2018-11-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Han har ju utdelat ett 40 tal knivhugg i raseri och över hela kroppen, tror knappast på ett sexuellt motiv. Skulle det mot förmodan vara så, så tar grabbarna på kåken hand om honom.

Jag förstår inte varför ni är så snabba med att avfärda mina argument? Jag sade att det finns en indikation på ett sexuellt motiv. Sen är det väl ingen som vet om huggen utdelats i raseri? Möjligen AL, men hon kan ju inte berätta av förklarliga skäl.
Vad finns det som säger att min teori "mot förmodan" stämmer? Vad talar emot den?

Om det nu är en sexualsadist och han någon gång åker in i fängelse, blir han satt med Anders Eklund och gänget. De har det säkert jättetrevligt innanför murarna, där de får umgås med likasinnade och kan dela med sig av sina sjuka fantasier med någon som förstår dem.
Citera
2018-11-16, 02:38
Medlem
Då ska han ju dömas som det med men det tror jag inte han gör, utan hamnar nog på en vanlig kåk
Citera
2018-11-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Jag står tills vidare kvar vid min teori. Att du tycker det var en illa vald tidpunkt att utföra dådet, samt att det fanns andra invandrarpojkar att välja på räcker inte för att omkulllkasta den. Vi vet ju inte varför mördaren valde att slå till på morgonen. Det kanske bara var då han kunde komma ifrån sin familj eller annan anhörig för att kunna göra det i hemlighet utan att det blev misstänkt?

Att det blev just Mohammed på den platsen och tidpunkten, var ju ett alldeles förträffligt val av mördaren, sett ur hans synpunkt, då han nu 14 år senare fortfarande inte har blivit gripen. För övrigt finns det väl knappt ett enda vittne till händelsen? Förutom AL då som han effektivt avlivade.

Nej, motivet var just mordet i sig och han såg till att lyckas bra med sina föresatser.

Menar du att han bara hade lust att mörda någon vem som helst?
Den sannolikheten får ingen stjärna av mej men skall noteras i pusslet.
Hade morden skett idag med allt vatten som runnit förbi i Stångåna sedan 2004 hade chansen varit större till lustmord men på den tiden, utan våldsfixerade Netflix, mindre gäng, klan och drog relaterat och liten folkimport. Inte mitt favoritspår alls.

Tror inte heller sexrelaterat därför att något av 40st knivhugg utanför ryggsäcken träffat i anus. Helt slumpmässigt i min bok.

Så vad har vi nu om jag har bitarna klara?
1. Muhammed 8 år på väg till skola en morgon inne i stan men inte centralt enligt mej.
2. En pappa som dealar med datorer och kan ha haft prolem med kunderna.
3. En GM som sägs ha en DNA profil motsvarande en nordbo
4. 14 år av spekulerande och ingen åtalad
Citera
2018-11-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Menar du att han bara hade lust att mörda någon vem som helst?
Den sannolikheten får ingen stjärna av mej men skall noteras i pusslet.
Hade morden skett idag med allt vatten som runnit förbi i Stångåna sedan 2004 hade chansen varit större till lustmord men på den tiden, utan våldsfixerade Netflix, mindre gäng, klan och drog relaterat och liten folkimport. Inte mitt favoritspår alls.

Tror inte heller sexrelaterat därför att något av 40st knivhugg utanför ryggsäcken träffat i anus. Helt slumpmässigt i min bok.

Så vad har vi nu om jag har bitarna klara?
1. Muhammed 8 år på väg till skola en morgon inne i stan men inte centralt enligt mej.
2. En pappa som dealar med datorer och kan ha haft prolem med kunderna.
3. En GM som sägs ha en DNA profil motsvarande en nordbo
4. 14 år av spekulerande och ingen åtalad

Test:
4. Finns det vittnen eller ej? Det borde finnas då GM sägs vara ca 25 år men folk vill så gärna hjälpa till så är vittnen säkra, tror ni?

3. OM jag hatat muslimer, vilket jag inte gör rakt av bara svenska politiker, lämnat in min dator hos pappan, haft för mej oerhört viktig, känslig info på datorn som jag pga ett drogliv inte kopierat och fått mina filer raderade och kanske tom fått någon annans hårddisk tillbaks. Ojojoj!

