Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-14, 08:08
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Finns risk att Jacksons vill att Wade eller James ska betala kostnaderna till att bemöta stämningen. Argumentet att någon gör det för pengar betyder inte per automatik att dom inte blivit antastade av MJ.

Man kan väl säga att alla som stämmer någon i USA gör det för pengarna. Däremot har jag svårt att se att det skulle gå att få några pengar. Företaget MJ estate är inte skyldig till någonting alls. Hur ska man skilja mellan pengar som MJ estate tjänar och pengar som den sedan tio år avlidne MJ tjänade?
Citera
2019-03-14, 08:23
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Man kan väl säga att alla som stämmer någon i USA gör det för pengarna. Däremot har jag svårt att se att det skulle gå att få några pengar. Företaget MJ estate är inte skyldig till någonting alls. Hur ska man skilja mellan pengar som MJ estate tjänar och pengar som den sedan tio år avlidne MJ tjänade?
Ingen aning hur man skiljer det men antar att advokaterna vet. Jag spekulerar om att det är en rättfärdighetstämning som ska öppna fler ögon efter uppmärksamhet så fler offer vågar tala ut om vare sig det är offer till MJ eller andra äckliga barnantastare. Sedan kanske dom tjänar pengar på andra sätt senare om dom kanske planerar släppa en bok. Men återigen är det inte samma som att inga peddoakt har skett.

Sedan vad ska man stämma om inte för pengar? Ska dom kräva Neverland där potentiellt många barn har berövats sin oskuld förutom männen i dokumentären?
Citera
2019-03-14, 10:01
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag är böjd att hålla med dig.

Jag har sett ett klipp där det framgår hur svårt han hade när någon tog i honom. Misshandel sätter djupa spår. I fallet MJ upphörde den aldrig. Nära svek gång på gång. Ingen vet varför han "tröttnade" på de här pojkarna. Kanske samma sak.

De verkar ha svårt att släppa taget.
Av någon outgrundlig anledningen tröttande han på alla pojkar någonstans runt fjortonårsåldern.

Vilken förklaring har fansen till det?
Citera
2019-03-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Av någon outgrundlig anledningen tröttande han på alla pojkar någonstans runt fjortonårsåldern.

Vilken förklaring har fansen till det?

Att det var barn och barndom han tyckte om. Om det var sexuellt eller icke vet ingen.
Han säger sig själv att han ville leva i en slags barndom, att han aldrig ville växa upp. Då är
det fullt rimligt att han tröttnade på pojkarna så fort de kom i tonåren.
Detta var han ju helt öppen med - att det var barn och barndom han drogs till.
Han såg barn som okonstlade, fria och rättfram. Han såg vuxna som falska och beräknande.

Om man vill göra det lätt för sig dömer man MJ rakt av som pedofil för att han ledsnade på pojkarna så fort de började bli vuxna. Eller så tänker man ett par varv och vågar tänka tanken att han faktiskt var lite av en Peter Pan, han ville inte växa upp - och ville därmed omge sig med barn och barnsligheter.
Kanske sexuellt med. Kanske inte.
Citera
2019-03-14, 10:51
Medlem
Jofs avatar
Och hur var FILMEN? Sevärd? Antal Stjärnor ex v. Alla skriver om innehållet, ex v om det är sant det som beskrivs. Är det en dokumentär? Trodde det var en spelfilm.
Citera
2019-03-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Och hur var FILMEN? Sevärd? Antal Stjärnor ex v. Alla skriver om innehållet, ex v om det är sant det som beskrivs. Är det en dokumentär? Trodde det var en spelfilm.

En partsinlaga - definitivt inte någon objektiv granskning eller journalistik.
Ingen från MJ:s läger fick komma till tals.
Inga av de hundratals barn som vittnar om att MJ aldrig gjorde något sexuellt
Inget om herrarnas misslyckanden, tidigare lögner.
Inget om hur domstolar, juryer och bokförlag tar kraftigt avstånd från Robson och kallar honom patologisk lögnare

Agendan är tydlig. Absolut ingen dokumentär.
Citera
2019-03-14, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

helt ärligt extremt seg. fyra timmar lång. det är som en dokumentär om två dansare som möjligtvis legat med Michael. hemskt om det är sant, men jag känner mig inte övertygad direkt....
Citera
2019-03-14, 11:17
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffenDead
helt ärligt extremt seg. fyra timmar lång. det är som en dokumentär om två dansare som möjligtvis legat med Michael. hemskt om det är sant, men jag känner mig inte övertygad direkt....

Ingen spelfilm då. Mer en dokumentär. Och en dokumentär som kan ses som ett inlägg i juridisk tvist. Ett inlägg som gynnar åklagarsidan.
Det är inte så att filmen är en rå spekulation från en som vill dra in pengar genom att mjölka en sensationsskandal gällande en superkändis? Gjord av en som eg skiter i vad som är sant. Eller vilket är producentens motiv för att göra filmen?

Eftersom det nu är filmen som skall diskuteras. Inte skvaller om den där musikanten.Enl mod.
Senast redigerad av Jof 2019-03-14 kl. 11:20.
Citera
2019-03-14, 11:22
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Agendan är tydlig. Absolut ingen dokumentär.
Det är en dokumentär. Dokumentärer får vara partiska.

.......

Jag ger filmen en svag fyra av fem möjliga. Det hade varit mer intressant om filmen även intervjuat andra som har andra upplevelser av MJ än de två männen.

Men jag tycker inte det var några sega timmar, om man bortser från början av del 1.
Citera
2019-03-14, 11:59
Medlem
Folk tror att dokumentärer har någon skyldighet att vara helt opartiska osv. Den dokumenterar de här två killarnas berättelse, förstår inte vad det hade hjälpt om man t ex intervjuade Michael Jackson's familj. Vad ska de säga? De var inte i rummet när Michael var ensam med de här pojkarna. Hade inte tillfört någonting. Vi kommer aldrig få veta 100% sanningen, men man kan ju bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2019-03-14, 12:05
Medlem
Här kan man läsa om hur det var att "sova i MJs säng"
https://themichaeljacksonallegations.com/2019/03/11/what-about-jacksons-sharing-his-bedroom-with-unrelated-children/
Det var inte ett låst sovrum där ingen kunde komma in, och hans sovrum var ju enormt stort och öppet till allmänheten, enligt flera vittnesmål. Vilket går lite emot Wade och James påståenden.
Citera
2019-03-14, 12:08
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Folk tror att dokumentärer har någon skyldighet att vara helt opartiska osv. Den dokumenterar de här två killarnas berättelse, förstår inte vad det hade hjälpt om man t ex intervjuade Michael Jackson's familj. Vad ska de säga? De var inte i rummet när Michael var ensam med de här pojkarna. Hade inte tillfört någonting. Vi kommer aldrig få veta 100% sanningen, men man kan ju bilda sig en egen uppfattning.
Jag håller med dig. Det hade dock varit väldigt intressant om de hade fått ställa några frågor till Macaulay Culkin.
Frågor som hade koppling till specifika händelser männen tar upp där Culkin var närvarande.
Fast jag förstår att Culkin troligtvis inte ställt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in