Citat:
Fast min siffra om 50% av att alla följare retweetade var inget antagande. Det var ett exempel där jag dessutom upprepade gånger har skrivit att vi inte har en aning om hur många (procentuellt) som retweetar. Och eftersom vi inte vet hur många, procentuellt, av alla följare som retweetar blir det meningslösa gissningar. Kanske bara 0,001% av alla följare retweetar Q. Då har vi plötsligt 8 000 000 följare. Eller 25% retweetar? Då har vi 32.000 följare. Ser du problemet här?
Jag har ingen säker metod för att mäta, jag problematiserade bara bristerna i din "undersökning". Det var inget personligt eller något jag gjorde för att vara elak utan ville bara visa det komplexa i det hela. Är du med? Även jag hade tyckt det vore intressant att veta Q:s faktiska påverkan, men jag tror det är nästan omöjligt att mäta.
Jag har ingen säker metod för att mäta, jag problematiserade bara bristerna i din "undersökning". Det var inget personligt eller något jag gjorde för att vara elak utan ville bara visa det komplexa i det hela. Är du med? Även jag hade tyckt det vore intressant att veta Q:s faktiska påverkan, men jag tror det är nästan omöjligt att mäta.
Nu är ju just det du beskriver ett ganska hot topic som diskuteras flitigt som jag väl skrev i mitt förra inlägg, jag är ju inte direkt först i världen att fundera kring engagemang eftersom det går att direkt översätta i intäkt
Vi har ju ett fakta från MSM: 30 miljoner twitterkonton som är Q relaterade.
(Vi kan ju alltid stanna där och säga att det är 30 miljoner aktiva Q followers, har du BEVIIIIIS för motsatsen. Nu är jag ju faktiskt ute efter ett rimligt svar och gör inte det).
Att vi verkar ha ungefär 10 000 konstanta retweets när Q lyfter en tweet är en bra startpunkt.
Kan vi försöka gå vidare hur vi översätter detta till antal aktiva Q followers?
Jag håller med om att Kate Perry, BO och Q inte går att direkt jämföra men det måste gå att få fram en rimlig siffra.
Vad tror du om Greta Thunberg som jag skrev i tidigare inlägg, är det jämförbart?