Vem fick min hårddisk..hjälp nu åker jag i fängelse? Klagar på det och pappan blåneker lite hånfullt, rätt vanligt i deras kultur när de gjort fel, och Muhammed är där och stöttar farsan men en kommentar eller bara nickar... Ja då skulle jag bli rasande helt klart och sedan börja tänka på hämnd och M blev offret under ett utflippat drogrus och våldet spårade ur i rädsla och ilska.

Med ett muslimhat och " de får skylla sig själva", "det är deras fel de tog min hårddisk och nu är min frihet i fara" och "jag menade inte så illa" går det nog att leva med detta och känna sig rättfärdigad med inlägg om muslimer och få stöd för det på Flashback och Facebook idag. De som använder droger längtar efter frihet och fängelse är motsatsen om du inte suttit inlåst förr.

Så tror jag om jag inte tillåter mej att DNA provet manipulerats av godhet eller annan anledning.
OJ blev frikänd på att det inte kunde fastställas helt säkert att ett bodprov blivit förväxlat med ett annat. Plus tusentals andra "misstag" som skett då en person skall frias eller fällas.

När gjordes DNA testet, tack!
Citera
2018-11-16, 09:36
Medlem
Citat:
Test:
4. Finns det vittnen eller ej? Det borde finnas då GM sägs vara ca 25 år men folk vill så gärna hjälpa till så är vittnen säkra, tror ni?

3. OM jag hatat muslimer, vilket jag inte gör rakt av bara svenska politiker, lämnat in min dator hos pappan, haft för mej oerhört viktig, känslig info på datorn som jag pga ett drogliv inte kopierat och fått mina filer raderade och kanske tom fått någon annans hårddisk tillbaks. Ojojoj!

Vem fick min hårddisk..hjälp nu åker jag i fängelse? Klagar på det och pappan blåneker lite hånfullt, rätt vanligt i deras kultur när de gjort fel, och Muhammed är där och stöttar farsan men en kommentar eller bara nickar... Ja då skulle jag bli rasande helt klart och sedan börja tänka på hämnd och M blev offret under ett utflippat drogrus och våldet spårade ur i rädsla och ilska.

Med ett muslimhat och " de får skylla sig själva", "det är deras fel de tog min hårddisk och nu är min frihet i fara" och "jag menade inte så illa" går det nog att leva med detta och känna sig rättfärdigad med inlägg om muslimer och få stöd för det på Flashback och Facebook idag. De som använder droger längtar efter frihet och fängelse är motsatsen om du inte suttit inlåst förr.

Så tror jag om jag inte tillåter mej att DNA provet manipulerats av godhet eller annan anledning.
OJ blev frikänd på att det inte kunde fastställas helt säkert att ett bodprov blivit förväxlat med ett annat. Plus tusentals andra "misstag" som skett då en person skall frias eller fällas.

När gjordes DNA testet, tack!
Din teori, att någon haft sin hårddisk på rep och att något hänt i samband med det, har tydligen varit ett huvudspår under alla år. Många har topsats utifrån just det. Däremot verkar inte GM:s hår (från mössan) innehålla spår av annat än nikotin. DNA-testet bör väl ha gjorts ganska omgående efter morden.
Citera
2018-11-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Din teori, att någon haft sin hårddisk på rep och att något hänt i samband med det, har tydligen varit ett huvudspår under alla år. Många har topsats utifrån just det. Däremot verkar inte GM:s hår (från mössan) innehålla spår av annat än nikotin. DNA-testet bör väl ha gjorts ganska omgående efter morden.
Aha, tack för det! Det kan ha uppstått slagsmål hos pappan samt förlorad viktig hårddisk vilket ledit fram till det inte avsikliga mordet som gick snett. Kanske började med in rispa och M skrek och slogs.

Om det varit så tror jag pappan har tagit hand om GM på direkten då han säkert visste vilken kund det var. Kan oxå varit en bror, vän som lämnat in datorn och någon annan ville hjälpa till att hämnas på pappan med att rispa M.

Hur mycket är belöningen och gäller den om GM är död?
Citera
2018-11-16, 14:36
Medlem
Citat:
Aha, tack för det! Det kan ha uppstått slagsmål hos pappan samt förlorad viktig hårddisk vilket ledit fram till det inte avsikliga mordet som gick snett. Kanske började med in rispa och M skrek och slogs.

