2019-03-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, att folk blir avstängda har inget med sanningshalten att göra. Stehlitz är avstängd men jag är övertygad om att allt hon skrev är sant, bl.a att avskedsbrevet är skrivet för hand av H.

Precis. Jag bedömde Stehlitz som mkt trovärdig och hen skrev alltid sansat.
Citera
2019-03-08, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vi kan enas om att Missan baserar sin åsikt på sina emipiska erfarenheter om Moa och Moas familj och andra elever och deras familjer. Bra med referenser. Då vet hon var en normal baslinje går. Några års samspel mellan en pianolärare och elev ger mycket.

Mitt feta.
Absolut, visst är det så och visst får man en relation och en "känsla" till en person som man träffar regelbundet.
Men efter att Moa klev ut genom dörren för sista gången i April/Maj (då hon var frisk) så har inte Missan en susning om Moa blev sjuk eller inte under 4 mån.
Därför borde hon sluta skriva att hon VET att Moa var frisk.
Ja ja, skit samma.
Citera
2019-03-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad betyder emipiska erfarenheter? Aldrig hört ordet och kan inte dra några slutsatser om det tyvärr.

Empirik? Tja, inte då märkvärdigt men Missan har underlag för vad hon säger. Hon har koll.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Empiri
Citera
2019-03-08, 17:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Empirik? Tja, inte då märkvärdigt men Missan har underlag för vad hon säger. Hon har koll.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Empiri
Du skrev EMIPISK. Jag kunde inte hitta ett ord ens när jag googlade och begrep inte vad du talade om.
Citera
2019-03-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med risk för att återigen få kraxande kråkors klor krafsandes över mig här på fb, så vill jag ändå säga att jag TROR att det MÖJLIGTVIS kan ha varit så att någon ville skiljas och riva självmords-/förklaringsbrevet och då hände allt (morden) mycket snabbt. Vad jag TROR att orsaken till varför en av dem ville skiljas - det behåller jag för mig själv ett tag. Men du är nog inte alls ute på fel spår.

Ja, om de dessutom fått ett tråkigt besked från Agnes skola om att hennes hemundervisning drogs in kan det ha utlöst en kris i hemmet, som eskalerat till orsakerna bakom hemundervisningen, Agnes trötthet, Moas trötthet, ja allt. Föräldrarna insåg att de tillsammans förstört både barnen och sin egen framtid med alla lögner och svek. Barnen var inte beredda att förlåta sina föräldrar, de ville fly. Oskar låste dörren inifrån. Noga.
Citera
2019-03-08, 17:52
Medlem
Missan har en känsla efter att ha sett hur O såg ut och betedde sig. Om man skriver att ett barn aldrig mer ska återkomma till pianoundervisningen kan det uppfattas som bryskt och märkligt. Hennes känsla var ändå rätt, något stod helt fel till med O. Det kan ni vällll vara överens om?

En sak jag inte förstår är varför pianolärarinnan inte kunde komma hem till familjen. De hade ju ett piano där. Varför kom inte lärarinnan och O fram till den idén? Moa hade ju hemundervisning i andra ämnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Mitt feta.
Absolut, visst är det så och visst får man en relation och en "känsla" till en person som man träffar regelbundet.
Men efter att Moa klev ut genom dörren för sista gången i April/Maj (då hon var frisk) så har inte Missan en susning om Moa blev sjuk eller inte under 4 mån.
Därför borde hon sluta skriva att hon VET att Moa var frisk.
Ja ja, skit samma.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-08 kl. 17:56.
Citera
2019-03-08, 17:55
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Missan har en känsla efter att ha sett hur O såg ut och betedde sig. Om man skriver att ett barn aldrig mer ska återkomma till pianoundervisningen kan det uppfattas som bryskt och märkligt. Hennes känsla var ändå rätt, något stod helt fel till med O. Det kan ni vällll vara överens om?
Absolut! Om det nu är så att Missans iakttagelseförmåga är riktig och att du Missan inte ljuger och bara försöker göra dig intressant. De senaste månaderna har jag verkligen börjat tvivlat på att du Missan talar sanning. Så dina inlägg tar jag numera med en stor skopa salt. Från början var du försiktig och trovärdig samt väldigt ödmjuk. Nu är du tvärsäker och vet allt, och skäller ut folk som inte håller med dig. Känns inte alls speciellt seriöst. Men Flashback har högt i tak och du får säga vad du vill.
Citera
2019-03-08, 17:57
Medlem
Anfall är bästa försvar. Du är en riktigt ful fisk du. Att följa dig här är mycket intressant, ditt intresse för tråden, dina bevekelsegrunder. Ditt svar gör att jag är övertygad nu. Den läkare som satte ME-diagnosen på Moa ska in bakom lås och bom. Det är helt orimligt att se i tråden hur vi ska övertygas om att barnen var sjuka.

Det är inte omöjligt att "ME-läkaren" och O ingick i en peddoring. Flera sådana har avslöjats under senare år. Just pedofilspåret får både dig och din kompanjon i tråden att vilja returnera anklagelserna med slag under bältet. Irrelevanta för övrigt. Därför tror jag nu.

