2016-04-12, 03:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Varifrån kommer detta påståendet hela tiden? Den store och starke vinner alltid över en liten och klen. Sedan så säger hon ju själv att det handlar om nästan uteslutande om styrka.

Att säga att armbrytning är mestadels en tekniksport är som att säga att bänkskytte är mestadels en styrkesport.

Folk ibland allstå
Visst har teknik och explosivitet en inte oväsentlig del i det hela.
Före man snackar doping så får man titta på hur släkten ser ut, markerade käkben gissar jag går i släkten.
Citera
2016-04-12, 06:08
Medlem
Båda filmerna var med personer som inte var kända för den stora allmänheten. Båda filmerna hade dock ett djup som inte fanns i tidigare hyllningsvideor, här kom realiteten med skador fram. Inez vinstprocent på 10 procent vinster som jockey är inte fy skam(400 vinster på 4000 starter) med tanke på att hon fick de lite sämre hästarna och vann med dem.

Hade förväntat mig ett ramaskri i media över att Kickis skada filmades så, men ingenting. Kicki hade väl godkänt att allt fick sändas. Varför hon fick vatten? Det var ju över 30 grader varmt och hon behövde kylas ner för att behandla skadan.
Citera
2016-04-12, 08:46
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Båda filmerna var med personer som inte var kända för den stora allmänheten. Båda filmerna hade dock ett djup som inte fanns i tidigare hyllningsvideor, här kom realiteten med skador fram. Inez vinstprocent på 10 procent vinster som jockey är inte fy skam(400 vinster på 4000 starter) med tanke på att hon fick de lite sämre hästarna och vann med dem.

Hade förväntat mig ett ramaskri i media över att Kickis skada filmades så, men ingenting. Kicki hade väl godkänt att allt fick sändas. Varför hon fick vatten? Det var ju över 30 grader varmt och hon behövde kylas ner för att behandla skadan.
Det jag reagerade på när hon skadade sig var att programledaren (vad han nu heter) inte verkade märka att hon skadade sig utan stod några meter ifrån henne och glodde på alla andra.
Citera
2016-04-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det jag reagerade på när hon skadade sig var att programledaren (vad han nu heter) inte verkade märka att hon skadade sig utan stod några meter ifrån henne och glodde på alla andra.

Han är väl framför allt domare, tror jag. Däremot tycker jag sjukvårdaren var onödigt långsam fram.
Citera
2016-04-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Kneten är jag också rätt säker på att han går vidare. Tycker Ferry känns svag.

Tror det blir Kneten, Anders och tyvärr surfittan Inez som går vidare.
Visst fan det är ju tre som går vidare. Då slår jag till med Kneten, Ferry och Anders. Men Ferry är mest osäker av de tre.
Citera
2016-04-13, 19:51
Medlem
Jaccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Anders Eriksson imponerar. Förvånansvärt fysiskt vältränad, dessutom verkar han balanserad och inte lika nojig och ADHD-aktig som Ferry.
Förvånansvärt fysiskt vältränad? Som någon tidigare nämnde att sladda runt på en 500cc motorcykel i flera timmar i tuff terräng är ingen lek. Ingen slump att enduro just betyder uthållighet.
Citera
2016-04-13, 21:27
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccoo
Förvånansvärt fysiskt vältränad? Som någon tidigare nämnde att sladda runt på en 500cc motorcykel i flera timmar i tuff terräng är ingen lek. Ingen slump att enduro just betyder uthållighet.

Nej, du har helt rätt. Trots det tycker jag ändå att han är överraskande vältränad. Han har lår som en fotbollsspelare och överarmar/nackmuskler som en brottare.
Citera
2016-04-14, 21:01
Medlem
Enduro är oerherhört kondistionskrävande, och kräver styrka också även om kondition och uthållighet är det viktigaste.
Ska man orka hålla ett högt tempo länge och under flera dagar krävs det något enormt med psyke, uthållighet och allt vad det heter.

Fick dessutom höra att anledningen till att Anders över huvudtaget kom tillbaka efter skadan var att han var i väldigt fin form innan det hände, och även efteråt.
Citera
2016-04-14, 22:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Nej, du har helt rätt. Trots det tycker jag ändå att han är överraskande vältränad. Han har lår som en fotbollsspelare och överarmar/nackmuskler som en brottare.
Överlag så är dom flesta av dom bästa som håller på med motorsporter riktigt allsidigt vältränade.
Citera
2016-04-14, 22:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Överlag så är dom flesta av dom bästa som håller på med motorsporter riktigt allsidigt vältränade.

Du har kanske rätt. Hur många deltagare från motorsporter har egentligen varit med i MM? På rak arm känner jag bara till Anders, några till borde det väl vara?
Citera
2016-04-14, 22:27
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Du har kanske rätt. Hur många deltagare från motorsporter har egentligen varit med i MM? På rak arm känner jag bara till Anders, några till borde det väl vara?
Kenny Bräck har varit med.

Edit: Skulle vilja ha med Rickard Rydell som verkar vara en otroligt sympatisk person och fd BTCC mästare med Volvo.
Senast redigerad av VolvoF12 2016-04-14 kl. 22:30.
Citera
2016-04-14, 22:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Kenny Bräck ja..Också grymt vältränad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in