Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-07, 02:43
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"Bilderberg" satsar på Lööf och C. Då får L vika. Det överväger.

(Jag har många inlägg i AfS-tråden. Jag tycker det står klart att de inte är äkta. Det nästan enda parti som ännu inte svikit är SD menar jag. Men å andra sidan har de heller ännu inte fått visa var de egentligen står.)
Lars Bern menar ju att Bilderberg satsat på fel häst i och med Lööf och att de själva vet detta. Hon levde helt enkelt inte upp till förväntningarna: fåfäng, vedervärdig, otålig och allmänt avskydd. Även om vår kära Bonnierpress och vår kära skattefinansierade statstelevision ånyo gör vissa försök att bygga upp hennes varumärke känns det dock som att det ligger mycket i den kritiken. Om Lööf blir ett fiasko (kom ihåg att blatterösten är reserverad åt vänstern, det är svenskarnas röster mongot måste ha) så känns det som ett farligt spel att ha gjort sig av med de trogna globalistsvinen i L. Om Lööf hade varit karismatisk och populär skulle din teori varit mycket mer sannolik tycker jag.

OffTopic: Eftersom AfS säger det jag tycker ("ut med packet och dränera träsket") så är det mycket svårt för mig att inte sympatisera med dem. Är faktiskt medlem t o m. Men det är allas vårt ansvar att hålla ögonen öppna för falsk opposition. SD under Karlssons styre känns däremot sådär numer, de missar förtusan alla öppna mål i debatterna och rövslickandet av moderaterna i valrörelsen ledde bara till att de sjönk - uslingarna som är så rädda för att rösta på allt utanför 7k fick självaste Jimmies ord på att det var OK att stanna hos 7k, kanske t o m hos S om dessa bara styrde upp invandringspolitiken vilket Jimmie hoppades att de skulle göra.
Citera
2019-03-07, 02:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Lars Bern menar ju att Bilderberg satsat på fel häst i och med Lööf och att de själva vet detta. Hon levde helt enkelt inte upp till förväntningarna: fåfäng, vedervärdig, otålig och allmänt avskydd. Även om vår kära Bonnierpress och vår kära skattefinansierade statstelevision ånyo gör vissa försök att bygga upp hennes varumärke känns det dock som att det ligger mycket i den kritiken. Om Lööf blir ett fiasko (kom ihåg att blatterösten är reserverad åt vänstern, det är svenskarnas röster mongot måste ha) så känns det som ett farligt spel att ha gjort sig av med de trogna globalistsvinen i L. Om Lööf hade varit karismatisk och populär skulle din teori varit mycket mer sannolik tycker jag.

OffTopic: Eftersom AfS säger det jag tycker ("ut med packet och dränera träsket") så är det mycket svårt för mig att inte sympatisera med dem. Är faktiskt medlem t o m. Men det är allas vårt ansvar att hålla ögonen öppna för falsk opposition. SD under Karlssons styre känns däremot sådär numer, de missar förtusan alla öppna mål i debatterna och rövslickandet av moderaterna i valrörelsen ledde bara till att de sjönk - uslingarna som är så rädda för att rösta på allt utanför 7k fick självaste Jimmies ord på att det var OK att stanna hos 7k, kanske t o m hos S om dessa bara styrde upp invandringspolitiken vilket Jimmie hoppades att de skulle göra.
Det skall bli mycket intressant att följa Lööf. Jag tippar på att media och andra aktörer kommer att kunna pressa fram denna falska person som leder ett falskt och kapat parti (C), till posten som statsminister, men vi får se. L:s förmodade hädangång är ett steg på vägen.

Bilderberg satsar inte på fel häst. De bestämmer vilken häst som skall vinna.

Blev inte Persson av med buffelimagen bara han dansade med en person utklädd till ko i barnprogrammet Bollibompa? (Kan komma ihåg fel, hinner inte kolla nu.,)

Måste tyvärr ta paus från den intressanta diskussionen nu.
Senast redigerad av wwr 2019-03-07 kl. 03:11.
Citera
2019-03-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Men hon kan aldrig få 13 000 från riksdagen för att hyra bostad. Taket ligger på 8 000 kr i månaden.

