Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Nu är det ju inga officiella, bandade förhör så det finns risk att båda BO kunnat prata ihop sig, eller fått den andres information innan intervjuerna.

Annars reagerar man ju på att båda uppger att MJ

1. Velat bli nypt i bröstvårtorna.
2. Ställt pojkarna på alla fyra så han kunnat se deras anus bakifrån.

Männen är vänner sedan många, många år tillbaka. Det tar en kvart att prata ihop sig om ett par detaljer som dessa. De har haft 30 år på sig. Dokumentären är regisserad till max dessutom. Man kan klippa och klistra, göra omtagningar till allt blir bra. Dokumentären var inte granskande. Inga kritiska frågor till dem osv...

Du och jag skulle kunna sätta oss en helg och komma på något minst lika trovärdigt.
Inte heller svårt att googla eller läsa en bok om hur barn som utsatts för sexövergrepp fungerar.

Herrarna har haft mycket tid på sig att synka berättelserna. Dokumentären har man haft full kontroll över.
Citera
2019-03-14, 20:55
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Pengar och kändisskap är uppenbarligen ett gift som kan få människor att göra precis vad som helst. Det finns förhoppnings en särskild plats i helvetet där lögnare som Robson och Safechuck blir rövknullade på riktigt. Dan Reed och den industri som backar honom kommer förhoppningsvis också befinna sig där nere med skinkorna isär. De hänger ut en oskyldig man medans man i åratal har skyddat riktiga pedofiler. De hela är en stor skam.
Precis. Bara att Jackson smutskastas så mycket i media tyder på hans oskuld. De riktiga stora pedofilnamnen kommer aldrig släppas i media.

Om Robson och Safechuck valsar om MJ, vilket det absolut mesta starkt pekar på, så kommer de få sota för det på ett eller annat sätt. Att dra en död mans namn i smutsen för att tjäna pengar; om det inte är ondska så vet jag inte vad.
Citera
2019-03-14, 21:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Av någon outgrundlig anledningen tröttande han på alla pojkar någonstans runt fjortonårsåldern.

Vilken förklaring har fansen till det?
Jag är inget fans så.

Du kommer med ett påstående. I gammal flashbackanda svarar jag:

Källa på det!
Citera
2019-03-14, 21:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ingen spelfilm då. Mer en dokumentär. Och en dokumentär som kan ses som ett inlägg i juridisk tvist. Ett inlägg som gynnar åklagarsidan.
Det är inte så att filmen är en rå spekulation från en som vill dra in pengar genom att mjölka en sensationsskandal gällande en superkändis? Gjord av en som eg skiter i vad som är sant. Eller vilket är producentens motiv för att göra filmen?

Eftersom det nu är filmen som skall diskuteras. Inte skvaller om den där musikanten.Enl mod.
Sådana här trådar blir för lå ga och fyllda med skit så filk missar det viktiga.

Om man följer pengarna så verkar filmen finansieras och spelas in och sändas för att filmen om Weinstein ska hamna i skymundan.
Citera
2019-03-14, 21:05
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Av någon outgrundlig anledningen tröttande han på alla pojkar någonstans runt fjortonårsåldern.

Vilken förklaring har fansen till det?
Det var väl inte nödvändigtvis så att han tröttnade. Han kunde bara relatera bäst till barn då han saknade en egen barndom. Tonåren är en helt annan tid än den tidiga barndomen. Det är inte längre en oskyldig tid då man är intresserad av övernattningspartyn, vattenkrig och karuseller.

Dokumentären får det att framstå som att Michael sökte sig till familjerna och groomade barnen. Det var i själva verket tvärtom. Familjen Robson hade inte haft någon relation till Michael om de inte aktivt kontaktat honom varje gång. Det var alltså inte Michaels initiativ. Det var han som blev överöst med kärlek, inte tvärtom. Han var förvisso kärleksfull, men inte närgången åt specifika håll. Han kände massvis med barn och familjer som han hjälpte enormt mycket. Det var inte så att han valde ut en eller ett fåtal som han ägnade all sin energi åt för att sedan dissa.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2019-03-14 kl. 21:14.
Citera
2019-03-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det var väl inte nödvändigtvis så att han tröttnade. Han kunde bara relatera bäst till barn då han saknade en egen barndom. Tonåren är en helt annan tid än den tidiga barndomen. Det är inte längre en oskyldig tid då man intresserar sig av övernattningspartyn, vattenkrig och karuseller.

Dokumentären får det att framstå som att Michael sökte sig till familjerna och groomade barnen. Det var i själva verket tvärtom. Familjen Robson hade inte haft någon relation till Michael om de inte aktivt kontaktat honom varje gång. Det var alltså inte Michaels initiativ. Det var han som blev överöst med kärlek, inte tvärtom. Han var förvisso kärleksfull, men inte närgången åt specifika håll. Han kände massvis med barn och familjer som han hjälpte enormt mycket. Det var inte så att han valde ut ett fåtal som han ägnade all sin energi åt för att sedan dissa.

