2019-03-14, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Hur många procent av Kate Perrys följare retweetar henne i snitt? 100%? 50? 1%? Om man jämför det med Q, hur många av dennes följare retweetar i snitt? Tror du möjligen att det kan finnas en skillnad rent procentuellt? Tänk om 50% av alla Q-troende retweetar och det då blir 8000 retweets. Då finns det ju bara 16.000 Q-troende!

En gissning: En oerhört större procentuell andel av Q:s följare retweetar Q än Kate Perry eftersom Q vill förmedla politiska budskap som fler vill sprida. Tankar om det?

Så Q är mer jämförbar med BO, HRC, Trump?
Samma sak där om du läser ett par inlägg upp.

Dock så finns det en sak, köpta retweets, riktade kampanjer som mot Qanon boken på amazon (som var typ Nr1) osv. men det blir ju bara gissningar och det finns absolut INGET som inte säger att de vi jämför emot inte skulle ägna sig åt samma sak så det blir bias.

Faktum var väl att Cohen hade dragit igång @womenforcohen för att bättra på sin image

Vi kan ju göra en snabb undersökning, vilka i tråden har inte twitter,
Africanized har inte twitter.

Vilka i tråden retweetar Q posts,
Africanized retweetar inte Q posts för han har inte twitter.
Citera
2019-03-14, 08:43
Medlem
Citat:
Nej det var, som du mycket tydligt fick förklarat för dig, att rödlök googlades mer än Quanon i Sverige. Men du kan få en ny chans att visa att detta inte stämmer. Det gick dock rätt dåligt sist för dig...

Ja det var en relevant jämförelse
Citera
2019-03-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Så Q är mer jämförbar med BO, HRC, Trump?
Samma sak där om du läser ett par inlägg upp.

Dock så finns det en sak, köpta retweets, riktade kampanjer som mot Qanon boken på amazon (som var typ Nr1) osv. men det blir ju bara gissningar och det finns absolut INGET som inte säger att de vi jämför emot inte skulle ägna sig åt samma sak så det blir bias.

Faktum var väl att Cohen hade dragit igång @womenforcohen för att bättra på sin image

Vi kan ju göra en snabb undersökning, vilka i tråden har inte twitter,
Africanized har inte twitter.

Vilka i tråden retweetar Q posts,
Africanized retweetar inte Q posts för han har inte twitter.

Du har alltså inget svar på mina frågor utan fortsätter bara med lite gissningar och lösa spekulationer. Då står sig ju mitt argument stark, att vi inte har en aning om hur många som följer Q men att det är troligt att de är mer benägna att retweeta hen än Kate Perry och att (eftersom vi saknar siffror) dina jämförelser är totalt meningslösa.

Det sista har jag ingen aning om vad du försöker visa med. Att folk utan Twitter inte retweetar? Nej, det stämmer....
Citera
2019-03-14, 08:47
Medlem
Citat:
Ja det var en relevant jämförelse

Bra, då kan vi åter slå fast att rödlök googlats mer än Quanon i Sverige och behöver kanske inte återgå till detta igen?
Citera
2019-03-14, 09:43
Medlem
Citat:
Du har alltså inget svar på mina frågor utan fortsätter bara med lite gissningar och lösa spekulationer. Då står sig ju mitt argument stark, att vi inte har en aning om hur många som följer Q men att det är troligt att de är mer benägna att retweeta hen än Kate Perry och att (eftersom vi saknar siffror) dina jämförelser är totalt meningslösa.

Det sista har jag ingen aning om vad du försöker visa med. Att folk utan Twitter inte retweetar? Nej, det stämmer....

Lägg av

Nu har jag faktiskt lagt ned ganska mycket tid på att försöka hitta ett vettigt verktyg för att mäta Q popularitet och antal retweets är en inte helt dum mätsticka.

Risigt att kalla det för lösa spekulationer och att vi inte har en aning och att de är meningslösa utan att komma med ett endaste motargument.
Citera
2019-03-14, 09:45
Medlem
Citat:
Lägg av

Nu har jag faktiskt lagt ned ganska mycket tid på att försöka hitta ett vettigt verktyg för att mäta Q popularitet och antal retweets är en inte helt dum mätsticka.

Risigt att kalla det för lösa spekulationer och att vi inte har en aning och att de är meningslösa utan att komma med ett endaste motargument.

Fast läs vad jag skriver istället. Vi har ju ingen aning om hur många, procentuellt, av följarna som retweetar Q, Clinton, Obama, Kate Perry etc. Eftersom vi inte har en aning om detta säger dina siffror oerhört lite. Men visst, om din poäng är att Q har över 8.000 följare så stämmer detta säkert. Allt annat blir enbart spekulationer, det tror jag även att du begriper.
Citera
2019-03-14, 09:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Lägg av

Fast det är ju långt ifrån otänkbart att det Q uppmärksammar är precis samma saker som många andra läsare också finner intressant och retweetar oavsett..
Citera
2019-03-14, 09:57
Medlem
Citat:
Fast läs vad jag skriver istället. Vi har ju ingen aning om hur många, procentuellt, av följarna som retweetar Q, Clinton, Obama, Kate Perry etc. Eftersom vi inte har en aning om detta säger dina siffror oerhört lite. Men visst, om din poäng är att Q har över 8.000 följare så stämmer detta säkert. Allt annat blir enbart spekulationer, det tror jag även att du begriper.

Det diskuteras väl just nu i tider av köpta tweets etc. att det är viktigare hur många aktiva följare man har eller och att det är buslätt att se köpta profiler eftersom retweetsen är så låga jämfört med ett stort antal följare.

