Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-13, 21:24
Medlem
Mikeyjamess avatar
Mer analyserande av deras kroppspråk:
https://www.youtube.com/watch?v=caT54S8j_3U

Det ligger en hund begraven!
Citera
2019-03-13, 21:25
Medlem
Han friades på samtliga åtalspunkter ju när han var i rättegång.
Citera
2019-03-13, 21:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Spelar det någon roll? Allt finns på youtube.
ja det spelar roll, berättade jag kanske inte om min glass-afton framför tvn igår i tråden
Citera
2019-03-13, 21:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Började att titta på programmet stor skepticism men är nu mer än övertygad om att han de facto var en pedofil. Det är skrämmande att inte varningsklockorna ringde för någon av föräldrarna dock. Märks att Michael var duktig på att manipulera som pedofiler ofta är. Tragiskt. Hollywood är en rätt sjuk värld.
Skulle själv kunna skrivit detta inlägg.

Samtidigt så är pedofiler, i de allra flesta fall, homosexuella. Denna störning är i symbios med ett manipulativt och sjukt beteende.
Titta bara på Michael Jackson.

Tror själv att hans enorma stjärnstatus och makten den tillförde, gjorde att han kunde gå så långt.

Är även helt övertygad om att majoriteten av hans offer fortfarande har känslor för honom, hur sjukt det än må låta.
Citera
2019-03-13, 22:20
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Wade tittar ofta åt höger när han beskriver övergreppen. Sånt brukar profilerare klassa som tecken på lögner

Mest troligt har dessa gossar blivit utsatta för övergrepp men jag tror inte det är Jackson utan isåfall nån i deras egna familjer. Och så har det blivit en sköld av projicering att intala sig att det var Jackson för att han är en lätt måltavla pga sin relation till barn.
Svar till fetade texten:
Filmen visar inga dolda kroppsspråk som pekar mot att killarna hittar på. Den sega 1970-tals myten om ögontittande höger/vänster/ upp har testats otaliga gånger, och visat sig ej stämma.
https://www.smithsonianmag.com/science-nature/myth-busted-looking-left-or-right-doesnt-indicate-if-youre-lying-1922058/
Citera
2019-03-13, 22:41
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
när visar svt del 2 i tv?
Den visas kl. 22:15 i morgon kväll på Svt2.
Citera
2019-03-13, 22:42
Medlem
Utan att ha sett något av dokumentären ser det här ut som ett sätt att tjäna pengar på enbart, de använder sig av dokumentären som en plattform att dra igång en ny process. Den är uppenbart vinklad så att MJ är skyldig och mängden människor kommer också anse det.

De stämmer MJ's egendom på mångmiljonbelopp samtidigt som dokumentären själv kommer dra in en hel del.

För jag ställer mig ändå frågan varför vill dessa två herrar offentligt prata om hur de sugit MJ's snopp, sant eller falsk deras motiv är pengar givetvis. Inte få "upprättelse" såsom det ofta maskeras.
Senast redigerad av Lhypo 2019-03-13 kl. 22:47.
Citera
2019-03-13, 23:16
Avslutad
Mycket lutar åt att Michael hade en osund relation till barnen. Är dock mer arg på föräldrarna. Tycker att man kan fortsätta på detta tema och hänga ut fler pedofiler, så som många europeiska kungar, profeten Muhammed och andra inflytelserika personer.
Citera
2019-03-13, 23:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
De här diskussionerna ska ju egentligen utgå från filmen, men alla möjliga tjommar som inte sett den hoppar in och har åsikter.

Hade ni gjort samma sak om det gällt en biofilm ni inte sett?

Citat:
Ursprungligen postat av Lhypo
Utan att ha sett något av dokumentären ....

De stämmer MJ's egendom på mångmiljonbelopp samtidigt som dokumentären själv kommer dra in en hel del.

Det har redan kommit fram hur det ligger till med stämningen. Wade gjorde en mot dödsboet 2015 men det blev inget av den eftersom MJ hade varit död i mer än 12 månader. Det går alltså inte få ut några pengar den vägen.

Det har uppgetts de inte fick några pengar för dokumentären heller. (vet inte hur det stämmer)
Citera
2019-03-13, 23:20
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Ingen rök utan eld säger du. Men återigen, bevis tack! Utan bevis är det bara spekulationer och fördomar.

MJ hade ett ovanligt och udda leverne och intressen - inget snack om saken. Men kanske är det som MJ sa; "Ni ser sex i allt, överallt, hela tiden. Det gör inte jag". För honom var det vi vanliga som var vidriga som ens kunde tänka sex så fort det handlade om barn i hans säng.

Han hade ett starkt behov av att omge sig med pojkar - inget snack om saken. Udda? Absolut!
Då vill vi snabbt slänga på epitetet pedofil - det är enklast så! Men kanske var det inte så, kanske var hans intresse helt icke-sexuellt. Inte ens FBI stora hemliga utredning, där man avlyssnade honom samt hade fysisk bevakning på honom, inte ens då hittade man några som helst bevis för pedofili eller övergrepp. Under 3 års tid! Domstolens 15 000 sidor från de bägge rättegångarna; ingenstans hittade man bevis för något - snarare motsägelser och idel falska vittnesbeskrivningar.

Man måste hålla huvudet kallt. Leta objektiva fakta, konkreta bevis! Inte gå på fördomar eller indicier som att han hade nöjesfält eller sov med pojkar och deras familjer i sitt 200 kvadrat stora sovrum.

Återigen.

Du svarar inte på de frågor som ställts till dig.
Du kommer med påståenden utan några som helst källor.
Du kräver bevis av mig trots att jag inte gjort några tvärsäkra uttalanden utan endast spekulerat i att det inte brukar finnas rök utan eld.

Du representerar verkligen till 100% en skribent från fake news eran. Oförmögen att bemöta argument och styrka dina egna påståenden. Du lägger ord i mun på folk och tror att bara för att du skriker högst så kommer folk att lyssna på dig.
Citera
2019-03-13, 23:25
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhypo
Utan att ha sett något av dokumentären ser det här ut som ett sätt att tjäna pengar på enbart, de använder sig av dokumentären som en plattform att dra igång en ny process. Den är uppenbart vinklad så att MJ är skyldig och mängden människor kommer också anse det.

För jag ställer mig ändå frågan varför vill dessa två herrar offentligt prata om hur de sugit MJ's snopp, sant eller falsk deras motiv är pengar givetvis. Inte få "upprättelse" såsom det ofta maskeras.

1. Hur fan kan du uttala dig utan att ens ha sett dokumentären? Idiot.
2. De får inte betalt för sin medverkan i film.
Källa: https://www.expressen.se/noje/svt-avslojar-darfor-visar-de-jackson-dokumentaren/

3. Om du blev utnyttjad, skulle du inte vilja att sanningen kom fram och att personen fick stå till svars för det han/hon hade gjort? Att se någon bli unisont hyllad när vederbörande har orsakat små bar otrolig skada, det är klart att en person i det läget skulle vilja få ut sanningen.
Citera
2019-03-13, 23:26
Medlem
Jofs avatar
Filmen verkar bara riktar sig till de som är förtjusta i MJ och som är upprörda över att han skulle vara pedofil.
Jag är inte intresserad av hans musik och skiter fullständigt i den musikant var pedofil eller inte. Finns nog många som jag. Är filmen ändå sevärd? Har den kvaliteter utöver de mer dokumentära kvaliteterna. Är den bra m a o?
Ska man se den om man vill lära sig något om pedofili? Eller hur amerikaner kan sälja sig för att få ta del av någon kändisskap? (Om man nu skall ha såna bizarra intressen? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in