Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Om man har känt en person i några år och träffat den regelbundet så bildar man sig en väldigt klar bild av hur den personen är. Man märker om personen mår dåligt eller till och med är orolig eller ledsen.
Du gillar helt enkelt inte Missans iakttagelseförmåga eftersom den inte stämmer överens med vad du tror. Du väljer dessutom vad du ska tro på.
Lägg av.
Nej, det handlar absolut inte om att Missans iaktagelser inte stämmer överens om vad jag tror.
Och läs vad jag skrivit.
Missan träffade Moa sista gången i månadsskiftet April/Maj.
DÅ VAR MOA FRISK!!!
Därför så har Missan aldrig sett Moa sjuk.
Eftersom Missan aldrig träffade Moa igen, eller ens pratade med Moa, så har inte Missan en susning om hur Moa mådde i Augusti (4 månader senare)
Att du sen köper en Missans friskförklarande, utan att hon ens har träffat Moa blir liksom bara patetiskt.
Kan förklara lite mer lätt för dej.
1. Först är man frisk, sen blir man sjuk.
2. Missan träffade Moa när Moa var frisk.
3. Sen slutade Missan att träffa Moa
4. Efter det, när Missan Inte träffade Moa så började Moa bli sjuk.
5. 4 månader senare fick hon ett prel läkarintyg som sa att hon hade ME.
6. Missan har fortfarande inte träffat Moa under denna tiden
7. Sen kommer ett riktigt läkarintyg som säger att Moa har ME
8. Missan har fortfarande inte träffat Moa under denna perioden, inte ens pratat med henne.
9. Alltså har inte Missan träffat Moa under ganska lång tid, och Missan har inte en susning om vilken sjukdom Moa hade eller inte.
Har inte ett smack att göra om det passar in med vad jag tror.
Jag är övertygad om att Moa var sjuk i ME. Inte så sjuk som Agnes, men att hon var i början av sin sjukdom.
I vilket fall som helst så VET inte Missan att hon var frisk.