som är 11.35.04)
Carro 3 tid 11.11
Mikaela 2 tid 06.42
Tommy 1 tid 04.00

Poängställning efter första programmet. Grupp 1
Mikaela Laurén 15
Marita Skogum 14
Carolina Klüft 13
Kjell Isaksson 12
Tommy Salo 3

Tävlande Grupp 2
Anders Södergren Längdskidor 41 år
Annelie Pompe Fridykning 38 år
Henrik "Henke" Larsson Fotboll 47 år
Kim Martin Ishockey 33 år
Staffan Olsson Handboll 54 år
Senast redigerad av Timeout 2019-03-14 kl. 02:45.
Citera
2019-03-15, 12:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Det var en jävla tjatande om anpassade tävlingar för kvinnor. Vem fan bryr sig egentligen om vem som vinner MM? Jag slutade se det för flera säsonger sedan, men kände mig nödgad att titta när Isak var med. Han är ju en kung fortfarande, men inte fan kommer jag att orka se det här ändå och uppdelat i två grupper dessutom.
Citera
2019-03-15, 12:55
Medlem
ClassOf76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det var en jävla tjatande om anpassade tävlingar för kvinnor.

Det tråkiga är att kvinnor får fördelar (får starta längre fram eller mindre vikter) medan det inte ges några fördelar när man är gammal och/eller tung. Det kändes t.ex. lite fånigt 2017 när unga kvinnor som nyss avslutat karriären fick släpa på en betydligt lättare låda än 70-åriga före detta isracingföraren Posa.

Tycker inte att man ska ge ut några fördelar alls i tävlingarna. Vissa tävlingar passar en bättre och andra sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in