2019-03-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Absolut inte men du tar en tidigare dömd kokerskas story för given och det har inget med kvinnosyn att göra utan är endast ett konstaterande att du helt okritiskt köper en förvirrad kvinnas påståenden.

Målsägandens trovärdighet ligger alltså på en bottennivå och du hjälper du fan i mig inte till genom att helt okritiskt köpa hennes osammanhängande berättelse.

Nu tror inte jag och många med mig att det var fråga någon regelrätt våldtäkt.

Tack men det är väl ändå kokerskan bör söka hjälp. Hon är trådtopic. Inte meningsmotståndare.

Men nu är den lögnaktiga kokerskan som anklagar fotbollsmästaren för våldtäkt tidigare dömd för narkotikabrott och hon är dessutom van att presentera rövarhistorier. Är inte det rätt underligt så säg?

Det är ingalunda orimligt att hon kan ljuga igen.

Nej det är inte ett dugg underligt att man kan bli våldtagen även om man ljugit tidigare i livet.
Citera
2019-03-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Märkligt tyst i tråden angående förhandlingarna i HR..?

Sista förhandlingsdag var idag, därav tystnaden.
Citera
2019-03-04, 18:41
Medlem
TantGuls avatar
Citat:
Absolut inte men du tar en tidigare dömd kokerskas story för given och det har inget med kvinnosyn att göra utan är endast ett konstaterande att du helt okritiskt köper en förvirrad kvinnas påståenden.

Målsägandens trovärdighet ligger alltså på en bottennivå och du hjälper du fan i mig inte till genom att helt okritiskt köpa hennes osammanhängande berättelse.

Nu tror inte jag och många med mig att det var fråga någon regelrätt våldtäkt.

Tack men det är väl ändå kokerskan bör söka hjälp. Hon är trådtopic. Inte meningsmotståndare.

Men nu är den lögnaktiga kokerskan som anklagar fotbollsmästaren för våldtäkt tidigare dömd för narkotikabrott och hon är dessutom van att presentera rövarhistorier. Är inte det rätt underligt så säg?

Det är ingalunda orimligt att hon kan ljuga igen.

Mja - men även du kan väl tro på GS. (ur domen)

Citat:

Hon sa direkt när hon väcktes av Glenn Schiller att han skulle sluta och att han skulle gå och lägga sig. Av hennes uppgifter framgår också att hon därefter vid ett stort antal tillfällen sagt åt
honom att sluta och sagt nej varje gång han frågat om han fick utföra en sexuell
handling på henne. Detta har också bekräftats av Glenn Schiller själv.

Glenn Schiller har också själv berättat att Sekretess B alltid svarade nekande på
hans frågor om han fick utföra sexuella handlingar.
Se mitt inlägg: (FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18 (Glenn Schiller) (/Mod)

Tyst om HR idag även i media. Att han skulle släppas fri känns rätt osannolikt. Men man vet inte.
Jag tippar fortfarande en sänkning av straffet till 2.5 eller möjligen 2 år.
Men åklagaren vill höja, med hänvisning till våld. Som nog innebär att han lade sig på henne, och därmed med sin vikt förhindrade henne att röra sig.
Citera
2019-03-04, 20:07
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantGul
Mja - men även du kan väl tro på GS. (ur domen)

Se mitt inlägg: (FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18 (Glenn Schiller) (/Mod)

Tyst om HR idag även i media. Att han skulle släppas fri känns rätt osannolikt. Men man vet inte.
Jag tippar fortfarande en sänkning av straffet till 2.5 eller möjligen 2 år.
Men åklagaren vill höja, med hänvisning till våld. Som nog innebär att han lade sig på henne, och därmed med sin vikt förhindrade henne att röra sig.

Bara en rättshaverist av Billy Butt's episka mått kan få det till att en våldtäkt inte har inträffat.
Citera
2019-03-04, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sallander
Sista förhandlingsdag var idag, därav tystnaden.

