2019-01-10, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du verkar inte förstå vad jag skrev, hennes trovärdighet betyder noll.

I vår diskussion har den en roll. Vad tingsrätten sen gör för bedömning är något helt annat. JB:s tidigare kriminalitet och lögner måste upp till debatt för jag gissar att den där kvinnan har många skelett i garderoben.

Citat:
Han har sänkt sej själv genom sitt vittnesmål.

Ok, citera lite då tack!

Citat:
Han har brutit mot vår nya samtyckeslag, sen vad vi tycker om den det är en annan historia.

Man ska alltså invänta godkännande inför varje nytt sexuellt moment? Gäller det här bara män som då ska få rött eller grönt av kvinnan som ligger på rygg som en annan drottning och nickar bifall? Är det svensk jämställdhet?

Men om vi håller oss till TOPIC så frågade väl faktiskt GS om han fick utföra vissa sexuella moment men fick nej av JB? Är det ett brott?

Citat:
Han hade nog aldrig blivit dömd med den gamla lagen, ivf tror inte jag det.

Då var nog den gamla lagen bättre eftersom den nya verkar tolkas fel i de fall där den kommit att tillämpas.
Citera
2019-01-10, 02:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Polisen och domstolarna har engagerat sig i detta.

Polisen och domstolarna har engagerat sig i Palmemordet också men inte kommit närmare gåtans lösning. Jag tror att JB har en hel del att förklara och jag tror inte att sanningen kommit fram ännu.

Citat:
Du däremot sitter med foliehatten på och har helt ogrundade teorier och ”känner att något är fel!”.

Det är min magkänsla och den har väldigt sällan fel. Det är nåt som inte stämmer här.

Du måste också förstå att det här är ett debattforum och du kan ju inte kräva att få sätta munkavle på meningsmotståndare?

Citat:
Den kvinliga nämndemannen reserverade sig då hon inte ansåg det styrkt att det förekommit något våld (vilket inte är ett rekvisit, och alltså en lekmannamässig feltolkning av lagen) och att BO borde kunnat skrika på hjälp, vilket hon inte gjorde.

Exakt men det finns ju även andra faktorer att ta hänsyn till som hypotesen att JB kan ha riggat delar av händelseförloppet som inspelningen tex där hon fullt medvetet kan ha sagt nej i syfte att ha något att komma med om hon kräver skadestånd tex? Den ekonomiska faktorn i detta mål går inte att ignorera med bakgrund av att hon var väldigt pigg och snabb på att googla skadestånd för våldtäkt.
Citera
2019-01-10, 02:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag kan inte svara på hur vanligt det är att man röker och pratar efter en våldtäkt.

Citat:
Det enda jag vet är att folk som utsätta för obehagliga saker kan agera irrationellt och att rökning kan lugna nerverna temporärt.

Om du har rätt så borde väldigt många våldtäktsoffer röka en cigg med sin GM och samtala en stund i lugn sansad ton efter den första våldtäkten för att återigen bli brutalt våldtagna av samme GM? Hur sannolikt låter det på en skala från ett till tio?

Citat:
Jag vet inte heller om de pratade vänskapligt. Jag var inte där. Hon kanske inte alls var så obekväm där på balkongen som du vill tro.

Hon var kanske inte obekväm överhuvudtaget? Googlade hon inte på sex med äldre och trekanter innan besöket hos GS och MA?
Citera
2019-01-10, 02:35
Medlem
Brevet som JB har fått (och lagt ut på sin insta). Jag har gjort mitt bästa för att transkribera det, men karln skriver ju som en kratta!
[Min enda ändring är att jag har "anonymiserat" hennes gatuadress och avsändarens namn (samt länkat till Ratsit)]
Säga vad man vill, men han är fan inte rädd för att använda skiljetecken.

