Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
https://www.expressen.se/nyheter/spar-efter-mordaren-pa-mohamad/
En av polisens huvudteorier är att mordet på
Mohamad var riktat mot hans familj.
Det här är ju en vecka efter dubbelmordet så då hade väl antagligen polisen hittat något som talade för det, men körde fast.
Tack för länken och här hittade jag att M ville gå ensam till skolan fom ht 2004 "Mohammed Ammouri, 8, var en stolt liten skolgrabb. Kände sig stor nu när han hade börjat i andra klass på Tunvallaskolan.
- Den här terminen ville han gå själv varje morgon, inte ha sällskap av sina äldre syskon, berättar Mohammeds farbror Moslem Ammouri, 38".
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql7L78/mohammed-blev-bara-atta-ar
Därmed visste en tidigare spanande GM att M skulle komma ensam och det skulle bli lätt att konfrontera honom. Och den höga ordväxlingen med slagsmål följde som inledde de tragiska morden.
När vi lekte som barn och någon hade blivit skuren av en kniv han tagit fram sa vi: "Rätt åt honom, han fick smaka på sin egen medicin". Jag tror att kniven kom från M men det spelar ingen roll för motivet var att anfalla M men inte döda.
En mördare behöver inte ha en ordväxling med en okänd pojk och en mördare använder inte en sån pojkniv!
Psykspåret är dött och anhängarna blir arga samt "cowboyhatten" påstår tom att: "Sen är det väl ingen som vet om huggen utdelats i raseri? Möjligen AL, men hon kan ju inte berätta av förklarliga skäl". Och en sådan signatur gillas av den alltid närvarande sign ClariNet. Man tar sig för pannan att läsa de manipulerande kommentarerna som bara vill leda tråden bort från Familjespåret.
Det här liknar mer en valdebatt 2018-19 än en längtan att lösa 2 mord. "det enda vi skall vara överens om är att Familjespåret skall ignoreras. (Politikerna sa att SD skulle ignoreras).
Jag kommer inte längre i denna tråd som fångade mej pga boendet i Link. Tråden styrs av rabiata PK tankar samt personangrepp och jag tror tråden sakta somnar in om inte Adam&Eva dyker upp och erkänner att det var deras barnbarnbarns.....barn som var GM. Allt väl!