Hon hyr alltså bostaden av sin make. Bor han där han också? I så fall ska han stå för halva hyran.

Det var ju just det Håkan Juholt åkte på. Han lät riksdagen betala hela hyran för bostaden i Stockholm. Men hans sambo bodde också där och därmed skulle hon stå för halva hyran. Så tolkades det i alla fall, men reglerna var inte solklara då.

Man kan ju också undra om L-ledamoten hade behov av att bo i denna lägenhet. Eftersom riksdagsledamöter kommer från hela landet behöver de förstås bostad under riksdagstiden. Fram till 70-talet fick de riksdagsledamöter som kom från andra ställen än Stockholm själva ordna sin övernattningsfråga. De bodde ofta som inneboende hos hyrestanter. Det var nog bättre än nu, eftersom ledamöterna då kom i kontakt med vanligt folk och delade bostadsproblemen med dem.

Det fanns inte heller några arbetsrum för ledamöterna.

När man byggde om riksdagshuset på 70-talet och slog ihop det med dåvarande riksbankshuset var det just för att kunna ordna övernattningsrum till ledamöter som bor mer än 5 mil från Stockholm. Då var kraven mindre än nu: det vanliga var ett rum med bäddsoffa och dusch som också skulle fungera som arbetsrum. Kan man tycka vara helt OK om man är i Stockholm 3 - 4 nätter i veckan och riksdagen inte pågår alla veckor under året, bl a är julledighet och sommarledighet frikostiga.

Sen ökade anspråken och ledamöterna ville inte ha kombinerade arbets- och sovrum. Då köpte riksdagen upp ett antal lägenheter i bl a Gamla stan, på Söder och Östermalm. En del var dubbletter, dvs två ledamöter hade varsitt rum men delade badrum och kök. Jag tror inte de finns kvar nu.

Det är väl rimligt att riksdagen ordnar övernattningsmöjlighet eftersom ledamöterna kommer från hela landet. Men frågan är väl vilken standard de ska ha.

Systemet med att man kan ordna egen bostad och få ersättning för det, upp till 8 000 kr i månaden tycker jag ska tas bort. Antingen får man nöja sig med det som riksdagen erbjuder eller, om man vill ha en egen bostad, får man betala den själv. Då skulle man inte kunna berika sig så som denna -ledamot har gjort.
Kul bemötande. Vet inte riktigt vad du vill med ditt inlägg? Antingen bemöter du mig eller förstärker mitt inlägg.
För dina två första meningar är exakt det jag skrev i min första.

Vad gäller hennes make o den "faktiska" hyran.
Första frågan man måste ställa sig är om 8000kr är oskäligt. Inte 13 000kr. Oavsett hur man tolkar så har hon fortfarande lagt 5000kr ur egen ficka. Sedan ser jag de 5000kr som en pappersprodukt för att snygga till siffrorna.
Nu har jag inte läst något som motsäger detta.
Det Juholt gjorde var korkat. Om någon annan gör samma sak så måste den personen vara förståndshandikappad.
Av denna anledning så vill jag tro att han inte bor där.
Jag har fått intryck av att maken köpte lägenheten av två anledningar.
Den första var just för att just riksdagen skulle betala löpande kostnader på en investering under tiden han fru satt i riksdagen.
Den andra anledningen var just att köpa en investering under en glödhet bostadsmarknad.

Jag har svårt att hitta något brottsligt här.
Däremot är förfarandet så förkastligt att ledamoten har förbrukat allt förtroende hennes väljare har gett henne.
Citera
2019-03-07, 11:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det skall bli mycket intressant att följa Lööf. Jag tippar på att media och andra aktörer kommer att kunna pressa fram denna falska person som leder ett falskt och kapat parti (C), till posten som statsminister, men vi får se. L:s förmodade hädangång är ett steg på vägen.