Om det varit så tror jag pappan har tagit hand om GM på direkten då han säkert visste vilken kund det var. Kan oxå varit en bror, vän som lämnat in datorn och någon annan ville hjälpa till att hämnas på pappan med att rispa M.

Hur mycket är belöningen och gäller den om GM är död?

Hittade lite från Google och media.
-DNA svar kom in i sept 2016 från Holland och beräknas ha träff till 90-95%. Där ser man!!
"De DNA-spår som gärningsmannen lämnat efter sig skickades till ett laboratorium i Nederländerna. Där konstaterade man att gärningspersonen med stor sannolikhet kommer från norra Europa, är blond och har blå ögon".
-Minst 14 pers såg GM sägs det och tippade på ca 25 år medan GW trodde 14-17 år. En tant i bil på väg till sin tandläkare i området såg trolig GM framför sin bil. Ringde polisen och glömdes sedan bort.

-GW lovar 1 miljon anonymt för att sätta fast GM

-Kvinnan var en bit bort på en parallell väg, sprang mot hemmet, GM sprang ifatt och högg henne resolut i ryggen tills hon dog.

"Polisen: ”Vittne beskrev honom som datanörd”

Usch, det här luktar småstad i bananlandet 2004 lång väg när ondskan kom till byn... efter att ha lyssnat på Staaf bla bla...
Dax för annat roligare.
Senast redigerad av shivashambo 2018-11-16 kl. 14:49.
Citera
2018-11-16, 15:43
Medlem
Citat:
-DNA svar kom in i sept 2016 från Holland och beräknas ha träff till 90-95%. Där ser man!!
"De DNA-spår som gärningsmannen lämnat efter sig skickades till ett laboratorium i Nederländerna. Där konstaterade man att gärningspersonen med stor sannolikhet kommer från norra Europa, är blond och har blå ögon".
-Minst 14 pers såg GM sägs det och tippade på ca 25 år medan GW trodde 14-17 år. En tant i bil på väg till sin tandläkare i området såg trolig GM framför sin bil. Ringde polisen och glömdes sedan bort.

-Kvinnan var en bit bort på en parallell väg, sprang mot hemmet, GM sprang ifatt och högg henne resolut i ryggen tills hon dog.

Usch, det här luktar småstad i bananlandet 2004 lång väg när ondskan kom till byn... efter att ha lyssnat på Staaf bla bla...
Dax för annat roligare.

Du är härlig du. Kommer in och härjar i tråden, viftar, skriker och citerar dig själv flera gånger. Sedan när koncentrationsförmågan släpper så lämnar du rummet talandes muttrande med dig själv. Fattas bara att du börjar benämna dig själv i tredje person.

Ut med dig och plocka lite svamp att röka, så hörs vi.
Citera
2018-11-16, 16:10
Medlem
Citat:

Dax för annat roligare.

Ja, du är en frisk fläkt i det östgötska dammet! Datanördspåret har av olika anledningar varit det dominerande sedan 2004. Åldern varierar, från storvuxen 15-åring till normalvuxen 25-åring, "med kraftiga lår", enligt något vittne.
Vi är ju ett gäng öschöttar som brottas med detta och har väl tröskat runt genom alla tänkbara teorier. Det vi nu sätter vårt hopp till är att man jobbar dels på en DNA-baserad fantombild, dels släktspårning, via GEDCOM.
Citera
2018-11-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Och precis där fastnar tråddiskussionerna allt som oftast. Jag tror att vi måste göra ett omtag utifrån ekonomiska aspekter. Pojkens M:s far och farbror bedrev tvivelaktiga datoraffärer. Bakom kulisserna bör ett antal affärsuppgörelser ha inträffat, av vilka säkert någon eller några inte utvecklats som avsetts.
Att hrr A betygar att de visat allt behöver inte betyda att hela bilden är klar. Betänk att vi rör oss med två fullständigt väsensskilda affärskulturer; skandinavisk kontra mellanöstern dito.
Håller med.
Pojkens far och framförallt farbror bedrev tvivelaktiga affärer sedan en längre tid. Inte bara i datorbranchen och inte bara i Linköping. För att förstå motivet måste man bortse ifrån vad som verkar rimligt ur en svensk synvinkel. Här gäller helt andra hårdhandskar. Om man inte inser det, är det svårt att diskutera detta fall.
Indrivning och hämnd sker genom att visa både gäldenären och alla andra i branschen att just den här personen betalar man. Beloppet kan vara större eller mindre och är inte det viktigaste.
För avsedd effekt skall budskapet nå fram tydligt.

