Citat:
Ursprungligen postat av
Whitepower123
Detta kommer låta fel och arrogant för somliga men jag bryr mig inte vad MJ gjorde eller inte gjorde mot pojkar. Det stör inte mig. Dom barnen kan dra åt helvete! Deras giriga föräldrarna kan också dra åt helvete! Det som jag bryr mig om är att MJ är den bästa artisten som någonsin existerat. Kolla när han uppträder, lägg märke till den otroliga underhållningen. Han kunde göra saker som ingen annan kunde göra på scen. Jag minns honom för det istället för att bry mig om 2 personer som jag aldrig har brytt mig om tidigare. Ta inte livet på så stort allvar och fortsätt lyssna på hans musik är mitt tips till er!
Då har du förmodligen några skruvar lösa och några borttappade om du resonerar på det viset.
För de allra flesta människor så är människan Bakom musiken, konsten, filmen eller vad det nu må vara minst lika viktig som konsten i sig.
Och för sakens skull måste vi ju ändå ta i beaktning brotten i sig.
Inte faan bryr jag mig om Maynard James Keenan har kört bil dyngrak och stenad, men i det här fallet pratar vi om Michael fucking Jackson. Kungen av pop. Kungen nr 1.
Och att han samtidigt legat och slickat småpojkar i rumpan medans han runkar. Som exempel bland alla groteska berättelser.
För att inte tala om mörkertalet av saker som inte är i ljuset?
Det är en så absurd situation att den är svår att greppa.
En så hyllad person som samtidigt en masse gjort det mest avskyvärda en människa kan göra är...mindboggling