Fortfarande "radiotystnad" gällande fallet..?
Borde kommit ivf någon kommentar nu när förhandlingarna isf är avslutade..?
Citera
2019-03-05, 02:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej det är inte ett dugg underligt att man kan bli våldtagen även om man ljugit tidigare i livet.

Men det var samtidigt inga dåliga lögner målsäganden presenterade 2015, enligt min mening saknar hon trovärdighet i målet mot fotbollsmästaren med tanke på hennes tidigare oerhört fantasifulla lögner och extrema agerande när hon åkte fast för narkotikabrott.

Jag tror inte för en sekund att fotbollsmästaren fullt medvetet försökt våldta någon annan kvinna samtidigt som hans hustru fanns i ett annat rum i samma lägenhet. Det känns väldigt osannolikt om du ursäktar.

Förklara gärna VARFÖR fotbollsmästaren skulle utföra ett sådant brott? Vad fanns det för vinning i sikte?

Ställ detta mot målsägandens stora intresse för ett eventuellt ekonomisk skadestånd med att anmäla en påstådd våldtäkt.

Målsägandens usla ekonomiska situation vid tidpunkten kan faktiskt vara ett möjligt motiv för en sådan anmälan som ej är fullt sanningsenlig?
Citera
2019-03-05, 08:33
Avslutad
Citat:
Men det var samtidigt inga dåliga lögner målsäganden presenterade 2015, enligt min mening saknar hon trovärdighet i målet mot fotbollsmästaren med tanke på hennes tidigare oerhört fantasifulla lögner och extrema agerande när hon åkte fast för narkotikabrott.

Jag tror inte för en sekund att fotbollsmästaren fullt medvetet försökt våldta någon annan kvinna samtidigt som hans hustru fanns i ett annat rum i samma lägenhet. Det känns väldigt osannolikt om du ursäktar.

Förklara gärna VARFÖR fotbollsmästaren skulle utföra ett sådant brott? Vad fanns det för vinning i sikte?

Ställ detta mot målsägandens stora intresse för ett eventuellt ekonomisk skadestånd med att anmäla en påstådd våldtäkt.

Målsägandens usla ekonomiska situation vid tidpunkten kan faktiskt vara ett möjligt motiv för en sådan anmälan som ej är fullt sanningsenlig?

Eftersom GS med fru verkar leva ett utsvävat sexliv låg vinningen i att:

- GS trodde att kokerskan skulle följa med honom in till GS:s fru och utöva sexuella aktiviteter på tre.

(Oövervinnerlige meriterande fotbollsmästaren hade inte en tanke på att kokerskan kanske inte ville utöva sexuella aktiviteter med dem utan körde på i full fart utan eftertanke på vad han egentligen gjorde.)
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-03-05 kl. 09:25.
Citera
2019-03-05, 11:30
Medlem
Citat:

Du är ett troll.
Sista svaret.

Motivet till att våldta någon är olika.
Makt, okunskap att tolka ett nej, sadism o.s.v.

Nu lägger jag ner diskussion med dig för du är helt väck och snackar skit om saker du har noll koll på.
Citera
2019-03-05, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du är ett troll.

För att jag är rätt övertygad om att fotbollsmästaren inte medvetet försökt våldta en kvinna när frun befann sig i samma lägenhet i ett annat rum? Undrar vem som är ett troll egentligen.

Citat:
Motivet till att våldta någon är olika.

Säkert men hur ser motivet ut till en falsk anmälan då? Kan inte det i vissa fall handla om ekonomisk kompensation, hämnd, psykisk obalans, alibi, oförmåga att se sin egen del i det hela? Fotbollsmästaren har knappast överfallit en okänd kvinna utomhus eller befunnit sig ensam med kokerskan, istället har den påstådda våldtäkten inträffat i hans hem med frun i ett annat rum och sett i det perspektivet så känns det orimligt att GS brutalt försökt våldta kokerskan. Vad skulle han tjäna på det?

Citat:
Makt, okunskap att tolka ett nej, sadism o.s.v.

Du känner kanske inte till att falsk tillvitelse är ett rätt vanligt förekommande brott i Sverige?