Mycket av det känner man igen när man läser "Court transcripts" från rättegångarna i de tigare fallen. MJs anställda, assistenter, anhöriga m.fl som vittnar om hur familjer, och främst mödrar låg på som attan för att MJ skulle intressera sig just för dem.

Dock tror jag att det i vissa fall var så att MJ blev extra fäst vid vissa pojkar, och själv tog första kontakten så att säga. Jag betvivlar tex inte att MJ var otroligt fäst vid Safechuck, och i det fallet tror jag att det är mycket möjligt att MJ tog första kontakten efter Pepsi-inspelningen med pojken. Men ja, det är bara spekulation från min sida.
Citera
2019-03-14, 21:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Männen är vänner sedan många, många år tillbaka. Det tar en kvart att prata ihop sig om ett par detaljer som dessa. De har haft 30 år på sig. Dokumentären är regisserad till max dessutom. Man kan klippa och klistra, göra omtagningar till allt blir bra. Dokumentären var inte granskande. Inga kritiska frågor till dem osv...

Du och jag skulle kunna sätta oss en helg och komma på något minst lika trovärdigt.
Inte heller svårt att googla eller läsa en bok om hur barn som utsatts för sexövergrepp fungerar.

Herrarna har haft mycket tid på sig att synka berättelserna. Dokumentären har man haft full kontroll över.

Tror iofs inte de ljuger. Michael är en helyllepeddo, det har varit klart hur länge som helst. Nu har de plötsligt en svacka i karriären och gör en jättegrej av något alla redan vetat om. Värre sak var väl att Michael hotade att slänga ut en baby från ett fönster i Berlin.
Citera
2019-03-14, 21:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Mycket av det känner man igen när man läser "Court transcripts" från rättegångarna i de tigare fallen. MJs anställda, assistenter, anhöriga m.fl som vittnar om hur familjer, och främst mödrar låg på som attan för att MJ skulle intressera sig just för dem.

Dock tror jag att det i vissa fall var så att MJ blev extra fäst vid vissa pojkar, och själv tog första kontakten så att säga. Jag betvivlar tex inte att MJ var otroligt fäst vid Safechuck, och i det fallet tror jag att det är mycket möjligt att MJ tog första kontakten efter Pepsi-inspelningen med pojken. Men ja, det är bara spekulation från min sida.
Så kan det absolut vara, han blev uppenbarligen mer eller mindre vän med de han kom i kontakt med. Problemet är att när vissa beskriver MJ så får de det att låta som att han aktivt sökte upp små pojkar och manipulerade deras familjer för att grooma dem ända tills de blev könsmogna och därmed ointressanta i hans ögon. Så var det förstås inte. Det är uppenbart att han gillade barn och att han gillade att hjälpa barn men han blev pressad från så många håll att visa intresse. Folk var helt galna över hans uppmärksamhet. Det är bevisat att alla möten mellan familjen Robson och MJ skedde på familjens initiativ, något de ljuger om för att felvinkla bilden.
Citera
2019-03-14, 21:27
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Jag har just sett klart båda delarna av dokumentären och jag känner en stor smärta i bröstkorgen. Jag har alltid haft svårt att se MJ som en pedofil. Jag har uppfattat honom som genuin och att vissa av anklagelserna som riktats mot honom överbevisades gjorde inte saken bättre. Självklart har det varit uppenbart att hans relation till barn inte var normal, mest pga att hans egen barndom togs ifrån honom, men jag har inte trott att han faktiskt skadat någon. Den här dokumentären förändrar allt. Han har förstört familjer, han har förstört människors liv och psyke och kommit undan med det med världens kärlek omkring sig. Fyfan, säger jag bara.

Denna dokumentär har klargjort att han var en pedofil och att det till och med var värre än många trodde. Även hans manipulativa beteende nådde verkligen extrema nivåer. Jag tycker dock att det verkar som att han själv inte riktigt förstod konsekvenserna av det han gjorde. Han levde nog mentalt i ett Neverland där han fortfarande var ett barn som kunde leka och uttrycka kärlek till andra barn. Det är inte ett dugg konstigt ur ett psykologiskt perspektiv med tanke på hans bakgrund. Men denna djupa störning blev till en sexuell begäran eftersom han i själva verket var vuxen. Jag tvivlar inte ett dugg på att han genuint brydde sig och hjälpte många människor, men han utnyttjade också detta för att stilla sin lust. Han visste hur fel det var men han var störd och såg det som kärlek och stöd, han trodde säkert att barnen ville det på samma sätt som han. Han var ju på deras nivå på så många andra sätt.

