Citat:
Ursprungligen postat av
Repatriera
Oavsett hur det ligger till med konspirationerna känns det rätt att konstatera att det skall bli underbart att slippa se folkpartiet i framtiden. Jag önskar innerligt att deras f d representanter drabbas väldigt hårt under mångkulturen i det liberala drömsamhälle de varit med om att forma när deras riksdagslöner uteblir och de tvingas ta jobb i nivå med sin verkliga kompetensnivå. (Partitoppen kommer farbror Soros naturligtvis se till att det inte att gå nöd på, men "vanliga" riksdagsledamöter kan få det knaprare.) Rent emotionellt är det faktiskt det parti jag avskytt mest av alla ända sedan Bengt Westerbergs dagar. Jag inser förstås att rationellt sett är folkpartiet vare sig mer eller mindre skadligt än de andra folkförrädarpartierna: centern, mp, reinfeldts nya moderater, etc etc. Men ibland måste man låta känslorna få sitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Maria Leissner och Birgitta Ohlsson säger nu öppet emot majoren.
Cecilia Wikström backas av L-profilerna
EU-parlamentariker Cecilia Wikström (L) hotas av avgångskrav. Men nu får hon stöd av tunga L-profiler.
Liberalernas tidigare partiordförande Maria Leissner tycker att Cecilia Wikström utsätts för en attack.
– Det är ett påhitt att det skulle vara moraliskt förkastligt, och att man inte skulle kunna kombinera att vara EU-parlamentariker med styrelseuppdrag, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/wikstrom-backas-av-kollegorna
Citat:
Ursprungligen postat av
Tercio
Bra! hoppas det blir ett stort infekterat bråk. Spela kvinnokortet nu! "Det är bara för att man är rädd för mig som stark och framgångsrik kvinna". Play it!
Jag kommer (svagt) ihåg en tid när jag kunde tänka mig att rösta på Folkpartiet.
Man har lyckats piska upp så mycket hat och splittring i samhället att L kanske går iland med denna gigantiska blåsning.
Svenskar och invandrare står i konflikt. Män och kvinnor likaså. Trollen sprider hat på Internet.
Politiker-media-komplexet har avskiljts från folket. Nu hatar vi dessutom de korrumperade politikerna som även, i detta fall, nu (låtsas-?)krigar inom det egna partiet.
Alla måste klara sig själva och ingen sammanhållning finns för att ställa L till svars för att det sviker sina väljare strax efter valet.
Det L gör är inte att svika ett vanligt vallöfte. L försöker i hemlighet agera på så sätt att partiet läggs ned. Inom företagsvärlden är det olagligt. Inom idrottsvärlden strider det mot regelsystemet och är även olagligt om t.ex spel kan ske på idrottsresultatet.
Man har lyckats piska upp så mycket hat mellan grupper att det inte går att samla en enighet mot den gigantiska blåsning som Liberalerna utsätter demokratin för. Systemet har brutits ned. Alla söker stöd i den fraktion som för tillfället bäst gynnar deras syften.