Citat:
Nu lägger jag ner diskussion med dig för du är helt väck och snackar skit om saker du har noll koll på.

Vad har jag noll koll på? Och varför vågar inte du debattera?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-03-05 kl. 13:09.
Citera
2019-03-05, 13:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Eftersom GS med fru verkar leva ett utsvävat sexliv låg vinningen i att:

På vilket sätt är deras sexliv utsvävande?

Citat:
- GS trodde att kokerskan skulle följa med honom in till GS:s fru och utöva sexuella aktiviteter på tre.

Googlade inte den tidigare dömda kokerskan på sex med äldre och trekanter INNAN besöket hos den meriterade fotbollsmästaren och hans fru? Ska inte hänsyn tas till detta?

Citat:
(Oövervinnerlige meriterande fotbollsmästaren hade inte en tanke på att kokerskan kanske inte ville utöva sexuella aktiviteter med dem utan körde på i full fart utan eftertanke på vad han egentligen gjorde.)

Men nu vet inte vi vad som rörde sig i den tidigare dömda kokerskans huvud denna natt men visst får du spekulera. Det borde finnas en teoretisk möjlighet att kokerskan initialt ville utföra vissa sexuella aktiviteter men att hon under resans gång blev påmind om sin usla ekonomiska situation och gjorde då ett plötsligt lappkast och insåg att hon kunde utnyttja det hela till sin fördel för hennes googlehistorik gällande ekonomiskt skadestånd för våldtäkt precis efter själva händelsen indikerar väl faktiskt möjligheten av ett sådant händelseförlopp?
Citera
2019-03-05, 13:08
Medlem
Citat:
För att jag är rätt övertygad om att fotbollsmästaren inte medvetet försökt våldta en kvinna när frun befann sig i samma lägenhet i ett annat rum? Undrar vem som är ett troll egentligen.

Säkert men hur ser motivet ut till en falsk anmälan då? Kan inte det i vissa fall handla om ekonomisk kompensation, hämnd, psykisk obalans, alibi, oförmåga att se sin egen del i det hela? Fotbollsmästaren har knappast överfallit en okänd kvinna utomhus eller befunnit sig ensam med kokerskan, istället har den påstådda våldtäkten inträffat i hans hem med frun i ett annat rum och sett i det perspektivet så känns det orimligt att GS brutalt försökt våldta kokerskan. Vad skulle han tjäna på det?

Du känner kanske till att falsk tillvitelse är ett rätt vanligt förekommande brott i Sverige?

Vad har jag noll koll på? Och varför vågar inte du debattera?

Du debatterar inte.

Du drar egna fördomsfulla slutsatser.

Att du dessutom kallar GS för fotbollsmästare och BO för kaninkokerska visar ju redan där att du inte har förmåga att debattera objektivt.

Jag är blåvit sedan 1979 och följt dem intensivt men likväl förhåller jag mig objektivt och anser att GS inte respekterade ett nej.

Inte den grövsta av våldtäkter, men ett nej är ett nej även för fotbollsmästare...
Citera
2019-03-05, 14:49
Avslutad
Citat:
På vilket sätt är deras sexliv utsvävande?

Googlade inte den tidigare dömda kokerskan på sex med äldre och trekanter INNAN besöket hos den meriterade fotbollsmästaren och hans fru? Ska inte hänsyn tas till detta?

Men nu vet inte vi vad som rörde sig i den tidigare dömda kokerskans huvud denna natt men visst får du spekulera. Det borde finnas en teoretisk möjlighet att kokerskan initialt ville utföra vissa sexuella aktiviteter men att hon under resans gång blev påmind om sin usla ekonomiska situation och gjorde då ett plötsligt lappkast och insåg att hon kunde utnyttja det hela till sin fördel för hennes googlehistorik gällande ekonomiskt skadestånd för våldtäkt precis efter själva händelsen indikerar väl faktiskt möjligheten av ett sådant händelseförlopp?

Utsvävande på det sättet att de utövar sex på flera, dvs trekanter, gruppsex, mm, kanske då även med lite "vitt" till i näsan för att höja upplevelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in