Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
Polisen och domstolarna har engagerat sig i detta.
Polisen och domstolarna har engagerat sig i Palmemordet också men inte kommit närmare gåtans lösning. Jag tror att JB har en hel del att förklara och jag tror inte att sanningen kommit fram ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
Du däremot sitter med foliehatten på och har helt ogrundade teorier och ”känner att något är fel!”.
Det är min magkänsla och den har väldigt sällan fel. Det är nåt som inte stämmer här.
Du måste också förstå att det här är ett debattforum och du kan ju inte kräva att få sätta munkavle på meningsmotståndare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
Den kvinliga nämndemannen reserverade sig då hon inte ansåg det styrkt att det förekommit något våld (vilket inte är ett rekvisit, och alltså en lekmannamässig feltolkning av lagen) och att BO borde kunnat skrika på hjälp, vilket hon inte gjorde.
Exakt men det finns ju även andra faktorer att ta hänsyn till som hypotesen att JB kan ha riggat delar av händelseförloppet som inspelningen tex där hon fullt medvetet kan ha sagt nej i syfte att ha något att komma med om hon kräver skadestånd tex? Den ekonomiska faktorn i detta mål går inte att ignorera med bakgrund av att hon var väldigt pigg och snabb på att googla skadestånd för våldtäkt.