Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Wade verkar en smula bipolär som sin farsa

Kan möjligen Dr Shaw träda fram och berätta
om Wades första bekännelse

Jag tänkte samma sak när jag såg dokumentären. Sånt kan gå i arv och att försöka skylla sitt dåliga mående på Michael Jackson... Det var heller ingen som tvingade mamman och sonen att flytta från Australien vilket splittrade deras familj, om jag förstått det rätt.
Citera
2019-03-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Kan du ge en källa på allt du skrivit?

Att han blev frikänd behöver inte betyda att han är oskyldig. I rättegången mot MJs läkare var 8 av 12 i juryn MJ fans. Du tror inte det påverkar en jury? Och är det inte sannolikt att juryn under rättegången 2005 också hade en stor fraktion MJ fans? Tror du dessa skulle klara av att vara objektiva?
Med tanke på de fans som argumenterar här så nej!
Citera
2019-03-15, 00:33
Avslutad
Kommer det bli en 'walk of shame' efter denna dokumentär? Jag kommer brinna upp den MJ singel skiva jag har kvar..
Citera
2019-03-15, 00:35
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Är det nån som är insatt i de bojkotter som dokumentären lett till och kan berätta för oss?

Själv tycker jag man måste skilja på verk och person. Hur många låtar, böcker, konstverk, uppfinningar osv som helst skulle hamna på sophögen annars.

I MJs fall är skuldfrågan definitivt inte klarlagd heller, även om jag personligen lutar åt att han är skyldig eller i vart fall en riktigt creepy typ som älskade barn på ett sjukligt sätt.
Citera
2019-03-15, 00:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalkman
Kan du ge en källa på allt du skrivit?

Att han blev frikänd behöver inte betyda att han är oskyldig. I rättegången mot MJs läkare var 8 av 12 i juryn MJ fans. Du tror inte det påverkar en jury? Och är det inte sannolikt att juryn under rättegången 2005 också hade en stor fraktion MJ fans? Tror du dessa skulle klara av att vara objektiva?

Hur vet du att juryn bestod av fans? Det låter oerhört märkligt. Men ja, rent objektivt så pekar det mesta mot Jacksons oskuld. Att folk sen har en negativ bild av honom är en annan sak.
Citera
2019-03-15, 00:45
Medlem
Kodiak-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Är det nån som är insatt i de bojkotter som dokumentären lett till och kan berätta för oss?

Själv tycker jag man måste skilja på verk och person. Hur många låtar, böcker, konstverk, uppfinningar osv som helst skulle hamna på sophögen annars.

I MJs fall är skuldfrågan definitivt inte klarlagd heller, även om jag personligen lutar åt att han är skyldig eller i vart fall en riktigt creepy typ som älskade barn på ett sjukligt sätt.

Skriver under på det, då det ändå är långt viktigare än något annat här. Så mycket av dagens öppna diskurs handlar om lat retorik där människor vill dela in allt i en mer och mer simpel världsbild som går ut på att folk överlag inte ska kunna, vilja eller ens orka tänka själva.
Citera
2019-03-15, 00:47
Medlem
Fenrik.Arnbyns avatar
Jag har nu sett en fyra timmars dokumentär om två trasiga pojkar/ män som fått deras liv raserat av en pedofil. Att Michael Jackson skulle vara oskyldig till övergreppen är löjeväckande. Jag var övertygad om hans skuld när det började uppdagas på nittiotalet. En fullvuxen man som vill umgås med småpojkar, ingenting med ett sånt beteende är normalt. Till er galna ”fans” läs Patrik Sjöbergs bok och låt er förstå en pedofils sjuks ondska, allt handlar om sinnessjukt manipulerande.
Citera
2019-03-15, 00:51
Medlem
Så här svarade MJ läkare år 2013 på en fråga om han tror MJ var peddo.

När ”60 minutes” frågade Murray om Jackson var pedofil, tog läkaren 15 sekunder på sig innan han sa:

– Jag är inte beredd att svara på den frågan, inte nu. Anledningen är att min intervju med dig är rättfram och ärlig. Jag tänker inte hitta på eller fabricera ihop något.

”Orättvist mot Michael”
När tv-reportern uppgav att ett förväntat svar från en vän borde ha varit ”Absolut inte”, fortsatte Murray:

– Ibland uppfylls inte förväntningarna. En sak jag kan säga är att jag kan ha bildat mig ett intryck av en individ baserat på det jag sett eller stött på.

Det satte inte punkt för frågorna.