Citat:
Stockholm den åttonde januari 2019
Bästa Jennie! - tror fortfarande att det är "rätt" Jennie på Xgatan "fick jag tji" - för säkerhets skull använder jag initialer för "vissa namn" - då ämnet är känsligt/.
Jag tror att du är den Jennie som är inblandad i ett "brottmål"?!
Jag heter Micha*l B*v* och skriver till dig på eget "bevåg"/
Jag är nära vän med "M" och "G" och jag vet att "G" aldrig skulle göra det han står anklagad för!!
Detta brev är inget hot utan en vädjan, - ta tillbaka anmälan Jennie/ - hans "G:s" liv kan bli förstört! - samtidigt behöver det inte bli det//, Jennie! - du är en människa på gott och ont (som vi alla)! - du är mera på gott än på ont ./. Jag har inga problem med att önska dig ett Gott Nytt År!, och även ett Gott resten av ditt liv!!, - men tänk på min vädjan! - det är stort att kunna ändra sig!

Med bästa hälsningar Micha*l B*v*
god vän till "M" och "G"!
Citera
2019-01-10, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Brevet som JB har fått (och lagt ut på sin insta). Jag har gjort mitt bästa för att transkribera det, men karln skriver ju som en kratta!
[Min enda ändring är att jag har "anonymiserat" hennes gatuadress och avsändarens namn (samt länkat till Ratsit)]

Ser ut att stämma bra. Vilken stolle, han hjälper inte direkt Glenn (Eller Monika).

Vem är han? Någon som vet?
Citera
2019-01-10, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ser ut att stämma bra. Vilken stolle, han hjälper inte direkt Glenn (Eller Monika).

Vem är han? Någon som vet?
57 år, ogift och granne till G och M på Karlavägen.
Tidigare engagerad i Djurgårdens IF.
Stolle var ordet. Precis som om hon skulle kunna dra tillbaka anmälan när domen redan fallit!?
Då åker hon ju själv på mened och skadestånd till G.
Nä, detta brev snarare stjälpte än hjälpte.
Citera
2019-01-10, 05:12
Medlem
Kan brevet verkligen vara äkta?

Har någon skrivit under med sitt riktiga namn? Finns den personen på riktigt?

Har BO lagt ut originalet på sina sociala medier?

Kommenterar BO brevet?
Citera
2019-01-10, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Kan brevet verkligen vara äkta?
Ja, det är jag övertygad om.

Citat:
Har någon skrivit under med sitt riktiga namn?
Ja (förutsatt att brevet är äkta, och det tror jag) Brevet är handskrivet.

Citat:
Finns den personen på riktigt?
Ja. Se Ratsit-länk i mitt tidigare inlägg.

Citat:
Har BO lagt ut originalet på sina sociala medier?
Ja, på Instagram.

Citat:
Kommenterar BO brevet?
Ja, hon skriver;
Citat:
Det här har jag alltså fått i brevlådan idag. Skojar inte ens. ”Du förstör hans liv.”, ”Det är stort att kunna ändra sig.” osv.. Men mitt liv då? Och om något vore stort så är det väl att stå för sina handlingar och ta konsekvenserna för det? Är så fruktansvärt trött på små, ynkryggar till människor som dessa nu. Det gäller även alla våra gemensamma vänner som inte tagit ställning och som fortfarande ger ryggdunkar till ”M” och ”G”. Ni borde skämmas.
Citera
2019-01-10, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Tack så mycket för transkriberingen.
Vilken stolle, denna MB.
Karln skriver ju som en kratta också.
Citera
2019-01-10, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tack så mycket för transkriberingen.
Vilken stolle, denna MB.
Karln skriver ju som en kratta också.

Ja, är det så att GS o MA verkligen känner denna korkade tomte framstår ju inte dom som speciellt smarta.
Kan ju också vara så att han tror att han känner dom väl eftersom han bor granne med dom och brukar hälsa o s v.

Känns som brevet skrivits av en person med en mental ålder runt 13 år.
Citera
2019-01-10, 08:09
Medlem
Brevskrivaren är son till ambassadören C G B*ve och hans hustru som var född adlig, från ett stort gods i Mellansverige. Fint värre.
Citera
2019-01-10, 08:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Övergrepp i rättssak borde väl det här med brevet utredas för, inte osannolikt att M ligger bakom det hela...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in