2019-03-12, 08:36
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag menade inte att hon tävlade fortfarande, men hon är ju väldigt aktiv. Hon är med i programmet "Duellen" där hon tävlar mot medspelare t.ex. Hon är i superfin form, och rent tekniskt så är hon kvalificerad för MM - men det känns ändå lite sisådär när hon tävlar emot 70-åriga gamla gubbar.

Är du tappad på något sätt? Ska enbart de profiler dom chipsat upp magen framför Idol och tappat flåset á la Brolin vara med tycker du? I så fall de du ditt lystmäte i Salo som till punkt och pricka möter kriterierna. Håll du på honom.

För övrigt så fick Carro spö av den "70-årige gamla gubben". Inte bara en, utan två gånger. Av tre möjliga.
Citera
2019-03-12, 10:03
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Värre, hon har suttit i fängelse för grovt dopingbrott.

Så med andra ord så finns det inga bevis på att hon själv har dopat sig utan att hon åkte dit för att inneha och distribuerat dopingpreparat som andra sedan själv har valt att bruka. Verkar mer som att en del inte gillar Mikaela som person och det kan man förstå men var iaf ärliga med anledningen.

Sedan så anser jag att om någon har dopat sig så skall de stängas av på livstid från tävlings idrottande men knappas från jippon som Superstars eller mästarnas mästare. Det är underhållning vi pratar om.

Bara mentala kalhyggen anser att en människa ska skampålas även privat för resten av livet om de petat i sig olagliga preparat för att nå framgång.
Citera
2019-03-12, 10:56
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Så med andra ord så finns det inga bevis på att hon själv har dopat sig utan att hon åkte dit för att inneha och distribuerat dopingpreparat som andra sedan själv har valt att bruka. Verkar mer som att en del inte gillar Mikaela som person och det kan man förstå men var iaf ärliga med anledningen.

Sedan så anser jag att om någon har dopat sig så skall de stängas av på livstid från tävlings idrottande men knappas från jippon som Superstars eller mästarnas mästare. Det är underhållning vi pratar om.

Bara mentala kalhyggen anser att en människa ska skampålas även privat för resten av livet om de petat i sig olagliga preparat för att nå framgång.

I min bok är det minst lika illa att tillhandahålla doping som att vara brukare. Att skampålas har en preventiv effekt för de som tänker tanken.
Citera
2019-03-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kjell inledde rätt gnälligt får man säga men imponerande stort i jägarvilan. Väldigt synd att han inte fick nåt pepp om "fem sekunder så grejar du rekordet" etc. Hade varit honom väl unt.

Tommy Salo var ju förkyld, en riktig man-cold tydligen... Nej,men herrejisses vad usel han var i allt, bröt ju ett par grenar dessutom och det trodde jag skulle rendera i 0pinnar, nu lär inte just det spela någon roll i hans fall då han ändå lär sluta sist i gruppen.

Tråkigt att MM likt massa dokusåpor etc infört en andra chans, som dessutom går på nätet. Kan inget bara få vara en entimmesunderhållning på burken/vecka? Och givetvis skulle det, likt i alla svt program tjötas om den där j-a duoappen...
Mm, tycker Kjelle är knarrig o gnällig och har krämpor som om han vore 80 och inte 70...
men han verkade gå hem hos brudarna, som dom tindrade med ögonen när hans film visades.
Senast redigerad av Femrik 2019-03-12 kl. 17:47.
Citera
2019-03-12, 22:16
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
I min bok är det minst lika illa att tillhandahålla doping som att vara brukare. Att skampålas har en preventiv effekt för de som tänker tanken.

Din bok, som du då har skrivit själv saknar relevans.
Hon är eller har ej bevisligen varit dopad.
Vad hon i övrigt är dömd för har ingen betydelse. Tomas Johansson eller Linda Haglund däremot borde vara de du luftfäktar efter.
Citera
2019-03-13, 05:18
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Din bok, som du då har skrivit själv saknar relevans.
Hon är eller har ej bevisligen varit dopad.
Vad hon i övrigt är dömd för har ingen betydelse. Tomas Johansson eller Linda Haglund däremot borde vara de du luftfäktar efter.
Vi kommer nog ingen vart här, konstaterar att du tycker det är värre att vara brukare än dealer.
Citera
2019-03-13, 18:09
Medlem
Rookie81s avatar
Ska en tjej lyckas ta hem det här nu då? Nu när medelåldern på killarna är 11 år högre ska det väl ändå gå vägen? De gör verkligen allt för det här superhjältekvinnor-tjafset.
Citera
2019-03-13, 18:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Ska en tjej lyckas ta hem det här nu då? Nu när medelåldern på killarna är 11 år högre ska det väl ändå gå vägen? De gör verkligen allt för det här superhjältekvinnor-tjafset.
VA? Har dom lagt det tillrätta för att superhjältemännen ska vinna dom andra åren menar du?
Kolla du medelåldern på vinnarna dom andra åren så kan du jämföra själv.