Bilderberg satsar inte på fel häst. De bestämmer vilken häst som skall vinna.

Blev inte Persson av med buffelimagen bara han dansade med en person utklädd till ko i barnprogrammet Bollibompa? (Kan komma ihåg fel, hinner inte kolla nu.,)

Måste tyvärr ta paus från den intressanta diskussionen nu.
Jag har ingen direkt personlig uppfattning, men här är en ny grej som talar för din teori:
(FB) Liberalerna kräver!: Ta hem alla ISIS-barnen!!!
Citera
2019-03-07, 16:50
Medlem
wwrs avatar
Nu handlar det om reseräkningar också vad gäller Wikström.
https://ledarsidorna.se/2019/03/liberalernas-toppkandidat-till-eu-vagrar-lamna-ut-handlingar/
Men motionen hon skrev har jag inte sett i pressen. Glasklar korruption anser jag.

Valberedningen kräver att Wikström lämnar styrelseuppdragen. Här är länk från mindre tidning utan betalvägg
https://mobil.nsd.se/nyheter/krav-pa-wikstrom-att-lamna-styrelseuppdrag-nm5047698.aspx

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har ingen direkt personlig uppfattning, men här är en ny grej som talar för din teori:
Ta hem IS-barnen. Det var ju ett fyndigt sätt att bli av med några/många tiotusental väljare till.

Liberalerna blåser sina 350.000 väljare genom att motarbeta sig själva. Det blir ju allt mer uppenbart.

Men vad gör man? Allt förefaller styras från ovan. Medieoligopolet skall curla fram Annie och tar inte upp problemet. Då existerar det inte.

Riksdagsmännen är avsågade från folket, de lyder partipiskan, så de kan man inte gå till. L:s läggmatch borde vara en KU-fråga, tycker jag.

Att få polisen att agera för misstanke om mutor/utpressning är nog inte heller realistiskt.

Politiker-mediakomplexet agerar förmodligen på order från "NWO" eller vad man vill använda för beteckning. Värderingarna hos media är ganska lika över västvärlden.

Det är som en skräckfilm. Bara att vänta på nästa motgång för L.
Senast redigerad av wwr 2019-03-07 kl. 17:40.
Citera
2019-03-07, 17:54
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Nu handlar det om reseräkningar också vad gäller Wikström.
https://ledarsidorna.se/2019/03/liberalernas-toppkandidat-till-eu-vagrar-lamna-ut-handlingar/
Men motionen hon skrev har jag inte sett i pressen. Glasklar korruption anser jag.

Valberedningen kräver att Wikström lämnar styrelseuppdragen. Här är länk från mindre tidning utan betalvägg
https://mobil.nsd.se/nyheter/krav-pa-wikstrom-att-lamna-styrelseuppdrag-nm5047698.aspx

Ta hem IS-barnen. Det var ju ett fyndigt sätt att bli av med några/många tiotusental väljare till.

Liberalerna blåser sina 350.000 väljare genom att motarbeta sig själva. Det blir ju allt mer uppenbart.

Men vad gör man? Allt förefaller styras från ovan. Medieoligopolet skall curla fram Annie och tar inte upp problemet. Då existerar det inte.

Riksdagsmännen är avsågade från folket, de lyder partipiskan, så de kan man inte gå till. L:s läggmatch borde vara en KU-fråga, tycker jag.

Att få polisen att agera för misstanke om mutor/utpressning är nog inte heller realistiskt.

Politiker-mediakomplexet agerar förmodligen på order från "NWO" eller vad man vill använda för beteckning. Värderingarna hos media är ganska lika över västvärlden.

