2019-03-07, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Och det får de behålla. Det kommer aldrig gynna män, kvinnor eller samhället att män sjunker till samma nivå.

Förhoppningsvis skriver männen i den här tråden för att uppmärksamma den extrema dubbelmoralen och det urvattnade våldtäktsbegreppet snarare än som ett rop för hjälp.
Ja, om de inte ens menar allvar med vad de skriver ju vara ett fullgott skäl till att ingen bryr sig.
Citera
2019-03-07, 12:39
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om jag säger att jag röstar på Miljöpartiet för att jag värnar så oerhört om miljön, men detta resulterar i att vi får hit massor av våldtäktsmän till exempel, hur är min goda avsikt relevant då?

Om en man sitter och skriver kvinnor istället för feminister och påverkar massa småpojkar som är pubertala och inne på forumet och läser, vad spelar det för roll vad skribentens avsikt var?

Den är relevant eftersom det är statistiskt bevisat, och allmänt känt sedan många år, att MENA-invandring leder till högre våldtäkt och sexualbrottsfrekvens.

Alltså har du värderat en fortsatt hög invandring av män ifrån MENA som helt okej. Och följaktligen är du av åsikten att en ökad våldtäkts och sexualbrottsfrekvens är något vi får leva med.

Simple as that.

Jag, som röstar SD, men inte håller med om deras abortförslag, röstar på dem ändå, då jag värderar andra frågor högre än abortlagstiftningen, och därför får leva med att den inte är som jag vill att den ska vara, förutsatt att SD får förslaget genom riksdagen.
Citera
2019-03-07, 12:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag ser inte kvinnor klaga på att ingen bryr sig om sånt som de inte anmäler.

Det var inget svar på frågan, säger du så till kvinnor som inte anmäler också? Alla metoo-fall där kvinnor hållit tyst i årtionden t.ex.?
Citera
2019-03-07, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det var inget svar på frågan, säger du så till kvinnor som inte anmäler också? Alla metoo-fall där kvinnor hållit tyst i årtionden t.ex.?
De anmäler ju???
Citera
2019-03-07, 14:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
De anmäler ju???

Långt långt senare ja så anmäler en del. Men du vägrar fortfarande svara på frågan, säger du så här till kvinnor som inte anmäler också:

Citat:
Jisses, vilket offerskap. Ta och anmäl bara istället för att skylla på feminister för att ni inte vågar anmäla.
Citera
2019-03-07, 14:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Den är relevant eftersom det är statistiskt bevisat, och allmänt känt sedan många år, att MENA-invandring leder till högre våldtäkt och sexualbrottsfrekvens.

Alltså har du värderat en fortsatt hög invandring av män ifrån MENA som helt okej. Och följaktligen är du av åsikten att en ökad våldtäkts och sexualbrottsfrekvens är något vi får leva med.

Simple as that.

Jag, som röstar SD, men inte håller med om deras abortförslag, röstar på dem ändå, då jag värderar andra frågor högre än abortlagstiftningen, och därför får leva med att den inte är som jag vill att den ska vara, förutsatt att SD får förslaget genom riksdagen.

Nu gav du dig in i någonting du inte visste vad det handlar om. Kan du vara snäll och läsa historik i fortsättningen?
Detta var en jämförelse för att visa en poäng.

Jag röstar på Moderaterna. Inte Miljöpartiet, och ser det närmast som en förolämpning att du förutsätter det.
Citera
2019-03-07, 14:46
Avslutad
Citat:
Långt långt senare ja så anmäler en del. Men du vägrar fortfarande svara på frågan, säger du så här till kvinnor som inte anmäler också:
Låtsas för enkelhetens skull att Flickfotografen är kvinna. Mitt svar kvarstår.
Citera
2019-03-07, 15:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Låtsas för enkelhetens skull att Flickfotografen är kvinna. Mitt svar kvarstår.

Har du någon gång sagt detta till en kvinna:
Jisses, vilket offerskap. Ta och anmäl bara istället för att skylla på män för att ni inte vågar anmäla.
Eller slumpade det sig bara så att första gången du sa det så råkade det bli mot en man?
Citera
2019-03-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krossapatriakratet
Våldtäkt inte är "så farligt egentligen" handlar om att kvinnor idag kan ångra sig mitt i akten och anmäla, fälla för våldtäkt och få ut skadestånd både från "gärningsmannen" och försäkringsbolaget (utan fällande dom).

Hur våldtagen har man egentligen blivit när man kramar om sin våldtäktsman och lovar att höras innan man går hem?
Det måste väl ändå vara värre att bli misshandlad än våldtagen knulla gör varje människa och det är inte skadligt men slagen vill ingen bli
Citera
2019-03-07, 15:31
Avslutad
Citat:
Har du någon gång sagt detta till en kvinna:
Jisses, vilket offerskap. Ta och anmäl bara istället för att skylla på män för att ni inte vågar anmäla.
Eller slumpade det sig bara så att första gången du sa det så råkade det bli mot en man?
Men kära söta.

Var det en slump att Flickfotografen råkade vara en man, eller vad har slumpen med det här att göra?

Flickfotografen skrev: ”Jag vet grabbar som råkat ut för liknande och alla bara garvar åt dem. Feministerna kapar varje sån här knopp omedelbart, för de äger ensamrätten på offerskap.”

Varför är det feministers fel att män inte kan anmäla att de blivit våldtagna?

Vad har kvinnor som väntade tjugo år med att anmäla att göra med vad Flickfotografen skrev? Skärp dig.
Citera
2019-03-07, 15:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men kära söta.

Var det en slump att Flickfotografen råkade vara en man, eller vad har slumpen med det här att göra?

Flickfotografen skrev: ”Jag vet grabbar som råkat ut för liknande och alla bara garvar åt dem. Feministerna kapar varje sån här knopp omedelbart, för de äger ensamrätten på offerskap.”

Varför är det feministers fel att män inte kan anmäla att de blivit våldtagna?

Vad har kvinnor som väntade tjugo år med att anmäla att göra med vad Flickfotografen skrev? Skärp dig.

Eftersom du vägrade svara har du säkert aldrig någonsin sagt så där om offerkofta mot en kvinna men du är blixtsnabb att göra det mot en man. Uppenbarligen är du inte någon kämpe för jämställdhet.
Citera
2019-03-07, 15:54
Avslutad
Citat:
Eftersom du vägrade svara har du säkert aldrig någonsin sagt så där om offerkofta mot en kvinna men du är blixtsnabb att göra det mot en man. Uppenbarligen är du inte någon kämpe för jämställdhet.
Jag har redan svarat. Utgå från att Flickfotografen är en kvinna och mitt svar kvarstår.

Men du vill att jag ska säga likadant till anmälande kvinnor som jag säger till offerkoftekvinnan Flickfotografen som inte kan anmäla på grund av feminister.

Varför då?

Hur kan det vara feministers fel att inte Flickfotografen kan anmäla våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in