Jag funderar på om inte Greta Thunberg kan vara en bra jämförelse och det skulle ge 1 miljon aktiva Qanons och Q har väl själv svängt sig med 3 miljoner som läser boarden eller nåt.

Du gjorde ett antagande att alla Q followers hade twitter och 50% av dom postade, jag kontrade med att säga att jag inte hade twitter men diskuterar Q, det var allt.

Du har nu spenderat ett helt gäng inlägg på att säga att vi inte vet, meningslös statistik, ingen aning.

Hur tycker du vi skall mäta?

Jag postade en artikel för ett tag sedan som hävdade att det fanns 30 miljoner twitterkonton med Q koppling, det var så hela diskussionen började vill jag minnas. Där ligger ju ribban egentligen men jag tycker det vore kul att mäta Q genomslag om det går.
Citera
2019-03-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast det är ju långt ifrån otänkbart att det Q uppmärksammar är precis samma saker som många andra läsare också finner intressant och retweetar oavsett..

Men det är ju precis det jag försökt eliminera i ett antal inlägg genom att visa på normalt antal retweets för person X och sedan ökat antal retweets dagen efter när Q lyft tweeten på sin board. Vi kan väl fortsätta ett tag till för att få det statistikt säkerställt men jag tycker det sambandet är ganska tydligt.

Lite roligt att det maxar på 10 000 retweets varje gång så antalet aktiva Q followers verkar vara ganska konstant.

Och det var därför vi lämnade google söktrender för där blev det precis som du skriver, det gick ju inte att mäta.
Citera
2019-03-14, 10:12
Medlem
Citat:
Det diskuteras väl just nu i tider av köpta tweets etc. att det är viktigare hur många aktiva följare man har eller och att det är buslätt att se köpta profiler eftersom retweetsen är så låga jämfört med ett stort antal följare.

Jag funderar på om inte Greta Thunberg kan vara en bra jämförelse och det skulle ge 1 miljon aktiva Qanons och Q har väl själv svängt sig med 3 miljoner som läser boarden eller nåt.

Du gjorde ett antagande att alla Q followers hade twitter och 50% av dom postade, jag kontrade med att säga att jag inte hade twitter men diskuterar Q, det var allt.

Du har nu spenderat ett helt gäng inlägg på att säga att vi inte vet, meningslös statistik, ingen aning.

Hur tycker du vi skall mäta?

Jag postade en artikel för ett tag sedan som hävdade att det fanns 30 miljoner twitterkonton med Q koppling, det var så hela diskussionen började vill jag minnas. Där ligger ju ribban egentligen men jag tycker det vore kul att mäta Q genomslag om det går.

Fast min siffra om 50% av att alla följare retweetade var inget antagande. Det var ett exempel där jag dessutom upprepade gånger har skrivit att vi inte har en aning om hur många (procentuellt) som retweetar. Och eftersom vi inte vet hur många, procentuellt, av alla följare som retweetar blir det meningslösa gissningar. Kanske bara 0,001% av alla följare retweetar Q. Då har vi plötsligt 8 000 000 följare. Eller 25% retweetar? Då har vi 32.000 följare. Ser du problemet här?

Jag har ingen säker metod för att mäta, jag problematiserade bara bristerna i din "undersökning". Det var inget personligt eller något jag gjorde för att vara elak utan ville bara visa det komplexa i det hela. Är du med? Även jag hade tyckt det vore intressant att veta Q:s faktiska påverkan, men jag tror det är nästan omöjligt att mäta.
Senast redigerad av DanielDO 2019-03-14 kl. 11:00.
Citera
2019-03-14, 10:15
Medlem
Q post #3053

Citat:
Mar 13 2019

https://www.nytimes.com/2019/03/13/technology/facebook-data-deals-investigation.html

Whistle while you work……
Have you seen the movie 'Snowden'?
"Facebook is my B*TCH." – re: NSA ACCESS
DARPA PANIC > EXPOSURE.
Q

Citat:
Both companies had entered into partnerships with Facebook, gaining broad access to the personal information of hundreds of millions of its users...

...The companies were among more than 150, including Amazon, Apple, Microsoft and Sony, that had cut sharing deals with the world’s dominant social media platform.

Välkommen till övervakningssamhället a'la Facebook. Tidigare känt som Darpa/Lifelog.
Citera
2019-03-14, 10:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men det är ju precis det jag försökt eliminera i ett antal inlägg genom att visa på normalt antal retweets för person X och sedan ökat antal retweets dagen efter när Q lyft tweeten på sin board. Vi kan väl fortsätta ett tag till för att få det statistikt säkerställt men jag tycker det sambandet är ganska tydligt.

Lite roligt att det maxar på 10 000 retweets varje gång så antalet aktiva Q followers verkar vara ganska konstant.

Och det var därför vi lämnade google söktrender för där blev det precis som du skriver, det gick ju inte att mäta.

På vilket sätt skulle det skilja att titta på retweets en speciell dag kontra att kolla google trends en speciell dag menar du?

Fördelen med Google Trends, som jag ser det, är att man kan jämföra med sökningar på Qanon vilket dels säkerställer att sökningen har relevant koppling till Q, och dels troligen visar tydligare hur många som är nyfikna på Q - dvs en indikator på om det verkligen pågår någon som helst "uppväckelse av folket" kontra att det är den vanliga klungan konspirationsteoretiker som cirkulerar ryggdunkar mellan varandra som t.ex. bokrecensionerna på Amazon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in