Det är verkligen hisnande att se hur många korkskallar det finns i tråden!
Ponera att Jackson inte gjorde något som i lagens mening konstituerar något brottsligt mot barnen. Tycker ni då på allvar att det ska vara ett acceptabelt beteende att en vuxen man sover ensam med dussintals främmande barn under decennier? Även om vi skulle anta att han inte våldtog barnen, borde detta ändå inte ses som ett patologiskt beteende som alla vettiga människor borde anse att man inte ska ägna sig åt?
Nu är det så klart uppenbart att han var en pedofil.
Jag ska dock kolla in den dokumentation som användaren Xoleraz förtjänstfullt länkat!
Dock så är, så klart, alla dokumentärer vinklade, och denna gjordes, givetvis, för att rida på #MeToo-vågen, men det betyder inte att den är falsk, det är bara så marknaden för media fungerar och alltid har sett ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Endryt
Har läst vittnesmålen, och det tycks bara vara Safechuck som påstår att MJ försökte sig på analsex på honom en gång. Safechuck säger att han var runt 13 år vid tillfället. Safechuck tyckte inte om det, varpå MJ slutade omedelbart. MJ gjorde inga fler analsex-försök på Safechuck efter denna enda gång.
Vad menar du med "vittnesmålen"? I dokun säger ju både Safechuck och Robson att Jackson försökte rövknulla dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
I min omgivning så finns inte så många barnstjärnor som blivit misshandlade som barn. Som blivit exploaterad av allt och alla och som tabloidpressen jagar som hyenor.
Intelligenta känsliga människor brukar dra sig umdan andra och helst umgås med djur eftersom man kan lita på.djur. detsamma med barn.
Att försöka ursäkta eller förklara Jacksons beteende med att han hade en "stulen barndom" eller liknande fattar jag inte. Att han själv upplevde trauman som barn ökar istället risken för att han själv skulle bli en förövare som vuxen. Det är uppenbart att Jackson var mycket emotionellt omogen och han antagligen inte kunde skapa meningsfulla kärleksrelationer med vuxna (hans två äktenskap är kanske historiens främsta exempel på skenäktenskap), utan sökte istället dessa hos småpojkar. Detta är en typ av klassisk psykopatologi hos många pedofiler.
Citat:
Ursprungligen postat av
llrosell
James mamma sa att hon dansade när Michael Jackson dog år 2009 men James visste inte att han hade blivit utnyttjad av Michael förrän år 2013?
Framgår ju i dokun att det var inför den andra rättegången 2005 som James berättat för sin mamma om vad Jackson gjort mot honom.
Rörande Wade Robson vittnesmål i de tidigare rättsfallen kontra vad han säger i dokumentären så är det inte konstigare än att pedofiler är experter på att manipulera och ofta lyckas skapa väldigt starka band med sina offer och spelar på barnets skuld rörande delaktighet. Det är uppenbart att Robson fortfarande uppvisar starka och motstridiga känslor rörande Jackson, och detta är precis så det brukar vara hos offer för pedofiler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dosh777
Nej, ett vittnesmål är dock inte bevis. Att jag säger att du har våldtagit mig betyder inte att det är sant. Fram med bevis istället.
I juridisk mening är vittnesmål absolut bevis. Vanligtvis ska dock ofta ytterligare bevisning föreligga för fällande dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Hans farmor var ju vit och han har andra vita gener i sin släkt.
Vad hette hon? Finns det någon bild på henna att tillgå på nätet?
Avslutningsvis så kan jag inte låta bli att nästan tycka mest synd om Wade Robsons äldre bror. Fatta att lämnas av mamman och de yngre syskonen, och vara kvar och se sin pappa långsamt gå mot sin undergång, och att pappan slutligen tog sitt liv när han hälsar på familjen i USA, för att till slut få veta att allt detta berodde på, vad som skulle visa sig vara, en pedofil!
P.S.
Stor komik att någon med användarnamnet "Whitepower" inte upprörs över att en neger våldtog vita småpojkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whitepower123
Detta kommer låta fel och arrogant för somliga men jag bryr mig inte vad MJ gjorde eller inte gjorde mot pojkar. Det stör inte mig. Dom barnen kan dra åt helvete! Deras giriga föräldrarna kan också dra åt helvete! Det som jag bryr mig om är att MJ är den bästa artisten som någonsin existerat. Kolla när han uppträder, lägg märke till den otroliga underhållningen. Han kunde göra saker som ingen annan kunde göra på scen. Jag minns honom för det istället för att bry mig om 2 personer som jag aldrig har brytt mig om tidigare. Ta inte livet på så stort allvar och fortsätt lyssna på hans musik är mitt tips till er!