2019-03-04, 14:28
Medlem
Skillnad i nedladdningshastighet hos Comhem?

Jag undrar om det kommer märkas stor skillnad i hastighet om jag nedgraderar mitt bredband hos Comhem?
Nu har jag Silverpaketet ; 75-150 mbit...byter jag till Baspaketet får jag 30-50 mbit...
Det är egentligen tv-paketet jag vill nedgradera,men såg att då nedgraderas även bredbandet.
Citera
2019-03-10, 20:51
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Jag undrar om det kommer märkas stor skillnad i hastighet om jag nedgraderar mitt bredband hos Comhem?
Nu har jag Silverpaketet ; 75-150 mbit...byter jag till Baspaketet får jag 30-50 mbit...
Det är egentligen tv-paketet jag vill nedgradera,men såg att då nedgraderas även bredbandet.

Du behöver inte nedgradera BB om du inte vill. Du kan nedgradera enbart TV om du önskar.
Däremot om du har ett paket idag så kommer nedgraderingen göra att du får två separata tjänster istället.
Vet inte vad du betalar idag men med Tv Bas och BB150 borde du landa på 620kr ungefär.
Citera
2019-03-10, 22:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
30mbit tar drygt 20 minuter att dra hem en dvd...finns inte så många andra situationer du märker hastighetssänkningen på speciellt om du är ensam.
Citera
2019-03-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
30mbit tar drygt 20 minuter att dra hem en dvd...finns inte så många andra situationer du märker hastighetssänkningen på speciellt om du är ensam.
Har en son som spelar onlinespel ganska mycket,tänkte att då krävs det väl lite Mb..?!
Citera
2019-03-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Du behöver inte nedgradera BB om du inte vill. Du kan nedgradera enbart TV om du önskar.
Däremot om du har ett paket idag så kommer nedgraderingen göra att du får två separata tjänster istället.
Vet inte vad du betalar idag men med Tv Bas och BB150 borde du landa på 620kr ungefär.
Ok,ska kolla upp med Comhem!
Citera
2019-04-05, 18:44
Medlem
Internet funkar inte! Så störande..

Jag har en router som heter technicolor o broadband lyser grönt, Internet rött, wireless grönt, wps ingenting, ethernet grön, tv ingenting, voice inget, dect inget.

Har testat o dragit ur o i o väntat. Även ringt o felanmält o de visste inte hur många dar de skulle ta innan någon skulle komma o titta på felet.

Inte ens Tv:n funkar.

Någon som haft de såhär? Vad var felet?
Citera
2019-04-05, 20:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milano19

funkar inte tv så brukar inte internet fungera heller samma kablar å sånt som används, ringt comhem?
Citera
2019-04-05, 22:40
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Internet funkar inte! Så störande..

Jag har en router som heter technicolor o broadband lyser grönt, Internet rött, wireless grönt, wps ingenting, ethernet grön, tv ingenting, voice inget, dect inget.

Har testat o dragit ur o i o väntat. Även ringt o felanmält o de visste inte hur många dar de skulle ta innan någon skulle komma o titta på felet.

Har du Technicolorn så sitter du på fiber. Anledningen att supporten inte kan svara närmare är för att om deas felsökning inte avhjälper problemet så felanmäls det vidare till ev nätägare och inte ens Com Hem kan svara för när nätägaren behagar lösa ev fel.
Citera
2019-04-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
funkar inte tv så brukar inte internet fungera heller samma kablar å sånt som används, ringt comhem?

Tack för svar!

Ja jag ringde dem igår när jag kom hem från jobbet kl 17.30.

Vet du hur många dagar de brukar ta innan de kommer någon? Är de en vecka eller dagar?

O hur lång tid brukar de ta o felsöka?
Citera
2019-04-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Har du Technicolorn så sitter du på fiber. Anledningen att supporten inte kan svara närmare är för att om deas felsökning inte avhjälper problemet så felanmäls det vidare till ev nätägare och inte ens Com Hem kan svara för när nätägaren behagar lösa ev fel.

Tack för svar

Vet du hur många dagar de brukar ta innan de kommer någon? Är de en vecka eller dagar?

O hur lång tid brukar de ta o felsöka? Alltså innan dem får be någon att komma o lösa de om de inte kan själva.

Tänker om de skulle ta en hel vecka.

Jag jobbar, o när hade dem tänkt o komma, för jag är aldrig hemma innan kl 17.00. Vet du om de har jobb tid efter 17.00?
Citera
2019-04-06, 20:37
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Tack för svar

O hur lång tid brukar de ta o felsöka? Alltså innan dem får be någon att komma o lösa de om de inte kan själva.

Tänker om de skulle ta en hel vecka.

Jag jobbar, o när hade dem tänkt o komma, för jag är aldrig hemma innan kl 17.00. Vet du om de har jobb tid efter 17.00?

Nej, eftersom det antagligen är olika varje gång. OM det behöver komma hem en tekniker till dig är det inte Com Hem som skickar någon, utan nätägaren.

Och OM det behöver komma någon så lär dom ringa och kolla upp tid och dag innan.
Citera
2019-04-08, 23:20
Medlem
teamflashhs avatar
Möjlighet till att brygga en comhem router ut till en Acesspunkt som comhemkund?
Vet att det har varit problem som teliakund för några år sen på denna lösning.

Räckvidden är katastrof just nu. Det påverkar all elektronik som har wifi. Det går ibland så långt att till exempel mobilen börjar söka efter en okänd Wi-Fi som jag inte ens har tillgång till..

Byta bandbredd MHz för att ej krocka med mina grannar? Försökte på detta men då hittade inte min dator routern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in