Han ville säkert hjälpa dessa familjer men priset de fick betala var deras barn. När han blev för van vid de sexuella rutinerna sökte han upp nya familjer med nya barn. Var nära att spy några gånger under dokumentärens gång och värst var det när man fick veta att han sexuellt utnyttjat ett cancersjukt barn och maskerat det som stöd. Någonstans tror jag att han tappade greppet kring skillnaden mellan att hjälpa barnen och att ha sex med barnen. Han likställde den glada och lekfulla världen med den ondskefulla och perversa världen. När han ville ha vittnesbörd använde han argument som: ”vi kan inte låta dem göra detta mot oss”. Antingen var han ett manipulativt geni, eller så var han störd nog att tro att han faktiskt aldrig skadat barnen utan bara delat ömsesidig kärlek. Jag tror på det sistnämnda. Jag tror att han genuint trodde på sig själv när han gick ut och påstod att han aldrig skulle skada ett barn. Barnen var dessutom för unga för att känna sig skadade på något sätt, de blev istället smickrade vilket är en naturlig reaktion. Det är dock hjärtskärande att se hur sinnesförvirrade de är än i dag.

Hur man som mor kan låta sitt sjuåriga barn spendera många, långa nätter ensam med en främmande man är helt oförståeligt. Speciellt när det rör sig om en man med den bakgrunden. Däremot förstår jag vart tilliten kom ifrån. Det kändes säkert som att MJ var en del av familjen när han betedde sig så oskyldigt, barnsligt, omhändertagande och vänligt. Däremot skulle jag aldrig någonsin låta mitt barn sova själv med en man som inte har något med släkten att göra. Tillit är en sak men att känna så mycket tillit att man lämnar över sitt eget barn är så oändligt korkat. Dessa mammor kommer alltid plågas över detta men jag hoppas att familjerna kommer kunna hitta frid inom sig själva. Det är poänglöst att vara fiender livet ut när skadan redan är skedd, de borde försöka jobba för att hela varandra för misären som MJ orsakat är förstås total.

Side note: Undrar om Culkin blir näste offer att erkänna. Han nekar stenhårt än i dag av någon anledning men han måste helt enkelt ha drabbats minst lika mycket som de övriga. Hoppas han fått mod av dokumentären.

Citat:
Det är meningen att man ska reagera på det. De har haft fem år på sig att komma på hela historien tillsammans. Är inte imponerad av resultatet eftersom mycket inte samstämmer i alla fall.

Har citerat ett av dina "äldre" inlägg i tråden av ren nyfikenhet:
Vad fick dig till att ändra åsikt om sanningshalten i Leaving Neverland?

(Du kanske har skrivit om det tidigare i tråden. Ber då om ursäkt - det är en stor tråd och jag har svårt att finna tid att läsa allt som skrivits)
Citera
2019-03-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Annars reagerar man ju på att båda uppger att MJ

1. Velat bli nypt i bröstvårtorna.
2. Ställt pojkarna på alla fyra så han kunnat se deras anus bakifrån.

Noterade också det där, frågan är om det är något som sagts tidigare i domstol, så insatt är inte jag. Fick inget bra intryck av producenten heller när han blev intervjuad av Pierce Morgan eller vad han heter. Pierce ifrågasatte han en hel del och han verkade inte ha några problem att smeta skit på folk.
Citera
2019-03-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tror iofs inte de ljuger. Michael är en helyllepeddo, det har varit klart hur länge som helst. Nu har de plötsligt en svacka i karriären och gör en jättegrej av något alla redan vetat om. Värre sak var väl att Michael hotade att slänga ut en baby från ett fönster i Berlin.

Har det varit klart sedan länge? Enligt vem? Domstolarna har förkastat alla sådana anklagelser i 30 års tid.

Och två; vadå hotat att slänga ner en baby? Hotat? Vem hotade han?
Jag vet vilken händelse du syftar på, och inte fan har han hotat med att kasta ut sin baby från balkongen. Han stod på balkongen och visade upp bäbisen för fansen. Han hängde ut bäbisen utanför räcket, något jag själv inte hade gjort. Men att som du påstå att "Michael hotade att slänga ut en baby från ett fönster i Berlin" är 100% falskt. Du skulle passa bra på Aftonbladet.

Jag gick över ett övergångsställe förut; med dina ord hade jag "kastat mig ut över bilarna i motorvägen".
Citera
2019-03-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Sant det liknar verkligen ett sektbeteende. Finns nog knappt någon annan kändis med så hängivna fans. Därför förstår jag inte riktigt vad Wade och James påstås tjäna av att komma fram (har inte sett bevis på att dokumentären skulle ge ekonomisk vinst). De får ju en enorm flock emot sig och de mest galna fansen skickar dödshot.

Det här caset är en intressant studie i hur galna folk blir när det gäller rika, folkkära kändisar. Är så trött på kändiskulten.
Oavsett skammen av att varit utsatt för sexuella övergrepp så får de STOR uppmärksamhet och det gynnar dem säkert och ses inte lika "fult" som om det vore en random-man som gjort det. Har lite tveksamhet på om man verkligen vill blotta sig för hela världen om man verkligen har varit med om sexuella övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in