2019-03-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Selassie klingar etiopiskt i mina öron (jfr Haile Selassie). Om det är riktigt handlar det om Mena, i alla fall definitionen här på FB. Etiopien ligger vid Afrikas horn, närmaste granne med självaste Somaila.

Ev. stämmer det, familjen tillhör ev. MENA, foton på Facebook bekräftar detta. Möjligen kan det vara crossbreed av Sydamerika och Afrika.
Senast redigerad av PrinceTone 2019-03-12 kl. 22:39.
Citera
2019-03-12, 22:25
Medlem
Skibars avatar
Vart är vi på väg?? Föräldrar av idag, förstör allt vett som kommer av sig självt vanligtvis. Samt skapar en hel generation extremt lättkränkta individer. Sjukt.
Citera
2019-03-12, 22:26
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-polisanmaler

"Efter att en lärare bett om att få samla in sina elevers mobiler innan lektionen reagerade en av hennes elever med att kalla henne för ”hora”. Eleven avvisades från klassrummet av en annan lärare – som föräldrarna nu polisanmäler."

Vad tycker ni? Har lärarna gjort sig skyldiga till brott genom att skicka ut pojkspolingen?

Är det babbar i farten igen? Suck..
Citera
2019-03-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceTone
Helt riktigt, familjen tillhör MENA, foton på Facebook bekräftar detta.
Vilken Facebook? Kan du länka till den?
Citera
2019-03-12, 22:33
Medlem
https://www.facebook.com/holy.herb79/photos
Citera
2019-03-12, 22:38
Medlem
Skunken666s avatar
Med tanke på hur "barnet" uttryckt sig mot läraren, så är det inte så svårt att förstå vad föräldrarna är för några...

Idioter!
Citera
2019-03-12, 22:39
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Själv under de 13åren jag gick i skolan hörde jag aldrig någon svensk som använde svordomar mot läraren. Eller jo en gång på 90talet var det en utvecklingsstörd pojke som sa ”knull apa” till sin lärare.

Varför jag tror att det gäller invandrare är för att hora är bland det vanligaste dom lär sig att säga först.

Jo.. det har du nog rätt i.. Även om jag helt ärligt tror att hora är ett rätt vanligt ord även bland svenska ungdomar. En eftermiddag på flashback ger ju nästan intrycket att ordet hora har ersatt ordet brud.. och det ska vara bland vuxna. Så gissningsvis är det än värre bland unga.
Citera
2019-03-12, 22:41
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Jo.. det har du nog rätt i.. Även om jag helt ärligt tror att hora är ett rätt vanligt ord även bland svenska ungdomar. En eftermiddag på flashback ger ju nästan intrycket att ordet hora har ersatt ordet brud.. och det ska vara bland vuxna. Så gissningsvis är det än värre bland unga.

Flashback killarna till 90% beter sig som dom vore mena folk inget nytt där. Även jag med ibland. Svenskarna känns lite fegare när det kommer till att säga det utanför datorn.
Citera
2019-03-12, 22:43
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Och hur ska man få ut en bångstyrig elev som vägrar utan att vidröra denne? Vad innebär ditt uttryck "gripit hand på min unge"? Jag kan bara gå till mig själv och det är att om min son betett sig illa och en lärare fysiskt avlägsnat honom så hade jag låst in XBOX:en och datorn en vecka.

Jag menade om en lärare brukat våld mot mitt barn. Jag menar alltså inte att denne enbart tagit i barnet.
Citera
2019-03-12, 22:45
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Ingen Menafamilj. Gräsrökande reaggehippies är svaret. Mamman heter M*ri* Sel*ssie *=a
Efternamnet är etiopiskt. För er som inte vet det så kommer Rastafari-ordet från början från Etiopien. Kejsaren Haile Selassie I kallades även för Ras Tafari som betyder "Hövding (huvud) som man ska respektera (eller vara rädd för)".

På engelska "Chief Dread" alternativt "Head Dread".
Senast redigerad av JackBlack 2019-03-12 kl. 22:48.
Citera
2019-03-12, 22:49
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Flashback killarna till 90% beter sig som dom vore mena folk inget nytt där. Även jag med ibland. Svenskarna känns lite fegare när det kommer till att säga det utanför datorn.

Du har nog rätt. Men läraren då, hur många svenska lärare tror du skulle greppa tag i en unge? Jag vet att det är en dålig grund för att fria någon.. det finns förstås svenska förövare för alla olika situationer, men ändå.. det sticker liksom i ögonen på mig..
Citera
2019-03-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C10H15NO
https://www.facebook.com/holy.herb79/photos
Hon verkar vara från Etiopien och är kristen (om det är rätt person).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in