Citat:
Ursprungligen postat av
Stillking
Verkar orimligt. Om nu mamman uppfattat att hennes son blivit utnyttjad borde hon då inte vittnat till Arvizos fördel om hon hade möjlighet att sätta dit MJ och kanske rädda kommande offer?
Det är klart hon borde. Det är lätt att sitta här och tänka "Hade det varit mitt barn skulle jag gjort så".
Det är dock inte alls ovanligt att mammor blundar när det handlar om utnyttjade eller misshandlade barn, inte anmäler eftersom de inte orkar med sanningen eller rättsprocessen. Och då gäller det helt vanliga män, inte stenrika superstjärnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Det är inga problem att höra av sig till någon när man väl lärt känna denne och har kontaktuppgifter. I Michael och Wades fall så är vittnesmål väldigt tydliga gällande hur Joy, Wades mamma, aggressivt försökte få tag på Michael flera gånger genom åren. Hon skickade material för att visa honom hur Wade utvecklats som dansare men fick inget svar, vilket gjorde henne upprörd. Michael hade alltså inte särskilt stort intresse av att fortsätta relationen efter de första mötena. Det dröjde år innan de möttes igen och Michael introducerade Wade till sin brorsdotter Brandi. De båda dejtade genom hela tonåren, vilket inte nämns i dokumentären som istället vill få det att låta som att Wade dejtade Michael. Detta var inte sant. Familjen Robson besökte enbart Neverland fyra gånger, rätt få gånger för så många övergrepp att hända.
Självklart vill dokumentären måla upp det som att det var MJ som desperat terroriserade speciellt utvalda familjer dagarna i ända. Den är ju knappast objektiv.
Ja, jag förstår hur du menar och ger dig delvis rätt. Wades familj fick ju löfte om att han skulle få hjälp i karriären, gav upp skolan för att det inte behövdes enligt MJ för han skulle ta hand om dem, de flyttade till USA osv. Det är förståeligt att hon var påstridig då.
Men jag tror absolut det var MJ som höll kontakten. Inte sjutton kunde de få tag i honom om han inte ville.
Att de inte var på Neverland mer än några få gånger kan också stämma, men de träffades på andra ställen i Australien och USA för MJ hade ju inte bara Neverland. Minns inte vad alla ställen låg och vad de hette, var det nåt med Hideout? Wade följde med på turné och det berättades hur mamman fick sova långt från sviten där MJ och Wade bodde.
Tror du inte på "telefonterrorn"? Alla faxen då? Möjligt du har rätt, men jag uppfattar MJ som en lite borderline personlighet. (helt utan bevis, bara en fundering). De kan bli så upp över öronen förälskade att de blir stalkers. Sen växlar de snabbt, labilt känsloliv. Dessutom har det varit mycket prat och skrivande om hur ensam han kände sig och att han bara litade på barn. Knäpp var han i alla fall och tror inte vi kan förvänta oss han betedde sig normalt.
Det här med Wade och Brandi har jag läst om. Tycker inte det bevisar mer än att MJ börjat tröttna på Wade, kanske för han var för gammal.