Anledningen att man dödar sonen/brorsonen kan vara flera:
Ett känt faktum är att barnen är nästan omöjliga att ge livvaktsskydd.
Genom att döda sonen skadar man fadern maximalt.
Eftersom fadern lever kan man få tillbaka sina pengar, vilket är svårt när han är död.
Det är inga dunungar vi talar om.

Mördaren kan mycket väl vara en indrivare som gör en annan variant av jobbet. Han dödar pojken, upptäcker kvinnan och bedömer att hon är för nära för att han skall hinna undan enligt tidsplan. Därför tystar han henne också.
Han flyr längs en förutbestämd väg. Dumpar kniven och luvan, eftersom han är klar med jobbet och åker direkt tillbaka till öster. Han var nog ute ur Sverige samma dag och har inte satt sin fot här sedan dess.
Citera
2018-11-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Håller med.
Pojkens far och framförallt farbror bedrev tvivelaktiga affärer sedan en längre tid. Inte bara i datorbranchen och inte bara i Linköping. För att förstå motivet måste man bortse ifrån vad som verkar rimligt ur en svensk synvinkel. Här gäller helt andra hårdhandskar. Om man inte inser det, är det svårt att diskutera detta fall.
Indrivning och hämnd sker genom att visa både gäldenären och alla andra i branschen att just den här personen betalar man. Beloppet kan vara större eller mindre och är inte det viktigaste.

Eftersom fadern lever kan man få tillbaka sina pengar, vilket är svårt när han är död.

Mördaren kan mycket väl vara en indrivare som gör en annan variant av jobbet. Han dödar pojken, upptäcker kvinnan och bedömer att hon är för nära för att han skall hinna undan enligt tidsplan. Därför tystar han henne också.
Han flyr längs en förutbestämd väg. Dumpar kniven och luvan, eftersom han är klar med jobbet och åker direkt tillbaka till öster. Han var nog ute ur Sverige samma dag och har inte satt sin fot här sedan dess.
Om jag tar på mig mellanösternkostymen är jag med dig hela vägen. Grejen är att vi svenskar är så fast i vårt sätt att tänka business, ärlighet varar längst etc, etc. Eftersom jag, via min familj, har en viss inblick i hur man gör affärer i bl a MÖ, upplever jag att svensk blåögdhet hittills kanske hindrat utredarna från att tänka utanför den svenska boxen. Detta vet jag inget om, men kan föreställa mig.
Citera
2018-11-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Håller med.

Bra tänkt där, härligt klös i formuleringen ord och inga visor. Jag är med på allt med lösning utanför Sverige och då kan vi väl anse fallet närmast klart härifrån. Så professionellt och kallt att jaga ifatt damen som inte var så nära, flydde och kniva henne tills hon dog. En tränad soldat kanske.

Det var så pinsamt att lyssna på PK-polisen som gick till jobbet varje dag, åt upp sin matsäck, tuggade på sitt PK-snack och hoppades på att en vacker dag skall komma efter semestern när en sjuk man kommer in och säger att det var jag, förlåt.

Nu kan jag äntligen få ro att åka tillbaks till Stångåna när andan faller på utan att vara förhäxad vid Åsgatan, titta österut och säga att "din jävel du dödade för många och hade det inte räckt att kapa ett finger som i filmerna". Utgår från att de döda har det bra, dvs inga problem och att kvinnans familj finner ro mer och mer.

Och vad gör vi nu då? Skogen lät bra och ursäkta att jag klampade in men jag hade mycket att ta igen ny i tråden. Tack, det blir alltid bra till slut och ge er nu och in på nästa fall att lösa för vi kommer inte längre med detta och lösningen sätter allt på plats eller hur om du släpper svenskheten fri!
Senast redigerad av shivashambo 2018-11-16 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in