Spekulation:
1. O begick övergrepp på båda barnen.
2. Han fick hjälp av en läkare att sätta ME-diagnoser på barnen, utifrån sin beskrivning av symptomen.
Barnens trötthet berodde på att de inte kunde sova på nätterna, på grund av rädsla för övergrepp.
3. Morden skedde mot bakgrund av att barnens och pappans hemligheter avslöjades.

Efter dina sjuka angrepp går det inte att ta dig på allvar, eller, vi ska ta dig och dina aktiviteter i tråden på största allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ha ha ha ha.
Jag är ledsen men jag kan inte ta dej på allvar.
Den fantasivärlden som du lever i finns inte på riktigt.
Du är en fara för dej själv och behöver söka hjälp hos någon riktigt duktig psykolog.
Jag undrar verkligen vad du har råkat ut för i ditt liv, som har påverkat dej så djupt.
Du är anonym här - vill du berätta?
Senast redigerad av rappytt 2019-03-08 kl. 18:04.
Citera
2019-03-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det är en jävla tur att det är väldigt få föräldrar som ser så dystert på framtiden med sjuka barn, och som dessutom är så otroligt handlingskraftiga och inte har nån överlevnadsinstinkt. Undrar vad Moa och Agnes sagt om de fått välja sin egen väg vad gäller att leva eller dö...
Bra ordval. De tycks ha varit obevekliga i sin målmedvetenhet.
Citera
2019-03-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Bra ordval. De tycks ha varit obevekliga i sin målmedvetenhet.

Det är obevekligheten som äcklar mig. Hur man kan hålla sina händer runt ett barns hals, utan att släppa taget i förtvivlan och ånger. Det påminner om ett sexuellt övergrepp, som om det skulle vara något man inte kan låta bli. Som om man verkligen måste radera familjen.

Det är en utradering som skett. Barnen har inga gravar. Inte föräldrarna heller.
Citera
2019-03-08, 18:16
Medlem
Har verkligen svårt att förstå hur tankar på familjeradering kan verkställas så obevekligt. En tanke är en tanke. En förbjuden tanke är en förbjuden tanke. Ändå bara tankar. Men handling. Att verkligen utföra detta. Det förstår jag inte. Att inte ångra sig och bryta ihop? Att inte tänka att det finns andra lösningar. Varför då? Varför måste familjen raderas från jordens yta?

Båda föräldrarna måste ha insett att:
1. Hela släkten skulle lida resten av sina liv från den dagen
2. Nära anhöriga skulle kanske inte orka arbeta och därmed själva få svårt att ha "kvalitetsliv"
3. Ryktena om familjen skulle slå i taket
4. Rektorn och alla som ansträngt sig för familjen skulle lida av brotten
5. Alla kompisar till barnen skulle må dåligt
6. De som hittar familjen får hemska minnesbilder för resten av livet

Listan på de som skadas av detta är hur lång som helst, där förstås de egna barnen är högst på listan.

Så hur såg föräldrarnas vansinniga kalkyler ut? Trodde de att om de försvann, så skulle det bara vara att skifta arvet och sen slut? Hur oempatisk och fyrkantig får man vara?

Enligt polisen var föräldrarna inte sjuka. De agerade övertänkt.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-08 kl. 18:21.
Citera
2019-03-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Har verkligen svårt att förstå hur tankar på familjeradering kan verkställas så obevekligt. En tanke är en tanke. En förbjuden tanke är en förbjuden tanke. Ändå bara tankar. Men handling. Att verkligen utföra detta. Det förstår jag inte. Att inte ångra sig och bryta ihop? Att inte tänka att det finns andra lösningar. Varför då? Varför måste familjen raderas från jordens yta?

Båda föräldrarna måste ha insett att:
1. Hela släkten skulle lida resten av sina liv från den dagen
2. Nära anhöriga skulle kanske inte orka arbeta och därmed själva få svårt att ha "kvalitetsliv"
3. Ryktena om familjen skulle slå i taket
4. Rektorn och alla som ansträngt sig för familjen skulle lida av brotten
5. Alla kompisar till barnen skulle må dåligt
6. De som hittar familjen får hemska minnesbilder för resten av livet

Listan på de som skadas av detta är hur lång som helst, där förstås de egna barnen är högst på listan.

Så hur såg föräldrarnas vansinniga kalkyler ut? Trodde de att om de försvann, så skulle det bara vara att skifta arvet och sen slut? Hur oempatisk och fyrkantig får man vara?

Ja. Varför måste barnen dö? Det gick bra för dem på hemundervisningen, det har lärarna/rektorn berättat. "Nyfiken på lärandet" etc. Framtiden för barnen var inte alls kolsvart. Förklaringsbrevet att man inte kunde se någon framtid för barnen är bara en undanflykt. Det var föräldrarna/en förälder som inte fick leva den framtid de/denna hade stakat ut för sig själv/a och barnen. Man ansåg uppenbarligen att manägde barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in