Citat:
Ursprungligen postat av
Andreashansson8
Personligen hade jag inte haft nåt emot att bli våldtagen . Bara det uppfyller vissa krav.
1. Tjejen som våldtar mig ska se normal ut. Från 5 och upp på snygghetsskalan.
2. Jag ska inte skadas. Många våldtäkter sker hemma eller tex på fest när en tjej är full.
Om en tjej hade dragit in mig på toan och sugit av mig, liksom vem skulle klagat?
Däremot att bli insläpad på toan av en ful fet skata på 50 år där hon bara tar kuken och börjar suga och man inte kan komma loss, det hade nog inte varit så trevligt.
Slutsats är att det är skillnad på våldtäkt och våldtäkt .
Jo, detta är sant. Om en man skulle bli våldtagen av Britney Spears (som hon såg ut i sina bästa år) så skulle man bara skratta åt den mannen om han sade att hans liv är förstört och att han är ett nervvrak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dolche
Nej, det är ingen skillnad på våldtäkt och våldtäkt.
I ditt exempel är ena fallet våldtäkt och det andra är det inte.
Ett problem är att du idag skulle kunna utpressa den "snygga tjejen" (hon vill tex inte suga av dig igen), då hon formellt sett begått en våldtäkt även om det var en "frivillig" våldtäkt.
Men om båda kvinnorna kör upp ett antal fingrar i röven på dig då, så att det börjar blöda? Eller biter dig i penisen så att det börjar blöda? Lika kul fortfarande?
Men nu har vi kommit bort från ämnet, det var våldtäkt det gällde, inte utpressning eller
rektum-misshandel.
För kvinnor är en våldtäkt lika obehaglig oavsett om hon får en hand på ett knä eller blir gruppvåldtagen av fem feta svettiga lastbilschaffisar i fem timmar. Båda anses lika "förfärliga".
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Själva definitionen av våldtäkt är att offret INTE VILL.
Du kan alltså inte bli "frivilligt våldtagen" då heter det något annat, ex rollspel eller "hårt sex" eller dylikt.
Juridiskt sett kan det vara våldtäkt även om personen i sin hjärna samtycker till tvånget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Ja visst, hämnas på våldtagna kvinnor för att ingen, varken män eller kvinnor, tar våldtäkter av män på allvar. Det låter som en typisk anti-feministisk lösning.
Det jag menar är att män ofta tar till kriminella och antidemokratiska metoder för att skydda våldtagna kvinnor. Det jag förordar är:
1. All form av bestraffning ska ske av domstol, kriminalvård. Inte av ligister som går ut och misshandlar såsom man gjorde med Hagamannen.
2. Är en man anklagad för våldtäkt, vänta tills dom fallit, säkerställ att det verkligen är en "riktig" våldtäktsman innan social bestraffning sker. Läs domen, undersök om det är något som verkar fel. Domstolar idag går inte att lita på när det gäller våldtäktsmål.