2019-03-07, 10:20
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Erik Hörstadius, Opinion Live under vintern.
Han blev utskälld efter noter av feminister när han sa att han blivit våldtagen.

Okej, jag ska undersöka fallet. Men tror du att det är ett vanligt fenomen?

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är just sådana attityder som du ger uttryck för som gör att en man inte anmäler eller tas på allvar när han gör det. Reaktionen skulle bli något liknande som den mannen jag skrev om fick uppleva:

Ja jag förstår det, men jag är helt öppen för att bli bevisad fel. Är det vanligt förekommande att män upplever sig våldtagna av kvinnor?
Citera
2019-03-07, 10:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain

Ja jag förstår det, men jag är helt öppen för att bli bevisad fel. Är det vanligt förekommande att män upplever sig våldtagna av kvinnor?

Jag har blivit det av flera kvinnor enligt gällande svensk lag. Ja det är nog mycket vanligt.
Citera
2019-03-07, 10:23
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen
Män kan ju sluta bli så upprörda när kvinnor våldtas. Det vore ett bra sätt att hämnas på. Om kvinnor inte bryr sig om män, varför ska män bry sig om kvinnor?

Men män ska alltid "slå ihjäl" en våldtäktsman, manliga pedofiler ska slås ihjäl medan kvinnliga pedofiler får ingen kröka ett hår på.

Själv blir jag aldrig upprörd när kvinnor våldtas såvida inte våldtäkten innefattar grov misshandel, övergrepp mot barn och så.

Ja visst, hämnas på våldtagna kvinnor för att ingen, varken män eller kvinnor, tar våldtäkter av män på allvar. Det låter som en typisk anti-feministisk lösning.
Citera
2019-03-07, 10:24
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jag har blivit det av flera kvinnor enligt gällande svensk lag. Ja det är nog mycket vanligt.

Frågan är inte om det tekniskt sett skulle gå att fälla kvinnor, utan om det är vanligt att män upplever sig våldtagna, utsatta för övergrepp. Gör du det?
Citera
2019-03-07, 10:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Frågan är inte om det tekniskt sett skulle gå att fälla kvinnor, utan om det är vanligt att män upplever sig våldtagna, utsatta för övergrepp. Gör du det?

Det var enligt lagen solklara våldtäkter så ja det är klart att jag upplever att det var solklara våldtäkter.
Citera
2019-03-07, 10:30
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det var enligt lagen solklara våldtäkter så ja det är klart att jag upplever att det var solklara våldtäkter.

Du upplever att du blivit utsatt för övergrepp? Du vill att kvinnan eller kvinnorna det rör sig om ska straffas för vad de gjorde mot dig?

Det räcker inte att man är i ett hjälplöst tillstånd, det krävs också att man ej samtycker, och det har du inte gjort?
Citera
2019-03-07, 10:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du upplever att du blivit utsatt för övergrepp? Du vill att kvinnan eller kvinnorna det rör sig om ska straffas för vad de gjorde mot dig?

Det räcker inte att man är i ett hjälplöst tillstånd, det krävs också att man ej samtycker, och det har du inte gjort?

Jo det räcker med ett hjälplöst tillstånd och jag var dessutom väldigt trött på morgonen och sa nej i ett halvsovande tillstånd då jag bara ville sova och inte ha sex. Solklara våldtäkter.
Citera
2019-03-07, 10:35
Medlem
Citat:

Av en person har jag per definination blivit våldtagen.
Men vaknade och gick med på det trots att jag egentligen inte ville då jag var trött o ville sova.

Från Brottsbalken 6 kap 1 §:
"Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling är jämförlig med samlag genom att utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn"
Citera
2019-03-07, 10:37
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jo det räcker med ett hjälplöst tillstånd och jag var dessutom väldigt trött på morgonen och sa nej i ett halvsovande tillstånd då jag bara ville sova och inte ha sex. Solklara våldtäkter.

Nej det gör det inte, för du måste anmäla för att ha något hopp om att få de eller den fällda. Så gör det, dra ditt strå till stacken för att ändra på samhällets attityd, var en hjälte.
Citera
2019-03-07, 10:41
Avslutad
Citat:
Nej det gör det inte, för du måste anmäla för att ha något hopp om att få de eller den fällda. Så gör det, dra ditt strå till stacken för att ändra på samhällets attityd, var en hjälte.
Ja, det är lite märkligt att gnälla på hur ingen bryr sig om våldtäkter av män när de inte ens anmäler. Hur ska man kunna bry sig om nåt som inte ens kommer till kännedom?
Citera
2019-03-07, 10:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noiseprojekt
Av en person har jag per definination blivit våldtagen.
Men vaknade och gick med på det trots att jag egentligen inte ville då jag var trött o ville sova.

Från Brottsbalken 6 kap 1 §:
"Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling är jämförlig med samlag genom att utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn"

Ja solklar våldtäkt.

Citat:

Du skrev att det inte räcker med med hjälplöst tillstånd utan att man dessutom ej ska samtycka och jag svarade att du har fel och att jag dessutom uttryckligen sa nej vilket som sagt var inte krävdes. Självklart blir de inte dömda om jag inte anmäler men det skulle de heller inte bli om jag gör det.
Citera
2019-03-07, 10:56
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Jag vet grabbar som råkat ut för liknande och typ alla de möter garvar bara åt dem. Feministerna kapar varje sån här knopp omedelbart, för de äger ensamrätten på offerskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in