Det är som en skräckfilm. Bara att vänta på nästa motgång för L.
Oavsett hur det ligger till med konspirationerna känns det rätt att konstatera att det skall bli underbart att slippa se folkpartiet i framtiden. Jag önskar innerligt att deras f d representanter drabbas väldigt hårt under mångkulturen i det liberala drömsamhälle de varit med om att forma när deras riksdagslöner uteblir och de tvingas ta jobb i nivå med sin verkliga kompetensnivå. (Partitoppen kommer farbror Soros naturligtvis se till att det inte att gå nöd på, men "vanliga" riksdagsledamöter kan få det knaprare.) Rent emotionellt är det faktiskt det parti jag avskytt mest av alla ända sedan Bengt Westerbergs dagar. Jag inser förstås att rationellt sett är folkpartiet vare sig mer eller mindre skadligt än de andra folkförrädarpartierna: centern, mp, reinfeldts nya moderater, etc etc. Men ibland måste man låta känslorna få sitt.
Citera
2019-03-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

De kan ju få bo i Emmas och hennes mans lägenhet, eftersom Emma nu inte ska bo där utan vill ha en lägenhet av riksdagen, och gubben hennes verkar inte vistas där mycket heller.
Citera
2019-03-08, 11:29
Medlem
wwrs avatar
Fin intern strid på G till valrörelsen.
Citat:
Cecilia Wikström tar strid om sin EU-plats

EU-parlamentarikern Cecilia Wikström (L) tar strid för att både toppa EU-listan och ha kvar sina styrelseuppdrag.

– Jag är som en fjällbjörk på fjället, jag står kvar när det blåser, säger hon i TV4 Nyhetsmorgon.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/wikstrom-tar-strid-om-eu-plats/ (Betalvägg)

Ni kan lugna er nu! Ni ligger redan i nivå med AfS.

De gör i alla fall ett gediget arbete. Vad blir nästa? Läckta bilder på Janne B som storvisir i Ku Klux Klan?

Vem räddar partiet? Eritetanen med krogen med betalningsanmärkningar eller den snikna EU-byråkraten? Kanske blir det förslaget om att ta hem IS-barnen? Eller hon som fuskade med bidraget till lägenheten?
Senast redigerad av wwr 2019-03-08 kl. 11:43.
Citera
2019-03-08, 12:24
Medlem
wwrs avatar
Inte ens valberedningen tror alltså på deras toppkandidat! Liberalernas mest kända ansikte (Paulsen) säger att hon skall rösta på Centern! Etc etc, som beskrivits i tråden.

Liberalerna har fått för långt. Det borde gå att komma åt ett parti som blåser 350.000 väljare inför öppen ridå. Det är en sak att svika vallöften. Men att medvetet lägga ned partiet strax efter valet, utan att redovisa öppet vad man sysslar med, kan vara kriminellt. Det hoppas jag i alla fall, men jag är inte jurist.

Hoppas Liberalernas agerande går att pröva mot något regelverk. KU-förhör vore självklart, tycker jag.

Gör som globalisterna - Tillsätt en utredning med representanter från politiska motståndare. - Kanske man kunde lita på SD.
Citera
2019-03-08, 14:00
Sabuni har medvind enligt Dagens industri. Artikeln är tyvärr bakom betalvägg:

https://www.di.se/nyheter/maktkampen-om-l-hardnar-sabunis-medvind-hotar-s/
Citera
2019-03-08, 14:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Sabuni har medvind enligt Dagens industri. Artikeln är tyvärr bakom betalvägg:

https://www.di.se/nyheter/maktkampen-om-l-hardnar-sabunis-medvind-hotar-s/
Jag har ingen pejl på opinionen. Är en svart kvinna en möjlig vinnare som partiledare i Sverige? På Internet var Hanif Bali "given" som ny M-ledare. Men det gällde nog inte i verkligheten.
Citera
2019-03-08, 14:37
Citat:
Jag har ingen pejl på opinionen. Är en svart kvinna en möjlig vinnare som partiledare i Sverige? På Internet var Hanif Bali "given" som ny M-ledare. Men det gällde nog inte i verkligheten.

Frågar du om liberaler kan tänka sig att rösta på en färgad kvinna? Moderaterna är ett annat slags parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in