– Du lämnar det oklart. Är det verkligen rättvist mot Michael Jackson eller känner du till något? ville reportern veta.

Försiktigt sa 60-åringen:

– Det vore orättvist mot Michael och jag är inte här för att förstöra hans rykte. Du ställde en fråga som jag inte är beredd att svara på. Inte nu.
Citera
2019-03-15, 01:02
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:

Jag ser inget fel om barn sover i samma säng som en vuxen så länge relationen är rent platonisk. Det har de flesta föräldrar gjort med sina telningar. Jag har inte sett filmen men har svårt att tro att Michael Jackson hade några smutsiga avsikter. Han sökte visserligen aktivt barns kärlek och beundran genom att spela Peter Pan men han var knappast en egoistisk pedofil som skulle stilla sina egna lustar på barnens bekostnad och därmed skada barnen för livet. Att sådana rykten återkommer gång på gång är för att folk VILL tro att annorlunda människor per definition är onda. Dessutom är det ofta ekonomiskt lukrativt att anklaga en världsstjärna, speciellt i USA.
Citera
2019-03-15, 01:05
Avslutad
Citat:

Efter denna dokumentär, blir det svårt och lyssna på MJ's material. Det toppar allt; Mike Tyson, Snopp Dog, Tupac och en president, som skryter med och kunna göra allt, för att han är den han är. Grab'm by the pussy..
Jag misstänker satanism, det är en del av satanistiskt praksis att använda barn till sexuella föremål. Barn innan könsmogna innehaver 'kraft', som satanisten kan komma åt vid analt samlag.

Hela MJ's scene uppträden får min larm klocka och ringa, att han tar sig i skrevet och gör 'fuck movements'. Förkärlek för svart och röd ( satanisms färg ) Det är så 'up in the face', att folk inte kan se..
Senast redigerad av TantRossin 2019-03-15 kl. 01:14.
Citera
2019-03-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77

Nej, man måste vara väldigt naiv om man tror att pedofilen är oskyldig.

Blir fan mörkrädd när jag tänker på hur folk försvarar pedofiler, fy fan!

Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Alla ni som försvarar MJ äcklar mig, må ni brinna i helvetet

Du är mycket nära "sanningarna" som utspelade sig under häxprocesserna.
Dvs bara för att någon pekade ut någon annan som häxa antingen blev dömd eller i sin tur kunde peka ut någon annan som häxa och därmed "klara" sig så innebär det inte att någon av de utpekade var häxor.

Personligen försvarar jag inte MJ (det är övertydligt att han var en märklig person) och definitivt inte pedofili. Pedofili är riktigt jävla vidrigt,det tror jag alla är överens om.
Men att tråden är fullständigt nerlusad av människor som helt släppt alla krav på riktiga bevis innan de fäller ett dömande och går helt i linje med vad en "dokumentär" (som lika gärna kunde vara regisserad av Aftonbladet) är riktigt skrämmande.

Istället hakar ni på "trenden" och "känner på er" att MJ är pedofil för det ser man ju på honom! Dessutom menar ni att vi, som ställer kritiska frågor och tillhandahåller kritiskt tänkande, antingen är försvarare av pedofili, eller pedofiler själva, beklagligt men inte oväntat.

En fråga i all välvilja.
Tänk dig följande scenario,du blir utpekad som pedofil för att du är en "skum jävel" med "tveksamma bevis". Och "det är klart att han är pedofil,bara att titta på honom så ser man det" som argument.

Skulle du då A) vilja att någon ifrågasätter "bevisen" och "Argumenten"
eller B)Hakar på alla andra och vrålar "PEDOFILJÄVEL! Klipp kuken av honom och se när han sakta förblöder" ?

Jag misstänker att jag ska komma att bli kallad pedofil eller pedofilförsvarare ganska snart.
Jag pissar på vilket.

Det är även intressant hur detta har väckt så mycket uppståndelse i Sverige. Just som vi står på gränsen om vi ska bestämma oss för att ta hem "IS krigare" (aka terrorister) som vi VET att många av dom begått riktigt äckliga jävla brott , däribland pedofili och våldtäkt.

Men istället lägger vi energi på att fördöma eller försvara en död människa.

Makes you think.
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-15 kl. 01:55.
Citera
2019-03-15, 01:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Kommer det bli en 'walk of shame' efter denna dokumentär? Jag kommer brinna upp den MJ singel skiva jag har kvar..
Tönt, för att du såg någon av dom avsluta sin film så
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-15 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in