Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-07, 20:10
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llrosell
Meningen med dokumentären var just detta, varför tror du detaljerna var så grafiska? Brainwash

Jag har inte sett dokumentären. Vart finns den att se?
Citera
2019-03-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitepower123
Detta kommer låta fel och arrogant för somliga men jag bryr mig inte vad MJ gjorde eller inte gjorde mot pojkar. Det stör inte mig. Dom barnen kan dra åt helvete! Deras giriga föräldrarna kan också dra åt helvete! Det som jag bryr mig om är att MJ är den bästa artisten som någonsin existerat. Kolla när han uppträder, lägg märke till den otroliga underhållningen. Han kunde göra saker som ingen annan kunde göra på scen. Jag minns honom för det istället för att bry mig om 2 personer som jag aldrig har brytt mig om tidigare. Ta inte livet på så stort allvar och fortsätt lyssna på hans musik är mitt tips till er!

Då har du förmodligen några skruvar lösa och några borttappade om du resonerar på det viset.
För de allra flesta människor så är människan Bakom musiken, konsten, filmen eller vad det nu må vara minst lika viktig som konsten i sig.
Och för sakens skull måste vi ju ändå ta i beaktning brotten i sig.
Inte faan bryr jag mig om Maynard James Keenan har kört bil dyngrak och stenad, men i det här fallet pratar vi om Michael fucking Jackson. Kungen av pop. Kungen nr 1.
Och att han samtidigt legat och slickat småpojkar i rumpan medans han runkar. Som exempel bland alla groteska berättelser.
För att inte tala om mörkertalet av saker som inte är i ljuset?
Det är en så absurd situation att den är svår att greppa.
En så hyllad person som samtidigt en masse gjort det mest avskyvärda en människa kan göra är...mindboggling
Citera
2019-03-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

Finns på nyafilmer.com
Citera
2019-03-07, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45

På svtplay snart. Nyafilmer om du vill se den nu.
Citera
2019-03-07, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Då har du förmodligen några skruvar lösa och några borttappade om du resonerar på det viset.
För de allra flesta människor så är människan Bakom musiken, konsten, filmen eller vad det nu må vara minst lika viktig som konsten i sig.
Och för sakens skull måste vi ju ändå ta i beaktning brotten i sig.
Inte faan bryr jag mig om Maynard James Keenan har kört bil dyngrak och stenad, men i det här fallet pratar vi om Michael fucking Jackson. Kungen av pop. Kungen nr 1.
Och att han samtidigt legat och slickat småpojkar i rumpan medans han runkar. Som exempel bland alla groteska berättelser.
För att inte tala om mörkertalet av saker som inte är i ljuset?
Det är en så absurd situation att den är svår att greppa.
En så hyllad person som samtidigt en masse gjort det mest avskyvärda en människa kan göra är...mindboggling
Återigen: Har du bevis för detta?
Citera
2019-03-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Återigen: Har du bevis för detta?

Du har uppenbarligen inte sett leaving neverland.
Återkom gärna i tråden när du gjort det och säg att du inte tror på Robsons och Safechucks berättelser.
Citera
2019-03-07, 20:29
Bannlyst
Citat:
Du har uppenbarligen inte sett leaving neverland.
Återkom gärna i tråden när du gjort det och säg att du inte tror på Robsons och Safechucks berättelser.
Det finns inga bevis i Leaving Neverland. Det enda som finns är anklagelser. Nej, jag tror inte på en pengahorande fåntratt som gjort intervjuer om detta i flera år och tjänat pengar på att sälja storyn till nyhetstidningar, om man är så jävla dum att man tror på det så bör man söka läkarhjälp.
Citera
2019-03-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Det finns inga bevis i Leaving Neverland. Det enda som finns är anklagelser. Nej, jag tror inte på en pengahorande fåntratt som gjort intervjuer om detta i flera år och tjänat pengar på att sälja storyn till nyhetstidningar, om man är så jävla dum att man tror på det så bör man söka läkarhjälp.

Som sagt.
Om du någon gång i framtiden har fyra timmar till övers i ditt liv så se hela Leaving Neverland innan du uttalar dig vidare.
Citera
2019-03-07, 20:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Med de pengarna som potentiellt finns att hämta med snaskiga detaljer och chockerande avslöjanden så tvivlar jag inte en sekund på att det kan vara fabricerade uppgifter "offren" lämnat.

Jag tror inte på pedofilryktena, men man kan ju aldrig veta. Högst olämpligt att som vuxen man leka med småpojkar, men det kan vara helt oskyldigt och utan sexuellt motiv. Han var hursomhelst en stor artist, pedo eller ej.

Sant men MJ var ingen normal vuxen man. Nästan alla av dessa småpojkar säger att det var just bara lek. MJ ska helt enkelt känts sig som ett barn och trivdes därför mest i deras sällskap. Kanske olämpligt men ingen olagligt. Sedan är det alltså några få som hävdar att de blev sexuellt utnyttjade av honom. Den ena utesluter inte det andra att det kanske bara var just ett fåtal som detta skedde med. Men med alla pengar som finns att tjäna här och med det faktum att han aldrig blev fälld för detta så vet man inte om det bara gäller att få pengar eller ej.
Citera
2019-03-07, 20:38
Avslutad
Jäkla getingbo det här. Ingen rök utan eld. Men ingen rök utan eld går väl också åt andra hållet? Varför skulle så många Försvara Michael? Ingen rök utan eld.

Det fanns väl vittnen även på häxornas tid? Men har det funnits häxor? Sitter det inga oskyldigt dömda i fängelser menar ni? Hur kan man öht lita på något - känner jag. Fanns Jesus? Fann Newton? Ägde den första månlandningen med Armstrong rum? Varför tvivlar så många på Förintelsen?

Nej, jag kastar in handduken och lägger mig platt. Majoriteten av människor är störda, tills motsatsen är bevisad. Har Michael gjort dessa övergrepp? Inte vet jag, jag var ju inte där. Varför skulle jag lita på andra människora ord, speciellt när det finns andra människors ord som emotsäger grupp A:s ord? Jag säger inte att jag är konspiratorisk, jag säger att jag misströstar över mänskligheten och vägrar personligen fälla ett uttalande över mer eller mindre något om jag inte själv var där och såg det - och knappt ens då.
Citera
2019-03-07, 20:38
Bannlyst
Citat:
Som sagt.
Om du någon gång i framtiden har fyra timmar till övers i ditt liv så se hela Leaving Neverland innan du uttalar dig vidare.
Jag har sett den. Det finns noll bevis i hela avsnittet. Vad är det du har svårt att fatta? Ge mig exempel på bevis som ges, vad är det som är så svårt med detta?
Citera
2019-03-07, 20:44
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Aftonbladets ”journalister” hänger tydligen inte med i svängarna när dom använder Corey Feldman som nåt sorts försvar till anklagelserna mot MJ (på löpet nu)

Det tog ett dygns funderande för Corey att öppna dörren på glänt och inse att det nog är lika bra att rensa garderoben,

Corey Feldman: I can no longer defend Michael Jackson

Vi får se om trasiga Macaulay Culkin släpper masken och stämmer in i kören snart
Vadå rensa gaderoben? Feldman vidhåller ju att han aldrig blev anstastad av Jackson. Feldman är inte dum. Han förstår att försvara Jackson i detta läge skulle unnebära bromsklossar för hans egna korståg mot pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in