Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-08, 14:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Maria Leissner och Birgitta Ohlsson säger nu öppet emot majoren.
Cecilia Wikström backas av L-profilerna
EU-parlamentariker Cecilia Wikström (L) hotas av avgångskrav. Men nu får hon stöd av tunga L-profiler.
Liberalernas tidigare partiordförande Maria Leissner tycker att Cecilia Wikström utsätts för en attack.

– Det är ett påhitt att det skulle vara moraliskt förkastligt, och att man inte skulle kunna kombinera att vara EU-parlamentariker med styrelseuppdrag, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/wikstrom-backas-av-kollegorna
Citera
2019-03-08, 14:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Frågar du om liberaler kan tänka sig att rösta på en färgad kvinna? Moderaterna är ett annat slags parti.
Är opinionen så "progressiv" i Sverige att en svart kvinna är ett vettigt drag av ett liberalt, försvarsvänligt, frikyrkligt parti för att förbättra partiets siffror?

Skillnaderna är inte stora inom sjuklövern. Det här klippte jag just ur Repatrieras inlägg ovan
Citat:
Jag inser förstås att rationellt sett är folkpartiet vare sig mer eller mindre skadligt än de andra folkförrädarpartierna: centern, mp, reinfeldts nya moderater, etc etc
Citera
2019-03-08, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är opinionen så "progressiv" i Sverige att en svart kvinna är ett vettigt drag av ett liberalt, försvarsvänligt, frikyrkligt parti för att förbättra partiets siffror?

De liberala väljarna finns i fyra svenska partier. Jag tror Sabuni skulle stärka L.
Senast redigerad av Saito 2019-03-08 kl. 14:57.
Citera
2019-03-08, 15:02
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
EU-parlamentariker Cecilia Wikström (L) hotas av avgångskrav. Men nu får hon stöd av tunga L-profiler.
Liberalernas tidigare partiordförande Maria Leissner tycker att Cecilia Wikström utsätts för en attack.

– Det är ett påhitt att det skulle vara moraliskt förkastligt, och att man inte skulle kunna kombinera att vara EU-parlamentariker med styrelseuppdrag, säger hon.

Bra! hoppas det blir ett stort infekterat bråk. Spela kvinnokortet nu! "Det är bara för att man är rädd för mig som stark och framgångsrik kvinna". Play it!
Citera
2019-03-08, 15:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Bra! hoppas det blir ett stort infekterat bråk. Spela kvinnokortet nu! "Det är bara för att man är rädd för mig som stark och framgångsrik kvinna". Play it!
Hehe, ja det ligger nog inte långt borta.
Citera
2019-03-08, 15:13
Medlem
Redivivuss avatar
Q: Ser vi slutet för Folkpartiet (numera Liberalerna)?

A: Det hoppas jag verkligen. Detta förbannade smolkparti.
Citera
2019-03-08, 15:16
Bannlyst
Vore en dröm att stilla bedja om!
Citera
2019-03-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Q: Ser vi slutet för Folkpartiet (numera Liberalerna)?

A: Det hoppas jag verkligen. Detta förbannade smolkparti.

Det ser inte bra ut om man kollar trenden i det här diagrammet.

https://val.digital/Chart/?type=PartyAveragesChart&from=2003-05&to=2019-03&party=L
Citera
2019-03-08, 15:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Oavsett hur det ligger till med konspirationerna känns det rätt att konstatera att det skall bli underbart att slippa se folkpartiet i framtiden. Jag önskar innerligt att deras f d representanter drabbas väldigt hårt under mångkulturen i det liberala drömsamhälle de varit med om att forma när deras riksdagslöner uteblir och de tvingas ta jobb i nivå med sin verkliga kompetensnivå. (Partitoppen kommer farbror Soros naturligtvis se till att det inte att gå nöd på, men "vanliga" riksdagsledamöter kan få det knaprare.) Rent emotionellt är det faktiskt det parti jag avskytt mest av alla ända sedan Bengt Westerbergs dagar. Jag inser förstås att rationellt sett är folkpartiet vare sig mer eller mindre skadligt än de andra folkförrädarpartierna: centern, mp, reinfeldts nya moderater, etc etc. Men ibland måste man låta känslorna få sitt.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag kommer (svagt) ihåg en tid när jag kunde tänka mig att rösta på Folkpartiet.

Man har lyckats piska upp så mycket hat och splittring i samhället att L kanske går iland med denna gigantiska blåsning.

Svenskar och invandrare står i konflikt. Män och kvinnor likaså. Trollen sprider hat på Internet.

Politiker-media-komplexet har avskiljts från folket. Nu hatar vi dessutom de korrumperade politikerna som även, i detta fall, nu (låtsas-?)krigar inom det egna partiet.

Alla måste klara sig själva och ingen sammanhållning finns för att ställa L till svars för att det sviker sina väljare strax efter valet.

Det L gör är inte att svika ett vanligt vallöfte. L försöker i hemlighet agera på så sätt att partiet läggs ned. Inom företagsvärlden är det olagligt. Inom idrottsvärlden strider det mot regelsystemet och är även olagligt om t.ex spel kan ske på idrottsresultatet.

Man har lyckats piska upp så mycket hat mellan grupper att det inte går att samla en enighet mot den gigantiska blåsning som Liberalerna utsätter demokratin för. Systemet har brutits ned. Alla söker stöd i den fraktion som för tillfället bäst gynnar deras syften.
Senast redigerad av wwr 2019-03-08 kl. 15:50.
Citera
2019-03-08, 17:10
Medlem
fluffiss avatar
Citat:

Bra, mer sånt här. Kamikaze-uppdrag att ta över efter Majoren och försöka städa upp den här röran. Nu börjar det gå upp även i medierna att Folkpartiet är på väg rakt ner i avgrunden;
EU-valet håller på att utvecklas till en mardröm för Liberalerna. Opinionssiffrorna är körda i botten, förstanamnet på väg att petas och partiets tyngsta EU-profil stöder nu en centerpartist. Och problemen fortsätter att växa även på hemmaplan.
https://www.di.se/nyheter/l-gar-mot-praktfiasko-i-paradgrenen-otroligt-brant-uppforsbacke/
Citera
2019-03-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Bra, mer sånt här. Kamikaze-uppdrag att ta över efter Majoren och försöka städa upp den här röran. Nu börjar det gå upp även i medierna att Folkpartiet är på väg rakt ner i avgrunden;
EU-valet håller på att utvecklas till en mardröm för Liberalerna. Opinionssiffrorna är körda i botten, förstanamnet på väg att petas och partiets tyngsta EU-profil stöder nu en centerpartist. Och problemen fortsätter att växa även på hemmaplan.
https://www.di.se/nyheter/l-gar-mot-praktfiasko-i-paradgrenen-otroligt-brant-uppforsbacke/

Det här var en verkligt god nyhet att avsluta fredag EM med. Nu kan man ta en öl och känna sig glad en stund.
Citera
2019-03-08, 22:55
Medlem
Risigt läge för L = bra för Sverige. Och bättre blir det: Nu är förstanamnet t EU en etiopier/saudiarabier som kidnappat Trollhättanliberalerna. Och den nye partiledaren är afrikan eller argsint kvinna. Kan bara bli bra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in