Aj fan... det har ju varit kvinnor som har vunnit förut och kommit tvåa och trea med
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4starnas_m%C3%A4stare
Citera
2019-03-13, 19:31
Medlem
DyslexiKungens avatar
Tommy Salo är ju mycket slöare än självaste Pekka Lindmark, varför har han sökt till programmet.Han kan jämföras med Curling sopan Norberg också, hon var ju lika oduglig.
Senast redigerad av DyslexiKungen 2019-03-13 kl. 19:33.
Citera
2019-03-13, 20:39
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
VA? Har dom lagt det tillrätta för att superhjältemännen ska vinna dom andra åren menar du?
Kolla du medelåldern på vinnarna dom andra åren så kan du jämföra själv.

Aj fan... det har ju varit kvinnor som har vunnit förut och kommit tvåa och trea med
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4starnas_m%C3%A4stare

Hehe där gick den första igång! Kan va kul att jämföra medelåldern de åren också, könen emellan dvs.

Men allvarligt talat, räcker det inte med förnedringen att de minskar vikterna på damerna?
Citera
2019-03-13, 21:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Hehe där gick den första igång! Kan va kul att jämföra medelåldern de åren också, könen emellan dvs.

Men allvarligt talat, räcker det inte med förnedringen att de minskar vikterna på damerna?
Vilken förnedring pratar du om? Är du lite korkad eller?
Menar du kanske att kvinnor och män ska tävla under samma villkor i samma sporter trots att dom bevisligen har mindre muskelmassa än män?

För att du ska förstå så får du ett tydligt exempel.
Världsrekorden i tyngdlyftning stöt
Män 69 kg klassen 198 kg
Damer 69 kg klassen 158 kg

Nu består Mästarnas mästare av så mycket mer än att lyfta eller rulla vikter.
Det är att minnesprov, skicklighetsprov, uthållighetsprov, matteprov, balansprov och några till.

Då du tydligen inte tål att kvinnor vinner över män så kanske du ska titta på ett annat program och läsa i en annan tråd för att hålla ditt blodtryck i schack.
Citera
2019-03-13, 21:16
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vilken förnedring pratar du om? Är du lite korkad eller?
Menar du kanske att kvinnor och män ska tävla under samma villkor i samma sporter trots att dom bevisligen har mindre muskelmassa än män?

För att du ska förstå så får du ett tydligt exempel.
Världsrekorden i tyngdlyftning stöt
Män 69 kg klassen 198 kg
Damer 69 kg klassen 158 kg

Nu består Mästarnas mästare av så mycket mer än att lyfta eller rulla vikter.
Det är att minnesprov, skicklighetsprov, uthållighetsprov, matteprov, balansprov och några till.

Då du tydligen inte tål att kvinnor vinner över män så kanske du ska titta på ett annat program och läsa i en annan tråd för att hålla ditt blodtryck i schack.

Nu lugnar vi oss några hekton här!

Du måste hänga med och vara modern. Jag förstår att du är av den gamla skolan som inser att det faktiskt finns biologiska skillnader i könen men det är tydligen ett förlegat sätt att se på världen idag eller har du missat att män tävlar tillsammans med kvinnor nuförtiden? Alltså sådana som identifierar sig som kvinnor. En i Australiens handbollslandslag, flera stycken brottare i USA, en cyklist vann nyligen en större tävling etc. Det blåser nya friska vindar i idrotten förstår du och jag tycker bara Mästarnas Mästare ska hänga på.

Skämt åsido: jag brukar sällan trolla men jag får väl ändå ge mig själv att jag lyckades bra här. Jag håller såklart med dig i det du skriver men du har kanske missat den skeva debatten som pågår om transpersoner som deltar bland kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in